Allroundmarin,Quicksilver sau Honwave?

Salutare!Sunt in situatia de a alege o barca pneumatica din multitudinea de oferte de la noi.Din atente cercetari ale pietei,am ajuns la concluzia ca cea mai buna alegere pt mine privind raportul pret/calitate/performanta/siguranta/greutate,ar fi cateva modele de la Allroundmarin,Quicksilver si Honda.

Mai precis,modelele vizate ar fi:
Allround joker 320 (37 kg),
Allround budget 320 (43kg)
Quicksilver de luxe 340 (43kg)
Honwave t32 (39 kg)

Toate au in comun o greutate mica,o lungime rezonabila,suporta incarcaturi maricele,gliseaza cu motorizare decenta(vreau sa cumpar un 10 cp).
Intrucat nu am gasit teste comparative,as dori sa incerc aici cateva pareri de la posesori.
Daca cineva are unul din modelele de mai sus,as dori sa stiu daca e multumit,daca ii lipseste ceva,daca acum si-ar lua altceva sau orice alte impresii despre ele.
Mentionez ca modelul Honwave t32 e un rib dar cu coca gonflabila.Un model asemanator au si cei de la Allround(dynamic350) dar la un pret nejustificat de mare.Aproape dublu.
Honda nu mai au pe stoc la noi(1150 euro) dar la unguri exista.Si pretul fara tva este de 850 euro(!).
Sunt convins ca mai sunt multi in situatia mea sau vor fi pe viitor...
 
Salut,
In aceeasi situatie sunt si eu,mi-as dori un airdeck ,datorita greutatii reduse si asamblarii usoare.Am discutat destul de mult despre pneumatice, daca ai rabdare sa citesti toate posturile referitoare la pneumatice o sa iti formezi o parere proprie.Acum o sa iti spun parerea mea.Quicksilver si Honwave au lipituri termosudate, nu facute manual ca la majoritatea barcilor produse in China.Despre Allroundmarin nu cunosc amanunte referitoare la material si lipituri, stiu doar ca sunt produse in China,ca greutate si pret sunt ok.Honwave este o barca frumoasa, material de calitate si este un rib pneumatic.Pentru podea, iti trebuie separat o pompa de inalta presiune, deoarece cu pompa din dotare nu poti umfla podeaua la 10psi si o sa flexeze pe apa.Podeaua fiind in "V",nu este foarte confortabila cand stai in picioare,unii posesori sunt nemultumiti de faptul ca devine alunecoasa cand se uda, iar bagajele in mers se aduna in centrul podelei.Quicksilver are materialul foarte bun, asta am si vazut-o ,dar modelul Enduro cu podea rigida.Airdeck nu au pe stoc, se aduce doar la comanda.Nu stiu daca la Quicksilver Airdeck se poate umfla podeaua la 10psi cu pompa din dotare.In poze, pompa la Quicksilver ,are manometru si este de mana, sunt si eu foarte curios daca se poate umfla podeaua de inalta presiune la 10psi.De curand am fost cu o pneumatica airdeck(Sailor Marine parca se numeste ,nu sunt sigur) si am ramas foarte dezamagit, podeaua nefiind umflata corespunzator simteam toate valurile si parca frana pe apa, iar piciorul se afunda in podea.Am fost si cu o Yamaha cu chila gonflabila si podea rigida, la asta nu era umflata suficient chila, iar podeaua rigida se misca sub mine, imi facea impresia ca sare din cuplaje pe valuri.Am ramas putin dezamagit de barcile cu chila gonflabila, dar asta probabil din cauza ca nu au fost umflate corespunzator .Si oglinda barcii se misca cu motor cu tot,probabil din cauza umflarii necorespunzatoare a flotoarelor, proprietarul barcii se plangea ca pierde aer pe la una din valve.Eu ti-am povestit partea proasta pe care am observat-o, in rest pneumaticele sunt ok din punct de vedere siguranta, portabilitate, cred ca important este sa fie umflate corespunzator, altfel dezamagirea este mare.Airdeck, daca ai observat, dealerii din Romania nu prea tin pe stoc, o fi vreun motiv, in rest ,cu podea rigida se gasesc.Eu cred ca o sa raman la Quicksilver 340 Enduro, trebuie sa ma hotarasc la culoare , modelul Sport este alba, iar Adventure este verde.La soare ar fi mai bun albul, nu se incinge, dar verdele te camufleaza mai bine.In privinta greutatii, astea au 61kg, dar podeaua este un alt pachet,nu se pune problema transportului,iar podeaua rigida cred ca ranforseaza mai bine barca,simti tare sub picior si scapi de pompa de inalta presiune.In schimb,ia mai mult timp asamblarea.Succes pentru o alegere buna, apropiata nevoilor tale.
 
