Constructia sandwitch cu spuma

Smokey

Mic barcaholic
Ce parere aveti de constructia sandwitch cu spuma?

Exista surse de spuma in Romania, sau livrabile aici?
 
Constructia sandwich cu spuma a fost dezvoltata pentru a face economie de materiale si a dezvolta o constructie mai usoara. Ea functioneaza pe acelasi principiu ca orice constructie sandwich cu miez solid, anume despartirea straturilor de rasini armate, astfel incat in cazul unei curburi o parte sa fie in compresie si una in tensiune. Din aceasta cauza se pot reduce grosimile laminatului, rezultand o constructie mai ieftina si mai usoara. Initial constructia sandwich nu s-a folosit sub linia de plutire din cauza pericolului de eroziune hidrodinamica, astazi vad ca designerii specifica linistiti constructie sandwich peste tot. Daca e bine sau rau e alta poveste, ei stiu (cel putin teoretic) ce fac. Spuma din miez are si alte avantaje precum izolatie termica, izolatie fonica si flotatie (barci inscufundabile, mai ales la barci mici si multicoci).
Spuma e de diferite feluri (chimic) si diferite densitati, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei. daca se gaseste in Ro nu stiu, teoretic ar trebui, deoarece spuma aceasta (multicelulara inchisa) are si alte aplicatii nu doar constructia de barci.
 
Am observat in diverse planuri si tutoriale, si mi-a fost confirmat si de dealerii de barci care ne sunt colegi de forum, ca in zonele cu solicitari mari - zona de distribuire a eforturilor chilei, la chainplate-uri etc, se foloseste laminatul solid de fibra, fara spuma, evitandu-se inclusiv materialele tip spuma cu densitati mari (recomandate de unii designeri). In plus, un reputat designer din State, Arthur Edmunds, recomanda grosimea minima de 19 mm a miezului de spuma, si grosimea minima a fibrei pe cele 2 laturi - int.+ext. - de cate 5 mm, pentru evitarea eroziunii hidrodinamice. Inca n-am gasit rezultate cu incercari mecanice pentru sandwich din diferite tipuri de spuma sau rasini, poate stie cineva mai multe.
 
Da insertiile de fibra solida se folosesc pe scara larga pentru preluarea fortelor si oriunde este necesara gaurirea panoului pentru a evita un posibil punct de intrare al apei in miezul de spuma. Multe punti cu miez de balsa au murit in cativa ani de la constructie din aceasta cauza.
 
cu ceva timp in urma,rompolimerul avea la vinzare spuma dura pentru constructii navale,si nu numai,HEREX cu datele tahnice aferente,spuma avea celulele inchse,asadar fara absorbtie de apa !
 
am citi undeva ca anumite barci ,vapoare,etc se izoleaza cu spuma poliuretanica pt o durabiliatea mai mare si o rezistenta sporita Spuma Poliuretanica

Nu cred ca insertiile sau atasamentele de spuma poliuretanica se refera la rezistenta.
Dar cu siguranta isi fac treaba de izolator termic si prin asta atenueaza condensul ce apare in orice ambarcatiune.
E o problema deranjanta care se rezolva doar printr-o aerisire bine gandita si o izolatie a peretelui barcii . Cele mai multe ambarcatiuni au ca perete interior un alt strat atasat la o distanta de peretele cocii . Insa nici asta nu e suficient daca gurile de aerisire nu sunt bine plasate pentru ca aerul sa circule .
 

Back
Sus