Ajutor - Suzuki DF 2.5 S

Buna ziua,

In urma cu 4 luni am intrat in posesia unui Suzuki DF 2.5 S, cumparat de nou. Dupa 3 ore de folosire (2 partide de pescuit), a inceput sa-mi faca probleme, si anume:
- il porneam cu socul tras, iar dupa 3-4 minute impingeam socul, apoi il mai lasam sa se incalzeasca inca 10 minute (pana-mi desfaceam acareturile de pescuit). Toate bune pana cand il bagam in viteza. In acel moment murea :confused: ......Uneori il pacaleam, in momentul cand il bagam in viteza acceleram. Figurile astea le facea cam jumatate de zi, dar in niciun moment nu pornea fara socul tras, chiar daca era motorul incalzit iar afara 30 de grade. L-am dus la Euronautica (de unde l-am si cumparat), si cei de acolo mi-au spus ca s-ar putea sa fie o mizerie pe undeva. Bun, l-au curatat !
- dupa toatea astea, am iesit iar cu el o zi; zi in care a facut aceeasi figura numai de 3-4 ori. In urmatoarea zi...problema mare. Ies cu el, il pornesc cu socul tras....cand imping socul MOARE ! Am incercat de 15-20 de ori treaba asta si nici mort n-a vrut sa mearga. L-am dus iar la Euronautica....i-au pus alt carburator.....si la probele din bazin facea aceeasi figura.

INTREBARE: ati patit asa ceva cu vreun motor ? care cauze ar putea fi ?

Va multumesc !
 
Problema e la firma vanzatoare. Modelul asta de motor poate sa prezinte simptomele astea, si rezolvarea e descrisa in buletinul de service (nu in manual, problema a fost constatata ulterior). Dat fiind ca motorul e in garantie numai ei au voie sa umble la el. Mergi cu motorul la ei si roaga-i sa citeasca buletinul de service. Daca nu au acces la el atunci sa iti trimita motorul la un service autorizat pe cheltuiala lor sau sa se descurce cum pot. Nu descriu aici rezolvarea problemei pentru ca nu vreau sa fiu raspunzator de pierderea garantiei tale.
 
Nu stiu ce spune legea referitoare la garantie, dar circula prin targ o vorba ca daca nu sunt in stare sa-ti repare de trei ori consecutiv aceeasi defectiune ar trebui sa-ti schimbe produsul sau sa-ti dea banii inapoi. Acu', mai depinde probabil si de tupeul propietarului.
 
Multumesc pentru raspuns.
Motorul se afla la Euronautica, fiind reprezentanta Suzuki au si service autorizat. L-am dus acum 2 zile la ei; tot atunci au si facut o proba cu un alt carburator. Negasind o solutie sa-l repare, au facut cateva poze si au zis ca trimit un e-mail la o alta reprezentanta (probabil in austria)....
Ca fapt divers, ai putea descrie rezolvarea problemei ? Sau macar unde ar fi buba ?

