cum imi stabilizez barca?????

salutare. toata vara am muncit sa-mi fac o barca pt pescuit nu e cine stie ce yacht dar necesita munca.Acum cateva zile am pus-o pe apa si am constatat ca nu prea are stabilitate fundul este cam rotund (am taiat o canoe de 10 m pe jumate ).intrebarea mea este ce as putea face ca sa o stabilizez ? am pus prea mult suflet si nu vreau s-o las asa o iubesc mai rau ca pe nev:D.va multumesc
 
Felicitari pentru devotament ... Ce ar fi sa ii concepi o chila lunga ? Ma gandesc la o piesa croita dintr-o scandura lunga , care sa aiba cam 30 cm latime in zona oglinzii pupa si sa urmeze elegant linia barcii pana cand latimea devine 0 cm , undeva aproape de prova .

Fixarea acestei piese de corpul barcii trebuie bine studiata si ai putea cere sfatul unui marangoz local. De unde esti ?
 
multumesc

iti multumesc pt sfat aproape toti mi-au spus sa fac chestia asta si cred ca asta o sa ramana (eu vroiam sa-i pun 2-4 flotoare pe parti ).Sunt din bucuresti
 
Nu stiu daca se poate sa refaci structura barcii intr-un program de design si apoi plecand de acolo sa gasesti solutia optima pentru chila.
 
Nutzule, vorbeste cu cineva sa-ti faca 2 chile de ruliu cum au barcile pescaresti :
 

Atașamente

  • barci.jpg
    barci.jpg
    97.6 KB · Vizualizări: 250
ieu vroiam sa-i pun 2-4 flotoare pe parti

flotarele pe parti ar putea sa iti dea batai de cap cand faci manevre de giratie cu barca in viteza (am observat ca ai motor). Barca va dori sa se incline si in momentul cand flotorul atinge apa in bordul cu pricina, controlul barcii se poate da peste cap. Alege una din cele 2 solutii!
 
Parerea mea este sa-i pui un mic derivor aprox lung de 1 m si lat de 20-40 cm atasat de chila si sa-l lestezi cu ciment.Chila lunga iti va mari frecarea cu apa, manevrabilitate redusa, consum mai mare.Sau lest interior dupa forma barcii , pe fundul barcii,dar este mai incomod.
 
salutare. toata vara am muncit sa-mi fac o barca pt pescuit nu e cine stie ce yacht dar necesita munca.Acum cateva zile am pus-o pe apa si am constatat ca nu prea are stabilitate fundul este cam rotund (am taiat o canoe de 10 m pe jumate ).intrebarea mea este ce as putea face ca sa o stabilizez ? am pus prea mult suflet si nu vreau s-o las asa o iubesc mai rau ca pe nev:D.va multumesc

Ce vrei sa faci cu barca asta si mai ales unde?
Mie imi pare ca pescuiesti. Stiucar? Deltaholic?
Daca da, atunci excluzi chila oceanica, derivorul de 2m si orice alta solutie care ti-ar putea creste pescajul si greutatea.
Pui frumos cum a zis Vali inspirat din multi seculara experienta lipoveneasca. Dai shfoara in tara cand vrei sa te-apuci de lucru,ne strangem la tine la o claca si intr-o dupa-amiaza am rezolvat-o pe fata! Si repede ca imediat se termina prohibitza!
 
Ultima editare:
salutare. toata vara am muncit sa-mi fac o barca pt pescuit nu e cine stie ce yacht dar necesita munca.Acum cateva zile am pus-o pe apa si am constatat ca nu prea are stabilitate fundul este cam rotund (am taiat o canoe de 10 m pe jumate ).intrebarea mea este ce as putea face ca sa o stabilizez ? am pus prea mult suflet si nu vreau s-o las asa o iubesc mai rau ca pe nev:D.va multumesc
O mare gafa sa tai o ambarcatiune gata facuta pentru un anumit scop, mai ales una de lemn.Orice solutie adopti, te costa munca, timp si bani iar in final obtii 2 lucruri: o lectie practica si o gramada de frustrari.Totusi pentru ca ai cerut un sfat, cauta un marangoz cu experienta,arata-i beleaua si evita ageamii sfatosi.Succes!
 
Tu ai ajuns sa ai o ambarcatiune cu un corp construit predominant in sectiune V, si aproape ai exclus sectiunile tip U, iar luand in calcul faptul ca pescuiesti in zone de regula cu vegetatie subacvatica sau in ape putin adanci, puteau folosi sectiuni tip U in mod predominant, poate chiar fund plat. Chiar daca vei folosi o chila masiva, sau alte metode anti-ruliu (lest...etc), atunci cand te vei aseza pe un bord pentru a trage o plasa, barca ta tot se va inclina foarte repede si la un unghi neplacut...pt ca e toata in V.

Cum a spus si Maast: un marangoz ar fi sfant in treaba asta.
 
Ptr Maast
Arata-mi un marangoz de experienta si eu ai dau de baut cat o putea.Nu a existat niciodata meseria asta oficial, totul sa invatat din practica asa ca.......stii cine e sfatosul.
 
