Catamaran ieftin

Ce simplu pare de facut, asa numai din cateva poze. Nu ma pricep la catamarane dar de ce i-a facut bordul liber asa de inalt cand are un pescaj asa de mic? Îl rupe la manevrele cu motorul, chiar si pe un vant slab, de 2-3Nd. Eu as fi mers la 1/2 bordul liber in favoarea unei cabine mai inalte, iar pe fiecare flotor as fi pus o chila lunga, lestata cu doua contrachile laterale grele.
 
Un link gasit pe un forum strain.Pentru cei care viseaza sa-si faca o casa plutitoare si sa-si bage piciorul in impozitele lui Boc si Base.Eventual sa-i zica si good bye.:D

http://www.thecoastalpassage.com/cheapcat.html

E chiar uimitor de simplu :). Cele doua coca sunt usor de facut, avand curburi relativ mici. Caiacistii bricoleuri de pe forum n-au probleme, si cred ca le sclipesc ochii deja.
Mai complicat cu interiorul salonului, insa daca e sa compari cu pretul unui catamaran facut de fabrica .... merita efortul .
 
Un link gasit pe un forum strain.Pentru cei care viseaza sa-si faca o casa plutitoare si sa-si bage piciorul in impozitele lui Boc si Base.Eventual sa-i zica si good bye.[/url]

Frumoasa treaba! Si mai ales super-chilip! La banii astia nu iei mare lucru la mana a doua iar asta e o barca ce produce surprize f placute pusa la treaba.
Patru lucruri as schimba la mâţa asta:
- salonul l-as face sa acopere ambele coci, tripleaza volumul si acolo e locul unde se sta in majoritatea timpului urat.
- as mari traversele mai ales prima grinda de la prova ( a se vedea dimensiunile grinzilor la Wharram, si alea nu sant fixe)
- in loc de minichile as pune derive verticale mobile gen Gunboat, Catana & Outremer, sant usor de facut si castigi la pescaj si urcare in vant)
- motoare inbord, cat de mici dar inbord.

....Nu ma pricep la catamarane dar de ce i-a facut bordul liber asa de inalt cand are un pescaj asa de mic? Îl rupe la manevrele cu motorul, chiar si pe un vant slab, de 2-3Nd. Eu as fi mers la 1/2 bordul liber in favoarea unei cabine mai inalte, iar pe fiecare flotor as fi pus o chila lunga, lestata cu doua contrachile laterale grele.

Ca sa incapa o persoana in coca ii trebuie o sectiune minima pe care o poate obtine numai din opera moarta plus opera vie. Daca aia vie e minima cum tr sa fie aia moarta? Toate mâţele apar cu bordul liber inalt fata de monococi, daca il fa jos iese un beach-cat!
Nu-l rupe la manevre pt ca e f usoara, un Lagoon 400 se manevreaza fest cu doua Yanmar de 30 CP la 1200RPM.
Chila iti ia din pescaj si iti creste suprafata uda, vezi mai sus.
Multicocile nu se lesteaza pentru ca nu au nevoie (au stabilitate de forma) plus ca greutatea e primul inamic impotriva performantelor.
 
