Avioane

Smokey

Mic barcaholic
Dragi colegi pasionati de aviatie, cu ce se mananca avioanele astea mici?

Adica ma gandesc la un avion mic, care sa poata cara o familie in siguranta la mare :)

Ce costuri presupune un astfel de avion, ce inseamna intretinerea lui si care e drumul de urmat pentru brevetul de pilot?
 
Cum n-ai auzit de byteworks?
Din auzite, el ar avea un avion micut. Nu ai vazut, pe aici pe undeva, niste poze facute din aer de el la Braila?
Cinstit si pe mine m-ar interesa, dar costurile sunt prea mari pentru mine. Chiar faceam studii pentru un aerodrom privat pe aici prin jurul Buc.
Lipan
 
Ultima editare:
Ca sa-ti poti duce familia la mare ai nevoie de sa zicem de un avion cu 4 locuri si licenta de pilot PPL (Private Pilot License). Avioanele cele mai folosite din gama asta sunt de genul Cessna 172 sau Piper PA-28, batranici ce pot fi cumparate la second cu cateva zeci de mii de euro, ca de noi nu vreau nici sa stiu. Fiind aeronave certificate intretinerea se poate face doar de catre personali calificat&autorizat, aterizare/decolare doar de pe aerodroame certificate, hangarare sau parcare, astea presupunand costuri de operare anuale destul de mari - mii de euro. Folosesc Avgas 100LL care nu se prea gaseste la noi, GA (General Aviation) fiind cam pe nicaieri la noi in tara (mai ceva decat yachtingul).
PPLul se poate obtine la SSAv Scoala Superioara de Aviatie Civila sau la privat la RAS Tuzla, implica multa teorie, minim 45 ore de zbor, examen la AACR Autoritatea Aeronautica Civila. Costuri undeva intre 6K si 10K euro. Se cere certificat medical clasa a IIa, nimic deosebit pentru un om cat de cat intreg.
Cessna 172:
DSC_4003%20Cessna%20172L%20Skyhawk%20N7132Q%20left%20side%20landing%20l.jpg

Piper PA-28:
N5138L_LFQ_(IMG_0125_1_4).jpg


Alternativa ultralight inseamna avioane mici pana la 475 kg totul in zbor, 2 locuri, preturi la second intre 5K si 40K, noi chiar si 120K pentru Flight Design CTLS. Merg cu benzina Premium 95 fara plumb, auto, consum 13-20l/ora. Pot ateriza oriunde, intretinere la alegere, proprie sau mecanici.
Pentru licenta teorie tot ca la PPL, 40 ore de zbor, scoala cu diversi privati, 3k-4k-5k. Examen cu Aeroclubul Roman.

2 membri barcaholici in ultrausor:
YR5182_TGM.jpg
 
Cam ce ar mai fi de adaugat dupa o asemenea prezentare?
Poate doar o vorba dintr-o schita umoristica dintr-un Perpetuum Comic al anilor 80: "Si cainele cand vine?" :D :noroc:
 
Pot ateriza oriunde, intretinere la alegere, proprie sau mecanici.
YR5182_TGM.jpg

Sa inteleg ca decolezi si aterizezi in spatele casei?

Mi-ar fi placut sa locuiesc intr-un cartier de case ce au, toate, cate un hangar cu avionul aferent si acces la o pista, cum am vazut (la TV, desigur) ca exista pe undeva prin SUA. Si pe acolo pe undeva, desigur si un peridoc, tot cu barca aferenta. Dar din pacate nu sunt Gigi Becali, care are o groaza de terenuri pe langa BUC., sa demarez un asemenea proiect.
Lipan
 
Pai am inteles, in avion esti tu in dreapta (la mansa, desigur) si gigitolan in stanga, si ai fost sa vezi miniegoistul in perspectiva unei posibile achizitii, daca nu chiar ati batut palma.
Corect?
Oricum te invidiez enorm pentru acest super hobby pe care il ai. Bag seama ca drumurile in tara, pt tine, sunt floare la ureche. Pacat ca nu stam in acelasi oras. Poate candva ma dai si pe mine o tura prin Moldova, ca n-o fi pe degeaba.
 
Ultima editare:
Subiect interesant. Eu chiar as dori sa construiesc un avion, ce sanse as avea sa zbor cu el? in ideea ca as avea licenta de pilot.

@biteworks

Poti sa dai mai multe detalii despre aviatia usoara? Pe net n-am gasit mai nimic iar pe unde am gasit limbajul de lemn nu a reusit sa ma lamureasca.
 
Pai am inteles, in avion esti tu in dreapta (la mansa, desigur) si gigitolan in stanga, si ai fost sa vezi miniegoistul in perspectiva unei posibile achizitii, daca nu chiar ati batut palma.
Corect?

Corect, doar ca si Gigi are setul lui de comenzi - e dubla comanda.

Oricum te invidiez enorm pentru acest super hobby pe care il ai. Bag seama ca drumurile in tara, pt tine, sunt floare la ureche. Pacat ca nu stam in acelasi oras. Poate candva ma dai si pe mine o tura prin Moldova, ca n-o fi pe degeaba.

Orice barcaholic care ajunge in SV poate sa ma traga de maneca pentru un zborulet, gratis cu placerea de partea mea!


@etrex:
Intreprindere grea sa-ti faci propriul avion, acum depinde cum il faci, din kit, ce fel de kit, de la 0 etc. Cu cat e mai de la 0 cu atat va fi mai greu sa-l pui la punct, acoperit de teste si hartii, ca sa ti-l accepte autoritatea.

Cat despre alte informatii ... nu stiu ce sa spun. Intrebati si va raspund.
 