Toata stima,
Gabi
 
M-am saturat de toate service-urile "autorizate" care nu au un mecanic cu stadiu de specializare la firma pe care o reprezinta, n-au o scula dedicata, n-au documentatia tehnica necesara s.a.m.d. Pe scurt un service autorizat adevarat are acces la documentatia tehnica necesara de la Suzuki. Care e de altfel pe bani, e un abonament la o baza de date unde Suzuki publica constant solutii la diverse probleme aparute in exploatare. Bineinteles ca pentru asta mecanicul trebuie sa stie limbi straine, sau firma sa plateasca un traducator specializat.
Ca fapt divers o sa va explic ce trebuia sa faca mecanicul de servici de la firma in cauza si ce a facut de fapt. In momentul in care ati descris comportamentul motorului el a gandit instant: problema de carburatie, carburator infundat de la benzina proasta. Pana aici corect. A demontat carburatorul de pe motor, l-a desfacut in bucati cat a putut, l-a curatat si problema a ramas. Ce zice omul? Nu l-oi fi curatat cum trebuie (poate n-are baie de ultrasunete si a auzit intre timp ca asa ar trebui curatate carburatoarele astea) asa ca il schimba. Problema ramane. Norocul dumneavoasta ca motorul are o aprindere fara platini ca altfel instant se apuca de mesterit acolo. Din cauza ca nu mai stie mai departe schimba carburatorul cu unul nou si pe urma trimite email la reprezentanta austriaca (ceea ce e in sine ciudat, reprezentanta oficiala suzuki marine pentru europa de est fiind in ungaria).
Acuma sa vedem ce trebuia sa faca mecanicul. Dupa ce a diagnosticat o problema de carburatie trebuia sa ia documentatia tehnica a carburatorului din raft (sau de pe internet), sa o studieze si pe urma sa se apuce sa curete carburatorul. Singura exceptie de la aceasta regula ar fi fost admisa daca ar fi avut formare tehnica specifica pentru acest model de carburator. (carburatorul de Dacia 1300 se invata la scoala, de aia nu aveau mecanicii nevoie de scheme si documentatii tehnice). Daca ar fi avut documentatia tehnica si ar fi inteles-o (adica presupunand ca nu a jucat barbut in fundul clasei la ore) urmatorul lucru dupa curatare ar fi fost verificarea nivelului de benzina in camera de nivel constant, lucru care se face cu o scula dedicata pe care o are orice service serios (un tub gradat de plastic care se insurubeaza pe carburator si care conform principiului camerelor comunicante arata in timp real nivelul benzinei). Constatand un nivel corect (adica conform documentatiei), urmatorul lucru ar fi fost amestecul de benzina-aer in momentul schimbarii de turatie. Chestia asta ori se citeste in manual, ori ai banc de probe pentru reglat carburatoare. La carburatorul dumneavoasta circuitul de relanti functioneaza pana la aproximativ un sfert din turatia nominala, deci exact in regimul unde moare motorul. Odata constatat acest lucru urmeaza interventia asupra amestecului la relanti. Deoarece motorul respecta cele mai stringente norme ecologice de poluare respectivul reglaj de amestec nu este accesibil in mod normal (schimbarea amestecului determina alte rapoarte in emisia de gaze evacuate). In lipsa bancului de probe pentru reglat carburatoare (disponibil de obicei doar in fabrica) schimbarea raportului de amestec la relanti se poate face dupa trei proceduri: 1. citesti ce a scris producatorul motorului si respecti cu sfintenie procedura. 2. montezi analizorul de gaze de evacuare si reglezi pana ai amestecul optim (mai greu de facut la outboard dar se poate face si acolo daca trebuie, implica separarea gazelor de evacuare de apa de racire) 3. prin incercari succesive (modelul dacia 1300, hai ioane mai da-i un pic de aer).
Marele service autorizat o sa primeasca un mail din austria in care o sa fie scris unde este localizat respectivul reglaj, cum se ajunge la el si cum trebuie folosit reglajul. Sa speram ca marele mecanic roman va respecta cu sfintenie ce zice austriacul (care de altfel citeaza din documentatia suzuki pe care marele service autorizat roman ar trebui sa o cunoasca) pentru ca daca foloseste procedura de la dacia 1300 va distruge iremediabil respectivul reglaj (ma rog, nu iremediabil dar nu va mai putea fi reglat decat pe bancul de probe).
In locul dumneavoastra, ca si client, as cere firmei in cauza dovada ca sunt reprezentanta si service autorizat (adica copia hartiei de la suzuki care le da lor dreptul acesta) in lipsa acesteia obligandu-i sa imi efectueze service-ul pe garantie intr-un service autorizat adevarat. Nu de alta dar site-ul suzuki nu mentioneaza nici un distribuitor sau service oficiale in romania pe divizia marina iar site-ul euronautica nu mentioneaza ca ar fi reprezentanti suzuki. Eu nu zic ca nu sunt reprezentanti oficiali, poate ca sunt cu acte in regula, eu nu am de unde sa stiu, insa daca sunt cu adevarat reprezentanti oficiali atunci ar fi cazul sa inceapa sa citeasca documentatia tehnica a produselor pe care le vand.
O intrebare mai am si eu, si cu asta inchei. Cand ati cumparat motorul ati primit carte tehnica in limba romana?
 
