constructie rezervor benzina. DIN CE si CUM?

Salut stimati colegi.

Pentru o mai buna eficientizare a spatiului am decis sa montez rezervorul in partea din fata cat mai spre botul barcii.
Forma ar fi cred ca piramidala. Din ce as putea construi un asemenea recipient sa aiba undeva la 80 90 l ?

S-a mai lovit cineva de asemenea problema?
As putea sa iau un rezervor gata facut dar pretul bate spre 2oo si ceva de euro plus ca forma nu ma avantajeaza de loc.


Va multumesc anticipat.
 
-material :tabla inox,316
-compartimentat rezervorul,sa nu se "plimbe" benzina prin el cind iei curba!
-gura de umplere(eventual cu placa de curatare din cind in cind,adica o gaura astupata cu o placa cu suruburi,gura de vizitare),stut pentru aerisire,stut pentru alimentare motor,si un filtru pe circuitul spre motor.
-un sudor foarte priceput pentru sudat asa ceva(tabla de aprox.1mm),aparatura de sudura,argon,sirma electrod.
-.......si ajungi aprox.la acelasi pret cu unul de fabrica...............c'est la vie !singurul avantaj e ca-l faci pe forma care-ti convine.
-bafta!
 
Inoxul e sfant, nimic nu se compara. Cand o sa putrezesca barca rezervorul va ramane la fel, il dai de pomana de sufletul ei cel adormit.
As adauga:
- in partea de sus un stut pe care vine returul de la motor
- aerisirea o poti face fie prin capc cu valva fie pur si simplu o gaura de 0,5 mm in capacul (atentie, de bronz) rezervorului
- in partea de jos un stut pt al doilea consumator in afara de motor, de exemplu incalzitoarele pe motorina Webasto
- robineti (de bronz) la ambele stuturi de jos
- manere pe fata de sus sa il poti ridica la nevoie ( nu zi ca n-o sa ai nevoie sa-l muti/ridici)
- urechi pe laterale in ambele laturi sa-l poti fixa in peretii barcii cu suruburi
- spatiu in partea de jos sa nu atinga santina, sa poti umbla sub el.
Spor la treaba!
 
Salut stimati colegi.

Pentru o mai buna eficientizare a spatiului am decis sa montez rezervorul in partea din fata cat mai spre botul barcii.
Forma ar fi cred ca piramidala. Din ce as putea construi un asemenea recipient sa aiba undeva la 80 90 l ?

S-a mai lovit cineva de asemenea problema?
As putea sa iau un rezervor gata facut dar pretul bate spre 2oo si ceva de euro plus ca forma nu ma avantajeaza de loc.


Va multumesc anticipat.

Domnul Marius .... hello , sunteti pe receptie ? NICI VORBA DE ASTA ! NU ai voie sub nici o forma sa faci asta ! Cum sa pui rezervorul in prova ? Esti sanatos ? Eu te cunosc si stiu ca esti sanatos , dar probabil ca acum ai fost un pic orbit in aceasta idee .

Te intrebi de ce sunt ata de vehement ?
Pai pentru ca rezervorul se monteaza intotdeauna cat mai spre pupa , mai ales la barcile mici , asa cum cred ca ai tu .

DIN CAUZA DE PERICOL GRAV DE INCENDIU , de aia ! Toti vaporii din aerisire , toate eventualele scurgeri de benzina extrem de inflamabila se vor scurge frumos catre pupa transformand barca in torta pe apa , in eventualitatea unui incendiu .

Lasa rezervorul la pupa , asa cum e el acum . Si nu mai fuma in preajma lui .
 
Eu nu mi-as pune pasagerii in pericol nici pe o barca deschisa . Imaginati-va un incendiu in prova si consecintele sale fata de unul in pupa . Pe care il preferati ?

Iar un rezervor sudat , din metal , prins cu urechi rigide cu suruburi , pe o barca plina de vibratii si de socuri cred ca este foarte supus pericolului de a capata fisuri si a face scantei ! Plin cu benzina !

In plus , vaporii de la aerisirea acestui rezervor unde se duc ? Fix in flacara brichetei cu care gagica aia misto isi aprinde tigarea .

In nici un caz....

Cel mai cinstit ar fi sa consulte normele Germanischer Lloyd sau similare . Cu siguranta exista prevederi foarte stricte privind rezervoarele de benzina .
 
