bitum,smoala

Incearca mai bine cu catran, lemnul impregnat cu ulei de in se "usuca" dupa un timp, adica absoarbe uleiul in fibra si poti sa il dai cu catran, insa de ce vrei sa faci asta? Poti folosi rasina epoxi in locul uleiului de in si obti atat protectia oferita de uleiul de in cat si beneficiul catranului.
 
Mersi de raspuns,idea era daca se poate face o barca,canoe,kayak,cu materiale care le gasesti la orice magazin de profil:cuie, holsuruburi,scanduri,vopsea,lac,calti,etc.
 
Fara pretentia de a iesi o opera de arta
Nu o sa stea n apa prea mult si dupa o tura mai lunga de ex. in concediu sa o donez pe unde o fi sa nu mi mai bat capul cu transportul inapoi

Nu cred sa nu se poata face fara epoxi,fibra si placaje scumpe
La urma urmei daca tine un sezon sunt multumit si copii care sa se bucure de ea so r gasi pe mal la orice garla
 
Ce faci daca tine mai putin de un sezon? si daca tine numai un sezon ce faci cu resturile? le arunci? Iti faci alta sezonul urmator (alti bani, alta distractie)?
 
Pai urmatoarea o sa fie ,,next level,, .
Da de asta cred ca i prematur sa vb ca nici de prima nu ma m apucat...sau asta ar fi inceputul ei
Daca tine mai putin de un sezon,unde ne lasa,acolo o lasam si noi pe ea si continuam plimbarea pe mal.N as fi prima data in pozitia de pieton!
Ca sa intelegi mai bine vreau sa plec din Alba catre Arad (pe mures ) mai in vara cand o fi concediu,Eu-biped si Carlo-patruped si daca se mai gasesc amatori...
Pt inceput musai o barca cu fundul plat usor de construit si stabila ca my best friend Carlo are gene de amstaff si nu sta linistit in barca cand e vorba de alte animale,in schimb cu oameni e foarte sociabil,in 10 ani nu a muscat pe nimeni
Daca nu ma duce capu sa fac ceva care sa pluteasca si sa semene a barca trecem la planul B:pluta !
 
Fara pretentia de a iesi o opera de arta
Nu o sa stea n apa prea mult si dupa o tura mai lunga de ex. in concediu sa o donez pe unde o fi sa nu mi mai bat capul cu transportul inapoi

Nu cred sa nu se poata face fara epoxi,fibra si placaje scumpe
La urma urmei daca tine un sezon sunt multumit si copii care sa se bucure de ea so r gasi pe mal la orice garla

Nu-i cel mai bun plan :)

Munca la un caiac/o canoe e destul de laborioasa, difera mult de scobitul clasic al canoei intr-un bustean.
Vreau sa spun ca dupa ce ai facut ambarcatiunea, iti va fi si drag si mila de ea sa o lasi de izbeliste. Ca sa nu mai pun la socoteala ca a o "lasa acolo unde te lasa si ea " e profund eronat si periculos. Poate canoea iti face cu ochiul sagalnic, si te lasa in mijlocul unui lac de acumulare :D . Cu 30-40m de apa rece ca gheata, sub tine.
SI asta doar pentru ideea de a folosi cateva cuie (care vor rugini) suruburi obisnuite, si smoala/catran ? Totul intr-o asamblare in pripa, ca doar la asta se refera lejeritatea " unde ma lasa, o las si eu).
Nu merita, e inestetic, diferenta la bani va fi prea mica in comparatie cu rezultatul .
Daca vrei catran, fa o lotca, sau vino in delta, la "Tabara de creatie" la sfarsitul lunii Mai sa participi la fabricarea uneia. Asa macar esti in traditie si ca ambarcatiune si ca aspect :)
 
O sa urmaresc <Tabara de creatie> da nu am timp sa particip macar ca mi ar placea
Trag nadejde ca no sa se dezintegreze instant si un cui se ilocuieste cu alt cui ;).Oricum nu aveam de gand sa folosesc cuie!
''Expeditia" vreau sa o fac la vara deci exclus apa rece si va fi pe Mures care nu i asa de involburat.Daca sa putut face treaba asta cu o pluta din saci cu peturi (exemple aici pe forum)de ce na r merge si cu scanduri si catran (barca) fara solutii high-tech gen epoxi si fibra?
 

