A construit cineva o roata cu zbaturi?(fibra,lemn,aluminiu,plastic,etc) d=40 - 100 cm

Roata cu zbaturi ar fi utila la propulsarea unui caiac - actionat cu pedale - in genul hidrobicicletei. De aceea ar trebui sa fie de dimensiuni reduse (diametru 40 - 100 cm si latime 15 - 30 cm) si cat mai usoara.

Antrenarea cu pedale, se poate face montand 2 roti direct pe axul pedalelor, fie montand 1 singura roata in spatele caiacului pe o furca, antrenarea facandu-se cu un sistem gen biela-manivela.

Daca cineva poate confectiona o asemenea roata cu zbaturi, va rog sa aduceti detalii si eventual poate chiar sa executati contra cost roata/rotile respectiva/e.

Multumesc anticipat!
 
Nu sunt tare în fizică, şi nici în marinărie, ca gvicentiu, dar cred că pentru antrenarea unei roţi cu zbaturi îţi trebuie mai multă forţă decât atunci când foloseşti o elice.
Mai merg şi pe o logică de bun simţ, zic eu: dacă zbaturile erau eficiente erau folosite şi ziua de azi.

Mă înşel eu oare?
 
zbaturi

am vazut la fier vechi aruncata o barca cu zbaturi am facut si o poza.
 

Atașamente

  • IMG_4358.JPG
    IMG_4358.JPG
    83.7 KB · Vizualizări: 127
@ lipan

Absolut de acord cu tine ca eficienta(randamentul) unei roti cu zbaturi este mai mica decat a unei elice - insa ma gandesc ca e mai complicat sa realizez un sistem de propulsie cu elice, actionat cu pedale. Am vazut aici pe forum filmulete cu astfel de dispozitive care imprima o viteza destul de buna caiacului, insa nu stiu de unde pot fi achizitionate si la ce pret. In plus, varianta respectiva presupune decuparea caiacului si modificarea lui pentru introducerea piciorului cu elice.

La roata cu zbaturi ma gandesc ca e mai simplu de facut partea de actionare cu pedale si de asemenea roata in sine poate fi realizata usor artizanal.
 
Da se poate face, dar fara un sistem de reductie a turatiei ca la bicicleta nu stiu daca o sa fii fericit. Trebuie incercat. Cel mai bine ar fi sa ai zbaturi cu padele mobile, sunt mai eficiente si stropesc mai putin. Oricum ai nevoie de ceva carenaj la roti, altfel vei fi tot timpul ud. Materiale ca sa realizezi rotile: placaj, plastic, tabla (Al, Inox, etc.).
 
insa nu stiu de unde pot fi achizitionate si la ce pret. In plus, varianta respectiva presupune decuparea caiacului si modificarea lui pentru introducerea piciorului cu elice.

Eu zic că nu ai căutat suficient.
În plus ca să nu strici bunătate de caiac, poţi că încerci să-ţi faci unul (vezi De LafluviuGuzi, gvicentiu sau Bogdan Buciu), sau dacă nu poţi să-ţi faci să comanzi unuia, şi să-i pui elice.
Şi în timp ce îţi faci caiacul (te învaţă împăiatu să-i faci un puţ ca pentru derivor să-i pui piciorul pentru elice; oricum dacă îl izolezi bine cu fibră şi cu răşină nu ai probleme) cauţi un atelier de prelucrări mecanice cu meseriaşi buni (aşa cum a găsit imi; mai ştiu şi eu câte un atelier) şi îţi faci piciorul cu transmisie fără probleme, cu elice pe care o poţi cumpăra (nu ai încotro, e prea complicată de făcut) zic eu de la unul care vinde motoare electrice de barcă. Sau, mi-a venit acum ideea, cumperi şi adaptezi partea cu angrenaj de la motor electric de barcă. Voinţă să fie că posibilităţi se "găseşte".

Numai bine.
 
Multumesc Rumpi si Lipan!

Pentru reductor ma gandeam ca ar mai fi o varianta cu reductoarele de la polizoarele unghiulare sau bormasina.

Rumpi, poti sa explici mai pe larg despre zbaturile cu padele mobile?
 
Johanne fa-ti una de asta si trebe numai sa bagi lemne:D
 

Atașamente

  • dampfer13.jpg
    dampfer13.jpg
    63.9 KB · Vizualizări: 116
  • dampfer14.jpg
    dampfer14.jpg
    68.2 KB · Vizualizări: 105
  • dampfer15.jpg
    dampfer15.jpg
    116.9 KB · Vizualizări: 94
:) Eu nu stiu daca reusesc sa-i pun pedale... si tu ma incurajezi sa-mi cumpar lemne de foc...

Asa cel mai simplu e cu un motor electric + o baterie de 12 V... insa as prefera ceva care sa nu creeze alte dependente. Cum spunea Lipan, o elice isi face treaba cel mai bine, dar nu-i de colea sa ii faci toata transmisia, care sa fie si etansa sub apa...

Multumesc oricum... probabil ca cei mai multi nu se incurca cu astfel de solutii... daca e sa fie propulsie, se gandesc oamenii la motoare serioase...
 
Păi hai să revenim.
Îţi sugerez să începi cu o vizită în piaţa de "fiare" de la Obor, pe unde merge linia de tramvai 1, unde este imposibil să nu găseşti nişte roţi dinţate, diverse transmisii, de la flexuri, maşini de găurit, etc..
Nu înainte de a concepe o schiţă sumară a transmisiei care îţi vine în minte.
Să te gândeşti cum le fixezi în carcasa în care urmează să montezei transmisia.
Mi-a mai venit acum în minte că şi maşinile de cusut au transmisii diferite, cu schimbare de mişcare.
Îţi dau şi mecanic, un moş, la care ai putea să găseşti ceva de la maşinile de cusut care să te ajute.
 
Ultima editare:
am desenat 2 variante in atasament... poate se pricepe cineva cu o parere avizata...
Multumesc!
 

Atașamente

  • roti_cu_zbaturi.jpg
    roti_cu_zbaturi.jpg
    36.2 KB · Vizualizări: 62
Multumesc, am citit acum cateva saptamani threadul respectiv - e foarte interesant... dar departe de posibilitatile artizanale de realizare.

A mai spus cineva pe aici despre o roata cu zbaturi mobile, la care se poate modifica unghiul de atac al zbaturilor pentru cresterea randamentului/eficientei, insa nu a dat detalii. Eu ma gandeam la un sistem cat mai simplu - in genul masinutelor cu pedale - fie cu pedale care se rotesc (cu 2 zbaturi montate in lateral in apropiere de axul pedalei), fie din acelea oscilante, care sa transmita miscarea in spate la printr-un mecanism biela-manivela, roata urmand sa fie montata pe o furca in spatele caiacului.
 
Ia uita la ce se referea acel cineva,e un mecanism cu excentric care face ca zbatul sa coboare vertical in apa micsorand rezistenta la inaintare si puterea necesara antrenarii ambarcatiei.
Si un sistem de antrenare prin elice cu curele dintate
 

Atașamente

  • Feathered_Paddlewheel.jpg
    Feathered_Paddlewheel.jpg
    38.2 KB · Vizualizări: 66
  • compact_hpb_drive.gif
    compact_hpb_drive.gif
    31.1 KB · Vizualizări: 64
  • compact_hpb_drive2.gif
    compact_hpb_drive2.gif
    15.6 KB · Vizualizări: 82

Back
Sus