Certificatul romanesc in Croatia nu este recunoscut

Am aflat astazi cu ocazia efectuarii formalitatilor de inchiriere a unui iaht in Croatia ca ministerul marii din aceasta tara nu afiseaza pe site pentru Romania nici un fel de certificat de conducator de ambarcatiune agreat. Vedeti aici:http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=777). Cum se poate actiona la autoritatile noastre in sensul remedierii acestui fapt?
 
Ti-a scapat....
Vezi paginile 21-25.

Dar in privinta Romaniei: ma insel eu sau aici sunt doar certificate din afara sistemului ICC? caz in care "permisul" romanesc ar fi asimilat regimului ICC pentru toata UE.
 

Atașamente

  • TABLICA ENGLISH - 10.04..pdf
    277.7 KB · Vizualizări: 17
Asa cred si eu, este o extindere a ICC:
http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=5450

Recognition of foreign certificates of competency for operating boats and yachts
ZAGREB, 13 January 2009

Due to upcoming nautical fairs taking place in Croatia and outside of Croatia the Croatian Ministry of the Sea, Transport and Infrastructure is announcing that it is in the process of preparing amendments to the Ordinance on boats and yachts which will ensure the recognition of the certificates of competency issued by foreign relevant authorities.

In that way foreign citizens will be allowed to operate Croatian boats and yachts if holding a certificate of competency issued by the relevant authorities of their country.

The Ministry will recognize foreign certificates to the extent to which they are in accordance with the relevant regulations of the Republic of Croatia.

The planned amendments, which should be implemented by the upcoming tourist season, will also greatly facilitate the operation of chartering activities in Croatia while not decreasing the safety of navigation.
 
Am aflat astazi cu ocazia efectuarii formalitatilor de inchiriere a unui iaht in Croatia ca ministerul marii din aceasta tara nu afiseaza pe site pentru Romania nici un fel de certificat de conducator de ambarcatiune agreat. Vedeti aici:http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=777). Cum se poate actiona la autoritatile noastre in sensul remedierii acestui fapt?

Salut Tibi,
Intreaba-l pe Dinu , el a inchiriat barcuta in Croatia si are experienta cu permisul eliberat in Romania. Eu nu cred ca e o problema..., ai trimis copie a documentelor firmei de charter...?
 
Mda

Croatii sunt patiti...dar pe de alta parte nici brevetele lor nu fac doi bani in alte tari...cum ar fi Grecia. Se acorda si al ei cu ff multa usurinta!

Brevetul nostru e ok, anul trecut cand am fost eu, le-am trimis copii dupa brevet si au zis ca e ok, desi noi am luat skipper. Ma mai stresam si cu licenta VHF, caci in legea lor nu poti iesi pe mare fara ea, cei la la firma de charter au inceput sa rada cand au vazut cate griji imi fac si m-au intrebat: Dar telefon mobil nu aveti?De ce sa va trebuiasca licenta....acolo peste tot ai semnal, prindeam si radio, pe barca peste tot....asa ca ne stresam noi prea mult...

Dar am prieteni care au fost pe cont propiu, si a fost recunoscut brveteul, chiar au dat cu barca de un dig...si nu li s-a intamplat nimic decat, oprirea garantii si o sperietura zdravana...vremea fu de vina....:D

Asa ca fiti fara griji...cu Croatia!

Fair winds!!:noroc:
 
Interesanta schema asta cu permise si categorii de navigat. Aici [in NZ] e universal recunoscut faptul ca o hirtie nu te face marinar si prin urmare nu sint obligatorii. In acelasi timp toata lumea este incurajata sa faca "boating education". Pe de alta parte recunosc ca e foarte greu sa impui permise cind oricine poate pune o barca pe apa oriunde pe ce cele peste 2000 NM cit are coasta Noii Zeelande, asa ca politica este: vrei sa te inceci? treaba ta, esti responsabil.
 
Mda, uite o poveste de anul trecut ca sa lamurim partea cu _responsabil_.

O familie si-a investit economiile intr-o barca, un launch de 7 m.Profitind de faptul ca era un weekend lung au decis sa iasa pe Waiheke Island, la un pescuit si o bere. Si-au luat cei doi copii, au chemat un vecin si au plecat.

