Exact Smokey, scuze ca intru mai rar, da' lucrez ca sa nu mai spuna Guru ca am timp de pierdut si frec menta pe forum
. Acum am time-out, asa ca mai pot discuta putin.
Barca de glisare (alunecare pe apa) se deplaseaza prin acvaplanare, forma corpului si puterea motorului determinand o portanta care ridica prova, si barca se sprijina pe partea corpului dinspre pupa. Daca sectiunea transversala s-ar ingusta spre pupa si nu ar fi constanta, la cresterea turatiei motorului barca s-ar inclina mult spre pupa (apupa), ar aparea turbulente importante, care impiedica glisarea normala. Un exemplu de barci care se comporta rau tare cu motoare mai puternice sunt lotcile de fibra facute pe vremea lui ceasca, parca sunt niste p..i sculate pe apa
.
Redanele longitudinale au rolul de a deflecta stropii de apa formati la contactul operei vii cu apa, miscorand astfel frecarea apei cu corpul, deci crescand viteza, plus ca ajuta putin si la portanta necesara glisarii. Mai exista si redanele transversale, fundul corpului formeaza un fel de treapta, care ajuta la micsorarea suprafetei udate in timpul glisarii, scazand deci rezistenta de frecare, si deci crescand viteza. Daca ne uitam cu atentie pe desenele catamaranului de mai sus, se vede pe la jumatea barcii un mic redan transversal. Redanele transversale nu sunt foarte raspandite, din cauza complicatiilor structurale cauzate de treapta de la fundul barcii, pentru rigiditate sanatoasa se prefera ca fundul barcii sa fie continuu.
Cat despre o barca pt ski nautic, cred ca tot o monococa ar fi cea mai potrivita, sau un trimaran mic, precum cele de la Sur Marine. Un catamaran are manevrabilitate mai slaba, acum nu stiu exact cat de important e pt ski nautic, fiindca (inca) n-am practicat
. Am vazut ca la glen-l sunt planuri misto pt barci de ski nautic. Totusi, pentru viteza suficienta cu motor de putere mai mica, important e ca barca sa fie cat mai usoara, din placaj marin cu epoxy iesind mult mai usoara decat o balie de fibra.