confort 460 modificata

Salutare,

Din ciclul e bun de cumparat dar mai bun e daca il mai modific putin, va prezint modificarile aduse de mine la o barca de productie autohtona, undeva pe la Odorhei.
Are 4,6 m lungime, 1,7 m latime si 0,6 inaltime.
attachment.php

attachment.php

Asa arata initial, cu 3 banchete de lemn, se poate monta motor de pana la 35 kw, cu cizma scurta.
Initial am folosit pe ea un veterok de 8 cai, reconditionat, dar a avut cineva grija sa mi-l fure in seara cand plecam in delta. Drept urmare,cu gandul ca gasim acolo motor am plecat cu ea si nici nu am dat-o jos de pe remorca. Nimeni nu iti da acolo doar motor, ci cu tot cu barca.
Am luat alt motor, cu comanda la distanta, ceea ce a presupus aplicarea unor modificari si montarea unei console.
Montajului motorului pe barca costa 300 euroi la reprezentanta, asa ca am decis ca daca iau niste prieteni impatimiti si ei cu barcile si cateva beri rezolvam mai ieftin. Zis si facut.
Am montat motorul pe barca, am montat cablurile ce comanda (acceleratie si schimbare viteze), cablul de directie si cablurile electrice.

Motorul este un suzuki Vtwin df25r, comanda la distanta, pornire electrica, trim manual.
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Montajul l-am facut intr-o sambata si din nerabdare asta, pentru ca vroiam ca duminica sa il pornesc, pe apa.
Consola am facut-o din placaj ordinar, pentru ca oricum este temporara, pentru rodaj.Am decupat ceva placaj de constructii, OSB, ceva lemne de prin gradina, un toc de usa...ce am gasit. Am fixat cablurile de marginea de sprijin a bancutelor cu cleme de plastic si suruburi. Consola am prins-o tot cu holtzsuruburi tot de marginea de sprijin a bancutelor, si in partea opusa am proptit consola cu doua bucati de lemn de la un toc de usa. Am decupat pentru cremaliera, turometru si voltmetru.
attachment.php

attachment.php

Iar ca vedere generala:
attachment.php
 
Ultima editare:
Se pare ca motorul este nou..sau cel puti asa cred .Sa-l stapanesti sanatos ! Asa ceva visez si eu dar "malai ioc"..deocamdata ma folosesc de un Veterok 8.:(
 
Salut, l-ai achizitionat recent? Ca poate e fostul meu motor, iti pot spune pe unde sa mai verifici cate ceva:)
 
Nici pe departe...l-am cumparat de la un cetatean mai in varsta acum 3 ani din ploiesti...si ca veni vorba:a inceput sa se auda o scartaiala in el dupa ce merge mai mult...nu stiu ce poate sa aiba ???? Mi-e frica sa nu ma lase cand ti-e lumea mai draga,....ai idee la ce ar trebui sa verific??? Multumesc!!
 
Ultima editare:
Pentru Bratulescu: Eu am desfacut motorul complet aproape, l-am curatat cu benzina, frumos cu pensula, si apoi l-am uns bine pe unde trebuia. Verifica daca are paleta pompei de apa intreaga, si unge toate piesele in miscare, lagare, dupa ce le cureti. Schimba uleiul din cizma, si verifica garniturile. Am vrei trei litri de ulei de amestec daca te intereseaza, ca al meu e acum in 4 timpi..

Consola finala este prinsa de punte, cu schelet de lemn peste care am pus nidaplast gros de 10 mm si mat de 300 grame/metru patrat, chituit si slefuit iar ca finisare il dau cu gelcoat alb, din cel ce se foloseste la sanitare pentru cazi, chiuvete, etc Prinderea am facut-o cu rasina si mat de 300, plus vreo 2 holtzsuruburi in punte si bordul tribord. Am sa postez poze ulterior
 
Asta este motorul de care v-am spus..de pe barca(poza)...ulei mai am si eu....multumesc oricum!:)
 

Atașamente

  • Amintiri-0049.jpg
    Amintiri-0049.jpg
    96 KB · Vizualizări: 311
pentru veterok gasisem ceva articole, daca vrei, le caut.

Dupa ce am luat motorul Suzuki, si am facut si primele ore de mers pe lacl Herastrau am constatat ca in partea din fata se uda tot de la stropi, asa ca am gandit ca trebuie sa fac o cabina sa inchid partea din fata. Chestia asta mi s-a cnfirmat si cand am fost la Calarasi cu ea, pe Dunare. Am prins ceva vant si a udat totul in fata.
Mai jos sunt cateva poze de la rodajul din Herastau
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Se vede clar ca nu am scos-o fara sa iau un antifurt serios pentru motor, dupa patania cu veterok-ul...
 
Am respectat intocmai stadiile rodajului, cu timpii pentru fiecare turatie,m-am documentat si pe internet cum se face.
attachment.php

A pornit mai greu prima oara si tremura destul de tare, dar dupa ce s-a incalzit a mers rotund, frumos
 
Dupa ce am constatat ca in partea din fata tot ce pun se uda, luand in considerare si faptul ca pe apa te bate soarele fara nici o mila am ajuns la concluzia ca trebuie sa inchid partea din fata si sa fac si un umbrar. Am luat o poza cu barca si am inceput sa ma joc cu ea in paint.Concluzia a fost asta:
attachment.php

Am inceput sa calculez dimensiunile, sa pun pe foaie necesarul de materiale. De cand imi facusem barca Zarea stiam ca exista Nidaplast, un panou cu structura celulara tip fagure, cu grosimi de la 5 mm la 100 mm, care se folosesc la constructia de barci fiind foarte usoare si reistente, putand fi impregnate pe ambele fete cu rasina si tesatura din fibra de sticla.
Necesarul include: 4 placi nidaplast 8 de 10 mm grosime, rasina poliesterica aproximativ 10 kg, chit poliesteric 1 kg, mat 300 gr 3 kg, sipci lemn 20 x 30 mm, pensule, diluant nitrocelulozic, si inca cateva maruntisuri. Mai trebuie adaugate insa si plexiglass pentru prabriz si cornier de aluminiu si plastic pentru margini.
Placile de Nidaplast (2500x1200 mm, grosime 10 mm), 4 bucati, au fost cam 100 euro de la Rompolimer, rasina si tesatura cam 170 ron de la Polidis, si inca 100 ron maruntisurile. Plexiglass nu am luat pentru ca la depozit dadeau doar placa intreaga (3000x2000 mm) si este mult prea mare pentru ce vreau eu. Cred ca de 5 sau 6 mm grosime ar fi suficient pentru ce imi trebuie.
M-am apucat de treaba, am facut un schelet de lemn, prins cu holtzsuruburi de barca, si lipit apoi cu rasina.Din pacate nu am facut si poze cu stadiile lucrarii, asa ca voi incerca sa fiu cat mai detaliat. Dupa ce am fixat foarte bine structura de lemn am inceput decupatul placilor nidaplast. Am decupat fetele laterale conform calculelor, care sunt din 2 bucati fiind mai lungi de 2500 cat are placa. Imbinarea am facut-o simplu, cap la cap, pentru ca oricum urma sa fie imbracata pe ambele parti in tesatura, si am fixat cu sarma de 0,7 mm de cupru cele doua parti. Nidaplastul nu este foarte rigid initial, se poate indoi usor fara insa a-i strica structura interna, se preteaza foarte bine la forme curbate, si pentru a rigidiza putin lateralele le-am dat cu rasina pe ambele fete fara tesatura insa. Astfel rigidizate mi-a fost mai usor sa le pun pe scheletul de lemn si sa le fixez. Lipirea am facut-o tot cu rasina si cu holtzsuruburi. Dupa ce s-a polimerizat rasina am aplicat un strat de mat pe interior, care s-a prelungit 10 cm pe bordul barcii in jos si peste structura de lemn. Acest strat a rigidizat foarte mult structura si peretii laterali. Pentru plafonul partii din fata am procedat la fel cu rigidizarea, dar pe partea interna am pus si un strat de mat ca sa fie mai rigida. Ca sa aiba "panta de scurgere" am pus o sipca pe mijloc si a iesit usor in doua ape.
 
