Barca din imagine este in marina la Mangalia? Am studiat una asemanatoare acolo. Poti sa-mi dai mai multe relatii despre drum, taxe s.a.m.d. din Olanda? Sau eventual niste costuri de transport? Multumesc.
Ai dreptate, barca este acum in marina din Mangalia.
Am adus-o prin iulie si am iesit de mai multe ori pe mare cu ea. Initial ma dusesem dupa un Dufour Arpege gasit pe net insa aveam o problema: lungimea lui era de vreo 11 m iar in legislatia olandeza se prevede ca barcile mai vechi de x ani nu se inmatriculeaza. In concluzie tipul nu avea toate actele in regula, astia de pe la ANR mi-au spus ca trebuie sa ii fac un fel de inmatriculare aici cu tot felul de revizii si alte cele ... asa ca m-am cumintit.
Cum tot eram prin zona (Amsterdam-Haga), m-am uitat pe www.boatshop24.com si am gasit o barcuta numai buna pentru ce vroiam eu (vele OK, micuta: ~ 1000 kg, tractabila, fara osmoza, 4 locuri, WC, chiuveta, aragaz, instalatie electrica etc etc) asa ca am tras o fuga langa Utrecht am vazut-o, am batut palma cu proprietarul, i-am dat un avans de 10% si m-am intors in Romania.
Dupa o luna m-am dus sa o iau de acolo.
Initial studiasem sa o iau pe canale pana aici. Timp am berechet, amici si prieteni asemenea (Radu de la sailingtours :noroc: s-a oferit sa ma insoteasca pe o portiune prin Germania, eu imi facusem deja un mic echipaj de 3 persoane, am studiat traseul, Robert Ambrozie :noroc: mi-a dat ideea cu scandura peste bordul barcii etc etc ) insa barca fiind mica am facut un peridoc la comanda, mi-am montat un carlig la Zafira, mi-am facut bagajele, pupat nevasta, copii si catelul si am plecat intr-o luni dimineata.
Joi eram in Olanda.
Vineri incarcam barca si dadeam o mica reprezentatie in marina locala taind la flex cam 5 cm din suportii peridocului de au ramas aia cu gura cascata acolo.
Luni eram cu barca inapoi (in Mangalia).
Cum a fost drumul?
Din punctul meu de vedere ... BETON. La viata mea am bagat cam 500.000 de km asa ca masina reprezinta pentru mine o a doua casa.
Taxe: 0. Barcile sub 15 m si cu viteza < 20km/h nu necesita nici un fel de permis in Olanda. Barcile mai vechi de X ani nu se inmatriculeaza.
Drumul: ~ 4500 km (dus-intors). Portiunea cea mai aiurea a fost la Viena (chiar inainte de intrarea in Viena sunt niste dealuri cu o panta mai prelungita insa Zafira s-a descurcat de minune). Pe centura Vienei insa sunt puse dale de beton si acolo am cam "topait" cu peridocul in spate.
Cost de transport: benzina pt cei 4500 de km, cazarile (~ 50 Euro) si mesele zilnice (~ 25 Euro).
Am respectat toate regulile de circulatie asa ca nu m-a oprit niciun echipaj de politie (romanesc sau strain).
Acte: contract de vanzare cumparare facut "de mana" cu vechiul proprietar. In baza actului respectiv mi-am luat un loc in portul turistic (am taxa platita pe un an) + e declarata la capitanie + obtinut avizul de la Politia de frontiera (Grup de nave Mangalia).
P.S. Zafira (din prima imagine) statea mai inclinata spre spate pentru ca era burdusita cu: 4 jenti + anvelope pt un Tiguan, un castel demontabil pt copii, un cart pt copii, 4 navete de bere, 2 baxuri de cafea, lazile cu scule, bagajele noastre, cadourile pt neveste etc etc
Cred ca ce am scris acum poate fi incadrat si la sectiunea "Barca mea"
Atașamente
Ultima editare: