Aplicare gelcoat

Buna seara tuturor,
Am curatat barca, am slefuit-o si ma pregatesc sa o vopsesc. Partea superioara intentionez sa o acopar cu gelcoat alb. Intrebarea mea se refera la o metoda de aplicare uniforma a gelcoatului. Am incercat cu pensula dar nu sunt foarte multumit de rezultat. Se poate aplica cu trafaletul? Daca da, ce fel de trafalet? Varianta aplicarii cu pistolul... am pistol de vopsit normal, pentru vopsea... nu stiu daca merge. Plus ca nu am compresor si va trebui sa fac rost de unul, dar daca merge cu pistolul asta, fac eu rost.
Alta intrebare: pot da inainte de gelcoat cu sprit-chit, sau nu se recomanda?
 
Salut
In primul rand ar fi bine sa precizezi ce fel de barca ai.Home-made,second hand,din fibra sau din lemn.Ceea ce va trebui sa aplici pe barca se numeste topcoat.E tot un fel de gelcoat dar care se aplica pe exterior.Gelcoatul se foloseste pentru laminare in matrita negativa.Se poate aplica bine cu rola dar sa aiba perii scurti sa nu se intinda prin rasina.Se aplica si cu pistolul dar e unul special care costa scump si nu se renteaza pentru o constructie singulara.In functie de cum pregatesti suprafata pe care aplici topcoatul asa va arata mai frumos sau mai urat si vei avea mai mult sau mai putin de slefuit la el.Ca sa-ti iasa oglinda suprafata cu topcoat va trebui sa ponesti cu o granulatie de 100 si sa sfarsesti pe la 1200.Sprit-chitul da se recomanda altfel nu ai cum sa scoti suprafete netede fara gropite in el.Inainte de aplicarea topcoatului suprafata se curata de praf si se degreseaza cu diluant sau acetona.
Spor la treaba
 
Scuze. Este o barca veche, din fibra de sticla. A fost vopsita in mai multe randuri. Am slefuit-o mecanic, am chituit-o pe ici pe colo cu chit poliesteric cu fibra de sticla. Cat de cat este neteda, cu mici, chiar foarte mici imperfectiuni in acest moment. Din pacate, nu stiam de existenta topcoat-ului si am cumparat deja gelcoat :(. Il pot folosi in locul topcoat-ului? Atasez si cateva fotografii cu barca in stadiile incipiente de pregatire (acum este mult mai bine curatata si pregatita suprafata). Iar legat de sprit-chit, ma intrebam daca nu cumva se desprinde mai repede gelcoatul, fata de aplicarea directa.
 

Atașamente

  • IMG_6881.JPG
    IMG_6881.JPG
    91 KB · Vizualizări: 365
  • IMG_6887.JPG
    IMG_6887.JPG
    69.8 KB · Vizualizări: 342
  • IMG_6920.JPG
    IMG_6920.JPG
    81.5 KB · Vizualizări: 371
  • IMG_6925.JPG
    IMG_6925.JPG
    84 KB · Vizualizări: 367
  • IMG_6927.JPG
    IMG_6927.JPG
    87.5 KB · Vizualizări: 418
Nu stiu daca merge sau nu oricum singura altenativa care ti-a ramas e sa incerci.De aceea e bine sa intrebi inainte de a cumpara ceva.
 
Salut

Ideea e ca topcoatul este gelcoat cu parafina. Eu am vopsit cu pistol cu duza mare 2.8mm. Am trecut prin aceeasi treaba ca si tine. A iesit binisor. Nu te astepta sa iasa ca gelcoatul din matrita. Sunt niste mici imperfectiuni. Oricum te asteapta o munca asidua. Vosprire - slefuire - polishare. Pentru mai multe detalii intreaba-ma si iti raspund. Am niste baieti care mi-au facut treaba relativ ieftin.
 
Salut,

Am revenit vazand ce s-a scris mai sus. Dupa cum spuneam eu chiar m-am lovit de toate problemele tale si stiu cum e. In primul rand inainte de aplicarea topcoatului trebuie sa slefuiesti mecanic cu rondele cu granulatie de 100-120 sa lasi niste rizuri pe gelcoatul vechi ca sa faca priza bine cel nou. Dupa aceasta slefuire, speli cu apa simpla si degresezi bine cu acetona (recomandat de specialisti numai acetona). Dupa ce ai facut acesta operatiune te apuci de vopsit. Dai acest topcoat in 3 straturi (chiar 4) cu un pistol cu duza de 2.5 -2.8mm la interval de 20-30 de minute intre fiecare strat. Se face eliberarea relativa a stirenului pe fiecare strat si astfel priza intre straturi e totala. Dupa 24 de ore urmeaza greul deoarece nu va iesi niciodata ca gelcoatul din matrita negativa. Iesi putin borbonat si acele borboane (coaja de portocala sau mura i se zice in termeni de vopsitori) le iei frumos la slefuit cu granulatie 320 cu apa, apoi cu 500, apoi cu 800 si termini cu 1200 sau 1500 dupa care o iei frumusel la polishat. Numai cu apa de face operatiunea. La mime pe barca mai sunt ceva gaurici foarte mici datorita faptului ca mi-a fost frica sa nu ajung la gelcoatul vechi. Nu am avut destul material ca sa ii dau 3-4 maini si am dat doar 2 (asta la partea de chila). La capac am dat 4 maini si a iesit perfect. Spor la treaba!!! Din cate am vazut eu ai destula!! http://www.barcaholic.ro/images/icons/icon6.png
 