In romana am primit Carnetul de Service si Garantie. Manualul de utilizare e scris in engleza. Pe langa astea...am primit Contractul si...cam atat...
Am zis Austria....doar din ce-mi aduc aminte, posibil sa fi zis Ungaria, desi.....nu-mi suna. Astazi i-am sunat din nou, ptr a-i intreba in ce stadiu se afla motorul; raspunsul ?! il v-om reporni joi (05.04.2012), dupa ce au trecut 3 zile de la ultima pornire...De ce !? Nu ma intrebati.
Inca asteptau raspuns de la e-mail....., si, zicea tipul la telefon, ca e posibil sa le ceara pe langa poze si un video :)

In rest...Dumnezeu cu mila..... Acum, sincer, imi pare nespus de rau ca am optat varianta "Cumpara de nou, ca stii o treaba" .......


Inca o data, mii de multumiri ptr atentia si timpul acordat...toata stima !!!!!

p.s.: mi-ar place sa cred ca au macar un om in service-ul acela, avand cunostintele d-voastra !
 
P.S. Parca imi si imaginez liota de mecanici adunata in jurul motorului dupa primirea mailului:
Seful cu mailul printat in mana dand indicatii: avem nevoie de o bormasina, burghiu de doi, un holzsurub, surubelnite, patent.
Mecanicii: firar ei a dracu sa fie de japonezi, adica cu bormasina si holzsurubu regleaza astia carburatoarele? Sefu n-am gasit decat holzsurubu asta ruginit, e bun?
Sefu: hai ma nu mai comentati ca e bun si ala si aveti grija cum gauriti, USOR ma nu v-am zis usor ca de trebe sa-i schimbam la asta carburatoru vi-l trag din salar
Mecanicul cu bormasina: da sefu sa traiti, gata gaura.
Sefu: acuma baga holzsurubu, incet ma incet, vezi sa prinda filetul cum trebe ma, hai gata, semneaza-l, doua treimi la stanga si fa-i proba.
Mecanicul facandu-si cruce: ba bagamias ... in ei japonezi fi atent ca nu mai moare!!!
Sefu: gata ma, fa-i semn cu markeru si pune capacu ca mai aveti si altele de facut

P.P.S conform legii instructiunile de utilizare trebuie sa le primiti in romana. eu nu sunt mecanic sau inginer si nu lucrez in service. problema motorului dumneavoastra a fost dezbatuta pe larg in forumurile internationale deoarece a fost o chestiune frecventa la data aparitiei modelului. (are de-a face cu tolerantele de fabricatie si standardele de poluare). Mi-a luat mai mult sa scriu posturile astea decat sa aflu rezolvarea de pe net. video este pe net. sa nu va para rau ca ati luat motor nou, problema sunt romanii de la service nu produsul in sine. un mic reglaj si o sa va bucurati de motor toata viata. daca nu vi-l rezolva joi mai vorbim atunci.
 
Ultima editare:
Tocmai am vizionat un video pe youtube, in care un rus facea un reglaj la carburator. Am inteles ca pierd garantia daca cineva imi face acea gaura pentru a ajunge la surubul de reglaj. Este vorba despre acelasi reglaj ?

Din pacate maine plec, slava Domnului, in sfarsit in concediu.....dar nu mult timp. Martea viitoare am sa ma intorc in tara, si, cel mai probabil, o sa am un raspuns din partea celor de la Euronautica.