Ultima editare:
Multumesc mult pt raspunsul amplu.
Cum spuneam mai sus,am citit cam tot ce e pe net despre barcile pneumatice,inclusiv discutiile voastre mai vechi.Cu teoria stau bine,mai ales ca am studiat si pe youtube cum merg pneumaticele cu diverse motorizari.
Problema e ca nu am gasit nicaieri problemele cu care se confrunta proprietarii modelelor respective.Exact cum ai remarcat si tu,statul in picioare si adunatul bagajelor spre mijlocul barcii cred ca e suparator si ar fi un minus pt airdeck.Si mie mi-ar conveni podea plata dar se pare ca modelele astea sunt mult mai grele.
Stii cumva cum se imparte greutatea barcii daca vin separat in 2 saci?E important de stiut ca eu vreau sa ies pe apa si singur si nu vreau sa ma cocoseze.
Am incercat sa vorbesc cu cineva de la American-Nautics pt Quicksilver dar,ca deobicei,nu am cu cine.
 
Referitor la greutate,de exemplu la Quicksilver 340 Enduro Sport, barca fara podea nu are cum sa fie mai grea decat un airdeck,poate sa aiba pana in 40kg.Diferenta de greutate ,rezulta din greutatea podelei rigide fata de cea gonflabila,in rest barca este aceeasi.Eu m-am gandit sa cumpar un Enduro pentru ca ma descurc singur cu transportul.Asamblarea podelei cred ca ia mai mult timp, fata de o podea gonflabila, dar 10 minute in plus nu cred ca mai conteaza.Daca podeaua gonflabila s-ar rigidiza suficient folosind pompa din dotare,ar fi ok si un airdeck.Depinde si la ce vrei sa folosesti barca, daca vrei sa pescuiesti ar fi totusi mai buna podeaua rigida, stai mai bine in picioare, nu se inteapa, nu te descalti etc.Eu am un Mercury de 9,9cp are 38kg si este ok pentru un 340. Daca nu te deranjeaza o diferenta de 10-14 kg ia un motor mai puternic, de 20cp, intri mai usor in planaj cand ai greutate in barca.Cu 10cp mergi frumos cu o persoana-doua, cu trei-patru faci cu nervii.Eu as alege motorul de putere maxima pe care il suporta barca.Uite si un film ‪Quicksilver 340 Sport Enduro - Mercury 9.9‬‏ - YouTube
 
Ce sa zic,frumoasa barca Quick-ul asta,imi place si mie.Daca nu ar fi vorba de greutate,l-as lua pe loc.
Normal ca nu mai conteaza 10 min in plus la montaj,dar cand o scoti de pe apa inti trebuie obligatoriu roti la ea.Si bagajul in masina este mai mare.E un sac in plus.Plus caratul pana la apa.
A draq treaba,pe cat de simpla pare la prima vedere,pe atat de complicata este in realitate.
In legatura cu cei 2o cp,nici nu se pune problema,eu unu cred ca ma rastorn imediat.Nu e vorba de greutate in plus,e vorba de puterea motorului.La zgaltaiala pe apa,daca dai un pic mai tare de mansa si ai valuri in apa...pa.
Totusi,nu zice nimeni nimic de celelalte modele enumerate de mine,par de calitate(desi sunt facute in china)si destul de usoare.
Apropo Ovidiu,cand iti cumperi barca?Si de unde?De la american-nautics?Sper ca nu...
 