Misto barcaz, insa nu cred ca-i chiar potrivit pentru dat flit lu' basescu &co. Apropo, poate stie vreun barcagiu cum se face clasificarea pe zone de navigatie la caturi, mai ales offshore - clasa A, avand cu totul alta curba de stabilitate decat la mono.
Bineinteles ca ideea barcazului nu putea veni decat din Australia, aia sunt cei mai minitehnicus in materie de panzare. Iar ce spune tipu' despre pretul redus e valabil in conditiile lui: a folosit vinilester la exteriorul barcii, probabil pentru rezistenta mare la osmoza (sa nu ajunga vreodata apa la placaj), pe cand rasina cea mai compatibila cu lemnul e epoxidica. Chiar si un epoxy beshit, de pardoseli, e preferabil in combinatie cu placajul, decat vinilesterica, folosita de obicei la laminarea exclusiv a fibrei, fara lemn. Iar daca se doreste o scula de calitate, trebuie folosit okoume, sau macar placaj de exterior, care ridica semnificativ scorul, la cata suprafata desfasurata are magaoaia.
Traversele, in afara ca trebuie marite, trebuie facute stratificat, pentru rigiditate dar si elasticitate. Mai ales cea prova, avand in plus solicitatea de incovoiere data de strai, trebuie facuta cu mare grija. Si oricum un asemenea barcaz nu merita sa fie facut decat pentru larg, fiindca in Delta e suficient un houseboat patratos, sau chiar o troaca de fibra precum Laguna sau alte cosciuge. In cazul asta, se exclud demontarea si implicit tractabilitatea, dar in schimb se pot customiza amenajarile, latindu-se rooful cum spune skipper, si se poate face din cabina si cockpit o legatura structurala super-tzapana intre flotoare.
In rest, barcazul aduce putin cu sculele lui Kelsall, si intr-adevar mai potrivite ar fi niste derivoare ghilotina - daggerboards, care nici nu e nevoie sa fie pe axul flotorului, pot fi ori spre interior, ori afara. Asa barcazul ar fi total beachable, deci se pot evita scorurile mari pt caturi din marine. Insa trebuie calculati bine centrii - de velatura si de deriva, care au o cu totul alta relatie decat la mono. Iar pentru propulsia auxiliara, inboardurile sunt grele, scumpe si pretentioase la instalat, asa ca o solutie ar putea fi 2 outboarduri mici, montate in stil saildrive in cate un putz etans in fiecare flotor, cu fanta de basculare pentru esuaj pe plaje.
Ideea barcii e destul de interesanta, cu mici modificari putand sa iasa chiar ceva de calitate si de incredere. Hai sa ne punem mintea la contributie, sa vedem cum putem sa-i driblam pe coteii astia din guvern :).
 
Misto barcaz, insa nu cred ca-i chiar potrivit pentru dat flit lu' basescu &co. Apropo, poate stie vreun barcagiu cum se face clasificarea pe zone de navigatie la caturi, mai ales offshore - clasa A, avand cu totul alta curba de stabilitate decat la mono.
Bineinteles ca ideea barcazului nu putea veni decat din Australia, aia sunt cei mai minitehnicus in materie de panzare. Iar ce spune tipu' despre pretul redus e valabil in conditiile lui: a folosit vinilester la exteriorul barcii, probabil pentru rezistenta mare la osmoza (sa nu ajunga vreodata apa la placaj), pe cand rasina cea mai compatibila cu lemnul e epoxidica. Chiar si un epoxy beshit, de pardoseli, e preferabil in combinatie cu placajul, decat vinilesterica, folosita de obicei la laminarea exclusiv a fibrei, fara lemn. Iar daca se doreste o scula de calitate, trebuie folosit okoume, sau macar placaj de exterior, care ridica semnificativ scorul, la cata suprafata desfasurata are magaoaia.
Traversele, in afara ca trebuie marite, trebuie facute stratificat, pentru rigiditate dar si elasticitate. Mai ales cea prova, avand in plus solicitatea de incovoiere data de strai, trebuie facuta cu mare grija. Si oricum un asemenea barcaz nu merita sa fie facut decat pentru larg, fiindca in Delta e suficient un houseboat patratos, sau chiar o troaca de fibra precum Laguna sau alte cosciuge. In cazul asta, se exclud demontarea si implicit tractabilitatea, dar in schimb se pot customiza amenajarile, latindu-se rooful cum spune skipper, si se poate face din cabina si cockpit o legatura structurala super-tzapana intre flotoare.
In rest, barcazul aduce putin cu sculele lui Kelsall, si intr-adevar mai potrivite ar fi niste derivoare ghilotina - daggerboards, care nici nu e nevoie sa fie pe axul flotorului, pot fi ori spre interior, ori afara. Asa barcazul ar fi total beachable, deci se pot evita scorurile mari pt caturi din marine. Insa trebuie calculati bine centrii - de velatura si de deriva, care au o cu totul alta relatie decat la mono. Iar pentru propulsia auxiliara, inboardurile sunt grele, scumpe si pretentioase la instalat, asa ca o solutie ar putea fi 2 outboarduri mici, montate in stil saildrive in cate un putz etans in fiecare flotor, cu fanta de basculare pentru esuaj pe plaje.
Ideea barcii e destul de interesanta, cu mici modificari putand sa iasa chiar ceva de calitate si de incredere. Hai sa ne punem mintea la contributie, sa vedem cum putem sa-i driblam pe coteii astia din guvern :).