Cred ca omul are o barca deschisa, si vrea sa isi puna rezervorul in prova pentru a se aseza mai bine in glisare. In cazul asta nu e valabil scenariul apocaliptic cu torta pe apa, din cauza ca barca e ventilata natural in intregime. Inclusiv in normele GL nu scrie ceva despre vreo interdictie de a monta rezervorul de benzina in prova:
Arrangement of fuel tanks
2.1 Fuel tank shall be arranged such that unacceptable
heating is avoided.
2.2 Gasoline tanks are to be separated from machinery
spaces and living quarters by gastight partitions.
Deci prima grija trebuie sa fie obtinerea asietei necesare in mars, iar a doua grija calitatea executiei si montajului rezervorului. Succes si spor la treaba :).
 
Salut stimati colegi.Pentru o mai buna eficientizare a spatiului am decis sa montez rezervorul in partea din fata cat mai spre botul barcii...

Spune-ne si despre ce fel de barca e vorba, sa nu mai mergem pe pipaite. Detalii, poze?

...Iar un rezervor sudat , din metal , prins cu urechi rigide cu suruburi , pe o barca plina de vibratii si de socuri cred ca este foarte supus pericolului de a capata fisuri si a face scantei ! Plin cu benzina ! ..

Ei uite ca la asta nu mi-a stat capul: cum se fisureaza inoxul. Bine ca mi-a adus Robert aminte ca la CacGregor, Bavarii si Swanuri rezervorul e liber pe rulmenti prin cabina!
 
La barcile mentionare , fara a va lua in seama ironiile , rezervoarele sunt din plastic . Si sunt de motorina , ceea ce este cu totul alta poveste .

E adevarat ca la barcile cu motoare mari , pe benzina , rezervoarele sunt din metal .

Cat despre realizarea asietei optime , cred ca glumiti . Un rezervor de benzina nu poate fi corector de asieta pentru ca pur si simplu isi reduce greutatea prin consum . 60-80 -90 litri pentru un motor pe benzina nu reprezinta cine stie ce , putand fi consumati in 2-3 -4 ore depinde de puterea motorului si de regimul de mars .

Imbunatatirea asietei se poate realiza din unghiul de inclinare al cizmei motorului si/sau din mutarea incarcaturii / pasagerilor pe barca , la fel cum se procedeaza la barcile pneumatice .
 
Ultima editare:
aloooo! nu va ambalati!e vorba de barci mici,barci pentru plimbari,rezervoare de plastic?proaste!dar se vind peste tot!omu' face din ce gaseste ieftin(fiind barcaholic)si daca gaseste inox e ok,daca nu,tabla zincata tot il tine 20 ani!aici nu-i vorba de regate,yahturi,cui-rasate(pardon guzi)batute de vina,etc.....
 
Mai bine nu ne contram pe un subiect incomplet descris de initiatorul lui, ci asteptam clarificarile ;).
 
ok! daca e vorba de o barca mica , ventilata , si el poate avea grija ca toate pericolele sa fie eliminate sau macar tinute sub control poate fi posibil .

Dar eu tot nu as sta cu grija unor eventuale scurgeri ( coturi , conducte , imbinari , etc ) care sa creeze dare de benzina catre pupa , decat daca as fi realmente nevoit .
 
Vali , draga , stii ca pe aici " a contarare " este modus vivendi . Si poate nici nu e rau , cine stie?

de fapt e bine pentru ca , acum ,dl. Marius vine acasa , deschide calculatorul , intra pe forumul lui preferat si ce gaseste ? O gramada de baieti cu carte au dezbatut exact tema pe care el o propusese si care il mistuie . Nu are neaparat solutia servita dar macar in urma dezabaterii are la ce se gandi .

Si e un bun motiv sa dea o bere .
 
Salut Robert, parca ne-am intors in vremurile bune de acum 2 ani, cand toata lumea tzipa pe forum, era o harmalaie de pomina :D. Daca stau sa ma gandesc, lipseste totusi unul dintre protagonistii de atunci, dar si daca apare, sa te tii :rock:.
 
Asa e , Vali , vremurile bune au revenit ! de fapt nu au disparut niciodata . Atata vreme cat dezbaterile sunt tehnice si principiale toata lumea are de castigat , si forumistii , mai ales .
Si de ce sa existe conses ? Un prieten de al meu , forumist de vaza si el , spunea pe vremuri : "daca doi oameni sunt la fel , unul de obicei este in plus" . Sigur el sustinea teoria complementaritatii in dragoste a personajelor antagonice...( el nebun ea cuminte , el practic ea poeta , el destept ea frumoasa :) ...etc , variatuini pe tema ..)
 
oauuuu.

in primul rand multumesc ptr promptitudine.

barca este cea din poza(daca reusesc sa o pun) si asa cum a spus unul din colegi vreau sa ma ajute la glisare de aceea am gandit pozitia respectiva.

scenariul cu incendiul e cam fortat parerea mea. daca e sa se aleaga praful poate sa o ia si din spate cred.


se pare ca nu reusesc sa urc poza. daca e cineva pe aproape sa ma ajute..

cu multumiri
 

Atașamente

  • IMG_0752.jpg
    IMG_0752.jpg
    42.3 KB · Vizualizări: 111
  • IMG_0769.jpg
    IMG_0769.jpg
    58.3 KB · Vizualizări: 126
Ultima editare:
clic pe "raspunde" apoi clic pe "raspunde folosind formularul complet" apoi clic pe "gestioneaza atashamentele" apoi clic pe "browse" si apoi iei fisierul cu poza din calculator. Vezi ca nu poti sa salti decat anumite tipuri de fisiere, daca ai poza salvata in alt tip de fisier deschide-o in "paint", da-i save as si modifica in bara de jos tipul de fisier care il poti salta in forum. Apoi salta-l pe acela. Succes si asteptam sa vedem minunatia de barcutza care a iscat discutia.
 
se pare ca am reusit.
Din ce am citit as inclina sa o fac din tabla zincata.
E un atelier pe ferentari care face chestii din tabla(cosuri jgheaburi etc) cred ca as putea incerca acolo.

inoxul pare o afacere nerentabila. Barca nu e de fite deci nu tre tratata ca atare.Tot ce vreau sa pun pe ea vrea sa aduca un aport confortului
Va fi o barca de pescuit si plimbari prin delta si Prin rezervorul asta vreau sa ii cresc autonomia si sa evit sa ajunga apa din instalatie in motor asa cum se intampla acum cu rezervorul mic..

si ca sa nu deschid alt topic . Ma intereseaza o guvernare hidraulica. La noi ajunge pe la 12oo euro si afara am vazut 800 de dolari.
Stiti vreo sursa cumva ?
 
:)) Mai oameni buni ,

Barca galbena din poza nu are deloc prova ventilata , dimpotriva ! si acolo, sub punte , este un loc perfect pentru acumulat vapori de benzina . Ba mai mult , datorita suprafetei mari pe care vine radiatia solara ...acolo ,sub punte , vara pot fi si 60-70 grede Celsius .

Chiar credeti ca e un loc potrivit pentru o cutie de tabla cu pretentie de rezervor de benzina facuta de tiganii din Ferentari care fac burlane si copai ?

Mariuse , tata , du-te la mesterii aia si da-le setul de norme Germanischer Lloyd sa le respecte .

Uite -le aici :http://www.gl-group.com/infoServices/rules/pdfs/english/schiffst/teil-3/kap-3/englisch/abschn03.pdf , haha..!

Bahta delo delo...
 
...barca este cea din poza... si asa cum a spus unul din colegi vreau sa ma ajute la glisare de aceea am gandit pozitia respectiva.
scenariul cu incendiul e cam fortat parerea mea. daca e sa se aleaga praful poate sa o ia si din spate cred...
Deci, pretene barcaholic, pe barca din poze problemele tale sant:
- nu stii unde sa pui rezervorul
- o comanda hidraulica?
Asta e ce-ti tr tie pe barca aia? Care este izvorul acestor framantari? De ce anume te furnica pe tine? Ce rezervor ai acum?

Nenea Admin:
- repede cu el nominalizat la Minitehnicusul anului
- de pus ca deviza la topicul Fete pe barci sau Heavy weather sailing: daca e sa se aleaga praful poate sa o ia si din spate! Sa fie primite, Doamne ajuta!

:)) ...Chiar credeti ca e un loc potrivit pentru o cutie de tabla cu pretentie de rezervor de benzina facuta de tiganii din Ferentari care fac burlane si copai ?..
Da, sa se invete minte! Mucles hacanas!
 
Ultima editare:

Back
Sus