In vederea construirii lui C17 am demarat de antrenament constructia unui D5 si a unei canoe dupa planurile gratuite de la bateau. Astfel am savarsit o serie de greseli la executie pe care le-am vazut apoi si din care am invatat cate ceva. Astfel m-am gandit ca este binevenit un topic unde cei care construiesc barci dar si cei care gresesc in exploatare sau intretinere sa postam greselile pentru a invata si altii din ele nu numai noi, cei care gresim:
cea mai importanta greseala a fost ca dupa ce am chituit rosturile de margine la canoe, nu am aplicat si fibra peste imediat, din lipsa de timp in acea seara. astfel a doua zi cand chitul s-a intarit fibra nu s-a mai asezat uniform peste chit si a inglobat mult aer, rezultand astfel un defect structural la imbinare pe care l-am vazut exact atunci dar nu mai aveam ce face si i-am dat bice inainte, nefiind o problema de rezistenta la dimensiunile unei canoe.
a doua ca importanta este ca la imbinarea jumatatilor de laterale nu am tinut cont de ordinea de trasare si din acest motiv a rezultat o nepotrivire de cativa milimetrii la capetele barcii in momentul asamblarii, care vor fi remediate fara mari probleme.
alta greseala a fost ca la inadirea jumatatilor de placaj am pus prea multa rasina si am pus si un sprijin sub ele, rezultatul a fost ca s-au lipit si placile dar si sprijinul de a trebuit sa le polizez cu flexul ca sa scap de ele. Adica am subestimat puterea de lipire a rasinii epoxi.
imagini de pe santierul naval Berceni le puteti vedea aici: http://picasaweb.google.com/razvan.zis.capitanu/SantierulNavalBerceni#
continuam lucrul si speram fara greseli
Daca cineva vede ceva gresit, sfaturile sunt binevenite.
cea mai importanta greseala a fost ca dupa ce am chituit rosturile de margine la canoe, nu am aplicat si fibra peste imediat, din lipsa de timp in acea seara. astfel a doua zi cand chitul s-a intarit fibra nu s-a mai asezat uniform peste chit si a inglobat mult aer, rezultand astfel un defect structural la imbinare pe care l-am vazut exact atunci dar nu mai aveam ce face si i-am dat bice inainte, nefiind o problema de rezistenta la dimensiunile unei canoe.
a doua ca importanta este ca la imbinarea jumatatilor de laterale nu am tinut cont de ordinea de trasare si din acest motiv a rezultat o nepotrivire de cativa milimetrii la capetele barcii in momentul asamblarii, care vor fi remediate fara mari probleme.
alta greseala a fost ca la inadirea jumatatilor de placaj am pus prea multa rasina si am pus si un sprijin sub ele, rezultatul a fost ca s-au lipit si placile dar si sprijinul de a trebuit sa le polizez cu flexul ca sa scap de ele. Adica am subestimat puterea de lipire a rasinii epoxi.
imagini de pe santierul naval Berceni le puteti vedea aici: http://picasaweb.google.com/razvan.zis.capitanu/SantierulNavalBerceni#
continuam lucrul si speram fara greseli
Daca cineva vede ceva gresit, sfaturile sunt binevenite.