Eu momentan am un rib(270, 29kg, 50km/ora viteza maxima cu 10cp,singur in barca)am cu ce sa ma plimb,Enduro s-ar putea sa-l cumpar in toamna,sau la primavara(sa mai strang ceva bani).O sa il cumpar de la American Nautics, la ei este cel mai ieftin si sunt reprezentanti in Romania pentru Quicksilver, Mercury, Linder s.a.Nu stiu de ti-au creat o impresie proasta, pe mine m-au servit de fiecare data promt, mecanicii sunt de treaba, am plecat multumit intotdeauna.Este totusi o firma serioasa, au si service, poate nu ai discutat cu persoana potrivita, ei avand multe tipuri de barci, probabil ai prins pe cineva cu temele nefacute.Eu am sunat la dealerul din Arad pentru Honwave,am intrebat din ce material este barca si mi-a spus ca din cauciuc sau prelata, depinde peste cine dai.Oricum,detaliile constructive,calitatea materialului, le culegi de pe net,de pe site-ul firmei mama,dealerul poate fi mai mult sau mai putin preocupat de detalii.In privinta motorului de putere mai mare ,nu stiu de ce iti faci probleme, crezi ca daca pui de 20cp mergi cu 100/ora? Singur in barca, tot in jurul vitezei de 50km/ora te incadrezi, dar te ajuta ca barca sa salte in planaj cu greutate mai mare,trei-patru persoane, ceea ce nu vei reusi cu 10cp.Pentru viteza de 70km/ora cred ca ai nevoie de 40cp.Daca de obicei mergi singur si ti-e greu sa ridici 50kg, ia motor de 10cp, asta nu este exagerat de greu, dar o sa iti para rau atunci cand mergeti mai multi in barca.Eu as fi luat 20cp,dar nu-l suporta barca pe care o am.Raman la parerea ca pentru fiecare barca este bine sa iei motorul de putere maxima suportat de barca, daca vrei si putina adrenalina.20cp este la limita ,pentru a nu fi necesara inmatricularea,dar inainte sa cumperi orice motor verifica daca poti sa il manevrezi singur.Barca ar fi bine sa o vezi inainte de cumparare si prin comparatie o sa alegi singur modelul care ti s-ar potrivi cel mai bine.Interventii foarte multe, despre modelele alese de tine, nu cred ca o sa fie, pentru ca nu sunt foarte multi posesori de asemenea barci.Majoritatea au EnergoTeam,Baracuda, Kolibri, barci ceva mai ieftine, dar si inferioare calitativ.Cel putin in provincie ,nu s-a prea auzit de Quicksilver, Honwave,Grabner,adevarul este ca sunt promovate doar pe net.
 
Ultima editare:
Sa le luam pe rand.
Privitor la firma mai sus amintita,poti face un experiment simplu.Da un telefon si cere detalii despre orice barca ieftina sau accesorii(ceva la pret mic).Ai sa vezi ca fata care raspunde iti va lua nr de tel si iti va spune ca te va contacta cineva de la ei.La "sf. asteapta"...De 3 ori mi s-a intamplat asta in decurs de un an.Trebuie sa bat drumul pana in Jilava ca sa intreb ceva?Ei pot fi superprofi dar daca primul contact cu un client e in halul asta...nu mai zic nimic.Treaba lor.

Revenim.Deacord cu tine ca trebuie sa-ti iei motorizarea maxima pe care o poate duce barca.In cazul alegerii mele,ar fi intre 10-15cp,depinde de model.Eu am zis sa fie 10cp datorita greutatii mai mici.Am mers pe ideea portabilitatii ansamblului.
Undeva trebuie sa faci un compromis.Depinde de nevoile fiecaruia unde il faci.
Daca trec la barca mai mare,360-380 si motoare de 20,deja intru pe alt domeniu.
Oricum am o barca de fibra de4,60m cu motor de 40 cp si peridoc.
Sincer,nu la viteza m-am referit cand am spus ca nu sunt deacord cu motoare mari pe gonflabile mici.Ci la acceleratia instantanee pe care o da barcii si posibilitatea foarte usoara de rasturnare.
 