Un ultrausor? Gol are cam 270 kg, max in zbor 450/475 kg. Diferenta de greutate e una sau doua persoane, combustibil si ceva bagaj daca mai e unde. Destul de limitat pentru o destinatie utilitara, dar colegii mei il folosesc destul de des pentru treburi de o zi SV-Bucuresti de exemplu.

Cele de categorie urmatoare stau mai bine, 4 locuri sau mai mult, si ceva bagaj, totusi cu cele exemplificate mai sus n-as duce tot familionul plus bagaj de doua saptamani la mare, mai ales ca trebuie sa iau si barca :rolleyes: Incarcatura utila undeva pe la 400 kg.
 
Singura varianta cat de cat viabila este un ultrausor, unu pt toata familia costa mult prea mult. Cred ca numai intretinerea si hangararea costa pe an mai mult decat chiria la un apartament pe malu marii , tot anu respectiv.
Eu tot studiez de ceva ani un STOL, care mi se pare un fel de briceag multifunctional, care "se pliaza foarte bine pe necesitatile romanului" ca sa citez un clasic in viata.
Uite un STOL, desi nu din categoria ultralight http://www.youtube.com/watch?v=WsEq7YXP6Ow
Si uite si un UL http://www.youtube.com/watch?v=oX4SS592nHY&feature=related
Cu astea poti decola/ateriza pe "batista" apropo, ca sa nu uitati termenu, ca de cativa ani tinde sa devina arhaism.
 
Singura varianta cat de cat viabila este un ultrausor, unu pt toata familia costa mult prea mult. Cred ca numai intretinerea si hangararea costa pe an mai mult decat chiria la un apartament pe malu marii , tot anu respectiv.
Eu tot studiez de ceva ani un STOL, care mi se pare un fel de briceag multifunctional, care "se pliaza foarte bine pe necesitatile romanului" ca sa citez un clasic in viata.
Uite un STOL, desi nu din categoria ultralight http://www.youtube.com/watch?v=WsEq7YXP6Ow
Si uite si un UL http://www.youtube.com/watch?v=oX4SS592nHY&feature=related
Cu astea poti decola/ateriza pe "batista" apropo, ca sa nu uitati termenu, ca de cativa ani tinde sa devina arhaism.

Incredibil, nu credeam ca un avion poate ateriza pe o lungime asa de mica.
 
Nu mă pricep la avioane, dar înţeleg că 2 oameni mai grăsuţi cu greu ar încăpea împreună cu plinul de bezină într-un ultrauşor. Iar avioanele alea STOL cred că sunt foarte uşoare de pot să decoleze şi să aterizeze pe distanţe extrem de scurte.
 
O scadere arata ca un ultrausor duce undeva pe la 200 kg incarcatura utila. Adevarul e ca la noi zboara cu Flight Design CTLS (tot ultrausor) 2 persoane foarte bine dimensionate, plus 50 l de benzina, as zice undeva pe la 300 de kg. Se poate - desi nu e legal - pentru ca versiunea de 475 kg e de fapt o varianta usurata a avionului pentru US unde se accepta 600 kg la LSA (Light Sport Aviation).

Sunt cateva STOL si la noi, majoritatea ICP Savannah
 
Am zburat cu un Bingo! care are aeceeasi celula cu Savannah. Pentru 2 adulti e cam stramt, pasagerul care se straduie sa nu atinga comenzile din partea sa fiind practic constrans la o pozitie de contorsionist. Iar bagajele sunt reduse la simensiunea unei genti de mana destul de mica asezate pe raftul din spatele tetierelor. Iar in plus VOG-ul nu era cine stie ce. Dar ateriza in foarte putin spatiu.
 
frumos tare!

:ahoy:


La noi la capitala se poate zbura cu avionul si se pot lua lectii, pe aerodromul Clinceni.

Cine doreste informatii si recomandari de profesor, astept un pm. Unde mai pui ca e pasionat si de barcute b-)

Este de vis, senzatiile ce ti le da un avionas de doua locuri, nu se compara cu nimic:banana::happy:

Atasez niste pozici.

:pb:
 

Atașamente

  • DSCN1569.jpg
    DSCN1569.jpg
    44.8 KB · Vizualizări: 43
  • DSCN1570.jpg
    DSCN1570.jpg
    49.8 KB · Vizualizări: 39
  • DSCN1612.jpg
    DSCN1612.jpg
    25.9 KB · Vizualizări: 35
  • DSCN1618.jpg
    DSCN1618.jpg
    27.9 KB · Vizualizări: 48
  • DSCN1607.jpg
    DSCN1607.jpg
    34.7 KB · Vizualizări: 37
  • DSCN4525.jpg
    DSCN4525.jpg
    51.5 KB · Vizualizări: 42
  • DSCN4497.jpg
    DSCN4497.jpg
    58.3 KB · Vizualizări: 36
  • DSCN4514.jpg
    DSCN4514.jpg
    29.6 KB · Vizualizări: 36
Tocmai am descoperit ceva care pare desprins din visele copilariei, biplanul-zebra pe care visam sa-l construiesc si sa zbor cu el :): http://www.ragwing.net/fleet/RW02special.html . Pare destul de accesibil ca si constructie, imi plac dimensiunea mica si portanta mare. Din pacate traim in Romania, cred ca actele ar costa mai mult ca avionul, si singura solutie de a intreprinde asa ceva este sa lucrezi si sa-ti inregistrezi scula in alta tara europeana, cu toate ca nu stiu daca e certificat pt Europa. Ma cam bate gandu la asa ceva, dar din ce am observat, feedback-ul tipului e cam... lipsa, lumea vorbeste singura pe forumul de acolo. Si totusi, tare mi-ar placea sa ajung in viata asta sa-mi fac asa o jucarie si sa ma dau cu ea :).
 

Back
Sus