A doua zi, au fost gasiti pe stinci, barca scufundata, copiii inecati. Ce s-a intimplat? Foarte simplu, au uitat sa puna dopul la barca (drain bung). Cind s-au trezit noaptea si au vazut apa, le-au dat veste la copii, au pornit motorul si au incercat sa ajunga la mal, vreo 200 de m. Datorita apei care s-a adunat la transom cind barca a prins viteza, s-au scufundat. Copiii, cu vestele pe ei au fost prinsi in cabina si nu au putut sa iasa afara. Adultii nu au putut face nimic chiar daca au incercat.

"The skipper have the sole and inescapable responsibility of the crew and boat safety". Cam asta a fost textul cu care tatal a fost acuzat si trimis la puscarie pentru manslaughter.

Concluzia? Vrei sa te ineci? Treaba ta, esti responsabil. Foarte responsabil.

PS: Inainte de a incepe discutii despre fiecare ce ar fi facut in situatia data, considerati ca totul se putea evita usor prin punerea dopului, avind o pompa la bord, iar in lipsa, un om disperat cu o galeata face cit 10 pompe. Lipsa de experienta si-a facut inca doua victime aici.
 
Da, foarte neplacut :(

Daca la voi coasta are 2000NM in Europa concentratia de "prostie" e mai mare pe metru patrat, si atunci ai mari sanse ca pe langa tine si familia ta sa tragi jos si pe alti nevinovati. Cred ca de aceea e mai stricta treaba cu permisele.

Citeam anul trecut in Yachting Monthly ca englezii erau oripilati de accidentele din sudul Frantei, majoritatea datorate celor care vin in charter fara experienta, plus alcool, etc.
 
Ce s-a intimplat? Foarte simplu, au uitat sa puna dopul la barca (drain bung).

Deci era o barca lestata cu apa daca am inteles bine, stiu ca sunt populare in NZ. Din pacate asemenea amatori neexperimentati si belelele lor nu fac decat sa indeparteze lumea de boating, si in ciuda eforturilor industriei barcilor de a responsabiliza clientela, e din ce in ce mai periculos pe apa tocmai din cauza barcagiilor neexperimentati si teribilisti.
 
Nu era o barca lestata, era o barca de aluminiu, aia din poza dupa ce au scos-o din apa.

Profit de ocazie sa fac o rectificare, toate s-au intimplat in aprilie 2007 si nu anul trecut. Deh, virsta.
 

Atașamente

  • ACFZAAtzayAt.jpg
    ACFZAAtzayAt.jpg
    22.9 KB · Vizualizări: 98
Am aflat astazi cu ocazia efectuarii formalitatilor de inchiriere a unui iaht in Croatia ca ministerul marii din aceasta tara nu afiseaza pe site pentru Romania nici un fel de certificat de conducator de ambarcatiune agreat. Vedeti aici:http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=777). Cum se poate actiona la autoritatile noastre in sensul remedierii acestui fapt?

Pai si aia de la charter-ul ala de care imi spuneai la telefon acum cateva zile au spus ca permisul tau nu e OK ??
 
PS: Inainte de a incepe discutii despre fiecare ce ar fi facut in situatia data, considerati ca totul se putea evita usor prin punerea dopului, avind o pompa la bord, iar in lipsa, un om disperat cu o galeata face cit 10 pompe. Lipsa de experienta si-a facut inca doua victime aici.

Tin sa fac o precizare in urma unor informatii primite la curs. In cazul in care ai o gaura de 1 tol la 1 picior sub linia de plutire, ambarcatiunea ia cam 300 galoane apa pe minut. Daca gaura este mai jos, sa zicem 3 picioare, ajungi la 1300 galoane pe minut. Pompele sau galetile nu pot face fata. Primul lucru este sa localizezi gaura si s-o astupi cit mai repede si cit mai bine (chiar cu tricoul de pe tine daca n-ai altceva la indemina). Abia apoi te ocupi de golitul barcii. Aici sint ceva informatii referitoare la acest subiect: http://www.tpub.com/dc32/85.htm
 
Care ati mai patit-o anul asta in Croatia?

Pe mine m-au intrebat de carnete in saptamana a doua la TYW si mi-au zis cei de la firma de charter ca permisul ICC emis de ANR nu e recunoscut in Croatia dar ca sa se lamureasca au vrut sa sune la Capitania Split. Pe care n-au reusit sa-i gaseasca vreo doua ore asa ca ne-au lasat sa plecam ca se facea seara si ratam prima bay party. In prima saptamana nu m-a intrebat nimeni nimic.
Care ati mai fost anul asta in HR cum a fost cu permisele?

