Barca din fibra de sticla, gen Laguna

Salut baieti.
Va urmaresc de ceva vreme pe forum si mam hotarit sa-mi fac si eu o barcuta de doua persoane.
As vrea sa o fac din fibra de sticla dar nu stiu cum se face o matrita de barca.
Ma poate ajuta cineva sa imi explice ce materiale si cum se filosesc la o matrita?
Exista cumva videotutoriale ptr asaceva?
Mar interesa modelul LAGUNA sa fie de maxim 3.60m nu mai mare.
DSCN0237.jpgDSCN0240.jpg

Daca ma puteti ajuta eu va multumesc foarte mult.:iupi:
 
salut musculitza betiva :D si bine ai venit!
intrebare ;vrei neaparat s-o faci din fibra?
mult mai la indemana ar fi s-o faci in "stich and glue" din placaj marin sau de exterior.
pt a face ...orice din fibra de sticla ai nevoie sa faci mai intai o matrita perfecta ,ceea ce nu-i lucru usor !
fa-o stich and glue ,planuri gasesti cacalau!
 
Bine ai venit, sustin si eu ce zice impaiatu. La fibra de sticla trebuie sa lucrezi de 2 ori: faci matrita (f. bine) care e practic o barca "inversata", dupa care faci barca propriu-zisa.

Metoda asta ar merita daca vrei sa faci mai multe barci, si poti refolosi matrita.

La stitch&glue faci din placaj, o armezi cu fibra de sticla si iese o barca la fel de buna (dar mai usoara) decat una de fibra. Planuri f. multe sunt pe bateau.com
 
salut musculitza betiva :D si bine ai venit!
intrebare ;vrei neaparat s-o faci din fibra?

Impaiatule, nu e vizibila legatura? DROSOPHILA si fibra de STICLA ! :) Nu le poti desparti.
Acum, serios, din cele discutate, vazute, experimentate, dezbatute aici pe site, metoda stich&glue pare de departe mult mai avantajoasa. Cel putin pentru barca pe care o doresti. Munca la o matrita o poti canaliza catre confectionarea efectiva a barcii prin stich&glue. La fel, matrita s-ar justifica daca ai face o productie de serie. Mai aduna ceva opinii si vezi cum iti e mai simplu.



....Na, ca asta ii spusese si Smokey in acelasi timp !! :) Cu matrita te numesti fabricant de serie, si uite cum ai depasit conditia de "dealer" din start !:)
 
Ultima editare:
Salut baieti.
Am vazut ca aici pe forum nu se doarme si miati sarit in scurt timp in ajutor.
Adevarul e ca la barca o sa lucram doua persoane si vrem sa facem cite o barca de fiecare iar matrita o inprumutam la prieteni daca vor sasi faca si ei barci.
Eu unul chiar vreau sa-mi fac barca numai din fibra de sticla:pb:
Daca ma puteti ajuta e OK.

Eu oricum va multumesc si va urez un PASTE FERICIT la toti :skip:
 
poi ...parerea mea e ca ar trebui sa te apuci de scotocit dupa niste planuri care sa te satisfaca si apoi sa incepi constructia matritei pozitiv din ce iti vina la mana ;lemn, ipsos ,spuma poliuretanica, polistiren etc.
odata facuta forma cocii (tre sa iasa perfect din toate punctele de vedere)incepi procedura pt. obtinerea negativului in care bati adevaratele corpuri.
asta a fost in trei cuvinte , pt. procedeul complet ar trebui sa studiezi putin problema si tot procesul tehnologic.
a doua matrita (negativul) e necesara numai daca tii neaparat ca barca sa-ti iasa de la inceput neteda si frumoasa pe exterior ,in caz contrar e deajuns prima matrita pe deasupra careia vei bate fibra de sticla ,urmand ca ulterior s-o chituiesti .
a, o chestie ; prima matrita va fi destul de fragila daca o faci din ce ti-am spus ,asa ca te poti astepta sa se strice in timpul primei demulari .
 
Daca insisti cu matrita ... planuri se gasesc mai greu, majoritatea amatorilor aleg stitch&glue sau cele traditionale bazate pe lemn (strip-planking, lapstrake, cold-molded). Partea proasta e ca nu poti adapta direct un plan facut pentru alta metoda la constructia doar din fibra de stica (cu matrita), designul trebuie sa fie facut anume pentru acest gen de constructie, pentru a asigura rezistenta barcii.

