BATERIE MOTOR ELECTRIC

Am un motor electric de 50 lb pot folosi o baterie auto VARTA de 50 amperi pe o barca pneumatica de 2,30m?
 
Poţi dar la nimic util. Motorul o să meargă dar cam atât. În rest: bateria "auto" (de start?) cel mai probabil nu va duce amperajul pentru o cursă ceva mai lungă. În funcţie de starea ei. Oricum o să o omori (sulfatezi) repede. Dacă e deep cycle e gândită să dea constant curent C/20, adică 50/20 deci 2.5amperi. Cu 2.5 amperi la un motor de 50lbs nu o să faci mare lucru. Cred că nici treapta de jos nu consumă atât de puţin.
Aşa că vei parcurge o distanţă oarecare iar voltajul o să scadă sub nivelul utilizabil. Ai şanse mari să omori rapid bateria. Dacă e bateria de maşină, poţi să o aduci la a nu mai avea putere să demarezi.

În bărcuţa aceea nici nu poţi să pui baterie de plumb suficient de mare. Suficient de mare înseamnă ca C/20 să ofere măcar un 10 amperi (mai bine chiar 15). Adică de 200Ah sau chiar 300Ah. Deci vorbim de monştri.

În schimb poţi să pui baterie de litiu. Cel mai safe e LFPul, dar dacă nu te îndepărtezi prea mult de mal şi ai vestă merge cam orice chimie (ideea e că poate lua foc mult mai uşor). Cu o baterie de litiu de greutatea uneia de plumb (aprox 25kg?) poţi să mergi câteva ore.

M-am jucat cu aşa ceva. (LFP de 120Ah, MinnKota de 30lbs, dinghy 3DTender de 2.50 cu podea gonflabilă). E lent dar funcţional. Calculasem că bateria oferea cam 7 ore de autonomie. Ne-a dus de la yacht la mal, ne-am mai plimbat pe acolo, e funcţionat. De asta zic că aş viza un minim de 15 amperi consum constant.

Mai e şi d'alde Torqeedo sau similar. Acelea au performanţe comparabile cu motorul pe benzină ca viteză şi împingere.
 

Back
Sus