Misto barcaz, insa nu cred ca-i chiar potrivit pentru dat flit lu' basescu &co. Apropo, poate stie vreun barcagiu cum se face clasificarea pe zone de navigatie la caturi, mai ales offshore - clasa A, avand cu totul alta curba de stabilitate decat la mono.
Bineinteles ca ideea barcazului nu putea veni decat din Australia, aia sunt cei mai minitehnicus in materie de panzare. Iar ce spune tipu' despre pretul redus e valabil in conditiile lui: a folosit vinilester la exteriorul barcii, probabil pentru rezistenta mare la osmoza (sa nu ajunga vreodata apa la placaj), pe cand rasina cea mai compatibila cu lemnul e epoxidica. Chiar si un epoxy beshit, de pardoseli, e preferabil in combinatie cu placajul, decat vinilesterica, folosita de obicei la laminarea exclusiv a fibrei, fara lemn. Iar daca se doreste o scula de calitate, trebuie folosit okoume, sau macar placaj de exterior, care ridica semnificativ scorul, la cata suprafata desfasurata are magaoaia.
Traversele, in afara ca trebuie marite, trebuie facute stratificat, pentru rigiditate dar si elasticitate. Mai ales cea prova, avand in plus solicitatea de incovoiere data de strai, trebuie facuta cu mare grija. Si oricum un asemenea barcaz nu merita sa fie facut decat pentru larg, fiindca in Delta e suficient un houseboat patratos, sau chiar o troaca de fibra precum Laguna sau alte cosciuge. In cazul asta, se exclud demontarea si implicit tractabilitatea, dar in schimb se pot customiza amenajarile, latindu-se rooful cum spune skipper, si se poate face din cabina si cockpit o legatura structurala super-tzapana intre flotoare.
In rest, barcazul aduce putin cu sculele lui Kelsall, si intr-adevar mai potrivite ar fi niste derivoare ghilotina - daggerboards, care nici nu e nevoie sa fie pe axul flotorului, pot fi ori spre interior, ori afara. Asa barcazul ar fi total beachable, deci se pot evita scorurile mari pt caturi din marine. Insa trebuie calculati bine centrii - de velatura si de deriva, care au o cu totul alta relatie decat la mono. Iar pentru propulsia auxiliara, inboardurile sunt grele, scumpe si pretentioase la instalat, asa ca o solutie ar putea fi 2 outboarduri mici, montate in stil saildrive in cate un putz etans in fiecare flotor, cu fanta de basculare pentru esuaj pe plaje.
Ideea barcii e destul de interesanta, cu mici modificari putand sa iasa chiar ceva de calitate si de incredere. Hai sa ne punem mintea la contributie, sa vedem cum putem sa-i driblam pe coteii astia din guvern
.