Eram sigur ca pe Vali il mananca degetele sa-si dea masteratul pe asa ceva :)
 
Salut domn armator, nu e vorba de dat masteratul, ca doar de la tine am invatat ca "daca vrei sa reusesti, trebuie sa te opresti la timp din invatat" :p. Insa ideea cat-ului asta e chiar interesanta si generoasa, si cred ca ar trebui intoarsa pe toate partile, mai ales ca gunoiu' ala de la Cotroceni ne-a spus-o di(n)rect sa ne luam roiu'.
Mie imi place cum e gandit catamaranul, si adevarul e ca ideile bune vizavi de multicoci (si nu numai) vin tocmai de la antipozi, OZ si NZ fiind varfuri de lance in constructia de amatori. Ei gandesc ca daca o scula de firma e mai scumpa decat o casa, nu-i obligatoriu sa fie si buna (cum tipa unii de pe la noi), ci poate fi facut ceva poate mai bun la o cheltuiala mult diminuata. Asa ca hai sa mai punem si noi ceva idei, fiindca nu se stie cui i se pune pata si poate vrea sa-si faca asa ceva. Nelamuririle mele sunt vizavi de cerintele de seaworthiness ale caturilor de larg, fiindca asta ar fi destinatia unui asemena barcaz. So e randul vostru, stimabililor :).
 
Jarcat 5,5 pe 2,4

Ah, ce-mi sticlesc ochii după un Jarcat biatchable:D:D:D sau beachable ;););) cum naiba s-o fi zicând în americană :confused::confused::confused:. Să vedem pe câte foi de plop din Dedeman intră:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Valiiiii, eşti cu mine?
 

Atașamente

  • J6_starbz.jpg
    J6_starbz.jpg
    50.2 KB · Vizualizări: 103
Ideea era sa-ti vinzi garsoniera sau apartamentul si sa-ti faci o ambarcatie de calitate.Altii traiesc si mai stramt ca si pe un catamaran.:D
 

Atașamente

  • tiny house.jpg
    tiny house.jpg
    76.2 KB · Vizualizări: 87
Ideea era sa-ti vinzi garsoniera sau apartamentul si sa-ti faci o ambarcatie de calitate.Altii traiesc si mai stramt ca si pe un catamaran.:D

Eu am văzut ceva cam de aceiaşi dimensiune şi în acelaşi stil, din lemn, dar pusă pe roţi dar nu ştiu pe unde dracu este să vi-o arăt.
 
La prima estimare un proiect de tip Jarcat 5 in regim home (fara greement si "la rosu") iese la 7.500 lei: placaj okoume, fibra sticla, epoxy. Mie, astazi, mi se pare scump dar poate peste câţiva ani, cine ştie? Precum wk unui coleg: azi o timona, maine un tachet. Ideea e sa nu renunti la visul tau. Asa am inceput si caiacul, cu gandul la un velier. Probabil tot asa voi incepe si velierul, cu gandul la un Jarcat.
 
M-am intors si eu de prin tarile calde si am dat de o discutie despre catamarane . Mai am de dat o tura de 3 saptamani anul asta , dar sezonul de studiu abia a inceput . Luam vreun model la puricat ?
Eu as prefera http://www.wallerdesign.com.au/tc670.html , binenteles parerea mea nu prea conteaza , eu ma uit sa fie tractabil si ceva mai lung . Nu prea are el avantajele unei multi , dar e ceva mai usor decat o monococa de dimensiunea asta , deci ceva mai ieftin si cred ca si ceva mai spatios .
 

Back
Sus