Sa ne auzim cu bine, si spor in toate !!
Gabi
 
ceea ce face rusul pe youtube este ceea ce trebuie sa faca service-ul ca lucrare de garantie si ce e descris in Suzuki Service Buletins. surubul de amestec pentru relanti este plombat cu un capacel de aluminiu ca sa nu umble proprietarul la el deoarece se modifica emisiile de CO2. spre deosebire de ce face rusul capacelul nu se scoate cu surubelnita ci infiletand in gaura data un holzsurub (corect spus un surub autofiletant pentru tabla) dupa care se smulge capacelul. eu pun pariu ca marii mecanici s-au uitat la carburator, au vazut ca nu are suruburi de reglaj si si-au declinat competenta. surubului ii trebuie marcata pozitia actuala apoi rasucit doua treimi spre stanga astfel incat amestecul sa devina mai bogat (mai multa benzina). ATENTIE in nici un caz nu se infileteaza surubul complet pana la capat deoarece se poate deteriora calibrarea duzei (alte carburatoare suporta aceasta manevra si practica curenta este insurubarea completa apoi desurubarea pana la punctul indicat in manual sau pana merge bine motorul). Spuneti-le maine dimineata treaba asta celor de la service si o sa va rezolve motorul instant. Singura problema este ca nu clientul trebuie sa isi bata capul cu solutiile tehnice cand are motorul in garantie. garantia se pierde atunci cand la motor nu lucreaza serviceul din contract. serviceul contractual poate sa taie motorul in doua cu drujba daca vrea, garantia ramane. adevarul e ca majoritatea carburatoarelor vin cu diverse plombe pe anumite suruburi (pana si ala de trabant are plomba pe surubul care regleaza CO2) doar ca nu toate plombele arata la fel, majoritatea fiind dopuri de plastic.
toata povestea arata profesionalismul unitatii de service care nu are nici macar o schema de principiu a carburatorului. Nu mai vorbesc de faptul ca un service autorizat are toate manualele de reparatie pentru modelele curente daca nu pe raft macar pe CD, acces la toate upgrade-urile date de producator, si contact direct si instantaneu cu divizia tehnica a producatorului. Impreuna cu personalul calificat pentru tipurile de motoare din productia curenta (mecanicii fac stagii de formare in uzina sau in centre speciale de formare lucru pentru care primesc diploma) aceste lucruri reprezinta plusvaloarea unui service autorizat care la randul ei se cuantifica direct in pretul final pentru utilizator indiferent de complexitatea serviciului prestat. asta inseamna pe romaneste ca un schimb de ulei la reprezentanta va costa de obicei dublu fata de pretul de la un service neafiliat, lucru pe care il poate verifica oricine detine o masina. dar in romania se poate si altfel ...
 
Salutare din nou....
Ieri m-am intors din concediu si i-am sunat pe stimabilii de la Euronautica.... Cum deja imi spusesera..... producatorul le-a cerut un video cu motorul, asa ca INCA astept sa folosesc ce am platit....
I-am povestit mecanicului treaba cu reglajul despre care imi spuneti, si, spune domnul mecanic, ca nu intra in autorizatia lor de a umbla la el......drept urmare or sa trimita ei, daca cred de cuviinta, un alt carburator....
 
Adica pe romaneste nu sunt service autorizat si o sa trimita motorul la un service autorizat din lumea larga care o sa il regleze. Eu unul as cere despagubiri pentru timpul cat nu am putut folosi produsul, ca suntem in plin sezon.
 
Respectele mele stimate Rumpi: am pornit si eu un astfel de motor si acelasi simptom cu leșinatul în sarcină. Concluzia: așa fac toate și-i dădusem de cap cu accelerarea ușoară, progresivă.
P.S. Zoozik-ul meu mere și acuma, doar benzină-i bag fir'ar mama lui de japonez!
 
Concluzia: așa fac toate și-i dădusem de cap cu accelerarea ușoară, progresivă.
Tot respectul.....

Am 6-7 amici care au acelasi motor, si niciunul nu are sau nu a avut aceasta problema.

@Rumpi - telefonic.....mecanicul a confirmat faptul ca service-ul este autorizat. Urmeaza ca maine - cel tarziu vineri, sa merg pana la ei si sa-mi arate un document care sa demonstreze ca sunt autorizati.
 