PS Vad ca Oficial pe situl ministerului de resort nici acum nu sant recunoscute.
 
Ultima editare:
La mine astia de la charter n-au zis nimic, le-am dat actele prin fax in martie si in august au verificat la check-in, dar fata n-a zis nimic ...
 
Ceritificatul nostru (ICC) este emis de ANR in urma Rezolutiei 40 a UN - Economic Commission for Europe - TRANS/SC.3/147. Croatia este membra a acestei comisii (vezi si harta).

Textul rezolutiei zice asa:
2. Requests Governments to inform the Executive Secretary of the Economic
Commission for Europe whether they accept this resolution and its annexes and, if so:
(a) within their national shipping police regulations to recognize in their territory the
documents issued by the competent authorities or by bodies approved by
Governments of other countries,

Adica daca guvernul Croatiei accepta rezolutia asta trebuie sa recunoasca certificatele astea. Conform documentului ECE/TRANS/SC.3/2009/10 din 9 Oct 2009 - pag 4 Croatia aplica rezolutia 40, deci ar trebui sa accepte certificatele ICC emise de ANR.


Asta e doar deductia mea, probabil mai sigur ar fi un mail la MMPI.hr sa vedem exact ... dar poate le dam idei si stricam meciul :)
 
PROTOCOALE SEMNATE DE ANR CONFORM STCW 1978 / 95 ŞI MSC 950 / 2000
Jo - 20 Mai Scris de Adrian NITA

Protocoale de recunoastere a certificatelor de competenta romanesti:

1. Antigua & Barbuda – Department of Marine Services and Merchant Shipping*
2. Olanda – Ministry of Transports, Public Works and Water Management *
3. Liberia – Bureau of Maritime Affairs*
4. Marshall Island – Office of Maritime Administrator*
5. Bahamas – Bahamas Maritime Authority*
6. Rep. Vanuatu – Deputy Commissioner of Maritime Affairs*
7. Barbados – Barbados Ships’ Registry*
8. Commonwealth of Dominica – Maritime Administration*
9. Panama – Panama Maritime Authority*
10. Germania – Maritime Authority of The Federal Republic of Germany*
11. Franta – Ministere de L’Equipment, des Transports et du Logement*
12. Belize – International Merchant Marine Registry of Belize*
13. Isle of Man – Marine Administration*
14. Luxembourg – Commissariat aux affaires Maritimes*
15. Norvegia – Norwegian Maritime Directorate*
16. Japonia – International Affairs, Seafarers Policy Division, Maritime Bureau
17. Portugalia- Instituto Portuario e dos Transportes Maritimos
18. Cambodgia – Ministry of Public Works and Transport*
19. St. Vincent and the Grenadines – St. Vincent and the Grenadines Maritime Administration
20. Vietnam- Vietnam Maritime Administration
21. St. Kitts & Nevis – St. Kitts and Nevis International Ship Registry
22. New Zealand – Maritime New Zealand
23. Republica Serbia – Ministry for Infrastructure, Sector for Waterborne Transport and Safety of Navigation


Protocoale de recunoastere reciproca:

1. Hong Kong – Marine Department*
2. Singapore – Maritime and Port Authority of Singapore*
3. United Kingdom – Maritime and Coast Guard Agency*
4. Italia – Ministerio delle Infrastrutture e dei Transporti*
5. Federatia Rusa – Ministry of Transport of the Russian Federation*
6. Philipine – Maritime Training Council*
7. Australia – Australian Maritime Safety Authority*
8. Ukraina – Inspectorate for Training and Certification for Seafarers*
9. Polonia – Ministry of Infrastructure*
10. Malaiezia – Marine Department*
13. Grecia– Ministry of Mercantile Marine*
14. Malta – Malta Maritime Authority*
15. Indonezia – Directorate General of Sea Communication*
16. Turcia – Undersecretariat for maritime affairs*
17. South Africa – South African Administration
18. Georgia – Maritime Transport Administration
19. Cipru – Department of Merchant Shipping
20. Belgia – Directorate-General Maritime Transport
 
Eu am fost de 2 ori pe certificatul meu si a fost OK. Mai cunosc pe cineva care a fost de 3-4 ori in Croatia in ultimii 2 ani si tot asa.
 

Back
Sus