Partea de jos, care se imbina cu bordul existent, am facut-o momentan doar cat este si cabina, urmand ca ulterior sa fac si la partea din spate.
Structura partii din fata arata cam asa,si se observa sipca si cele "2 ape" ale partii din fata:
attachment.php

attachment.php

si partea de exterior care am si chituit-o putin:
attachment.php

attachment.php


Odata cu peretii am inceput si constructia consolei, cu aceiasi tehnica, schelet de lemn, cu nidaplast la exterior, iar placa bordului este din plasitc gros de 8 mm, tip Komacel, care este foarte rigid, dar mult mai usor decat un plexiglass. Eu l-am recuperat dintr-un stand de reclame dezafectat.
attachment.php

attachment.php
 
La motor am cumparat separat turometru si indicator de ore de functionare, la care am adaugat si un voltmetru cumparat de la magazinele de piese electornice cu care sa monitorizez tensiunea bateriei si incarcarea acesteia. Turometrul si indicatorul de ore sunt speciale pentru barci deci sunt si etansate, voltmetrul nu este insa si va trebui sa ii aplic o folie care sa previna apa sa ajunga la circuite. La turometru am schimbat becul de iluminare cu un led alb, mult mai placut la citire pe timp de noapte. Bateria este de la masina, cea veche, la care i-am facut un cadru de lemn in care se incadreaza, direct pe punte, in spatele consolei. Fixarea se face cu chinga de nylon cu catarame, ca cele de la rucsac, care este prinsa de structura de lemn cu o sarma de 5 mm lunga de 35 mm (chinga este de 30 mm latime) cu ochiuri la capete prin care intra holtzsuruburi in lemn.
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Cremaliera are un sistem de prindere cu placa metalica si suruburi M6, deci e usor de prins, important e decupajul sa il faci corect. la ceasuri decupajul l-am facut cu pendularul, la fel ca si taierea placii bordului. Nidaplastul se taie ca si mocheta, cu cutterul. La final bordul va fi imbracat la exterior cu vinilin verde inchis (ca si barca) si intre vinilin si plasticul bordului voi pune un strat de 3 mm de burete ca sa ii dea un aspect final pufos, moale, asemanator usilor capitonate :D
Bordul se va asorta cu scaunul timonierului, care este de fapt un scaun de birou, din cel cu 5 picioare de plastic negru, cu sezut si spatar si cotiere demontabile, la care i-am scos rotitele si am lipit suportul negru cu 5 brate direct pe punte cu rasina si 3 suruburi autofiletante. Am mai scurtat putin din brate sa nu incurce pe punte.Avantajul este ca e ieftin (gratis daca il recuperezi pe unul putin stricat), se roteste si se regleaza pe inaltime, avand si amortizor la socuri astfel (cand glisezi pe valuri mari:D). Modelul de scaun e cel din poza de mai jos, momentan are doar sezutul si trebuie sa mesteresc si la spatar, sa fie cat mai suplu si mai subtire.
attachment.php

Vinilinul il prind la scaun cu un snur dedesubt, ca la huse, si peste vine masca de plastic a scaunului. Nu e nevoie de cotiere, mana dreapta o sprijini de bordul barcii, deasupra mansei iar stanga pe volan. Partea de jos, cu cele 5 brate o voi da cu gelcoat alb ca tot interiorul barcii.
 
Vorbind despre partea electrica pot spune: motorul are un alternator care produce 15 A chiar de la turatii mici, ceea ceasigura o incarcare buna a acumulatorului
Baterie de 60 A (cam mare cred, dar mai am una de matiz de 40 A parca care e mai mica), panou 6 sigurante tip auto, alarma auto Pilot cu doua telecomenzi (care intamplator sunt si etansate), sistem audio format din amplificator 2x10W si doua difuzoare cu diametru de 10cm, doua proectoare de cate 50W fiecare, claxon auto (cel cu frcventa mai joasa), lumini de mars (rosu si verde, cu cate 4 leduri superbright fiecare, si urmeaza si lumina pupa, tot cu leduri, dar SMD, vizibila 360 grade), lumina de interior in cabina, cu benzi cu cate 3 leduri SMD si lumina in buzunarul lateral. Buzunarul lateral se afla in spatiul dintre bordul cu instrumente si peretele bordului tribord, care este si iluminat la interior cand este motorul pornit.
Pentru navigatie folosesc un PDA ASUS cu 3 softuri: IGO8 si Garmin, alaturi de Tuner GPS, softuri cu care m-am descurcat f bine, si o busola de la Richie parca se numeste, cu iluminare de noapte, si hartile detaliate ale deltei (care de obicei le uit acasa), si documentari pe internet la imaginile din satelit.
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

