Dintr-o barca Intex Seahawk3 de 2.9m si 4 locuri am realizat un mic velier. Din tego am decupat doua aripioare (leeboards) care mentin directia la viraje si care ajuta la stabilitate in cazul aparitiei momentului de rasturnare , cate una pe fiecare parte a barcii .Acestea vin fixate la cepetele unui profil de lemn de 80x40 care este fixat transversal de suporturile de vasle ale barcii .
Perpendicular pe acesta un alt profil de 80x40 , longitudinal sustine suportul de catarg facut dintr-o teava cu talpa , egala cu diametrul interior al catargului.
Catargul este modular , din trei bucuati , din duraluminiu. Vela este din polyester de 55 sf ( square feets ) adica 5,1 mp cu sistem de rotire in jurul catargului.
In partea dinspre pupa a barcii(partea din spate) inca un profil de lemn fixat in celelalte suporturi de vasle asigura fixarea carmei/carmelor cum era in modelul initial. Am constatat in practica ca forta acestora este mica , datorita suprafetei mici de contact cu apa , comparativ cu momentul general de vela , asa ca , am inlocuit act sistem cu o carma clasica fixate pe un suport special facut pentru ea.
Ulterior am facut carma traditionala din doua parti mobile fixata pe suportul care poate fi folosit si ca suport pentru motor :
Mai multe poze si detalii de executia la adresa :http://mugurelrosu.blogspot.com/2011/01/barca-pneumatica-cu-vela.html
Perpendicular pe acesta un alt profil de 80x40 , longitudinal sustine suportul de catarg facut dintr-o teava cu talpa , egala cu diametrul interior al catargului.
Catargul este modular , din trei bucuati , din duraluminiu. Vela este din polyester de 55 sf ( square feets ) adica 5,1 mp cu sistem de rotire in jurul catargului.
In partea dinspre pupa a barcii(partea din spate) inca un profil de lemn fixat in celelalte suporturi de vasle asigura fixarea carmei/carmelor cum era in modelul initial. Am constatat in practica ca forta acestora este mica , datorita suprafetei mici de contact cu apa , comparativ cu momentul general de vela , asa ca , am inlocuit act sistem cu o carma clasica fixate pe un suport special facut pentru ea.
Ulterior am facut carma traditionala din doua parti mobile fixata pe suportul care poate fi folosit si ca suport pentru motor :
Mai multe poze si detalii de executia la adresa :http://mugurelrosu.blogspot.com/2011/01/barca-pneumatica-cu-vela.html