In ciclul "iata ce pot face doua maini dibace" mi-am facut cu mana mea doua cokpit-cover-uri, care sa se potriveasca la trei din caiacele mele (adica la toate cele rigide). Am cumparat material impermeabil la metru, am conturat exact forma cockpit-ului, am adaugat cativa centimetri de jur imprejur, le-am dus la tivit. Apoi am introdus prin canalul din margine o coarda elastica de 8 mm grosime si GATA! Am avut doua cockpit-cover-uri perfecte. Odata asezate pe cockpit, stateau perfect intinse. Avantajul major este ca nu intra in caiac frunze, apa de ploaie, mizerie etc. Pe langa asta, foarte mare avantaj este la consumul masinii care transporta caiace acoperite, fata de caiacul cu cockpit neacoperit.
Buuun, si acum sa ajung la citatul de mai sus, o vorba de duh pe care a spus-o un clasic in viata: am fost zilele trecute pe Nera, cu doua caiace (un Riot Quest 9.5 si un caiac de whitewater, manufacturat din fibra de sticla), ambele cu "gura" in sus si acoperite cu cate un "capac" perfect intins. Consumul masinii a fost de 6 litri la suta de km, in regim de viteza lejer, de 80-90 km/h. In prima noapte a plouat incontinuu. Eu stateam linistit, ca doar am caiacele acoperite. Dimineata, surpriza! Caiacele erau descoperite si pline de apa. Am crezut ca vreun animal o fi cautat mancare, asa ca am vrut sa pun la loc capacele textile. Niet! Nu se poate! Au intrat la apa!!!!!!!!!!!! Asa ca acum capacul facut pentru cockpit-ul XL (extra big al Riot-ului Quest 9.5) a devenit "L" (numai bun pentru Robson-ul Aloha si pentru caiacul de WW), iar capacul facut initial pentru aceste doua caiace, e bun de aruncat ca nu mai am la ce caiac sa il pun, e prea mic. Nu imi daduse prin cap ca acel material textil si impermeabilizat (siliconat) este posibil sa contina fibra textila naturala, care intra la apa.
La intoarcerea acasa, cu acelasi regim de viteza si caiacele puse in aceleasi pozitii (insa cu cockpit-urile neacoperite) consumul mediu a fost de 6.7 l / 100 km.
Cred ca mai bine cumparam de la bun inceput doua cockpit-cover-uri facute de fabrica si gata. Ar fi fost si mai estetice si cu siguranta nu pateam sa intre la apa