Foarte fain ce spui seven110775. Multumesc pentru detalii.. Din pacate.. din curiozitatea de a iesi mai repede cu ea pe apa... fiind prima mea barca... nu am avut rabdarea sa slefuiesc atat la ea... si asa a durat o luna... Plus ca nu am compresor... Am imprumutat unul pentru o zi ca sa dau exteriorul (cu albastru). La partea superioara am aplicat gelcoatul la trafalet... nu a iesit asa neted.. dar la cate imperfectiuni au ramas :) ... chiar nu e o problema...
Se pot observa in imagini imperfectiunile de la slefuirea mecanica :( dar nici barca nu arata grozav initial... Decat sa ii pun kilograme de chit... si sa slefuiesc saptamani...
Oricum la urmatoarea revizie o sa fiu mai meticulos.. ori la urmatoarea barca.. mai probabil

Sa nu uit... intentionez sa aplic pe margine teava de polipropilena de 32, frezata pe generatoare si fixata la holzsuruburi. Problema ar fi in prova unde trebuie curbata destul de pronuntat. Stie cineva cum pot curba eficient polipropilena (deja frezata). Merge cu pistol cu aer cald? (Intreb de pistolul acesta intrucat nu am unul si nu vreau sa il cumpar degeaba)
 

Atașamente

  • IMG_6975.JPG
    IMG_6975.JPG
    64 KB · Vizualizări: 368
  • IMG_6972.JPG
    IMG_6972.JPG
    64.3 KB · Vizualizări: 409
  • IMG_6969.JPG
    IMG_6969.JPG
    87 KB · Vizualizări: 408
  • IMG_6959.jpg
    IMG_6959.jpg
    41.9 KB · Vizualizări: 398
  • IMG_6957.JPG
    IMG_6957.JPG
    77.6 KB · Vizualizări: 453
Ultima editare:
O problema cu gelcoatul.... dupa cum spuneam l-am aplicat cu trafaletul... A doua zi am pus peste barca o polietilena, intrucat a plouat si a batut si vantul, deci s-a frecat polietilena de marginile barcii. Zonele de frecare intre gelcoat si polietilena (muchiile) s-au matuit usor si s-au murdarit. E drept, se curata, dar matuirea a ramas.. acolo se va murdari din nou nemaifiind lucios. Care ar trebui sa fie consistenta gelcoatului dupa intarire? Devine sticlos precim rasina sau ramane cu o consistenta usor cauciucata? In ceea ce priveste intaritorul... cei de la Polydis mi-au recomandat 1,5% intaritor. Asa am procedat initial si am pierdut jumatate din cantitatea preparata intrucat a inceput sa se intareasca pana sa aplic toata cantitatea preparata (0,5 kg). Asadar am redus la circa 1% cantitatea de intaritor si am preparat cantitati mai mici (0,25 kg). Am gresit cu ceva? Daca inlocuiesc gelcoatul cu o vopsea auto, aceasta e mai dura? Se poate aplica vopsea auto peste gelcoat? Rezista sau se exfoliaza? Prin comparatie.... albastrul a fost aplicat peste doua straturi slefuite de spritchit si a iesit sticlos. Ma intereseaza ca zonele albe sa fie cat mai rezistente la abraziune. Mai ales ca marginile si interiorul sunt supuse unei astfel de uzuri. Multumesc anticipat pentru sfaturi.

P.S. Poate intrebarile sunt puerile :) dar e prima oara cand folosesc gelcoat.
 
Ultima editare:
Gelcoat, Topcoat si Antifouling

Salut,

Am incercat sa urmaresc discutiile despre reconditionarea barcilor, dar fiind incepator, nu prea reusesc sa inteleg. Am cumparat barca din imagine, fiind destul de curata, numai ca are mici imperfectiuni (ciobituri, crapaturi) pe care as dori sa le remediez. La vechea barca, aceste le-am astupat cu o rasina cumparata din supermarket - (nu-mi mai aduc exact aminte parca 2 buc. diferite ca de plastelina care le framantai impreuna) Bison epoxy, se intarea ca fibra si le slefuiam. De vopsit, nu am mai apucat sa o vopsesc, dar nici nu stiam cum...

Intrebarea este am inteles bine?
- Gelcoat-ul se foloseste la reparatii mai mari lovituri mai adanci cu suprafata mai mare?
- Antifouling-ul se da doar cat tine linia de plutire?
- Topcoat-ul este doar vopsea marina, folosindu-se pentru acoperirea micilor reparatii la interior si exterior desupra liniei de plutire?

In cazul meu cum ati proceda?

Multumesc anticipat!
 

Atașamente

  • 1.jpg
    1.jpg
    89.1 KB · Vizualizări: 206
  • Fotografie0053.jpg
    Fotografie0053.jpg
    79.7 KB · Vizualizări: 179
  • Fotografie0057.jpg
    Fotografie0057.jpg
    61.9 KB · Vizualizări: 170
Vopseaua antivegetativa (antifouling) se da numai pe opera vie, avand ca scop impiedicarea algelor, scoicilor si altor organisme acvatice de a se agata de barca.
Nu stiu daca e important la salupa ta, nu am vazut salupe date cu antivegetativa. Probabil viteza cu care se deplaseaza curata de la sine depunerile de alga de pe coca. De asemenea e important in ce tip de apa tii barca. In apa sarata vegetatia se face mult mai repede decat in apa dulce . Eu am tinut barca un sezon intreg pe apa dulce si nu a facut decat o suvita pirpirie de alga pe rotita zimtata a loch-ului . In schimb tinuta pe mare, micile locuri nedate cu antivegetativa au facut un manunchi mare de alga si scoica ( piesele "thru hull" prin care aduce sau evacueaza apa, suportul loch-ului, etc...)
In special velierele recurg la stratul de antifouling pe opera vie, altfel la jumatatea sezonului vor avea o barba mare de alge si scoici prinse de coca.
 
Salut. Antivegetativa e buna la orice tip de barca si pe toate felurile de apa.Sarata,dulce,curgatoare,statatoare,curata ori murdara. Se aplica odata la 2 ani,cu trafaletul si te scapa de multe neplaceri. Daca barca este mica si se misca des,atunci nu e chiar asa de mare problema,o poti trage la mal pentru indepartarea depunerilor,dar ce te faci cu una mare? @Florio,depunerile nu cad din cauza vitezei. Se prind asa de bine ca uneori nici cei de la spalatorie,cu jeturi-le lor puternice,nu reusesc sa curete toata mizeria. Barba,de care vorbesti iti face numai neplaceri. In afara faptului ca e inestetica,te mai tine si pe loc,chiar daca ai un propulsor puternic ori vantul bate tare.:)
 
Antivegetativa, stiu ca se da pe orice tip de chila, am mai avut o baraca care era foarte curata dar nedata cu nimic, iar dupa 4 luni de stat in apa dulce, avea o "barba" destul de mare, care am curatat-o cu detartrant ( luat din piata) si s-a curatat relativ repede. Ulterior nu am mai apucat sa continui.
Am mai cautat si am citit ca este bine sa dai o baza de grund si dupa aceea antivegetativ. Nu stiu peste linia de plutire cu ce poti sa-i dai, Topcoat?

Multumesc
 
Salut. Eu am dat-o cu vopsea pentru barci. Am reparat fisurile cu chit de fibra,apoi am dat-o cu primar si apoi vopseaua. Cu pistolul cu care se dau si masinile,simplu si fara mari complicatii. Despre Topcoat eu nu stiu decat ca este un lac(cum e ce-l de unghii) care se da si cu pistolul si care e mai rezistent decat vopseaua normala,in sensul ca e mai dura si nu se zgarie asa de usor. O sa ma interesez ce e cu el si o s-a zic ce am aflat mai ales ca trebuie sa vopsesc o alta barca si ce am citit mai sus ma cam pune pe ganduri.
 

Atașamente

  • DSCN4974.jpg
    DSCN4974.jpg
    74.6 KB · Vizualizări: 201
  • DSCN4982.jpg
    DSCN4982.jpg
    52.5 KB · Vizualizări: 168
Salut. Eu am dat-o cu vopsea pentru barci. Am reparat fisurile cu chit de fibra,apoi am dat-o cu primar si apoi vopseaua. Cu pistolul cu care se dau si masinile,simplu si fara mari complicatii. Despre Topcoat eu nu stiu decat ca este un lac(cum e ce-l de unghii) care se da si cu pistolul si care e mai rezistent decat vopseaua normala,in sensul ca e mai dura si nu se zgarie asa de usor. O sa ma interesez ce e cu el si o s-a zic ce am aflat mai ales ca trebuie sa vopsesc o alta barca si ce am citit mai sus ma cam pune pe ganduri.

Ce fel de vopsea ai folosit? Pistolul de auto s-au dimensiune mai mare?

Multumesc pentru raspuns!
 
Salut. Vopseaua se numeste INTERNATIONAL si a fost data cu pistolul de masina. Tebuie doar sa ceri si diluant pentru ia....,la trafalet se foloseste un altfel de diluant. Fotografiile sunt facute dupa 3 ani de la aplicarea vopselii,eu am fost multumit iar aceasta marca o comercializeaza nmmarine.
 
contact

Imi puteti da datele de contact ale vopsitorului(preparatorului) care reconditioneaza barci cu gelcoat?

Multumesc

Dan Carstea 0749.221110
 

Back
Sus