"Incintele" difuzoarelor sunt tot din Komatex, gros de 3 mm lipit cu cianoacrilat, si lipite de barca cu rasina. Chituite si slefuite rosturile, voi pune vatelina la interior, pentru o acustica mai buna, vopsite cu gelcoat, iar peste difuzor o plasa vopsita alb, de la mastile de difuzoare auto. Muzica pe barca e buna la volum mic, pe fundal, asa ca sistemul e mai mult decat suficient si ieftin (amplificatorul 20 ron, difuzoarele le aveam prin casa, si ceva fire, cablul de intrare cu mufe rca si jack de 3,5). De obicei folosesc un mp3 care are si radio.
In partea de sus a buzunarului, sub butoanele de faruri, verzi, se afla 3 mufe de bricheta pentru diverse necesitati (gps, mp3, telefon, etc).
 
Ultima editare:
foarte gospodar sarpu, felicitari. Unde mesteresti la barca, in Bucuresti?
Ca as vrea sa vad si eu ce e ala Komatex, Nidaplast etc.
 
Am facut o iesire pe lacul Mogosoaia, si pana acum arata cam asa:
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Urmeaza in week-endul asta sa dau cu gelcoat gri exteriorul si cu alb interiorul, sirevin cu poze.
Alarma am montat-o dintr-un motiv evident, in Romania se fura orice, si sunt patit cu veterokul de 8 cai furat din fata casei in 30 de minute cat am intrat sa mananc. Drept prin urmare am achizitionat un antifurt mecanic pentru motor, care se vede in pozele din Herastrau, antifurt la cupla de la remorca care poate fi pus si cand este cuplata la masina (cand mi-a furat veterokul printr-o minune legasem remorca de un stalp, ca altfel ramaneam si fara barca si fara remorca...). Montarea alarmei am facut-o ca la masina, motorul fiind cu cheie de contact, si ii voi monta un senzor de miscare PIR care sa detecteze orice miscare in barca sub nivelul bordului. Aici va apare o problema, daca vine vreo pasare alarma se va declansa. La fel si cu senzorul de soc incorporat in alarma, este foarte bun cand cineva bruscheaza barca sau motorul, dar si cand este la cheu si o atinge alta barca sau de la un val loveste cheul va suna...ceea ce nu e rau de fapt. In loc de luminiile de pozitie am montat deasupra bordului o lampa portocalie, semnalizare de tractor, cu un bec de 21 w, si am legat si luminile de drum la ele cu o dioda (sa nu se aprinda lumina portocalie cand aprind luminile de drum).
Urmeaza sa ii mai pun un senzor magnetic la motor, astfel daca cineva indeparteaza motorul de barca alarma va suna. Cand voi inchide partea din fata complet voi pune si un senzor la acea inchidere. Acum trebuie sa gasesc un hatch pentru aerisire, si am sa ii fac si doua hublouri fixe pe laterale.
 
Ultima editare:
Bravo "sarpe"!!! I-mi place ce am vazut la tine ! Tine-o tot asa!!!....nu stiu unde sa caut mesajul tau in legatura cu Veterok-ul !!
 
Salut,
Cand ai cumparat turometrul si antifurtul de la mine, trebuia sa-l intrebi pe Cezar si te ajuta cu mare placere.
Nu trebuie decat sa spui ce te doare. Oricum barca arata Ok. Pentru informatia ta, aceasta barca este copiata dupa o barca fabricata in Ungaria.
De fapt sunt vreo 2 echipe de " copiatori" a acestei barci; unii la Tg Mures si unii pe la Tulcea... dar nu asta conteaza.
Felicitari pentru modificari inca o data, arata super.
Salutari
Adrian B
 

Back
Sus