Poti incepe de aici:
* descrierea metodei cu poze, in 2 variante, de la Glen-L: http://www.glen-l.com/methods/methdfg.html
* variante de planuri de la Glen-L: http://www.glen-l.com/designs/index-fiberglass.html (prima cred ca ar merge la ce vrei tu)
* http://www.barcaholic.ro/articole/c...cere-constructia-de-barci-din-fibra-de-sticla

Chiar daca sunteti 2 prieteni cu aceeasi barca, cred ca tot e mai simplu in stitch&glue: puteti cumpara epoxy la bidon mare, va cuplati la placaj/transport, faceti masuratorile o singura data si le taiati pe toate, le puteti face in paralel sau una dupa alta (la a doua invatati din greseli).
 
....sau iei o barca ce-ti place de la un prieten si o copiezi.............asa ai scapat de juma' de munca!
 
o scurtezi cit i-ti trebuie si nu este conform cu originalul!vezi copii dupa originale peste tot,mai ales la masini.la oameni mai rar,uneori seamana copilul cu vecinul(vecina)si nu se mai judeca!!ca si intrebare?ce are garda cu treaba asta?
 
ca si intrebare?ce are garda cu treaba asta?
Tipu' a falsificat actele barcilor pe care le copiase, ca le daduse la pescari care trebuiau sa-si scoata licente de pescuit. In afara de proces pe chestiuni de proprietate intelectuala s-a trezit si cu dosar penal pentru fals si evaziune fiscala, in urma reclamatiilor pagubitilor.
 
salutare baieti
Zilele astea am facut rost de Freeship+310_full si am lucrat la un model de barca
Model Nr2_Linesplan.jpg
dar partea cea mai nasoala e ca nu stiu cum sa bag dimensiunile si cum pot sa scot crivacii pe hirtie.
daca e cineva care ma poate ajuta eu va multumesc
 
Ultima editare:
Salut, ma bucur ca ai ales calea propriei creatii si nu te-ai apucat sa copiezi alte barci :). Dintre variantele de export, eu de obicei folosesc offsets, caz in care imi aleg doar cateva coordonate care-mi genereaza curbele necesare, sau in .dxf, care se poate printa direct in marime naturala, insa asta inseamna costuri suplimentare ridicate. Mai poti incerca sa iei coordonatele direct cu mousul, avand in vedere ca Freeship nu exporta offseturile aferente grid-ului (asta se vede la valorile aleatorii ale y si z). Cel mai usor si precis se lucreaza insa cu suprafetele generate prin desfasurarea unui corp stelat, din cauza asta ti-a recomandat toata lumea sistemul stitch&glue.
S-a mai discutat aici despre folosirea programelor de design naval, poti arunca un ochi. Planul de linii pe care l-ai postat arata bine, insa are o greseala importanta. Avand in vedere ca imi place sa discut cu persoane reale si nu cu ID-uri virtuale, poate ne vedem prin Jurilovca cand am drum pe acolo, sa dezbatem problema la fatza locului. Succes :).
 
Salut Vali.
Si eu ma bucur ca nu sunt lasat de izbeliste si sunt ajutat de voi.Eu unul sunt un tip foarte incapatinat iar cu capitolul stitch&glue nu sunt deacord,prefer sa lucrez mai mult si sa-mi iasa ce mi-am propus.Problema e ca la informatica si engleza stau prost.In primul rind nu stiu ce sunt alea offsets si dxf si daca pot sa scot dimensiunile la chila si crivaci pe coli A4.Am lucrat intrun timp cu programul SURFPLAN pentru kite-uri si scoteam modelele pe coli A4,le lipeam intre ele si ajungeam la rezultatul dorit.La Freeship mi-am prins urechile.

HELP?
 
Pentru modelul aratat de tine, destul de simplu ca forma 3d, poti folosi orice program CAD, pentru obtinerea dimensiunilor cu acuratete si a formei volumetrice ca reper.
Ca sa nu incerci programe complexe gen CATIA, eu iti sugerez o varianta foarte simpla : ArchiCAD, AutoCAD.
Daca nu ai format digital al desenului ( si sunt convins ca nu-l ai) scanezi pagina cu cele 4 vederi , inserezi in CAD si apoi maresti cat vrei, pentru o acuratete cat mai buna.
Trasezi desenul digital pe formatul pozei si odata obtinute coordonatele cu acuratete de milimetru, poti da forma tridimensionala a barcii folosind un mesh (o retea, o plasa de puncte carora le dai coordonatele deja aflate).
In ArchiCAD de pilda, toata treaba e copilareasca, vorbind ca nivel de dificultate.
Tine doar de timp si migala. intr-o zi o rezolvi fara probleme.
Din punctul asta, poti genera sectiuni pe oriunde ti se nazare, si ai instantaneu coordonatele.

P.S.
DXF e formatul digital al desenului. Extensia fisierului, mai precis.
Eu n-as scoate pe hartie in marime naturala desenul, ci as folosi un copiator mecanic, din acelea simple, cu parghie, utilizate in industrie, la scara 1:10. Exista o toleranta, dar la scara barcii nu cred sa fie sesizabila sau deranjanta. Cred ca e mai usor decat sa te lupti cu cearceafuri de hartie. Folosesti A3 si A4, trasand cu copiatorul direct pe materialul de baza. Ce spui, Vali ? Tu esti tatic in constructii de barci :)
 
Ultima editare:
Salut, ma bucur ca ai ales calea propriei creatii si nu te-ai apucat sa copiezi alte barci . Dintre variantele de export

ce interesant Vali cand eu am incercat sa-mi fac singur o barcuta ati dat toti cu vorba-n mine.. acum vad ca esti bucuros ca anumite persoane vad ca si noi ca si natie putem sa creem si nu doar sa copiem dela altii..poate ca la inceput gresim dar daca nu faci.. intreb si eu cu sa ai pretentia sa vezi daca poti si-ti iese.


drosofila72, ai tot respectul si stima mea, pt faptul ca vrei sa-ti faci un model laguna care mie-mi place f f mult si ca vrei sa-l creezi singur ca desing si plan. Domnul de sus Sa-ti dea creativitate si pricepere ca si lui Noe... oare daca nu era bateau.. de unde procura sa racu noe plan pt arca.....
 
ce interesant Vali cand eu am incercat sa-mi fac singur o barcuta ati dat toti cu vorba-n mine.. acum vad ca esti bucuros ca anumite persoane vad ca si noi ca si natie putem sa creem si nu doar sa copiem dela altii..poate ca la inceput gresim dar daca nu faci.. intreb si eu cu sa ai pretentia sa vezi daca poti si-ti iese.

Daca-mi aduc bine aminte, toata lumea ti-a spus ca barca ti-era prea ingusta si instabila, n-a dat nimeni cu vorba-n tine. Cand cineva iti da un sfat, daca iti merge mintea stii ce sa iei din ceea ce ti-a spus. In ultima vreme o grama' de gashca are impresia ca aia mai cunoscatori au obligatia de a varsa informatii pe forum. Mai ales astia care se gudura pentru a obtine consultanta gratuita pentru productia de serie. La astia eu le spun doar atat: sa si-o suga cum mi-am supt-o eu de atatia ani de cand inghit praf de fibra si vapori de stiren, sa se zvarcoleasca noaptea de mancarimi de la fibra, sa piarda noptile cautand pe net informatii din domeniu, sa-si distruga creierii prin scoli si facultati, si dupa aia sa vina sa ceara sfaturi pe forum. Din momentul de fatza am sa conversez pe forum doar cu cine consider ca merita bagat in seama.
 
Salut Vali
Eu nu stiu cu ce team fi putut supara prin faptul ca tiam cerut ajutor.
Cred ca ar trebui sa ma retrag si sa-mi continui singur ceea ce am inceput.
Imi pare rau daca vam deranjat cu ceva si imi cer scuze ptr tot.
oricum eu va multumesc ptr toate cele si cind imi voi termina barca cred ca o sa mai stam de vorba.

Eu va doresc spor la treaba in continuare si sunt cu ochii pe voi.
 
N-ai inteles ideea: am spus-o si repet ca nu discut cu id-uri de net, ci cu oameni reali. Ma cunosc personal cu majoritatea forumistilor activi, si incerc alaturi de toata lumea sa pun si eu carca sa ne mearga treaba. In ultima vreme sunt insa asaltat de pm-uri si intrebari ale unora care la adapostul unui nickname incearca sa obtina tot felul de informatii. Convingerea mea e ca un om motivat isi indeplineste scopul indiferent de piedici, de aia si raspundem pe forum daca ne pricepem. Insa raspundem doar celor care arata ca merita, n-are nimeni vreo obligatie fata de necunoscuti. Si ca sa-ti arat ca nu-s rau intentionat, repet ca o discutie fata in fata e mult mai productiva decat 100 de topicuri, asa ca in drum spre Portita poate ne vedem la culoare la un pahar de vorba prin Jurilovca.
 

Back
Sus