Off topic:
Sa va spun si eu ceva in legatura cu firma mai sus hulita.
Dupa o informare pe net despre modificarea comenzii din manuala intr-una la distanta a unui motor Mercury de 20 Hp am trimis un mail la aceasta firma cu lista componentelor pe coduri. Asta a fost vineri pe la 1 dupa amiaza. Am fost foaaaarte surprins cand am fost sunat a doua zi (sambata) pe la 4 de catre un angajat care si-a cerut scuze ca nu au piesele pe stoc, motorul fiind model nou. Dar daca doresc intradevar, se poate interesa la depozitul din Belgia si poate comanda. Am renuntat, pentru ca vazusem preturile din state si in Europa ar fi fost oricum mai scumpe.
Ceea ce spuneti voi acum ma uimeste, aveam alta parere despre ei. Dar poate au mai schimbat din angajati intre timp.

Si acum sa revenim la oile noastre.
Daca te hotarasti asupra modelului de barca, nu te grabi prea tare cu motorul.
Daca inainte de cumparare nu ai posibilitatea de a proba modelul pe apa cu o motorizare oarecare, ai putea sa probezi propria barca cu diferite motorizari si in functie de rezultate sa te hotarasti asupra puterii acestuia. Motorului i se poate adapta un limitator de cursa la acceleratie, accesibil sub capac si in functie de incarcare sa-l activezi sau nu. Posibilitati sunt multe si ar fi pacat sa-ti para rau mai tarziu ca nu l-ai luat pe cel mare.
Inca ceva, motoarele Mercury de 15 si de 20 Hp de generatie noua sunt aproape identice. Difera doar carburatorul, elicea si ceva pe la axul cu came.
Greutatea si dimensiunile sunt aceleasi.
 
Daca ai deja o barca mare,pentru mai multe persoane si iti doresti una sa o poti manevra singur poti lua in calcul si un ultra light rib de la Hibiscus Sport.Are coca din aluminiu, este foarte usoara, o poti ridica singur pe barele transversale ale automobilului.Au si modelul de 290 pe care poti pune motor de 15cp.Planeaza foarte frumos, ai impresia ca zbori deasupra apei.Eu cand am cumparat rib-ul nu aveau decat de 270 care suporta maxim 10 cp, dar este ok si asta.Scapi de chila gonflabila,asamblare podea, dureaza 5 minute sa umfli flotoarele cu pompa de picior.Este cel mai usor rib de pe piata, 290-ul are doar 32kg.Iti arat cateva poze cu barca mea, se poate transporta si cu flotoarele dezumflate.
P1010209.jpg
P1010235.jpg
P1010242.jpg
P1010228.jpg


Am si o filmare, clic pe poza
 
Ultima editare:
Foarte frumoasa jucaria ta,o stiu din celelalte discutii de aici.
Numai ca rib-ul de 290 se duce undeva spre 1500 euro unde mai pui ca rotile sunt foarte scumpe(inca 260 euro).De la Hibiscus am un caiac cumparat acum vreo 4 ani.
Intr-adevar e altceva...
Banuiesc ca fundul interior e tot in "v" , poti sta confortabil in picioare?
 
