Construcția unui trimaran W-17

Salutare. A venit momentul să trec de la caiac la ceva mai serios. Nu o lungesc prea mult, cum și cât am tot socotit și calculat ca să nu vă plictisesc, dar am ajuns la concluzia că cel mai bine mi s-ar potrivi un trimaran. Și dintre toate trimaranele pe care le-am văzut și citit, o grămadă, cred că W-17 mi se potrivește cel mai bine. Ce e mai important – este că are doar 185-200 Kg, asta înseamnă că pot să-l trag singur la mal ori pe unde m-aș afla în călătoriile mele, ușor de manipulat, de transportat, și în final, de ce nu, puțină greutate înseamnă costuri mai puține la fabricația lui.
Nu am construit până acum nicio ambarcațiune, voi lua totul de la zero, dar nu mă tem de asta. Sunt pe YT grămezi de filme și informații.
Încă nu am cumpărat planurile trimaranului, am zis că să postez mai întâi aici unde sunt oameni foarte experimentați care mi-ar putea sugera sau m-ar face să văd greșelile începătorului, cu siguranță că există, sau poate pur și simplu am făcut o alegere proastă ( am obiceiul ăsta) și există alte opțiuni mai bune.
Așa că, dragi colegi, liber la sugestii și comentarii.
 
Bună. Interesant și frumos, demersul de a-ți construi trimaranul. Sugestii pe această direcție nu cred că e cazul să-ți dau, alegerea ta este către un model care îți place și în domeniul bărcilor este ca în căsătorie: nu-i frumos ce place lumii, e frumos ce-mi place mie :)
Pentru dimensiunea de 17 picioare, lucrul la barcă va fi doar un pic mai laborios decât la 3 caiace. Eu unul am încercat de curiozitate să-mi fac un caiac și am reușit în 6 zile. Dar era un caiac de 3,5m (nu de 5,1).
Din ceea ce am întâlnit, pot spune că acest tip de barcă, trimaranul ales de tine, este una stabilă și rapidă, ușor de tras pe plajă dacă vremea dă semne a a se înrăutăți.
Nu știu cât e de încăpătoare, dar fiind o ambarcațiune sportivă, probabil acest aspect e mai puțin important.
O barcă asemănătoare, un catamaran Tiki 21, am întâlnit în croaziera noastră pe litoralul bulgăresc, de acum zece ani: https://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=4322&page=9
Doi băieți au copnstruit catamaranul și au pornit din Austria spre Italia, pe Dunăre, Marea Neagră, Bosfor, Marea Marmara, Dardanele, Marea Egee, Marea Ionică, Marea Adriatică, punct final Veneția (dacă țin bine minte). O perioadă scurtă am navigat împreună pe Marea Neagră.
În portul de la Cap Byala, i-am văzut trăgând catamaranul pe plajă, fiindcă vântul era tare și valurile supărătoare chiar în incinta portuară, care era ca un golf.
Am amintit toate astea, ca idee de ușurință în manevrare și de posibilități de navigare ale acestor bărci multicoca, realizate în regie proprie.
Deosebiri față de proiectul ales de tine, vin din faptul că acest Kon Tiki 21 este cu aproximativ 1m mai lung și are doar două elemente de coca:
-Spațiu la bord, posibilitatea de a dormi în fiecare din cele două coca.
-Pe punte se poate instala un umbrar sau chiar cort închis, în utilizare vei privi asta ca pe un lucru excepțional :) . Poate există posibilitatea și la modelul ales de tine.

Ca volum de lucru eu cred că e cam același: lucrezi două coca mai lungi cu 1m, în loc de a lucra trei, mai scurte.
Ca ușurință de transport, cred că este la fel. Oricum va trebui un peridoc, așa că diferența de greutate nu este atât de importantă.

Desigur, nu doresc să-ți schimb alegerea. Am amintit acestea, la invitația ta către sugestii, fiind în opinia mea o opțiune asemănătoare, mai utilă în exploatare și foarte bine rodată de către utilizatori.
Baftă! ;)
 
Bună. Interesant și frumos, demersul de a-ți construi trimaranul. Sugestii pe această direcție nu cred că e cazul să-ți dau, alegerea ta este către un model care îți place și în domeniul bărcilor este ca în căsătorie: nu-i frumos ce place lumii, e frumos ce-mi place mie :)
Pentru dimensiunea de 17 picioare, lucrul la barcă va fi doar un pic mai laborios decât la 3 caiace. Eu unul am încercat de curiozitate să-mi fac un caiac și am reușit în 6 zile. Dar era un caiac de 3,5m (nu de 5,1).
Din ceea ce am întâlnit, pot spune că acest tip de barcă, trimaranul ales de tine, este una stabilă și rapidă, ușor de tras pe plajă dacă vremea dă semne a a se înrăutăți.
Nu știu cât e de încăpătoare, dar fiind o ambarcațiune sportivă, probabil acest aspect e mai puțin important.
O barcă asemănătoare, un catamaran Tiki 21, am întâlnit în croaziera noastră pe litoralul bulgăresc, de acum zece ani: https://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=4322&page=9
Doi băieți au copnstruit catamaranul și au pornit din Austria spre Italia, pe Dunăre, Marea Neagră, Bosfor, Marea Marmara, Dardanele, Marea Egee, Marea Ionică, Marea Adriatică, punct final Veneția (dacă țin bine minte). O perioadă scurtă am navigat împreună pe Marea Neagră.
În portul de la Cap Byala, i-am văzut trăgând catamaranul pe plajă, fiindcă vântul era tare și valurile supărătoare chiar în incinta portuară, care era ca un golf.
Am amintit toate astea, ca idee de ușurință în manevrare și de posibilități de navigare ale acestor bărci multicoca, realizate în regie proprie.
Deosebiri față de proiectul ales de tine, vin din faptul că acest Kon Tiki 21 este cu aproximativ 1m mai lung și are doar două elemente de coca:
-Spațiu la bord, posibilitatea de a dormi în fiecare din cele două coca.
-Pe punte se poate instala un umbrar sau chiar cort închis, în utilizare vei privi asta ca pe un lucru excepțional :) . Poate există posibilitatea și la modelul ales de tine.

Ca volum de lucru eu cred că e cam același: lucrezi două coca mai lungi cu 1m, în loc de a lucra trei, mai scurte.
Ca ușurință de transport, cred că este la fel. Oricum va trebui un peridoc, așa că diferența de greutate nu este atât de importantă.

Desigur, nu doresc să-ți schimb alegerea. Am amintit acestea, la invitația ta către sugestii, fiind în opinia mea o opțiune asemănătoare, mai utilă în exploatare și foarte bine rodată de către utilizatori.
Baftă! ;)
 
Nu înțeleg de ce site-ul îmi dublează fiecare postare. E o ciudățenie, eu postez o singură dată :D
 
@Florio, mersi de sfaturi. Încă nu am început la construcție, mi-e și frică să nu dau greș, n-am mai făcut așa ceva și am oroare de eșecuri. Apoi, m-am prins cu un alt proiect mai ” pământean”, așa că vara asta am scăpat-o, tot cu caiacul o să mă dau.
Aș vrea să merg la cineva care construiește bărci să văd cum se lucrează, poate cineva care citește postarea și are în lucru o ambarcațiune acceptă să mă primească ca ucenic o zi - două, ar fi minunat.
 

Back
Sus