Din cate am citit eu catamaranele nu se prea preteaza la croaziere lungi din cauza suprasolicitarilor ce apar in cele 2 corpuri pe vreme de furtuna cand valseaza pe suprafata valurilor.Asta in teorie.Sigur ca in practica poate sta altfel.
Herr Levy,aceste cuvinte ne doare!
Daca neshte salbateci imbracati in fuste din frunze de palmieri au putut rezolva problemele structurale ale ambarcatiunilor multicoca si au colonizat ditamai oceanul Pacific in asemenea plutitoare, e foarte probabil ca designerii moderni au progresat putin mai mult.
Toate recordurile de viteza actuale sant detinute de multicoci. Fara exceptii.
Au ajuns la niste rezultate de se sparie gandul. Acum au trecut de 900 de mile in 24 de ore, scor la care orice monococa nu poate decat sa viseze.
Cu problemele structurale le-au cam rezolvat, atat la mcocile de cursa cat si la cele pt publicul larg (Gemini se apropie de 1000 de catamarane vandute fara incidente structurale). Acum au progresat in asa o viteza incat au alt gen de problema: nu mai stiu exact cum sa le manuiasca! Imi pare ca s-a ajuns la stadiul in care era Tabarly cu rafinaria aia de Pen-Duik IV: unde sant limitele la dracia asta? Avem o barca, cum procedam?
Daca o echipa cu potenta lui BMW-Oracle o pipaie de atata vreme cu
monstrul pe care l-au zamislit din visele proprii, ne putem imagina cam ce fel de probleme sant pe-acolo!
Acum probleme cu m-cocile nu mai sant la barca, sant in omul de la timona si toti o iau incetisor cu incercarile; au memoria lunga si isi aduc aminte si de Piver si de Colas si parca nu le prea convine sa sfarseasca la fel. Catinel pe marea larga!
Insa tind sa dau crezare daca ma uit la proiectele spartane ale lui Wahrram care leaga cele doua corpuri elastic intre ele dupa model polinezian.Cabina unde va veni?
Spor la lucru
Sir James e un amestec genial de salbatec in frunze cu gentelmanul cu melon. Chiar si sub larga-i palarie kaki se simte morga subiectului Majestatii Sale EIIRex! E ceva rar!
Barcile lui arata si se pretind spartane dar sa nu exageram si mai bine sa vedem de-aproape subiectul propozitiei.
Dupa cum zice chiar guritza maestrului: barca lui proprie si personala, Spirit of Gaia, e o "vila plutitoare" exact ceea ce reprosa superior unui Lavezzi 45 parcat langa el in Gouvia. E adevarat ca mi-a laudat cacastoarea model anul 1000B.C. si m-a si dat pe spate cu inventia asta: un soi de chepeng taiat in gratarul puntii: il ridica si gata contactul cu oceanul! Noroc ca insotitoarea lui blonda m-a luminat si mi-a explicat ca mai exista intr-una din coci o normala buda marina ad usum delphinae!
Barcile lui sant f f f incapatoare si pot contine tot confortul pe care voiajorul modern il poate cere. E dupa dorinta proprietarului cat de confortabila isi doreste barca sau cat de monahala, e pe alese, dar spatiu este.
Cateva reguli pe care le profetzea:
- cat mai putine gauri in opera vie, spre deloc
- cat mai multe legaturi si imbinari facute cu franghie vegetala, inclusiv coci-traverse pt a permite un joc
- shimba barca daca nu-ti mai indeplineste dorintele, daca nu-ti mai ajunge. La fel si cu femeile, sa fi vazut ce nemtoaica avea pe barca, el barbat trecut de 70!
...In privinta croazierelor lungi pe mare deschisa : ar trebui sa fie de cel putin de doua ori mai scurte decit pentru o monococa datorita vitezei...
In practica nu prea se obtine raportul asta, mai degraba cel mai optimist ar fi 1/1,5.
Pescajul este aprox. 32cm la 1700kg. Imi place marea deschisa dar prefer sa ajung repede intr-un fiord paradisiac.
Primul fiord e la Kotor dar pana acolo poti petrece multe veri si ierni fericite pe barca in locuri mai apropiate. Cu asa pescaj ar fi si pacat sa cauti fiordurile adanci cand (aproape) toate plajele mediteraneene te astepta.
Succes la construit si vezi ca o fabrica din UK avea disponibile prin iarna matritele de la Shuttleworth 31(35?) care vad ca-ti place.