Atașamente

Planurile le am gasit tot aici pe forum si ca integritate structurala nu cred sa puna probleme pt ce am eu nevoie.
Cu hidroizolatia nu eram eu lamurit si ca o solutie ieftina ma gandeam la catran,smoala sau cum io mai zice
Are cineva experienta cu genu asta de material?
 
Cea mai buna solutie cred ca ar fi camera de raba cu un cur vulcanizat :D, nu-ti mai trebuie nici cuie, nici smoala, e cea mai low-tech ambarcatiune, si face si parte din traditia barcagiului roman neinteresat de epoxy+fibra ;).
 
trebuie sa se poate orice, stapanul lui carlo. Mai ales ca pari hotarat. Daca rezolvi din lemn structura si rezistenta barcii si vrei tu neaparat sa o dai cu smoala, baga. Eu in locul tau daca as vrea sa fac ceva ultra low cost i-as trage in loc de smoala cateva maini de lac(15RON cutia) sau un ulei ars si as merge asa, cu o pompa de 30 RON pe langa mine si o funie de uscat rufele.
 
Reteta pentru barca stramoseasca de pe Mures si Tarnave:
necesar:
3 scanduri de lungimea barcii (4-5m), grosime 25mm
o mana cuie galvanizate
smoala
vopsea de garduri
Se iau 2 scanduri si se indoaie la mijloc in jurul unei buturugi. Se leaga la capete cu sfoara. Se taie a treia scandura in bucati late cat barca si se bate in cuie pe marginea celorlalte doua pentru a crea fundul. peste se bat in cuie 2 lati pe lungime. Se taie doi lati scurti triunghiulari si se bat in cuie de capetele barcii. Se intoarce barca se bat in cuie 2 scanduri de-a latul barcii pe post de banci. Se mai taie 2 capace triungiulare pentru capete si se bat in cuie pe varfuri. Se smoleste barca pe fund si se vopseste cu vopsea de garduri pe laterale (interior si exterior). Se propulseaza cu parul.
Nu raspund de eventualele pierderi materiale si animale si umane cauzate de constructia si uzul barcii.
Daca vrei ceva mai profesionist vezi si tu pe net ceva planuri free de generatie mai veche, cand epoxi nu era inca inventat.
 
E cam frig acuma da cand o sa ma apuc de constructie o sa va arat si voua ce iasa.Oricum pana una alta am ajuns sa urasc cuvantul "epoxi" ca majoritatea numai de asta pomenesc.De gudronu ala scarbos si hulit tot nu stie nimeni nimic mai amanuntit?
 
Gudronul ala are niste calitati de mai mare dragul:
- la caldura se inmoaie si se lipeste de toate cu care intra in contact. La barcazele de navod trebuia sa treaca minim o luna pana se putea lucra fara sa ai mainile si boarfele negre permanent.
- din cauza hidrocarburilor pe care le contine este foarte poluant, si cand e apa linistita, in jurul barcii se vad refractiile de culoarea curcubeului de la petele de hidrocarburi de pe suprafata apei. Din cauza asta in Delta si pe Dunare barcile catranite sunt din ce in ce mai rare, exista programe europene de sprijin al localnicilor pentru procurarea de barci de fibra.
- protectia oferita lemnului este slaba, si pentru longevitatea barcii trebuie ca bianual sau macar anual sa se curete barca de catranul coscovit si calafatul vechi si sa se calafatuiasca si catraneasca din nou, o placere de munca ;).
- barcazul traditional catranit e o ambarcatiune grea, atat din cauza a lemnului si straturilor de catran, cat si a apei care se imbiba si "umfla" barca pentru a nu mai face apa. Din cauza asta, e greu de manevrat de unul singur, si de aceea intr-un asemenea barcaz se lucreaza in echipa. In plus, din cauza greutatii mari a barcii, propulsia cu motor e neeconomica.
Mie nu-mi plac barcile catranite fiindca pe ele am crescut, si mi-au cam mancat ficatii cat eram mai tinerel. In locul tau as face barca din planuri mult mai simplu: pe o osatura de brad sau molid as imbraca foi de osb de 8 mm, la exterior un strat de fibra cu nestrapol obisnuit (adera bine la osb), si la interior ulei de in pe osatura si vopsea pe osb. Iesi la fel de ieftin si ai mult mai putina munca.
 

Back
Sus