salutare,
am fost azi la capitania dej si m am inscris la examenul pt categ. d si c. se da pe data de 7 mai si costa 1400 ron. cand se va aduna destula lume vor face si un curs de transmisiuni.(se estimeaza ca peste vreo luna)vor veni niste oameni de la galati sa l tina.cat despre acte necesare construirii unei barci,mi s a spus sa astept pana dupa 1 mai.(se pare ca vor simplifica mult legea).
actualmente ai nevoie de o autorizatie de construire ca la un imobil.poanta haioasa este ca nu ai nevoie de un proiectant naval, ci si unul de civile e in regula.capitanul mi a spus ca nu s mari diferente intre calculele de rezistenta necesare in constructii si in construirea de ambarcatiuni mici.inca o chestie care m a bucurat: pe raza capitaniei dej mai sunt, in acest moment, vreo 3-4 ambarcatiuni relativ similare cu ce am eu de gand sa fac.va mai pove cand mai am ce...
Buna
mirceaa, m-am intamplat pe aici, si am vazut ce proiect ai in vedere. Ambitios, foarte ambitios! dar sa mergem pe rand: a construi o barca, indiferent de marimea ei, presupune foarte multe cunostiinte, in foarte multe domenii. Daca inteleg bine, nu prea ai multa experienta, cel putin nu prea multa in exploatarea si intretinerea unei barci. Cei care s-au exprimat pe aici, cred eu, am emis pareri pertinente, si este evident ca au si experienta. Eu zic sa asculti parerea lor, sa mai vorbesti cu ei. Drumul pe care l-ai inceput, adica inscrierea la cursuri este, zic eu, cel corect. Adica incepe cu inceputul; invata ce inseamna o barca, cum se conduce; apoi, fa cateva ture pe barci inchiriate, astfel vei castiga experienta de care ai nevoie, nu numai la constructie, ci si in intretinere. Vezi tu, mai toata lumea porneste pe drumul cel mai lung si cel mai greu: construirea unei barci! Asa am facut si eu, dar acum nu as mai incepe asa! Cand am construit prima mea barcuta (una mica, cu vele, cu derivor mobil), m-am inspirat din carti. Nu prea stiam nimic altceva, doar citisem o gramada. Cred ca aproximativ asta este si situatia ta. Deduc asta din cele ce scrii. Este minunat entuziasmul tau, dar ma tem ca este insuficient. Vei economisi o multime de bani si de timp margand pe drumul deja incercat de multi: permis - ture scurte pe barci inchiriate - tura(ture) pe mare. Intre timp, desigur, poti face demersurile necesare in vederea inceperii constructiei, dar eu zic sa nu incepi sa cumperi materiale, caci se poate intampla sa-ti schimbi parerea in privinta navei pe care doresti sa o construiesti.
"actualmente ai nevoie de o autorizatie de construire ca la un imobil.poanta haioasa este ca nu ai nevoie de un proiectant naval, ci si unul de civile e in regula.capitanul mi a spus ca nu s mari diferente intre calculele de rezistenta necesare in constructii si in construirea de ambarcatiuni mici." Poate ca este adevarat, nu stiu, dar e sigur ca un proectant de constructii civile se va descurca mult mai greu cu calculele de stabilitate, de asezare a diverselor centre de greutate si presiune; nu cred ca va sti prea multe despre electrocoroziune, nu-i va fi prea usor sa aseze greutatile pe nava in functie de consumul de carburant, si asa mai departe. Esti de acord, cred, ca nu degeaba s-au infiintat facultati separate pentru constructia de poduri si de cladiri.
Motoarele de masini sant greu de adaptat pentru nave, altfel toata lumea le-ar folosi, caci sant mai ieftine decat cele special construite pentru barci. Ca sa nu mai vorbim de diferenta, din punct de vedere al securitatii, dintre benzina si motorina!
Ruta de care vorbesti, din Atlanticul de nord, este una dintre cele mai grele; i-ti recomand sa citesti "H.M.S. Ulysses", scrisa de Alistair Maclean, se gaseste in limba romana. Acolo sant cateva lucruri interesante despre vremea si starea generala a marii in regiunea respectiva.
Vorbesti despre o constructie din tabla de otel pentru partea submersa, cu placaj marin la interior, si de brad (eventual cu fibra de sticla).
mirceaa, cauta un inginer de constructii navale, cred ca vei gasi si pe forum, si vorbeste un pic cu el despre constructia barcilor. Sunt sigur ca vei primi multe sfaturi folositoare.
Nu as vrea sa ma intelegi gresit: e frumos visul tau, este si al meu! E greu insa, si lung. Poate ca ar trebiu sa stii si ca a dota un corp gata construit, costa un geamantan de bani! La barcile folosite, second hand, daca le desfaci si vinzi doar aparatura, deja iesi in castig! O, ar fi atat de multe de spus!
Sper ca nu te-am jignit, nu asta a fost intentia mea. As vrea doar sa-ti pot fi de folos, si cu asta si altor barcaholici care viseaza sa-si construiasca barcute.
Spor la lucru, la invatat.