RIB-ul de 290 este 5500 lei(oferta).De roti nu ai nevoie, pentru ca pana la apa,barca si motorul pot fi transportate separat.Eu la inceput am folosit carutzul de la caiac(300 lei).Fundul este in "v" dar am gasit o saltea pneumatica "gumotex" si am "transformat" barca in airdeck.In picioare nu stai la fel de confortabil ca pe podea plata,dar eu nu pescuiesc.Pe bancheta se sta destul de bine,iar la vasle barca merge usor,aluneca frumos,chila fiind rigida, in "v", dar directia nu prea este buna,barca fiind scurta.Este o barca pentru una-doua persoane, pentru deplasare rapida dintr-un loc in altul, pentru distractie, coca din aluminiu si greutatea unui caiac face toti banii(parerea mea).La Hibiscus exista si modelul XPRO RIB, cu podea plata,frumoasa barca, dar nu are strapazane, la nevoie dai la vasle ca la pagae :: HIBISCUS SPORT, Barci Pneumatice cu chila din Aluminiu: 3D Tender XPRO RIB :: .Uite si o poza cum se poate folosi la nevoie cartul de la caiac
P1010239.jpg
 
Ahoy Dave,
Am vazut ca in continuare insisti pe modelele cu punte gonflabila, si doar gonflabila, aici ma refer numai la modelele Allroundmarin.
In continuare, parerea mea, este ca pentru pescuit sau pentru agrement si tinand cont de calitatea apelor de la noi, tot modelul
AS-Samba de avantajeaza. Samba si-a trecut testul cu brio, cel putin in fata mea, asta incepand din 2006, de cand eu vand aceste barci. O barca care se vinde de 15 ani de zile in
toata Europa aproape, nu poate fi de calitate slaba. In 2005 eu am avut de ales intre Allroundmarin si E-Sea( tot austrieci), insa am observat ca Allroundmarin doar in Germania are 320 dealeri.. si asta m-a convins.

Allroundmarin Samba sunt rezistente, iar baietii( clientii mei pescari) le-au dus pe lacuri, pe toate baltile posibile, prin Delta.. si pana acum sincer inca nu am primit reclamatii.
Cred totusi ca ar trebui sa citesti si parerile celor care scriu pe rapitori.ro sau pe pescuitul.ro - si atunci vei afla impresiile utilizatorilor directi.. nu doar parerea mea ca dealer.
Acum, referitor la faptul ca sunt produse in China- da asa este, toate barcile Allroundmarin sunt produse in China, chiar daca Allroundmarin isi are originile in Austria. Spune-mi ce nu se mai produce astazi in China ?
Ce ar trebuie sa stii? Inca de la primele zile de colaborare cu chinezii, proprietarul firmei Allroundmarin a desemnat un inginer austriac, pe care l-a mutat in China, iar omul asta supervizeaza productia pentru Allroundmarin - stii tu, si chinezii daca nu stai cu ochii pe ei, o dau de gard.
In acelasi timp, mie imi plac si modele Yukon sau Colorado.. dar tinand cont si de parerea sotiei- ma intorc la Samba.. cica se simte mai in siguranta daca sta de o chila gonflabila si pe o punte din aluminiu... degustibus..
Daca mai ai intrebari, suna-ma, stii unde ma gasesti.
 
Multumesc pt raspunsuri.
Stii deja de ce am insistat pe podea gonflabila era vorba despre greutatea barcii.Normal ca podeaua tare e cea mai indicata,dar undeva trebuie sa fie un compromis.
Toata lumea vrea sa cumpere barca perfecta,masina perfecta,lanseta de rapitori perfecta...Ele nu exista dar noi le cautam.
Si eu vreau la fel pt ca nu am chef s-o cumpar si dupa o iesire,doua,sa stau cu ea pe anunturi la juma de pret ca nu e ceea ce mi-am dorit.
 
Salut,

Eu am un quicksilver Airdeck 340 (hypalon = 50 kg) si pot sa iti spun ca barca e superba. Singura problema e sa pompezi podeaua la 10 psi. Lucrurile se schimba radical cu o podea bine umflata. Barca intra in glisaj foarte usor: cu 8 CP a glisat cu trei persoane normale. Cu o singura persoana intra in glisaj frumos cu doar 5 CP garantat!
Pentru portabilitate podeaua gonflabila e excelenta.

Daca ar fi sa aleg din barcile indicate de tine as alege Honwave T32 cu motor de 6CP daca mergi singur si ocazional doi la deplasament.
Daca mergi mereu in doi, orienteaza-te pe cel mai maere model Honwave RIB gonflabil si cupleaza-l cu un Merc/Tohatsu 9.9(36 kg)

Daca vrei motor si mai mare cel mai usor motor de peste 10 CP e Honda de 20CP la 46 kg. Un motor superb.Restul toate sar de 50 kg - Mercury, Tohatsu, Yamaha, Evinrude, etc.

In ori ceaz, podea gonflabila sau RIB gonflabil, asigura-te ca ai cu ce sa bagi 10 PSI in ea! Nu e usor!
 
"Daca mergi mereu in doi, orienteaza-te pe cel mai maere model Honwave RIB gonflabil si cupleaza-l cu un Merc/Tohatsu 9.9(36 kg)"

Te referi la honwave t38?L-am vazut in filmulete,destul de marisor.Pare ca cere un 15 cp,ca sa nu zic 20.

Acum imi ramane sa ma decid unde fac compromisul:
Rib gonflabil(mai usor de carat/manevrat,tinuta de drum mai buna chiar si pe mare,dar nu stiu cat e de comod in interior)
Podea rigida(mai greu de carat si incomod de manevrat dar probabil mai confortabil in interior).
 
Honwave t38-ie2,este cea mai usoara barca pentru dimensiunile sale,este fabricata in Japonia, imbinarile termosudate, are multe calitati barca asta.Nu inteleg de ce producatorul nu ofera si o pompa de inalta presiune,ca podeaua sa poata fi umflata la 10 psi.Am citit pe diverse forumuri, cateva le-a trimis Mihai,ca asta ar fi un mare neajuns al podelei gonflabile, nefiind umflata corespunzator, flexeaxa la mijloc si barca nu aluneca bine pe apa.In traducerea de pe un forum englez era folosita expresia "o suge apa".Pompa Scoprega de inalta presiune, pe care o recomanda Mihai, din pacate nu se gaseste in Romania.La Quicksilver Airdeck, avem aceeasi problema cu pompa din dotare???

Alegerea unei barci este destul de dificila atunci cand te informezi prea mult, iar dupa ce o cumperi vezi numai defectele.

Eu ,deocamdata, dupa toate framantarile, cred ca raman la Quicksilver 340 Adventure Enduro http://www.marina-braila.ro/product/1-noua/3-gonflabila/14-quicksilver-adventure-enduro-340.html si o folosesc doar cand merg insotit, sau folosesc carutzul sa o lansez la apa.
 
Ultima editare:
Buna observatie.Amanuntele astea nu se prea discuta.
Domnul de la magazinul Honda din Baicului mi-a spus ca se umfla fara probleme cu pompa din dotare.
Am gasit la noi o pompa manuala la 15 euro care,se spune,ar putea sa umfle pana la 14 psi!
Zice asa:
"Pompa manuala cu dubla actiune pentru umflat barci gonflabile.

-volum 2x2000 cc.

-actiune de umflare si dezumflare.

-tija de aluminiu .

-capacitate de umflare pana la presiunea de 1 Bar (14 Psi).

-corpul pompei este facut din PP.

Dimensiuni: 11x22x45 cm.

Pompa Bravo 4 Alu poate fi transformata in pompa cu o singura actiune eliberand dopul. In acest caz pompa va functiona doar la impingere reducand efortul de a umfla la presiune mare."

O fi adevarat?
 
S-ar putea sa fie adevarate ambele lucruri: si ca Honwave se poate umfla cu pompa din dotare a 10 psi, si ca Bravo Alu 4 poate sa umfle pina la 14 psi, dar tot adevarat este ca nu va fi placut!!

Doar de distractie pune-l pe dealer sa umfle el barca Hobda la 10 PSI verificat cu manometrul si tu stai si uita-te la el!

Podeaua gonflabila o fi ea confortabila pt ca poti sa stai pe ea si sa te intinzi, dar e greu de umflat!!
 

Back
Sus