cu caiac sau cu canoe, la TID 2011 ?

Salut dragi Barcaholici!
Dupa cum reiese si din titlu, am o nehotarare in privinta primei mele participari la TID (2011). Nu reusesc sa ma decid asupra tipului de ambarcatiune...caiac sau canoe ? Impreuna cu prietenul Razvan (capitanul de pe Ada-Kaleh) am hotarat ca anul ce vine (n.a. 2011) trebe musai sa participam la TID! Bineanteles ca avem ceva obiective: constructie propie a ambarcatiunei, o barcuta din lemn (placaj) finisata a la "muc si sfarc" sa moara nemtii de ciuda, plecare din Ingolstad (Germania) si multe alte lucruri ce vor fi dezvaluite barcaholicilor (si nu numai!) treptat ... Apelez in primul rand la veteranii TID-ului romanesc, sa-mi impartaseasca din experienta lor, padeland de ceva timp pe frumosul batran fluviu. Tin sa multumesc de pe acum prietenilor Aik, Mircea, Bogdan Buciu, Liviu, Bogdan Nanok, Vifor si multi altii, pentru sfaturile, planurile de barci si a povestilor depanate, cum altfel! decat in fata unui fluviu de bere! Apropo, am strans deja ceva planuri cu diverse tipuri de barci pentru infiintarea unei biblioteci (free!).
Va salut si va astept !
Capitanul de pe "Legenda Dunarii", Razvan pe numele lui mic, Legendarul (printre prieteni) va ureaza din tot sufletul Craciun Fericit! si un sincer LA MULTI ANI!
 
Tin sa multumesc de pe acum prietenilor Aik, Mircea, Bogdan Buciu, Liviu, Bogdan Nanok, Vifor si multi altii, pentru sfaturile, planurile de barci si a povestilor depanate, cum altfel! decat in fata unui fluviu de bere! Apropo, am strans deja ceva planuri cu diverse tipuri de barci pentru infiintarea unei biblioteci (free!).

Păi ce ar mai fi de spus... nu ştim ce ţi-au spus ei ,cu berea-n faţă . :p
Vrei sa te zapacesti mai tare ?

In rest, uram atat bun venit, cat si sa ai parte de un deplin succes !

Cat despre nemti, nu mor ei de ciuda, pentru ca-s rezervati din fire ! :noroc:
 
.... am o nehotarare........ TID (2011). Nu reusesc sa ma decid ...caiac sau canoe ? Impreuna cu ... Razvan...sa participam ....constructie propie a ambarcatiunei, o barcuta din lemn (placaj) finisata ..... plecare din Ingolstad (Germania) ....
La multi ani si voua!!! Hai sa dam drumul la vorba. Maestrul Guzi bine a zis: vrei sa te zapacesti mai tare?
1. nu inteleg de ce vorbesti la plural si vrei/vreti sa faci/faceti o ambarcatiune, caiace/canoe sau poate vrei un tandem???:):):)
2. eu ma inclin daca reusiti sa terminati ambarcatiunea, finisata la...., sa plecati in Germania si sa prindeti TID-ul pe 25.06, presupunand ca incepeti constructia in primavara
3. chiar si asa nu stiu daca aveti timp sa va obisnuiti cu ambarcatiunea/ambarcatiunile si sa o/le testati suficient pana atunci, sa le observati/corectati slabiciunile/erorile/defectele
4. cu biblioteca free, nu-mi suna bine, daca va contine planuri ce sunt contra cost pe site-ul constructorilor.
5. trebuie ales si gandit bine modelul pentru ca un caiac/ambarcatiune multirol nu exista: fiecare model are + urile si - urile sale.
6. pana la urma, ca punct de plecare: faceti una sau doua :confused:?
7. ar mai fi muuuulte de spus, dar dupa ce mai sedimentati putin :rolleyes:
 
la multi ani Razvan, maine seara se intalnesc barcaholicii la Peridocul cu Rom, poate poti sa vi si iti fac eu capul patrat.
Eu trebuie sa vin neaparat, sper sa si pot ca am toti membri familiei raciti, dar fac tot posibilul ca la mine maine vine Mos Craciun(tocmai din America) cu planuri pentru shearwater14 si dixi dinghy, si pentru multe alte motive printre care si carnea si oasele lui solpet.
 
Va multumesc tuturor pentru gandurile bune!
Sincer nu ma asteptam la o asa reactie (aproape instantanee!) din partea veteranilor.
Vorbesc la plural deoarece suntem doi! Razvan - mare capitan pe Ada-kaleh si Razvan (adica eu!)- mic capitan pe Marele Fluviu!
Daca imi comunicati si mie unde este andocat Peridocul cu Rom, precis va inoportunez cu prezenta...
Cu stima,
Legenda Dunarii
P.S. Timpul... intradevar cam scurt, de aceea am trasat (si taiat...) ceva, ceva... construim, intradevar mai multe modele, asteptam caldura pentru turnarea rasinei! si teste...la greu!
 
Salut dragi Barcaholici!
Dupa cum reiese si din titlu, am o nehotarare in privinta primei mele participari la TID (2011). Nu reusesc sa ma decid asupra tipului de ambarcatiune...caiac sau canoe ? Impreuna cu prietenul Razvan (capitanul de pe Ada-Kaleh) am hotarat ca anul ce vine (n.a. 2011) trebe musai sa participam la TID! Bineanteles ca avem ceva obiective: constructie propie a ambarcatiunei, o barcuta din lemn (placaj) finisata a la "muc si sfarc" sa moara nemtii de ciuda, plecare din Ingolstad (Germania) si multe alte lucruri ce vor fi dezvaluite barcaholicilor (si nu numai!) treptat ... Apelez in primul rand la veteranii TID-ului romanesc, sa-mi impartaseasca din experienta lor, padeland de ceva timp pe frumosul batran fluviu. Tin sa multumesc de pe acum prietenilor Aik, Mircea, Bogdan Buciu, Liviu, Bogdan Nanok, Vifor si multi altii, pentru sfaturile, planurile de barci si a povestilor depanate, cum altfel! decat in fata unui fluviu de bere! Apropo, am strans deja ceva planuri cu diverse tipuri de barci pentru infiintarea unei biblioteci (free!).
Va salut si va astept !
Capitanul de pe "Legenda Dunarii", Razvan pe numele lui mic, Legendarul (printre prieteni) va ureaza din tot sufletul Craciun Fericit! si un sincer LA MULTI ANI!

Legendarule danubian Razvan, dintre toate planurile tale laudabile, eu ma opresc la ideea (deie Domnul sa te tina muschiul, nervul si timpul liber) lansarii la TID, din Ingolstadt ! :)
Ambarcatiuni se mai fac pe aici, planuri se mai gasesc, experiente au multi dintre noi....dar o participare romaneasca totala Ingolstadt-Sf.Gheorghe este o "rara avis" care se cere admirata !
Eu va astept cu caiacul, pe Dunare in jos/ Pe un mal frumos/ Cu tovarasii de TID/ Sa v-admir si sa va strig: si aici urmeaza nenumarate expresii admirative pe care nu le debitez pana nu va vad cu ochiul liber :)

Bafta!!!
Peridocul cu rom se afla vis a vis de cladirea superba si veche a CEC-ului ( Calea Victoriei:) ) Stavropoleus street 3-5 :)
 
Ultima editare:
Mai "secundule" ce mama naibi de echipaj neinstruit am si eu, pai cum sa fie andocat un peridoc? si apoi nu esti vigilent, in topicul "intalnire in Bucuresti" se explica foarte clar unde se afla peridocul cu pricina si de ce se numeste asa.
Vin si eu daca ma iei. Studiaza atent este comunicata si ora pe langa locatie.
Toate bune.
P.S. Nu stiu cum de nu m-am scufundat pana acum cu asa un secund neatent.
 
scuzele mele Capitane!
Am citi "peridoc" si ma gandeam la un "Ponton cu Rom"... Pare mai incapator si mai aproape de sufletul barcaholicilor... peridoc=vehicol rutier destinat transportului de barci...PE USCAT !!!
 
Probabil ca intrebarea mai importanta este: cum puteti voi sa stati opt ore pe zi mai comod. Aici nu mai e vorba de avantaje si dezavantaje de tipul cat incape in caiac si cat in canoe, cum se comporta pe val si alte alea, ci de fizicul si experientele voastre. Eu zic sa alegeti ce va convine mai mult din punct de vedere al experientei. Chiar daca aia ar fi sa trageti la vasle in lotca. (la urma urmei de ce nu o lotca, e cea mai reprezentativa pentru Dunarea romaneasca si garantat luati ochii nemtilor mai mult decat cu orice caiac sau canoe de placaj din care au mai vazut sute si mii) Trei luni 8 ore pe zi in aceasi pozitie inseamna ca pozitia e comoda, altfel nu rezisti. Totul se reduce deci la experienta voasta intr-unul dintre tipurile de ambarcatiuni. Pe urma puteti discuta parametrii efectivi de design ai ambarcatiunii alese. TID-ul e o cursa de anduranta deci nu conteaza exclusiv viteza, nu sunteti in salbaticie deci nu vorbim de deplasarea a tone de echipament si mancare, si nu sunteti pe mare larga sa ziceti ca orice nu e caiac de mare e nerecomandabil. Importanti sunt factori precum comoditate, transport usor pe uscat, daca e caiac tandem lungimea totala sa permita padelatul asimetric, daca e canoe inaltimea bordajului sa ramaneti uscati, protectia la ploaie, etc.
 
asteptam parerea lui Iacos pentru optiunea de Lotca la Tid. Dupa cum se stie aceasta activitate este destinata caiacelor sau ambarcatiunilor similare, desigur ca ar fi comod cu o lotca, nu numai din punct de verere al padelatului ci si al pastrarii uscat a interiorului ambarcatiunii. Mai trebuie avut in vedere ca lotca nu poate fi transportata pe mal in cazul in care este necerar, ma refer la ecluzare, nu stiu care este mersul la trecerea prin ecluze. Eu avansez ideea de canoe tandem unde se poate padela cu randul avand timp de odihna (dupa program asemeni conducerii camioanelor) si a padelarii tandem pentru obtinere de viteza marita. Totusi Lotca mi se pare prea mare si prea grea pentru aceasta actiune.
 
Desi experienta trecerii prin ecluza, imi lipseste, banuiesc ca in ziua respectiva se pleaca din tabara "nemteste" adica grupul ajunge punctual la respectiva ecluza.Nu cum se merge pe restul parcursului, cand fiecare pleaca cand crede de cuviinta...
Poze cu tiderii prin ecluza (click pe al cincilea butonel de sus "fotos" si gasesti cateva imagini facute de austrieci) (in special a treia imagine din coltul stanga sus)
http://www.tid.at/start.htm
sau imaginea asta : http://tidromania.files.wordpress.com/2010/08/p1110524.jpg
 
Ultima editare:
Eu avansez ideea de canoe tandem unde se poate padela cu randul avand timp de odihna (dupa program asemeni conducerii camioanelor) si a padelarii tandem pentru obtinere de viteza marita. Totusi Lotca mi se pare prea mare si prea grea pentru aceasta actiune.

Exclude te rog aceasta varianta :p
La tandem trageti amandoi si va odihniti impreuna, altfel s-ar putea sa se transforme totul intr-un cosmar. In materie de caiac tandem a mers cineva anul asta, cu aceasta strategie , care s-a dovedit a fi inadecvata.(Nu e de pe forum si nu doresc sa folosesc nume). Aceasta strategie, le-a stors muschii in detrimentul randamentului ( sa nu uitam ca portia zilnica e cam in jur de 50 km)...Iar astazi, dupa acea experienta (cand numai unul comanda la bord, iar celalalt executa neconditionat), sa aflu ca au rupt prietenia...

Un alt exemplu frumos si constructiv, ar fi Sandrin, in 2009 cat erau doi la pagaie, nu se tinea nimeni dupa ei... Cand a ramas singur (partenerul plecand la job), s-a cam rupt filmul.
Poate ai noroc sa citeasca Sandrin si sa iti explice el mai bine, cum e cu viata pe fluviu, intr-o canoe cu doi voinici la pagaie...
 
Ultima editare:
Interesanti sunt termenii si constructiile plecând de la premisa TID, Ingolstadt: construim barcă, lotcă,:confused: construim caiac, canoe tandem:confused: padela in canoe (nu inţeleg de ce nu pagaie), viteză mărită:confused:, program asemenea camioanelor.... m-aţi pierdut, legendarilor cu asemenea entuziasm.
 
