Ce barca self-built sa alegem?
La sugestia lui Dracula1, am inceput aici un topic care cred ca va fi "assez interessant" . Asa ca rugam "meseriasii" si nu numai, sa-si exprime opiniile.
Dracula, alegerea mea ar fi oricand o barca practica, adica ieftin si usor de construit, echipat, intretinut, transportat. Didi Mini e o barca formidabila, la fel si varianta Cruise, dar la noi e greu si scump sa gasesti echiparea necesara, daca vrei sa iti iasa o barca performanta, caci daca n-o echipezi cu greementul specificat e pacat sa te apuci de ea. Eu am fost tentat sa imi fac o varianta low-cost, dupa un plan propriu, combinand experienta mea de aeromodelist cu cea de navalist, intentionand sa-mi fac cu ea damblaua in timpul liber. In ultima vreme insa cochetez tare cu live-aboard-ul, asa ca momentan Mini e in stand-by.
Pe de alta parte, nu cred ca exista un velier offshore mai usor de construit decat Vagabond 23. In plus, il poti face cu cativa centimetri mai scurt si nu mai trebuie sa-l inmatriculezi, iar la latimea de 2,49 m il poti tracta fara probleme cu masina. Chila aia are niste avantaje foarte importante: pescaj mic, stabilitate de offshore, constructie facila si ieftina, excelenta pentru tractabilitate, lestul poate fi scos din barca la transport, barca iese compacta, si ar mai fi si altele. Avand corpul stelat, barca are deriva mica, si sa nu uitam ca e o adaptare la stitch&glue a Serpentaire-ului 650, primul velier care a castigat Minitransat in 1977. Exista in Galati o barca de forma asta, care a facut croaziere maritime serioase, comportandu-se excelent.
Daca ar fi dupa mine, as alege totusi Vagabond 26 pentru spatiul si confortul oferit, fiind o barca potrivita atat unui concediu cu familia in Delta sau pe Dunare la deal prin Europa, cat si unei croaziere maritime medii. Pretul nu este cu mult mai mare decat la VG23 (kitul de placaj pt VG23 e 2200 euro, iar cel pt VG26 e 2900, dar nu include puntea). Am intrebat pe forum la bateau.com despre detaliile kitului de VG26, dar no answer, cred ca ar trebui sa il contactez pe Mertens pe privat. Daca ar fi doar ca sa-mi fac damblaua, as alege VG23, daca ar fi sa imi includ si familia in ecuatie, VG26.
Mai exista totusi niste planuri gratis de barci radius chine din placaj, pe site-ul rusului asta: http://66.102.9.104/translate_c?hl=...~igor/&usg=ALkJrhhEdVdBLG8OMjO_ePneB64F2TL8BA . Parerea mea e totusi ca nu se merita efortul unei barci cruise radius chine din placaj la lungimea de 7 metri, ci doar daca mi-as face ceva de la Didi 34 in sus, care pentru mine e cel mai reusit velier pe care l-am vazut vreodata .
La sugestia lui Dracula1, am inceput aici un topic care cred ca va fi "assez interessant" . Asa ca rugam "meseriasii" si nu numai, sa-si exprime opiniile.
Daca tot m-am bagat in vorba, as propune un topic cu numele "Ce barca sa aleg?", in care incepatorii care vor sa-si
construiasca(cazul meu), sau sa-si cumpera o barca, ar putea primi sfatul unora ca voi, toba de carte in domeniu. Ar fi de mare ajutor.
Dupa ce am tot citit discutiile voastre, probabil inspirat de tine, am devenit si eu fan mini 650, repectiv VG23.
Ca sa ma decid, te-as ruga sa-mi spui parerea ta in legatura cu urmatoarele considerente:
Minitransat 650
---------------
1.latimea 3 m - e cam mare, nu stiu daca este permis transportul pe drumurile noastre.Daca te uiti pe site-l lui mini Zero(http://www.clasezero.com/galeriaimagen65.asp), la gallery, o sa vezi ca astia il transporta oblic. In cazul asta, nu cred ca lansarea la apa se poare face pe rampa.