Astazi am trimis mail catre ei:

From: xxx
To: office@euronautica.ro
Sent: Thursday, July 12, 2012 9:46 AM
Subject: Service Suzuki - Euronautica


Buna ziua,

Avand in vedere ca am cumparat de la d-voastra (Euronautica) un motor Suzuki, si ca acest motor se afla de ceva vreme la d-voastra ptr a-l repara, am rugamintea sa-mi transmiteti SCANAT pe mail, un act din care sa reiasa ca sunteti SERVICE AUTORIZAT SUZUKI MARINE.

Va multumesc si astept cu interes raspunsul d-voastra!

O zi excelenta,

......
Si raspunsul:

From: xxx
Sent: Thursday, July 12, 2012 10:18 AM
To: xxx
Subject: Re: Service Suzuki - Euronautica

Buna Ziua

Atasat gasiti o diploma de participare la Suzuki Service Seminar a unui mecanic de-al nostru.

Prin prezenta declaram pe propria raspundere ca suntem distribuitori autorizati pe partea de vanzari si service a SUZUKI INTERNATIONAL EUROPE GMBH din anul 2006.

Situatia motorului dvs a fost adusa la cunostiinta la Service Managerul din Germania ,Dl. Jürgen Maluga , care ne-a recomandat inlocuirea carburatorului.

Piesa a fost comandata si trebuie sa soseasca din Germania


:D
 
Situatia motorului dvs a fost adusa la cunostiinta la Service Managerul din Germania ,Dl. Jürgen Maluga , care ne-a recomandat inlocuirea carburatorului.
Piesa a fost comandata si trebuie sa soseasca din Germania

Fii fericit si increzator !
Daca Marele Manager din Germania se intereseaza in persoana de soarta motorasului tau (sau ma-rog i s-a adus la cunostiinta)
acesta este de bun augur.

Un semn mai putin bun este nescesitatea schimbarii intregului carburator
(poate unii vor deplange vremurile apuse, cu motoreta Mobra emblematica,
care la randul lui era un Zündapp, ceva mai vechi.
Atunci regla mecanicul , sau - daca nu era afon total chiar proprietarul cele 3 suruburi, si totul era din nou in regula !)
 
Deci avem echipa (antrenata), avem valoare, suntem autorizati si cu acte-n regula. Parca incercasera cu alt carburator si tot asa facea. Speram ca se termina fericit si repede (musai sa fie asa, solpet are dreptate). Poate ne spui la ce tip de seminar a participat mecanicul,ca ei fac de exemplu si seminare specifice cate unui model de motor. Pana atunci rabdare si tutun.
 
Intradevar au incercat cu un alt carburator.....carburator ce fusesera adus din "spate", si nu as baga mana-n foc ca era nou. Probabil ca or trimite un carburator reglat sau nu stiu....Eu totusi sper sa se termine cu bine si cat mai repede.
Cat despre diploma...o s-o atasez dar vad ca acest curs s-a desfasurat in anul 2006 :confused:
p.s.: am ascuns numele mecanicului...sa nu dau curs unor discutii fara rost...
 

Atașamente

  • diploma.jpg
    diploma.jpg
    28.8 KB · Vizualizări: 52
Bun acuma e clara treaba, suntem autorizati, avem mecanic calificat (daca mai lucreaza la firma bineinteles) si suzuki international europe a fost sesizata oficial cu privire la problema tipului de motor la mijlocul lui noiembrie 2006. Mi se pare ca rezolvarea a aparut oficial in Suzuki Bulletins pe la inceputul lui decembrie 2006. Pacat ca diploma e data pe 2 noiembrie. oricum nemtii stiu problema si probabil o sa trimita un carb modificat gata si o sa se rezolve.
Cu toate acestea raman la parerea mea ca nu este normal sa dureze atat si nici rezolvarea nu mi se pare cea mai simpla, dar probabil ca astea sunt practicile de afaceri.
 

Back
Sus