@Ovidiu
Vad ca topicul Achilles........ a fost inchis in cel mai prost moment, pe fondul cand toata lumea imbratzisa pe toata lumea si toti erau animati de intentii bune si sentimente sincere de prietenie ;-) . Nici nu mi-am dat seama ca mai e vreo polemica. Toata chestia a fost o prostie generata de o neintelegeri. Trabuie sa fim mai clari cu totii cand spunem ceva. Tu cand vorbeai de mesajul privat, Catalin dealerul cand vorbea de omul cu care s-a vazut la targ si cand face referine la ceea ce spun interlocutorii, eu paranoic de dimineata cu cafeaua nebauta, etc etc.
Ai dreptate cand zici sa ne rezumam la caracteristici tehnice. Hai sa trancanim despre barci. De ce sa tinem o marca pe care o stim cu probleme un secret? Uite, mie nu imi place Zodiac. Am vazut una noua cu oglinda lipita prost, am avut un Yachtline fastroller care NU putea sa gliseze, si am avut un Futura aluminum floor, mergea SUPERB, ca pe shine, dar incepuse sa aiba o problema cu lipiturile la placa, nu mare lucru, dar oricum...
Sunt in lumea asta produse bune si produse rele. E Achiles pe acelasi nivel cu Grabner dpdv calitate? FARA INDOIALA! E un caiac Gumotex (Cehia) inferior unui Grabner (calitate)? Nici vorba!
Revenind, Ovidiu - ai scris un post lung in care explicai ca vrei barca pentru trei adulti (sau erau patru?!!) si un copil, plus bagaje 400 kg.
Pai nici vorba ca Quicksilver 340 airdeck sa fie adecvat. E prea mic. Despre planaj cu 10 CP nici vorba, cu nici o barca incarcata cu 400kg!
Daca portabilitatea e importanta pentru tine poate ca tot Grabnerul Hobby sau Ranger SL e ce iti trebuie.
Tine cont insa ca portabilitatea se plateste. Grabner o fi ok, dar nu nu e un produs magic (doar ipad este... mm-haha) Hobby are podea I-beam, si VA FLEXA, iar statul in picioare in ea va fi un exercitiu de echilibru. Adica e o barca in care stai in fund sau in genunchi pe podea.
Eu zic ca daca ai ocazia sa incerci. Sunt sigur ca Grabner-man-ul Catalin omenos si pasionat cum este -nici urma de caterinca- iti va oferi posibilitatea asta.
Am citit un post tradus de Google din germana in care un tip explica cum ca la un prim test in care NU umflase Grabner hobby beton, flexa pe valuri si tindea sa scoata podeua aia optionala afara. De accea deduc ca podeaua optionala de 600 Eur nu e cava care sta la fel de bine fixata sub baloane precum podeaua unei pneumaticele cu chila. Si nici nu are cum avand in vedere I-beam-urile (podeaua gonflabila) care o fac groasa.
Tot pe linia asta, cand ma uit la ultima poza a lui Catalin - vezi discutia cu pricina si pozele postate de el, barca pare flexata, balonul din stanga e mai sus. Asta nu e neaparat un lucru rau, dar tzine cont de el.
Uita-te la filme pe youtube, cum planeaza lipita de apa, e clar ca se va "mula pe valuri". Intrarea in planaj e destul de lina... In schimb in filmuletz, aia nu tzin un om prea in fatza pentru ca barca sa sa nu ishi ingroape botul. Si cam astea ar fi dezavantajele. Iarasi nu te lasa fermecat de povestea cu cauciucul natural pe interior (in loc de neopren) daca vei cauta "hypalon" "neoprene" "natural rubber" vei vedea.
Daca lucrurile astea nu te deranjeaza (pe mine nu m-ar deranja decat cum se comporta in viraje si faptul ca nu vine cu banci standard - la 3000 Eur - common!) e barca ideala pentru ce vrei tu sa o folosesti.
Orca mea de 15 picioare are niste bare groase cat antebretul pentru mentinerea rigiditatii.
Mi-ar placea tare mult sa pot incerca Hobby cu un motor jet. Arata un pic ca un "Alaskan jet ranger (care costa dublu) iar podeaua aia s-ar putea sa ofere o curgere destul de curata, necesara pentru impeller-ul jetului.
Daca o cumperi in deplina cunostinta de cauza s-ar putea sa nu iti para rau. Daca descoperi vreun dezavantaj din cele enumerate dupa ce o cumperi, si condideri ca nu poti trai cu el, atunci esti blocat cu o barca ce va fi extrem de greu de vandut.