Daca te uiti pe site-ul mini transat USA(http://www.m65usa.com/m65.html), o sa vezi ca-l transporta orizontal si-l lanseaza la apa pe rampa. In cazul asta la ei, e nevoie de permis special.
2.Didi Mini sau Didi Cruise Mini?
2.1. Didi Cruise Mini are kila retractibila- e bine, poti sa-l transporti mai usor,si eventual sa-l lansezi pe rampa.
2.2. Didi Cruise Mini are cabina cu 10 cm mai inalta- e bine, te lovesti mai rar la cap, e rau, vela principala e mai scurta si prin urmare suprafata se reduce cu aprox.10 m2, performantele se reduc si ele.
De remarcat, atit la mini spaniol Zero cit si la cel american, kila este retractibila,iar suprafata velei mari nu se reduce.
VG23 sau VG26?
--------------
1.VG23 e mai transportabil decit VG25( vorba aia :"toate animalele sint egale, dar unele sint mai egale decit altele"),dar este si el offshore.
2.Ambele sint mai inguste decit mini 650 si au kila retractibila, si banuiesc ca se construiesc mai usor.
In concluzie, intrebarile:
Ce ai alege, mini 650 sau VG?
In prima varianta, ce ai alege, Didi Mini sau Didi Cruise Mini?
In a doua varianta, ce ai alege, VG23 sau VG26?
Orice parere este binevenita.
Salutari
Dracula, alegerea mea ar fi oricand o barca practica, adica ieftin si usor de construit, echipat, intretinut, transportat. Didi Mini e o barca formidabila, la fel si varianta Cruise, dar la noi e greu si scump sa gasesti echiparea necesara, daca vrei sa iti iasa o barca performanta, caci daca n-o echipezi cu greementul specificat e pacat sa te apuci de ea. Eu am fost tentat sa imi fac o varianta low-cost, dupa un plan propriu, combinand experienta mea de aeromodelist cu cea de navalist, intentionand sa-mi fac cu ea damblaua in timpul liber. In ultima vreme insa cochetez tare cu live-aboard-ul, asa ca momentan Mini e in stand-by.
Pe de alta parte, nu cred ca exista un velier offshore mai usor de construit decat Vagabond 23. In plus, il poti face cu cativa centimetri mai scurt si nu mai trebuie sa-l inmatriculezi, iar la latimea de 2,49 m il poti tracta fara probleme cu masina. Chila aia are niste avantaje foarte importante: pescaj mic, stabilitate de offshore, constructie facila si ieftina, excelenta pentru tractabilitate, lestul poate fi scos din barca la transport, barca iese compacta, si ar mai fi si altele. Avand corpul stelat, barca are deriva mica, si sa nu uitam ca e o adaptare la stitch&glue a Serpentaire-ului 650, primul velier care a castigat Minitransat in 1977. Exista in Galati o barca de forma asta, care a facut croaziere maritime serioase, comportandu-se excelent.
Daca ar fi dupa mine, as alege totusi Vagabond 26 pentru spatiul si confortul oferit, fiind o barca potrivita atat unui concediu cu familia in Delta sau pe Dunare la deal prin Europa, cat si unei croaziere maritime medii. Pretul nu este cu mult mai mare decat la VG23 (kitul de placaj pt VG23 e 2200 euro, iar cel pt VG26 e 2900, dar nu include puntea). Am intrebat pe forum la bateau.com despre detaliile kitului de VG26, dar no answer, cred ca ar trebui sa il contactez pe Mertens pe privat. Daca ar fi doar ca sa-mi fac damblaua, as alege VG23, daca ar fi sa imi includ si familia in ecuatie, VG26.
Mai exista totusi niste planuri gratis de barci radius chine din placaj, pe site-ul rusului asta: http://66.102.9.104/translate_c?hl=...~igor/&usg=ALkJrhhEdVdBLG8OMjO_ePneB64F2TL8BA . Parerea mea e totusi ca nu se merita efortul unei barci cruise radius chine din placaj la lungimea de 7 metri, ci doar daca mi-as face ceva de la Didi 34 in sus, care pentru mine e cel mai reusit velier pe care l-am vazut vreodata .
Ultima editare: