Comparatie...

Doresc sa aflu si eu ca oricare alt incepator care sunt avantajele si dezavantajele dintre doua veliere de pana in 9 m ,unul din tabla si altul din fibra.
Intentionez sa cumpar un velier in viitorul apropiat poate pe la anul in primavara si vreau sa aflu mai multe informatii.
Eu m-am gandit la un velier din tabla pana in 9m , latime de max 2,3-2,5 ,full keel ,greutate pana in 3,5-4 tone. Cam la asa ceva m-am gandit
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/516577/Sneekermeer-1975.html
si alta posibila alegere un double ended
http://www.botentekoop.nl/klassieke-boten-zeil/613522/Klassieke-S-spant-Spitsgat-1930.html
sau http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/708671/Domp-860-AK-1975.html
sau http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/618601/GILLISSEN-1968.html
Cu aceasta barca doresc sa :sail: pe mare si doresc sa aflu si parerile d-vs competente cu privire la cele doua categorii de barci.
Multumesc......
 
Doresc sa aflu si eu ca oricare alt incepator care sunt avantajele si dezavantajele dintre doua veliere de pana in 9 m ,unul din tabla si altul din fibra.
Intentionez sa cumpar un velier in viitorul apropiat poate pe la anul in primavara si vreau sa aflu mai multe informatii.
Eu m-am gandit la un velier din tabla pana in 9m , latime de max 2,3-2,5 ,full keel ,greutate pana in 3,5-4 tone. Cam la asa ceva m-am gandit
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/516577/Sneekermeer-1975.html
si alta posibila alegere un double ended
http://www.botentekoop.nl/klassieke-boten-zeil/613522/Klassieke-S-spant-Spitsgat-1930.html
sau http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/708671/Domp-860-AK-1975.html
sau http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/618601/GILLISSEN-1968.html
Cu aceasta barca doresc sa :sail: pe mare si doresc sa aflu si parerile d-vs competente cu privire la cele doua categorii de barci.
Multumesc......

Nu neaparat competente, însă cu excepţia ultimei, bărcile menţionate nu sunt prea grozave pentru mare deschisă. Double-enderul e bun dar cam mic.

Dacă eşti dispus să dai până în 10 000 EU eu zic să cauţi o barcă olandeză din oţel, Wibo 930. dacă ai noroc, poţi găsi una şi la 5-6000 EU. Este un proiect Van der Stadt conceput pentru navigaţie maritimă. Eu ştiu cel puţin una care este plecată în jurul lumii.
În general, bărcile olandeze din oţel sub 9 m sunt proiectate să navigheze în lagunele de la Marea Nordului şi pe canalele care i-au făcut faimoşi pe olandezi. O să vezi la ele lipsa pragului dinaintea cabinei, motoare outboard, greement fragil, lipsa echipament de navigaţie maritimă.
În plus, fiind vechi, o să te coste reparaţiile plus transportul poate mai mult decât barca în sine.
 
Eu cred ca dintr-o barca metalica olandeza se poate face cu ceva efort o barca buna pentru mare deschisa, cum au facut baietii aia cu Wibo sau Seekenmeer. Ii trebuie bridge-deck, parapeti la cockpit, poate ceva lest in plus, un greement sanatos si eventual outboard in putz. Avantajele acestor barci sunt soliditatea si pretul accesibil, iar ca dezavantaje intretinerea costisitoare a metalului corpului si faptul ca sunt lente. Sincer mi-ar placea un asemenea barcaz, dar as avea grija sa-l izolez bine la interior, ca sa nu ma coc vara sau sa deger iarna :). Acum 2 luni s-a dat un Wibo 830 cu 1500 euro, aia da ocazie, era excelenta chiar si numai pentru Delta.

Pe de alta parte, barcile de fibra sunt mai performante, dar si mai pretentioase, nu prea merge sa le pui catarg de lemn, plus ca multe la pret mai mic au defecte ascunse, uneori grave. E de preferat oricand o barca avand chila turnata dintr-o bucata cu corpul, ca Vega, Contessa, Folkboat, decat una cu chila atasata, fiindca e greu de stiut cate trante a dat cu chila de fund.

Dintre cele 2 tipuri de barci, l-as alege pe oricare atata vreme cat barca a fost intretinuta, si nu e o epava plutitoare. Metalul e mai suferitor, rezistent, dar lent si se incinge vara, iar fibra e mai comoda, dar si mai pretentioasa. Sa nu uitam totusi ce spun francezii, cei mai pasionati velisti europeni:
"les bateaux plastiques sont des tuppers
les bateaux acier sont des boites de conserve
et les bateaux en bois sont des ....bateaux"
 
De acord Vali, însă a scoate derivorul la W830 şi de a-i suda nişte ''înălţătoare'', apoi de a-l monta, precum şi micşorarea cockpitului, montarea unui inboard şi o uşoara prelungire a pupei aşa cum a făcut un olandez pentru a putea ieşi în siguranţă pe mare cu barca menţionată, este o întreprindere serioasă şi costisitoare în termeni de timp şi bani.
Mai bine un Vega 27. Mult mai bine, doar să aibă motorul şi greementul în stare bună.
 
Din cele spuse am inteles ca ar fi de preferat o Albin Vega 8,25/2.2m http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/726705/Albin-Vega-1973.html
Cu barca vreau sa plec in mici plimbari de max 3 luni in Croatia ,Grecia.

Poti face plimbarile astea in etape de 40-60 mile, egal o zi de mars ceea ce inseamna ca oricand te poti feri sau poti sta la adapost de vremea rea care ti-ar face viata inconfortabila sau te-ar putea pune in pericol.
Pt asa ceva aproape orice barca din cele de mai sus ar merge, cu cateva puncte de luat in considerare: pret, pescaj, varsta, necesar de intretinere anuala cat mai mici si LWL, cocpit, pat, inventar, motor inbord cat mai mare. Si bineinteles ca trebuie sa te duci s-o vezi atat pe uscat cat si pe apa si sa fii insotit de un conaisseur.

Cu banii pe Albin Vega aia de mai sus iti iei catamaran de 8m!
 
Poti face plimbarile astea in etape de 40-60 mile, egal o zi de mars ceea ce inseamna ca oricand te poti feri sau poti sta la adapost de vremea rea care ti-ar face viata inconfortabila sau te-ar putea pune in pericol.
Pt asa ceva aproape orice barca din cele de mai sus ar merge, cu cateva puncte de luat in considerare: pret, pescaj, varsta, necesar de intretinere anuala cat mai mici si LWL, cocpit, pat, inventar, motor inbord cat mai mare. Si bineinteles ca trebuie sa te duci s-o vezi atat pe uscat cat si pe apa si sa fii insotit de un conaisseur.

Cu banii pe Albin Vega aia de mai sus iti iei catamaran de 8m!
-pret in jur de 10.000E
-pescajul nu stiu ce imlicatii tehnice are.
-varsta ambarcatiunii daca va fi sa fie din polyester calitatea se poate evalua ?de catre un conaisseur ca oricum nu intentionez sa ma duc singur sa cumpar barca.(asa ca la masinile second hand)
-necesar de intretinere anual aici chiar nu stiu nimic.
-barca vreau sa fie tractabila sa o pot lua pe un peridoc sa nu platesc marinele in nestire.
-de ce un motor inboard cat mai mare?
-catamaran de 8m? vise frumoase . Treaba cu catamaranu cred ca este mult mai serioasa : nu este demontabil , probabil costuri mai mari , nu stiu ce sa zic ca nu ma pricep dar suna bine .
Multumesc tuturor de lamuriri si scuzati intrebarile plicticoase de la un biban.
:noroc:
 
-pret in jur de 10.000E Destul si paradestul.Trebuie doar sa stai la panda cu banii pregatiti. Acum vara e mai greu dar ocaziile bune sant din oct pana prin feb, mar.
-pescajul nu stiu ce imlicatii tehnice are. Cu cat ai pescajul mai mic cu atat ai acces in locuri mai multe, cu atat te apropii mai mult de plaja, cu atat intri pe mai multe canale in Delta.
-varsta ambarcatiunii daca va fi sa fie din polyester calitatea se poate evalua ?de catre un conaisseur ca oricum nu intentionez sa ma duc singur sa cumpar barca.(asa ca la masinile second hand) Varsta scriptica e in actele barcii si varsta reala (usajul) se poate verifica relativ usor.
-necesar de intretinere anual aici chiar nu stiu nimic. Cat te costa barca in fiecare an, ce cheltuieli trebuie neaparat sa faci ca s-o poti folosi. De exemplu o barca de lemn e mai scumpa ca una de fier care e mai scumpa ca una de fibra.
-barca vreau sa fie tractabila sa o pot lua pe un peridoc sa nu platesc marinele in nestire. Chiar si la 9m sant barci tractabile cu peridoc corespunzator.
-de ce un motor inboard cat mai mare? Inbordul e sfant si cu cat e mai mare cu atat viteza ta va fi mai mare (totusi nu tr sa depasesti anumite limite, cauta "hull-speed"). Era una din barcile de mai sus care avea un Mercedes de 20cp, asta e perfect. Outbordul nu e reliable, chiar montat in put. Plus ca outborduri diesel sant extra-rare.
-catamaran de 8m? vise frumoase . Treaba cu catamaranu cred ca este mult mai serioasa : nu este demontabil , probabil costuri mai mari , nu stiu ce sa zic ca nu ma pricep dar suna bine . Tot asa: trebuie sa ai rabdare si sa cauti mult dar ocazii se gasesc. De exemplu un Iroquis sau chiar Prout de 8 m la 8-10k e pleasca. Olandezii au multe Iroquisuri si Hirondelle, faine barci.
 
Din cele spuse am inteles ca ar fi de preferat o Albin Vega 8,25/2.2m http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/726705/Albin-Vega-1973.html
Cu barca vreau sa plec in mici plimbari de max 3 luni in Croatia ,Grecia.

Ar fi două avantaje cu barca asta:

1. Se poate transporta relativ uşor, unele se vând direct cu peridocul. Nu necesită autorizaţii de transport, doar o maşină niţel mai tare (eventual un prieten cu aşa ceva). Deci cu taxele de iernat plus cheltuielile pentru acoperirea furăciunilor, poţi face o vacanţă a naibii de lungă (mă rog, o vară).
2. Ţine bine marea, are la activ circumnavigaţii, croaziere în Antarctica, etc.

Însă este incomodă, înghesuită, lipsită de confort peste 2 persoane şi e prost manevrabilă în marine. Şi niţel cam scumpă deseori.
 
Ar fi două avantaje cu barca asta:

1. Se poate transporta relativ uşor, unele se vând direct cu peridocul. Nu necesită autorizaţii de transport, doar o maşină niţel mai tare (eventual un prieten cu aşa ceva). Deci cu taxele de iernat plus cheltuielile pentru acoperirea furăciunilor, poţi face o vacanţă a naibii de lungă (mă rog, o vară).
2. Ţine bine marea, are la activ circumnavigaţii, croaziere în Antarctica, etc.

Însă este incomodă, înghesuită, lipsită de confort peste 2 persoane şi e prost manevrabilă în marine. Şi niţel cam scumpă deseori.
Aferim!
Dar:
- ca la masini: tr sa te stii, tr sa fi conaisseur! Nu iti iei o P824 ca prima masina dupa ce iesi din scoala. AV nu e o barca pt primii veniti, e una din putinele legende inca in picioare, asta e o barca pt initiati. O asemenea barca va sari in ochi imediat in orice marina! Am cunoscut pe cineva cu asa ceva in Bar/Muntenegru si din ce-mi povestea am dedus ca asemena barca e pt adevartii iubitori si conaisseurs! Caveat!
 
Nu vreau sa polemizez, dar din ce stiu Albin Vega e o barca recunoscuta ca accesibila si seaworthy, fiind construita sanatos din fibra si avand un comportament intuitiv, ceea ce o face preferata de incepatori, multi hipioti sau proaspeti pensionari vestici alegand-o ca prima barca (de multe ori ramanand una si buna :)). S-a format un adevarat cult in jurul acestei barci datorita calitatilor sale, dar nu cred ca asta inseamna ca ar fi accesibila doar conaisseur-ilor. E pur simplu o barca reusita din vremea cand se faceau barci adevarate de croaziera, nu ligheane de charter sau regata ca azi. Problema ei e motorul original, destul de depasit, dar la multe barci acesta a fost inlocuit cu variante mai moderne, si pentru cine are norocul de a gasi asa ceva, se pricopseste cu o barca excelenta pentru conditiile noastre de romani.
 
Nu vreau sa polemizez...
S-a format un adevarat cult
Problema ei e motorul original...
.. pentru conditiile noastre de romani.

Polemos, cum spunea Paler, razboaie cordiale.

Ezicsta niste barci care se bucura de un anume cult universal, pt cunoscatori, repet. Trebuie batut mult prin marine si alte ancoraje.

Multe, majoritatea au pierdut de mult motorul de orijine, asta nu le scade aura de legenda.

Nu cred in conditia de romani de vreme ce avem pasaport cu stele si santem cetateni EU. Stiati ca in orice tara straina putem cere asistenta consulara oricarei ambasade a unei tari din EU si tr sa fim serviti??? Adeca in loc sa ma duc la amabsada Romaniei din New Delhi pot sa ma duc la Consulatul Englez din Mumbai pt asistenta!:banana:
 
Nu cred in conditia de romani de vreme ce avem pasaport cu stele si santem cetateni EU.

Ai dreptate, dar cand ne gandim ca in Galati de exemplu te costa 250 euro/ luna sa tii o barca la marina, indiferent de dimensiune, parca mai bine ti-ai lua o Vega si ai tine-o la boschetarii de la Siret (eu sunt unul dintre ei :)), sau undeva prin Delta, si in extrasezon pur si simplu pe peridoc. Sa nu mai amintim de Tomis, Belona sau Mangalia, fiindca stim bine ce preturi si ce conditii sunt acolo :eek:.
 
Ai dreptate, dar cand ne gandim ca in Galati de exemplu te costa 250 euro/ luna sa tii o barca la marina, indiferent de dimensiune, parca mai bine ti-ai lua o Vega si ai tine-o la boschetarii de la Siret (eu sunt unul dintre ei :)), sau undeva prin Delta, si in extrasezon pur si simplu pe peridoc. Sa nu mai amintim de Tomis, Belona sau Mangalia, fiindca stim bine ce preturi si ce conditii sunt acolo :eek:.

Vezi, asta si incerc sa impiedic lumea sa faca: sa-si ia o AV si s-o tina la Galati, fie la Dima fie la boschetari!
 
Si crezi ca daca mi s-ar pune pata sau as avea ocazia, m-as da indarat de la a tine o Vega la Siret :)? Din fericire sunt adeptul self-built, si nu ma excita barcile de fabrica, nici macar Vega. Si totusi, cred ca daca un pasionat din zona mea si-ar lua o Vega, nu ar tine-o prea mult pe apa la Galati sau Braila, ci poate pe la Sfantu, de unde are cale libera spre mare sau Delta, iar in extrasezon acasa pe peridoc. Insa la cati pasionati exista pe aici, mai putini ca degetele de la maini, nu cred ca ar trebui sa ne facem probleme ca o sa ajunga vreo Vega la boschetari :p.
 
:ahoy: Am citit cu drag toate parerile specialistilor si am ajuns la o concluzie : pana la o Contessa sau Albin Vega imi trebuie altceva , experienta!!! dupa cum spunea Skipper daca esti biban nu iti iei prima data Porsche , asadar studiu si in primavara la cursuri si poate am timp si de un charter desi la anu am licenta si nu prea am timp.
Doresc sa fac o invitatie la o plimbare cu caiacul pe Snagov (sau daca are cineva cunostinta pe alt lac din imprejurimi) sambata sau duminica .:titanic:
 

Back
Sus