Ce barca self-built sa aleg?

Ce barca self-built sa alegem?

La sugestia lui Dracula1, am inceput aici un topic care cred ca va fi "assez interessant" :). Asa ca rugam "meseriasii" si nu numai, sa-si exprime opiniile.
Daca tot m-am bagat in vorba, as propune un topic cu numele "Ce barca sa aleg?", in care incepatorii care vor sa-si
construiasca(cazul meu), sau sa-si cumpera o barca, ar putea primi sfatul unora ca voi, toba de carte in domeniu. Ar fi de mare ajutor.
Dupa ce am tot citit discutiile voastre, probabil inspirat de tine, am devenit si eu fan mini 650, repectiv VG23.
Ca sa ma decid, te-as ruga sa-mi spui parerea ta in legatura cu urmatoarele considerente:

Minitransat 650
---------------
1.latimea 3 m - e cam mare, nu stiu daca este permis transportul pe drumurile noastre.Daca te uiti pe site-l lui mini Zero(http://www.clasezero.com/galeriaimagen65.asp), la gallery, o sa vezi ca astia il transporta oblic. In cazul asta, nu cred ca lansarea la apa se poare face pe rampa.
Daca te uiti pe site-ul mini transat USA(http://www.m65usa.com/m65.html), o sa vezi ca-l transporta orizontal si-l lanseaza la apa pe rampa. In cazul asta la ei, e nevoie de permis special.
2.Didi Mini sau Didi Cruise Mini?
2.1. Didi Cruise Mini are kila retractibila- e bine, poti sa-l transporti mai usor,si eventual sa-l lansezi pe rampa.
2.2. Didi Cruise Mini are cabina cu 10 cm mai inalta- e bine, te lovesti mai rar la cap, e rau, vela principala e mai scurta si prin urmare suprafata se reduce cu aprox.10 m2, performantele se reduc si ele.
De remarcat, atit la mini spaniol Zero cit si la cel american, kila este retractibila,iar suprafata velei mari nu se reduce.

VG23 sau VG26?
--------------
1.VG23 e mai transportabil decit VG25( vorba aia :"toate animalele sint egale, dar unele sint mai egale decit altele"),dar este si el offshore.
2.Ambele sint mai inguste decit mini 650 si au kila retractibila, si banuiesc ca se construiesc mai usor.

In concluzie, intrebarile:
Ce ai alege, mini 650 sau VG?
In prima varianta, ce ai alege, Didi Mini sau Didi Cruise Mini?
In a doua varianta, ce ai alege, VG23 sau VG26?

Orice parere este binevenita.



Salutari

Dracula, alegerea mea ar fi oricand o barca practica, adica ieftin si usor de construit, echipat, intretinut, transportat. Didi Mini e o barca formidabila, la fel si varianta Cruise, dar la noi e greu si scump sa gasesti echiparea necesara, daca vrei sa iti iasa o barca performanta, caci daca n-o echipezi cu greementul specificat e pacat sa te apuci de ea. Eu am fost tentat sa imi fac o varianta low-cost, dupa un plan propriu, combinand experienta mea de aeromodelist cu cea de navalist, intentionand sa-mi fac cu ea damblaua in timpul liber. In ultima vreme insa cochetez tare cu live-aboard-ul, asa ca momentan Mini e in stand-by.

Pe de alta parte, nu cred ca exista un velier offshore mai usor de construit decat Vagabond 23. In plus, il poti face cu cativa centimetri mai scurt si nu mai trebuie sa-l inmatriculezi, iar la latimea de 2,49 m il poti tracta fara probleme cu masina. Chila aia are niste avantaje foarte importante: pescaj mic, stabilitate de offshore, constructie facila si ieftina, excelenta pentru tractabilitate, lestul poate fi scos din barca la transport, barca iese compacta, si ar mai fi si altele. Avand corpul stelat, barca are deriva mica, si sa nu uitam ca e o adaptare la stitch&glue a Serpentaire-ului 650, primul velier care a castigat Minitransat in 1977. Exista in Galati o barca de forma asta, care a facut croaziere maritime serioase, comportandu-se excelent.

Daca ar fi dupa mine, as alege totusi Vagabond 26 pentru spatiul si confortul oferit, fiind o barca potrivita atat unui concediu cu familia in Delta sau pe Dunare la deal prin Europa, cat si unei croaziere maritime medii. Pretul nu este cu mult mai mare decat la VG23 (kitul de placaj pt VG23 e 2200 euro, iar cel pt VG26 e 2900, dar nu include puntea). Am intrebat pe forum la bateau.com despre detaliile kitului de VG26, dar no answer, cred ca ar trebui sa il contactez pe Mertens pe privat. Daca ar fi doar ca sa-mi fac damblaua, as alege VG23, daca ar fi sa imi includ si familia in ecuatie, VG26.

Mai exista totusi niste planuri gratis de barci radius chine din placaj, pe site-ul rusului asta: http://66.102.9.104/translate_c?hl=...~igor/&usg=ALkJrhhEdVdBLG8OMjO_ePneB64F2TL8BA . Parerea mea e totusi ca nu se merita efortul unei barci cruise radius chine din placaj la lungimea de 7 metri, ci doar daca mi-as face ceva de la Didi 34 in sus, care pentru mine e cel mai reusit velier pe care l-am vazut vreodata :).
 
Ultima editare:
La sugestia lui Dracula1, am inceput aici un topic care cred ca va fi "assez interessant" :). Asa ca rugam "meseriasii" si nu numai, sa-si exprime opiniile.


Dracula, alegerea mea ar fi oricand o barca practica, adica ieftin si usor de construit, echipat, intretinut, transportat. Didi Mini e o barca formidabila, la fel si varianta Cruise, dar la noi e greu si scump sa gasesti echiparea necesara, daca vrei sa iti iasa o barca performanta, caci daca n-o echipezi cu greementul specificat e pacat sa te apuci de ea. Eu am fost tentat sa imi fac o varianta low-cost, dupa un plan propriu, combinand experienta mea de aeromodelist cu cea de navalist, intentionand sa-mi fac cu ea damblaua in timpul liber. In ultima vreme insa cochetez tare cu live-aboard-ul, asa ca momentan Mini e in stand-by.

Pe de alta parte, nu cred ca exista un velier offshore mai usor de construit decat Vagabond 23. In plus, il poti face cu cativa centimetri mai scurt si nu mai trebuie sa-l inmatriculezi, iar la latimea de 2,49 m il poti tracta fara probleme cu masina. Chila aia are niste avantaje foarte importante: pescaj mic, stabilitate de offshore, constructie facila si ieftina, excelenta pentru tractabilitate, lestul poate fi scos din barca la transport, barca iese compacta, si ar mai fi si altele. Avand corpul stelat, barca are deriva mica, si sa nu uitam ca e o adaptare la stitch&glue a Serpentaire-ului 650, primul velier care a castigat Minitransat in 1977. Exista in Galati o barca de forma asta, care a facut croaziere maritime serioase, comportandu-se excelent.

Daca ar fi dupa mine, as alege totusi Vagabond 26 pentru spatiul si confortul este cu mult mai mare decat la VG23 (kitul de placaj pt VG23 e 2200 euro, iar cel pt VG26 e 2900, dar nu include puntea). Am intrebat pe forum la bateau.com despre detaliile kitului de VG26, dar no answer, cred ca ar trebui sa il contactez pe Mertens pe privat. Daca ar fi doar ca sa-mi fac damblaua, as alege VG23, daca ar fi sa imi includ si familia in ecuatie, VG26.

Mai exista totusi niste planuri gratis de barci radius chine din placaj, pe site-ul rusului asta: http://66.102.9.104/translate_c?hl=...~igor/&usg=ALkJrhhEdVdBLG8OMjO_ePneB64F2TL8BA . Parerea mea e totusi ca nu se merita efortul unei barci cruise radius chine din placaj la lungimea de 7 metri, ci doar daca mi-as face ceva de la Didi 34 in sus, care pentru mine e cel mai reusit velier pe care l-am vazut vreodata :).


Seria Didi cuprinde bărci pentru cursă-croazieră, mai mult cursă (Didi 26) sau mai mult croazieră (Didi 34). Modelele de 26 de picioare sunt foarte nervoase şi dispun de dotări sărace pentru croazieră. În opinia mea, aş alege barca asta doar pentru a participa la regate.

Vagabond, în schimb, sunt proiectate special drept bărci de croazieră low-cost. Sunt uşor de construit, relativ solide şi lucrul cel mai important: ieftine! Curba stabilităţii arată bine pentru un mic iaht cu derivor mobil, amenajările sunt moderne şi poţi sta în picioare în cea mai mare parte a cabinei. Pescajul mic permite accesul pe toate arterele fluviale ale Europei şi în apropierea ţărmurilor.
Eu aş reproşa Vagabonzilor formele cam prea poligonale dupa gustul meu, spaţiul de la pupa care devine prea înghesuit după montarea unui inboard, lipsa unei mese de navigaţie adecvate şi derivorul din fibră care nu îmi înspiră încredere.
Eu văd VG26 ca o barcă de coastă, ideală pentru orice regiune mediteraneană, pentru sărit din insulă în insulă, dar mai puţin pentru navigaţie oceanică. Cred că atât acest model cât şi VG 23 sunt ideale pentru prima barcă pe care un amator o poate construi. :sail:
 
Va multumesc pentru sfaturi. Sint f. utile desi, inca nu am luat o decizie.
Didi Mini te fascineaza prin calitatile ei, care o fac un fel de "pur sange" al velierelor.
O fi mai greu de construit, dar daca olandezu poate, noi de ce am fi mai prejos?
In ce priveste Vagabond, as opta pt. VG23, din motive de usurinta a depozitarii, transportului si a lansarii la apa.
Lociesc destul de departe de mare, astfel ca pentru mine, aspectul acesta este important.
Pe website, despre VG26 se spune:
"The Vagabond 26 is not a boat that you tow to a ramp for a Sunday sail. She should live in the water but can be towed home for winterization."
Inteleg ca manipularea lui VG26 nu-i tocmai usoara.
Totusi, exista un aspect la VG23 care nu-mi place, cel putin la prima vedere. Raportul dintre lungimea cockpit-lui si lungimea cabinei este vizibil mai mare decit la VG26. As vrea sa va cer parerea in aceasta privinta.
Eventual s-ar putea prelungi cabina in dauna cockpit-lui fara mari complicatii?
 
În opinia mea, aş alege barca asta doar pentru a participa la regate.

Vagabond, în schimb, sunt proiectate special drept bărci de croazieră low-cost. Sunt uşor de construit, relativ solide şi lucrul cel mai important: ieftine!

Eu văd VG26 ca o barcă de coastă, ideală pentru orice regiune mediteraneană, pentru sărit din insulă în insulă, dar mai puţin pentru navigaţie oceanică.

Subscriu100% - aceleasi observatii, excelent punctate.
 
Ce parere aveti despre PANTANAL 25 de la Roberto Barros:
http://www.yachtdesign.com.br/02_ingles/plans/pa25/mult26.htm

Mi se pare interesat layoutul interior si ideea cu bulbul retractabil.

Eu sunt un mare fan al brazilianului şi am mare încredere în proiectele sale. Pantanal este o barcă transportabilă superbă şi uşor de construit. În proiect este specificată construcţia strip plank utilizând spuma, însă se poate folosi şi lemnul. În acest caz, greutatea bărcii nu va mai fi însă de doar 1 000 kg, ci destul de mult peste aceasta întrucât lemnul care se găseşte la noi este mai greu decât unele esenţe specifice Americii de Sud (kiri, de exemplu).

Mi se pare deosebit de interesant şi util derivorul cu bulb rectractabil întrucât coboară mai mult centrul de greutate, fiind nevoie de un lest cu greutate mai mică. În privinţa motorizării, cred că e suficient un outboard de 15 CP.

Suprafaţa velică este mare din dorinţa de a face barca mai performantă decât proiectele asemănătoare ca dimensiuni (MC23).

Cred că poate construi uşor însă dacă se doreşte performanţă, atunci investiţia nu este de neglijat. Asta înseamnă materiale, greement, vele de calitatea specificată de Cabinho.
 
Ma tot uit si iar ma uit si nu inteleg unde a reusit sa ingrameadeasca atatea intr-un trailerable de 25'. O fi ptr chinezi? :)

Dacă ai 1,82 m înălţime ca subsemnatul, poate fi o problemă, deoarece înălţimea în cabină nu depăşeşte 1,70. Însă e doar una parţială, întrucât fiind vorba de o barcă transportabilă cu regim de navigaţie costier, nu eşti nevoit să petreci un timp foarte lung la bord. De altfel, majoritatea acestui timp îl petreci aşezat pe cuşete.
O bună parte a spaţiului de la pupa se datorează lipsei motorului inboard.
 
Ultima editare:
Iata niste preturi la barcile vandute si sub forma de kit dupa planurile lui Dudley Dix.

Tel : + 90 (0) 262 7591750

N 40.47.842'
E 29.30.000'
www.kitsandboats.com
Kit Prices - Kit Fiyat
ARGIE 10..................350,- Euro
PAPER JET 14...........650,- Euro
CAPE HENRY 21....2.900,- Euro
DIDI MINI.............2.950,- Euro
DIDI 26.................3.100,- Euro
DIDI 34.................5.250,- Euro
DIDI 38/40cr........5.500,- Euro
 
Pentru cei ce s-au gandit la o barca robusta construita in regie proprie, dar in acelasi timp viseaza sa navige mai departe de coasta Marii Negre ,la adresa de mai jos ,http://www.georgebuehler.com/photothumbs.html gasesc planuri ale unor ambarcatiuni pentru croaziera ce-i drept de dimensiuni mai mari, pretabile constructiei in lemn sau metal cu forme transversale in V, single chine. http://dieselducks.com/Wood-constructionphotos.html aici sunt detalii ale constructiei in lemn ,iar aici constructia din metal. http://dieselducks.com/55build.html studiind schitele de plan atat la veliere cat si la motorcruisere veti observa aceleasi principii constructive pentru ambele tipuri de carene.
 
Eu am orgasme multiple cand vad barcuta asta :
http://3.bp.blogspot.com/_f9alwGuc09Y/ShKt4bNB4NI/AAAAAAAAAFY/O6FwATir7aE/s1600-h/DSCF0169.JPG

aici e blogul proprietarului:

http://bateauplume.blogspot.com/sea...-max=2006-01-01T00:00:00+01:00&max-results=14

de fapt chiar e de vanzare dar e scumpa:
http://www.voilesetvoiliers.com/petites-annonces/voir/632437/cotre-aurique

pe asta as construi-o daca m-as pricepe, asa ca ma intreb daca or exista planuri pentru ea ... m-am indragostit instantaneu de formele ei voluptoase , de puntea larga si calitatile ei, urmarit de cartile cu corabii ale copilariei ;
omul a fost pana in Bahamas si inapoi cu prunisoara asta.


Si inca una clasica dar cam prea fitoasa vazuta vara asta la Monte Carlo:
 

Atașamente

  • b_mc1.jpg
    b_mc1.jpg
    50.1 KB · Vizualizări: 80
  • b_mc2.jpg
    b_mc2.jpg
    63.3 KB · Vizualizări: 82
  • b_mc3.jpg
    b_mc3.jpg
    50.4 KB · Vizualizări: 80
Ultima editare:
Rolias, n-ai deloc gusturi rele :D. Nu stiu daca gasesti planuri pentru o barca exact ca aceea din poze, dar sunt multe planuri foarte asemanatoare, ca de exemplu cele ale lui Atkin, Gartside, Brewer, sau elevul sau, Mark Smaalders. Pe site-ul ultimului gasesti si o estimare de costuri pentru barcile lui, deci iti poti face o idee despre ce te asteapta. O asemenea barca nu e imposibil de facut, dar iti va cere dedicare totala. Si pentru mine o asemenea bijuterie clasica ar fi un deziderat, dar asta doar in cazul cand imi voi lua lumea in cap vreodata pe ape. Cat despre a 2-a barca din pozele tale, e un simplu aparat de facut beshini, un tip de barcaz de figuri des intalnit de la Genova pana in Gibraltar, asa ceva n-ai sa vezi pe oceane, pe cand prima este facuta doar pentru traversade lungi si croaziere indepartate, asta se vede si in forma ei fascinanta :sail:.
 
Pai in nici un caz n-as avea mana s-o construiesc ; te-as lua pe tine marangoz si eu as face pe ajutorul slefuitor , baituitor si lacuitor ...
Sunt super planurile din link-uri ; astea consider eu ca exprima conceptul de barca ; o mare parte din restul de pe piata ... McDonald's boats
 
tot lemnul ramine!

Pai in nici un caz n-as avea mana s-o construiesc ; te-as lua pe tine marangoz si eu as face pe ajutorul slefuitor , baituitor si lacuitor ...
Sunt super planurile din link-uri ; astea consider eu ca exprima conceptul de barca ; o mare parte din restul de pe piata ... McDonald's boats

http://bateauplume.blogspot.com/sear...max-results=14

frumoasa barca!si este de lemn!:)solida si pe placul vostru si al meu,"ezista o problema",vorba unuia de la tv:are lest putin si chila e scurta,suprafata insuficienta anti-deriva,dar probabil nu-i facuta pentru mare larg.observati ca se bandeaza la vint slab!asadar.............:skip:
 

Back
Sus