Aripioare portante pentru motor

Va salut stimati colegi, cu siguranta ati observat deja titlul topicului si sunt convins ca ma veti trimite la un topic mai vechi pe care eu nu am reusit sa il gasesc deoarece sunt boboc pe acest forum. Acum sa las vorbele la o parte si sa trec la problema cu care va deranjez :D :
Detin si eu un Crescent 525 pe care am echipato cu un Yamaha de 50 cp 4 t ( specificatia tehnica a modelului este maxim 60 cp), problema este ca imi consuma cu tona, de ex un drum Tulcea Sulina in aval cu 4 persoane la bord plus bagaje mers 4300 rpm 1:40 de minute undeva la 24 noduri mi-a luat 28 de litri...cred ca este destul de mult pentru un 50 de cp.
Tot cutreierand pe net dupa pareri si solutii am dat de Aripioare portante pentru motor, imi poate confirma intradevar cineva ca sunt utile? am gasit pareri impartite despre aceste Aripioare.
Nu ma intereseaza decat sa intre in glisare mai repede, sa pot tine motorul mai putin turat pentru ca altfel imi este teama ca voi scoate mucii din el in 2 ani si l-am terminat.

Va multumesc anticipat pentru timpul acordat.
 
Ultima editare:
Pai, te-as ruga in primul rand sa deschizi dopul acela de alama de pe oglinda si sa verifici daca nu cumva tragi dupa tine cateva sute de litri de apa, in dublu fund.
Apoi trebuie sa verifici pasul elicii, poate nu este cel mai potrivit. Intradevar consumul este FOARTE MARE pentru un motor de 50CP in 4 timpi

Referitor la Hydrofoil; Hydrofoil Ultrafin SST si
cu siguranta aceste aripi portante au fost gandite in primul rand pentru barcile submotorizate, care intra greu in glisaj. In al doilea rand cu acest hydrofoil vei simti ca barca este mai stabila la virajele stranse, luate in viteza. Dezavantajul acestora( ca trebuie sa fie si un minus) apare atunci cand mergi pe Delta si "iarba" e sus; vei strange iarba pe aripi si va trebui sa ridici motorul de fiecare data.
360-73241-0.jpg
 
Si eu am aceiasi problema. S-a mai discutat aici despre acest subiect si nu m-a lamurit concret nimeni . Eu am o barca de 4.3 m lungime si 1.80 latime. Iese repede in glisare, daca accelerez la maxim, dar nu ramane in glisare mai jos de aprox. 4.500 rpm si asta cu 2 persoane. La mine banuiesc ca influenteaza forma barcii care are un V pronuntat din prova pana la pupa, barca este pt.mare si se comporta foarte bine pe valuri mari. Numai ca eu o folosesc pe Dunare si imi consuma undeva la 10 l/h, cam mult dupa mine (Suzuki 40hp. 4t, injectie), iar pe vremurile astea imi limiteaza drastic spre zero iesirile, ma gandesc sa-mi iau ceva mai mic, dar asta e alta discutie.
Concluzia, cum nu ma lamurit nimeni am sa-mi cumpar niste aripioare sa ma conving singur. Mai astept totusi pareri in special de la cei care le folosesc.
Ar mai fi si varianta a doua cu ,,flotoare" (numi amintesc exact cum se numesc) care se ataseaza la pupa barcii. Nu aplic inca aceasta metoda deoarece este mai scumpa si mai invaziva pentru barca.
Un paste ferecit la toata lumea!
 
Salut.Inginerul84,dupa recomandarea lui nmmarine de a verifica barca sa nu aiba apa,eu asi zice sa probezi si alte elicii.Lucru valabil si pentru tudi.Parerea mea este ca aripioarele te ajuta foarte mult la stabilitate,nu si la glisare in sensul ca timpii de glisare sunt mici si aproape nesemnicativi.Apoi mai e si problema cu iarba culeasa de pe drum,care duce tot la micsorarea vitezei,implicit perderea planarii.Am probat la barca mea mai multe tipuri de elice si am observat ca timpii de planare erau diferiti.La unele plana mai greu si se tura in gol,altele mai usor si mai bine si am intanlit si elicii cu care glisa greu,dar dupa aia.....sa te tii :) Amandoi stati locuiti la malul dunarii,elicii gasiti pe la prieteni...deci spor la treaba si PASTE FERICIT! Tineiti-ne la curent.
 
Aloha Tudi, este posibil ca datorita V-ului pronuntat barca ta sa se comporte asa; barcile cu chila inalta intradevar nu sunt gandite pentru Dunare, ba chiar sunt foarte instabile pe Dunare.
Referitor la " flotoare" - trimtab-uri, astea te ajuta sa echilibrezi barca, sa o stabilizezi pe valuri mari, dar in nici un caz nu se folosesc pentru barci de 4.3m.
Problema ta cred ca este si la pasul elicii;
Suzuki DF40 vine standard cu elice de 13: verifica te rog pasul elicii pe care il ai acum pe barca, eu cred ca ai elice de dimensiune mai mare, daca nu sta in glisaj decat la 4500rpm.
 
Multumesc la amandoi pentru raspunsuri.
Motorul are elice standard, nu mai stiu exact pasul ei. Am probat si una cu pas mai mic undeva cred ca 11 si ceva avea scris un 11 si 1/2, sper sa nu ma insel, o sa ma uit la amandoua sa vad exact. In cazul celei de-a doua, barca aproape ca nu glisa si se tura mult mai putin. As fi dispus sa cumpăr una dar sa stiu exact ca e cea buna. Pana atunci nu-mi ramane decat sa incerc toate variantele, mai putin costisitoare, pana la gasirea celei corecte.
Un lucru imi e neclar elicea tb sa aiba pasul mai mare sau mai mic pt a intra in glisare. Unitatea de masura a elicei este pasul sau mai are si altele caracteristici ?
 
Ciudat, un pas mai mic ar trebui sa dea o turatie mai mare si nu invers. In principiu un pas mic da un demaraj (acceleratie) mai in forta, un pas mare da o viteza de croaziera mai buna la o turatie mai mica, deci consum mai bun. Avand in vedere celelalte variabile tinand de barca, incarcare, stil de navigatie, limite de functionare (alunecarea elicii, suprasolicitarea motorului) tot proba reala e concludenta.
 
Salut Tudi. incearca una cu un pas mai mare eventual si una cu un diametru mai mare.Nu sunt sigur de reusita dar ai sanse.Incearca sa ai o greurate constanta in barca atunci cand cand faci probe.Si greutatea conteaza,mai ales cand faci probe. Succes.
 
O scot eu la capat pana la urma.
Dau barca cu antivegetativa, mai fac cateva retusuri la ea (aripioare, trimtabs etc...) si ne vedem pe apa. Problema ramane cu pretul benzinei care ne dă fiori.
O sa incerc variante alternative, poate chiar un velier desi in zona noastra nu stiu cat de practic ar fi.
Sa ne vedem sanatosi pe apa.
 
Inginerule, scuze, abia acum am vazut ca esti tulcean ca si mine;
am rugamintea la tine sa-l suni pe Torero ( 0749185290) -- ( este colaboratorul meu din Tulcea,el service-ul barcilor din hala pe care o am in Tulcea)
si sa-i spui ca-l rog eu sa se uite la barca ta.
Daca nu te ajuta, te rog sa ma suni la 0722669999
Salutari Adrian Bitirez - nu se poate sa nu rezolvam aceasta problema !
 
Tudi, te rog sa ai grija la antifouling; in zona voastra am gasit un comerciant( nu dau nume) care vindea anitfouling pentru nave de deplasament proprietarilor de barci
de viteza! Deci daca primesti oferta de Trilux Uno - SA O DAI PE BARCA ! In loc sa te ajute de va infrana!
vezi te rog aceste 2 topicuri http://www.barcaholic.ro/search.php?searchid=274924 . Despre benzina, ce sa spun, no fucking comment- si asta iti spune unul care are la servici 3 SUVuri cu 4.0L si 5.2L - astea sa vezi cat mananca !
 
Multumesc pentru sfat! Ar trebui totusi sa ii dam numele. A fost cumva la targ anul asta cu accesorii de barci?
 
Nu, nu, nu este nevoie, eu i-am atras atentia si sper ca a retinut ce i-am spus. A fost anul asta la targ, insa eu anul trecut la Super Pescar-ul din Martie am avut discutia asta, cand am auzit intamplator ce solutii antifouling oferea pentru barcile de viteza. Este usor sa vinzi, insa iti ia doar cateva minute ore sa citesti documentatia tehnica, si atunci totul e OK!
Atat pot sa-ti spun ca nu este din Bucuresti, Constanta sau Tulcea.!
 
Salut.Am montat de curand asa ceva pe un motor de 115 CP la o barca de 1200 kg lunga de 6,3 m si lata de 2,1 m si performantele au crescut simtitor.Viteza a crescut de la 45 km/h la aproape 60 km/h ( masurata cu GPS-ul ) , si consumul de combustibil a scazut ( inca nu am apucat sa verific exact cu cat , dar vizibil ). Eu nu aveam probleme decat la barca incarcata in exces ( glisa greu si viteza maxima era 20-25 km/h ) dar se pare ca problemele s-au rezolvat cu 2 bucatele de plastic.Am folosit modelul de la nmmarine.In ceea ce priveste iarba , pe aia o culegi chiar daca nu ai hydrofoil , asa ca nu mai conteaza.
 

Back
Sus