Salut,
Ma gandeam sa scriu un articol despre cum sa ne construim o remorca de transport ambarcatiuni,mai ales ca oferta producatorilor nu este tocmai ieftina.
Primul pas este reprezentat de planuri si calcule. Trebuie sa avem barca pentru care facem peridocul sau planurile acesteia, si sa avem dimensiunile exacte.
Barca mea este un catamaran de 4,6 m lungime si 1,7 m latime, cu moto de 25 cai,comanda la distanta.
Materialul principal este bara patrata de otel 60x60x3 mm, si am folosit 3 bare de 6 m lungime. Pentru suportul de troliu, suporturile rolelor si suporturile aripilor am folosit bara de 40x20x2 mm, o bara de 6 m. Puntea este o punte simpla fara sistem de franare,marca Knott, VG 7L, greutate maxima 750 kg, suspensie pe baza de bare de cauciuc, distanta intre talpi de 1300 mm. Rotile sunt pe 4 prezoane, 145/80 R13.
Se mai adauga cupla, simpla, pentru sfera de 50 mm (standard in UE), aripile din plastic negru, rolele de cauciuc 6 bucati, stopuri combinate (pozitie, frana, semnal), catadioptri triunghiulari, lampa de ceata, cablu 7x1mm 8 m lungime, mufa tata 7 pini, lampa iluminare numar inmatriculare, teava rotunda cu diametru 30 mm pentru axul rolelor, etc.
Mare atentie ca toate piesele de electrica sa aiba inscris marcajul de omologare in UE, anume un E si una sau doua cifre intr-un cerc:
Daca nu are acest marcaj nu va fi acceptat de RAR si nu este conform normelor europene.
Ma gandeam sa scriu un articol despre cum sa ne construim o remorca de transport ambarcatiuni,mai ales ca oferta producatorilor nu este tocmai ieftina.
Primul pas este reprezentat de planuri si calcule. Trebuie sa avem barca pentru care facem peridocul sau planurile acesteia, si sa avem dimensiunile exacte.
Barca mea este un catamaran de 4,6 m lungime si 1,7 m latime, cu moto de 25 cai,comanda la distanta.
Materialul principal este bara patrata de otel 60x60x3 mm, si am folosit 3 bare de 6 m lungime. Pentru suportul de troliu, suporturile rolelor si suporturile aripilor am folosit bara de 40x20x2 mm, o bara de 6 m. Puntea este o punte simpla fara sistem de franare,marca Knott, VG 7L, greutate maxima 750 kg, suspensie pe baza de bare de cauciuc, distanta intre talpi de 1300 mm. Rotile sunt pe 4 prezoane, 145/80 R13.
Se mai adauga cupla, simpla, pentru sfera de 50 mm (standard in UE), aripile din plastic negru, rolele de cauciuc 6 bucati, stopuri combinate (pozitie, frana, semnal), catadioptri triunghiulari, lampa de ceata, cablu 7x1mm 8 m lungime, mufa tata 7 pini, lampa iluminare numar inmatriculare, teava rotunda cu diametru 30 mm pentru axul rolelor, etc.
Mare atentie ca toate piesele de electrica sa aiba inscris marcajul de omologare in UE, anume un E si una sau doua cifre intr-un cerc:
Daca nu are acest marcaj nu va fi acceptat de RAR si nu este conform normelor europene.
Ultima editare: