Articole in presa

skipper

RYA Instructor
Postati aici orice articole din presa de ne-specialitate cu referire la sailing iahting si barci.

Iata un exemplu frumos scris intr-un ziar unde chiar nu ma asteptam sa se vorbeasca despre Vendee Globe si Thomas Coville. Jos palaria!
 
O parere a unui iubitor de "corabii".

Intr-adevar, din ciclul "mancatori de ... in spatiul virtual", inca o data se arata ca sportul nostru national e sa ne aflam in treaba si sa ne bagam in seama gratuit. Orice latrau isi poate da importanta pe web in orice domeniu, ca doar e democratie, nu?
 
Intr-adevar, din ciclul "mancatori de ... in spatiul virtual", inca o data se arata ca sportul nostru national e sa ne aflam in treaba si sa ne bagam in seama gratuit. Orice latrau isi poate da importanta pe web in orice domeniu, ca doar e democratie, nu?

Culmea e ca asta se da mare iubitor de corabii, de mare si aventuri marinaresti dar injura pe "obsedați ai performanțelor sportive încearcă să se bată cu elementele dezlănțuite într-o luptă care-i depășește". Barcile de 12m sant niste "coji de nuca"!
Fereste-ma, Doamne, de prieteni!
 
Romeo, mai bine nu mai bagam in seama toti latraii de pe toate canalele media, si ne vedem de pasiunea noastra netulburati :). Din ce se vede, comunitatea de barcagii creste frumos si calitativ, singura problema e ca incet-incet ne bosorogim :p, da' important e ca nu ne dam pe balaurii de azi cu creierele spalate b-).

Cat despre articolele romanesti despre barci, in afara de ce mai citesc prin revista lui Ionut Tudose, sincer nu mai bag in seama demult gunoiul din presa scrisa, internet, tv etc. Sursele mele de informatii interesante si pertinente sunt Proffesional Boatbuilder si Classic Yacht, cu care ma delectez la fel cum faceam pe vremuri cu revista Modelism :).
 
Din ce mi-amintesc, a aparut prin '88 sau '89, si a facut furori printre copchiii ca mine pasionati de asa ceva, mai ceva ca Rafale in '87 :). Trebuie sa caut prin tonele de carti si reviste de tematica pe care le-am adunat de-a lungul vremii, si asta dureaza ceva timp.

Tu esti cel care a scris articolul despre Mig 29 :)? N-ai idee ce bucurie mi-ai facut la vremea respectiva, mai ales ca avionul ajunsese foarte cunoscut afara, Fulcrum-ul daduse lumea pe spate la Farnborough si parca si Le Bourget, daca nu gresesc. Pe vremea aia corespondam cu un englez innebunit dupa biplanul Antonov 2, si imi trimitea Air International si Aviation News, in care am vazut publicate pentru prima data in istorie poze din fabrica unde se facea Mig-ul 29, multumita glasnost-ului promovat de Gorby. Reportajul incepea cam asa: "Am ajuns sa traim ziua in care sa vedem poze din fabricile rusesti de avioane militare, lucru mai rar decat o defilare de nudisti in Piata Rosie" :D.
 
Din ce mi-amintesc, a aparut prin '88 sau '89, si a facut furori printre copchiii ca mine pasionati de asa ceva, mai ceva ca Rafale in '87 :). Trebuie sa caut prin tonele de carti si reviste de tematica pe care le-am adunat de-a lungul vremii, si asta dureaza ceva timp.

Tu esti cel care a scris articolul despre Mig 29 :)?...

Cu plecaciune, al dvs! Era primul articol din presa romaneasca despre fala VVS si Craciunoiu a umblat dupa niscaiva aprobari pana sa-l publice. Nici nu mai stiu daca m-au lasat sa semnez cu gradul! Probabil ca era in perioada can Ro negocia sa achizitioneze asemenea bunaciuni si organele s-or fi intrebat de unde stiu eu asemenea chestii.
Informatiile le-am pus cap la cap din alte articole de presa, eram abonat la toata presa de aviatie socialista, inclusiv din China, primeam vreo 17 reviste pe luna, faceau aia coada la regiment sa le imprumut.
Normal ca si pt abonamentele astea a trebuit sa fac cerere la CIst dar mi le-a aprobat ca erau din lagarul nostru. Unele reviste erau mai politice dar altele, ca aia din Polonia:Skrzydlata Polska erau profesioniste rau chiar si pt standardul occidental. Polonezii aveau chiar o rubrica de zvonuri. Aia ceheasca era imprimata pe o hartie cretata frumoasa rau si avea niste poze o minune. Pana si bulgarii aveau o revista faina. Noi canci!
Desenele le-am facut pe calc dupa niste poze din Krilia Rodini, daca imi aduc bine aminte. Erau si unele presupuneri care apoi s-au dovedit adevarate, ca de exemplu la ce serveste galma din fata cupolei.

Dupa succesul articolului asta, ( din cauza caruia imi trecusera cu vederea alte prostii pe care le-am mai facut) pregatisem vreo 6 luni unul cu F117, ceva cu adevarat trasnet dar s-au apucat unii sa faca lovilutia si apoi s-a dus totul la vale, ne-am luat cu capitalismul si am uitat de aviatie.
Vorba unuia de pe un forum de planoristi: a face aviatie nu e ca si cum ai face matreata.
 
vali si romeo ! cu 'plany modelarskie' cum stati?

Pe mine nu ma interesa modelismul pentru ca traiam zi de zi printre modelele adevarate. Ma interesau numai informatii despre aviatie si cum nu-l aveam nici pe varul Goagal atunci si nici sa ma abonez la Jane's nu aveam verzisori, am luat revistele din lagarul comunist, dar numai revistele de aviatie nu si de modelism desi parca era una ruseasca de care ma loveam des. Chiar si de Catera i Iahti m-am impiedicat pe vremurile alea!
 
planuri

Pe mine nu ma interesa modelismul pentru ca traiam zi de zi printre modelele adevarate. Ma interesau numai informatii despre aviatie si cum nu-l aveam nici pe varul Goagal atunci si nici sa ma abonez la Jane's nu aveam verzisori, am luat revistele din lagarul comunist, dar numai revistele de aviatie nu si de modelism desi parca era una ruseasca de care ma loveam des. Chiar si de Catera i Iahti m-am impiedicat pe vremurile alea!

ma refer la faptul ca in aceasta revista gasesti planuri de AVIOANE si NAVE care exista sau au existat la un nivel foarte ridicat,cel putin pentru perioda aceea.nu ti-ar placea ,tie care i-ti place viteza pe ape,(ma refer la veliere)sa vezi planul cu detalii ale lui ARIEL? CUTTY SARK? sau chiar h.m.s.VICTORY?
 
Buna ideea sa ne aducem aminte de vremurile frumoase ale presei de specialitate, daca tot nu avem despre ce sa scriem din presa de azi :). Intr-un mohorat oras mono-industrial, contactul meu cu tehnologia din aviatie si navigatie se facea prin revistele Modelism, Modellbau Heute, Modelist Konstructor, Plany Modelarskye, iar mai tarziu prin Air International, Aviation News, plus Yachting Monthly, Yachting World si Yachts&Yachting, pe care le primeam de la amicul englez Tony Morris. Eu cumparam si ii trimiteam Modelism, din cauza pretului mare pentru straini, iar el imi trimitea carti si reviste aviatice si de iahting.

Imi amintesc de un articol-gigant din Air International despre bombardierul strategic cu geometrie variabila B1, despre care facea nea Nicu tam-tam in propaganda lui cu dezarmare-pace. Ca orice adolescent pasionat de asa ceva, am fost fascinat, la cat de amenintator arata in majoritatea ipostazelor. Abia mai tarziu am descoperit Tupolev 160, dar oricum tipul asta de articole m-au determinat sa visez la o cariera in aviatie, treaba din pacate sau din fericire imposibila pt mine dupa revolutie. Oricum, au fost vremuri frumoase, cand leatu' meu se ocupa de fotbal si barbut, eu citeam tot ce-mi cadea in maini, construiam modele si visam cerul si marea.

Gandind azi la rece, cred ca suntem norocosi ca am prins vremurile alea, stiind sa luam ce-i mai bun de atunci si de acum. Atunci, in ciuda sistemului ticalos, baietii capabili aveau deschidere si o cariera asigurata. In schimb, si azi ma trec frisoane cand imi amintesc cate declaratii, caracterizari, informari, scormonit tot arborele genealogic mi se intamplau pentru o banala plecare in strainatate. Azi, in ciuda degringoladei economice la care suntem supusi din cauza politicienilor aserviti UE, dar si a spiritului de turma al romanului de rand, cel putin avem posibilitatea de a alege, gasim instant orice informatie datorita internetului, ne putem lua lumea-n cap daca vrem, putem sa ne facem propria activitate lucrativa, sa ne construim sau cumparam jucariile preferate. Intr-un cuvant avem deschidere maxima, important e sa stim bine ce sa facem cu libertatea pe care parintii nostri n-au avut-o.
 
vali si romeo ! cu 'plany modelarskie' cum stati?

Mai aveam cateva numere, inclusiv unul cu o "Karake" interesanta, adica o caraca medievala asemanatoare, dar mai mare decat cea de la Balinesti reconstituita de Craciunoiu. Dar ultima data cand am verificat nu le-am mai gasit. Oricum, pot apela la vechii amici, care le-au adunat de-a lungul timpului. Noi aveam abonament la club, cand le primeam, le copiam la mana pe calc cand trebuia sa ne apucam de lucru :D. Foarte buna revista, se batea cu cele mai tari de afara.

Au fost si au ramas tari polonezii astia, de la modelism la iahting si aviatie usoara erau alaturi de rusi primii din blocul socialist, si azi continua in acelasi ritm, mai ales ca au o economie puternica. Noi, cu taranii nostri care-si rup carca prin broscarie, "intreprinzatorii" cumetriti politic, sau marea masa de flamanzi needucati care grojgaie furajele de la protv sau din libertatea, nu cred sa avem vreodata sansa sa ne desprindem de conditia de groapa de gunoi a Europei, mai ales cand vedem bine ce tineret "revolutionar" se ridica :D. Atata vreme cat n-avem strategii de dezvoltare ca polonezii, si suntem o natie ca o frunza in bataia vantului, o sa ne bisnitarim in continuare intre noi, si cei care mai avem ceva orizont vom fi fericiti sa ne intalnim pe forum sau prin lume, bucurosi ca mai exista si altii ca noi :).
 
O parere a unui iubitor de "corabii".

Ce sa-i faci omului ii plac barcazurile mari nu sapunierele astea de 10-15 m.
Baiatu' asta pare a fi un fotograf de corabii vechi, prin porturile lumii. E o pasiune si asta:)
Si musai tre sa faci o poza si cu Capitanu' ca sa arati la lume ca ai fost pe acolo.
 
Ultima editare:
ma refer la faptul ca in aceasta revista gasesti planuri de AVIOANE si NAVE care exista sau au existat la un nivel foarte ridicat,cel putin pentru perioda aceea.nu ti-ar placea ,tie care i-ti place viteza pe ape,(ma refer la veliere)sa vezi planul cu detalii ale lui ARIEL? CUTTY SARK? sau chiar h.m.s.VICTORY?

Sigur ca ma intereseaza acum, atunci nu, cum am zis mai sus. Insa acum am schimbat politica de documentare si nu mai cumpar nici macar reviste de iahting daca sant tiparite. Totul digital, intr-un HDD de 1TR duc toata biblioteca Academiei Navale. Acum ma chinui sa scap de revistele si cartile vechi care imi ocupau o gramada de spatiu pe-acasa si ma doare sufletul sa le arunc dar nu vad alta solutie decat sa le donez la vreo biblioteca.

Baiatu' asta pare a fi un fotograf de corabii vechi, prin porturile lumii. E o pasiune si asta:)

L-am cautat pe net si pozeaza in intelectual fin, vorbitor de 8 limbi si mare membru in numeroase comitete si comitii. Ce sa facem daca lui nu-i plac cojile de nuca, asta, poate, pana cand va reusi sa faca un interviu si niste poze cu vreun skipper de curse!
 
Sigur ca ma intereseaza acum, atunci nu, cum am zis mai sus. Insa acum am schimbat politica de documentare si nu mai cumpar nici macar reviste de iahting daca sant tiparite. Totul digital, intr-un HDD de 1TR duc toata biblioteca Academiei Navale. Acum ma chinui sa scap de revistele si cartile vechi care imi ocupau o gramada de spatiu pe-acasa si ma doare sufletul sa le arunc dar nu vad alta solutie decat sa le donez la vreo biblioteca.



L-am cautat pe net si pozeaza in intelectual fin, vorbitor de 8 limbi si mare membru in numeroase comitete si comitii. Ce sa facem daca lui nu-i plac cojile de nuca, asta, poate, pana cand va reusi sa faca un interviu si niste poze cu vreun skipper de curse!


:D:D:D:D:D:D:D
 

Back
Sus