10 CP versus 15 CP
10 cp este varianta ideala, oferind un raport optim performanta/greutate. O sa plangi dupa 5 cp in plus, dar iti garantez ca este varianta cea mai buna: un motor de 55kg este foarte incomod de manevrat de la spatiul de depozitare la cel de transport, apoi dus la apa si montat... iti garantez ca dupa 3 iesiri iti cauti peridoc!!!
Nu stiu cat de bun este electricul ala, te indeamna la viteza, care se obtine prin fortarea lui. Din cate stiu pescarii competitionali de rapitor, care le folosesc de obicei, le ard cam des, deci s-ar putea sa-ti regreti alegerea daca nu mergi temperat...
10 cp este varianta ideala, oferind un raport optim performanta/greutate. O sa plangi dupa 5 cp in plus, dar iti garantez ca este varianta cea mai buna: un motor de 55kg este foarte incomod de manevrat de la spatiul de depozitare la cel de transport, apoi dus la apa si montat... iti garantez ca dupa 3 iesiri iti cauti peridoc!!!
Nu stiu cat de bun este electricul ala, te indeamna la viteza, care se obtine prin fortarea lui. Din cate stiu pescarii competitionali de rapitor, care le folosesc de obicei, le ard cam des, deci s-ar putea sa-ti regreti alegerea daca nu mergi temperat...
Mi-ai luat vorbele din gura, SSS...
Motorul ti-l montezi singur pe barca... adica intr-o persoana !!! Tehnica este cam asa: (1) opresti masina cat de aproape de locul de lansare la apa al barcii, (2) dai jos geanta care contine toate elementele barcutei, (3) dai jos motorul si-l pui pe sol IN POZITIA CORECTA, (4) duci masina la loc sigur, (5) te apuci de montat barca, cca 30 minute dupa ce capeti putina experienta, o umflii si (6) o dai la apa. Daca mai ai o persoana cu tine, ii dai barbeta si o funie din pupa, sa ti-o tina paralel cu malul sau daca esti norocos, cu pontonul. Daca nu, o legi de mal. Apoi (7) tzusti la motor si il aduci IN POZITIA CORECTA pana linga barca, unde il sprijini vertical pe pinten. Iarasi, daca ai noroc, colegul / colega ti-l tine intr-un echilibru precar, daca nu, il pui vertical pe pinten atat de aproape de barca, il tii cu o mana in echilibru si (9) tzusti in barca. Miscarea seamana cu dansurile populare in care tipul ingenuncheaza si tipa se invarte in jurul lui cu degetul pe capul tipului... fara insinuari !!!
Apoi (10) din barca, te apleci din bust, tinand fundul in spate pentru echilibru, sa salti motorul in barca, DIRECT PE PODEA, UNDE IL PUI TOT IN POZITIE VERTICALA, sprijinit in pinten. In cele mai bune conditii de lansare la apa, distanta dintre motorul sprijinit pe mal si picioarele tale din barca este de 0.5-0.8 m... este distanta pe care salti motorul doar pe brate si nu ai pe ce sa-l sprijini, cu barcuta osciland un pic sub tine, cat de bine legata o fi !!! Apoi (11) aliniezi motorul cu oglinda si (12) il transporti la pupa unde il prinzi de bara din spate si de capac si (13) il salti peste oglinda, pozitionandu-l EXACT LA JUMATATE. Motorul nu intra peste oglinda in pozitie verticala ci usor inclinat, pozitie pe care trebuie sa i-o dai folosindu-ti exclusiv bratele. Rareori suruburile de prindere sunt pe masura oglinzii barcii asa ca... (14) iei sipca de lemn pregatita si masurata din vreme !!!
, te ridici in picioare, iei motorul de capaccu O SINGURA MANA, il inclini sa departezi suruburile de prindere de interiorul oglinzii si o asezi cu cealalta mana pe doamna sipca, centrat, exact in dreptul suruburilor de prindere / strangere a motorului, apoi (15) strangi cu simt de raspundere suruburile si (16) asiguri motorul cu cel putin o cordelina serioasa legata in cel putin 2 puncte pe barca, cu noduri sigure (de regula un carlig de remorcare si un maner de transport, considerate a fi zonele cele mai intarire de pe un cuciuc), (17) aduci si montezi rezervorul, bagi benzina din pompita si (18) dai la sfoara... doar cand porneste ai incheiat cu montarea barcii si numai atunci poti sa o dezlegi de mal.
Am facut acest pomelnic ca sa vezi in cate situatii interactionezi NUMAI TU SINGUR cu motorul. Daca nu esti neobisnuit de puternic, diferenta de la 38 Kg, in realitate 40 cu fluide si 52 Kg (in realitate 55 Kg cu fluide) este enorma. Adauga la asta ca un motoras de 10 CP, chiar si unul de 100 CP... se umple fff repede de vegetatie. La 100 CP ai trim hidraulic, la 10 CP ai trim ... muscular. Iar trebuie sa-l ridici cu o mana, sa-l scoti din apa si cu cealalta mana sa-l blochez i, cum stai in barca, din dreapta... asa ca il scoti din apa cu... STANGA !!! Ca sa ai o "frecventa" a acestei operatii, numai la traversarea Lacului Uzlina, care este un lac mic si de regula traversarea lui survenea la inceputul turei, dadeam vegetatia jos de pe motor de cate 10 ori... Adauga 10 porniri la sfoara si ai parte de ceva fun !!!
Sfatul meu: 10 CP, motor nou si bun, ti-am spus, eu am Mercury. Pentru mine 15 CP este prea dificil de montat de unul singur, suitul si coboratul din masina included.