N-ar trebui ignorata nici experienta baietilor din Radauti ("torentul" pe forumul nostru), care in fiecare an au incercat sa participe cu cate ceva-altceva. Anul trecut au avut o canoe din placaj , si propulsata de elice actionata cu pedale. Cred ca lipsa testelor de anduranta in sarcina, a facut ca sa apara probleme pe la pedale (filete de proasta calitate), fiind nevoiti sa renunte ,dupa aproape o zi, ce incepuse promitator.
 
Ultima editare:
Cu orice mergeti trebuie neaparat sa va ganditi la greutatea barcii si echipamentului daca vreti sa plecati de la Ingolstadt. Aveti 6 locuri unde se merge pe uscat (daca am numarat eu bine). Incepand cu Ungaria nu mai aveti problema asta. Asta inseamna musai carucior de barca. Ecluzarile pe Germania si Austria se fac impreuna cu traficul comercial sau la ecluzarile regulate de la fiecare ora fixa. Slovacia, Ungaria si Serbia au ora fixa de ecluzare.
Daca vreti sa mergeti in tandem si sa trageti alternativ trebuie sa fiti in stare sa miscati barca aleasa cu tot echipamentul plus greutatea voastra (estimare: 200-300 Kg) pe toata distanta. In canoe sa stiti sa pastrati directia si de pe locul din fata (tehnica la pagaie) altfel ala din spate nu se odihneste niciodata ci carmeste. Asa ca revin la intrebarea: pe ce aveti experienta? Daca nu aveti experienta atunci caiac tandem lung (5,5m-6m) cu stabilitate primara mare (80-90 cm) si carma si dati cu padela fiecare cum vreti (adica trageti impreuna dar nu sincron ci fiecare in ritmul lui ca nu vi se incurca padelele una in alta). Parerea mea.
 
eram tare bucuros daca puteam sa particip la un tid pe portiunea romaneasca intai, dar nu s-a putut si acum am ocazia sa lipsesc atat de acasa. Noi suntem tare aventurieri insa trebuie studiat atent si facute ceva probe si antrenamente inainte.
Asta eram si eu curios daca exista pasaje care trebuie trecute pe uscat.
 
Intrebarea mea nu a ramas in aer ! Se pare ca a starnit valuri precum piatra aruncata pe fata nemiscata a lacului... la urma-urmei asta a fost si scopul (sincer vorbind)! Pentru cineva din afara fenomenului, care tine mortis sa faca ce si-a propus, orice, dar absolut ORICE: experienta, gand, sentiment, sfat, sau alta stare sufleteasca care vine la randul ei sincera, este primita ca un lucru de pret, foarte valoros, urmand, bineanteles, a cerne toate aceastea! (sita e a mea si a prietenului meu)
Va multumesc inca o data pentru frumoasele ganduri/randuri de care un ma satur citindu-le! (sa nu cumva sa-mi scape vreo nuanta, vreun inteles...)
Cum comentati ideea participarii cu doua ambarcatiuni (caiace-zic eu...)?
Incerc sa postez ceva poze... asta apropa de timpul scurt privind constructia!
1 buc. caiac 4,5 m lungime, 0,7 m latime, timp de constructie (daca ai toate materialele) 3 zile!!!
 
trei zile daca zilele se masoara in saptamani, nu in ore, vezi tu cand te apuci ca eu am deja experienta a doua barcute. Si pozele unde sunt? Ca suntem curiosi, daca tot ne-ai amenintat.
Cum ar merge o canoe de 5,20 cu doua file de bordaj propulsata de un om cu o padela?
 
eram dator cu poze
explicatie! este doar o asamblare preliminara (de aspect)
 

Atașamente

  • PIC_0713.jpg
    PIC_0713.jpg
    42.5 KB · Vizualizări: 75
  • PIC_0706.jpg
    PIC_0706.jpg
    58.1 KB · Vizualizări: 71
  • PIC_0712.jpg
    PIC_0712.jpg
    50.8 KB · Vizualizări: 67
  • PIC_0711.jpg
    PIC_0711.jpg
    27.6 KB · Vizualizări: 64
  • PIC_0710.jpg
    PIC_0710.jpg
    28.2 KB · Vizualizări: 66
  • PIC_0707.jpg
    PIC_0707.jpg
    68.3 KB · Vizualizări: 66
  • PIC_0704.jpg
    PIC_0704.jpg
    59.8 KB · Vizualizări: 67
  • PIC_0703.jpg
    PIC_0703.jpg
    63.4 KB · Vizualizări: 61

Back
Sus