Prieteni, facem o furtuna intr-un pahar cu apa :). Treaba lui Nutzu e veche de 4 luni, si daca n-a mai postat de atunci, inseamna ca a rezolvat-o intr-un fel, sau nu-l mai intereseaza. Trebuia sa adauge o stabilitate de forma barcii, si cred ca a reusit fara vreun ajutor de specialitate. Daca ar fi fost dupa mine, i-as fi adaugat imediat 2 flotoare si o vela, si m-as fi intrecut cu Romeo la clasa multicoci :).
 
Ptr Maast
Arata-mi un marangoz de experienta si eu ai dau de baut cat o putea.Nu a existat niciodata meseria asta oficial, totul sa invatat din practica asa ca.......stii cine e sfatosul.

Pe unul dintre cei mai "de experienta" marangoz, caruia nu te sfatuiesc sa-i dai de baut il poti gasi la atelierul Neptun Yacht, se numeste Jacob Frentescu si este poreclit "Giacopo Mana de Aur".
Mai exista si altii, nu sunt in masura sa-i evaluez profesional dar tagma lor exista oficial (la cluburile de yachting si canotaj constantene chiar si pe vremea lu`mpuscatu existau angajati cu carte de munca marangozi, dl. Frentescu fiind unul din ei).
 
Ptr Maast
Arata-mi un marangoz de experienta si eu ai dau de baut cat o putea.Nu a existat niciodata meseria asta oficial, totul sa invatat din practica asa ca.......stii cine e sfatosul.

Pe unul dintre cei mai "de experienta" marangoz, caruia nu te sfatuiesc sa-i dai de baut il poti gasi la atelierul Neptun Yacht, se numeste Jacob Frentescu si este poreclit "Giacopo Mana de Aur".
Mai exista si altii, nu sunt in masura sa-i evaluez profesional dar tagma lor exista oficial (la cluburile de yachting si canotaj constantene chiar si pe vremea lu`mpuscatu existau angajati cu carte de munca marangozi, dl. Frentescu fiind unul din ei).
 
stimati colegi de forum, poate nu ati remarcat ca nutu nu a mai intrat pe site de pe 11-11-2008. Probabil a lestat-o cu apa si acum pescuieste linistit.
 
stimati colegi de forum, poate nu ati remarcat ca nutu nu a mai intrat pe site de pe 11-11-2008. Probabil a lestat-o cu apa si acum pescuieste linistit.

Să sperăm că motivul pentru care nu a mai intrat nu e legat de nişte sfaturi eronate.... :D

PS: Glumă proastă - nu o luaţi în serios -cauzată de o privire matinală pe fereatră. Ninge de rupe... :mad:
 
Rectificari

Domnilor , as vrea sa va informez ca dl. Iacob Frentescu nu mai este de vreo 20 ani un " marangoz cu experienta " . Asta probabil ca era acum vreo 30 ani . Acum este un genial constructor de barci si yachturi de o eleganta si calitate ce l-ar face invidios chiar si pe Carlo Riva ( pentru cei ce stiu despre cine vorbesc ) .


Nici o legatura cu o canoe taiata de un tip ce a crezut ca face dintr-o barca zvelta o barcuta de pescuit .

Giacopo est cel mai mare creator de barci roman . Nu a existat si nu va mai exista niciodata altul ca el . El este Brancusi al barcilor .
 
Toata stima si respectul pentru Dl. Iacob Frentescu (ma bazez pe experienta si cunostiintele tale). Ai spus intii ca vorbim de "un constructor genial de barci si yachturi" iar apoi ca este "cel mai mare creator de barci roman". Ai ceva planuri sau poze pe care sa le expui. Cred ca va fi benefic pentru toti barcaholicii de pe forum sa se poata inspira din ce au realizat pionierii yachtingului de la noi. In mod cert, trebuie sa deschidem alt thread pe aceasta tema.
 
Giacopo este un artist creator de barci .
Barcile ii circula in sange , ii alimenteaza creierul , sunt moleculele lui .
Ii populeaza visele atat ziua cat si noaptea . Si asta dintotdeauna .

Sa nu credeti ca a facut barci pur si simplu . A creat barci cu vele celebre , HAI-HUI de exemplu , Thalassa , si multe altele care au traversat marile , cu furtuni si cu patanii despre care s-au scris carti . A creat barci cu motor care au primit premii de excelenta la saloane internationale , iar acum lucreaza la cel mai elegant velier din Romania .

Eu personal , il iubesc.

Catvea poze de acum cativa ani :
 

Atașamente

  • 1853_1562_lg_02.jpg
    1853_1562_lg_02.jpg
    70 KB · Vizualizări: 228
  • 1853_1562_lg_01.jpg
    1853_1562_lg_01.jpg
    57.1 KB · Vizualizări: 139
  • 1853_1562_lg_03.jpg
    1853_1562_lg_03.jpg
    47.4 KB · Vizualizări: 172
  • 1853_1562_lg_04.jpg
    1853_1562_lg_04.jpg
    69.3 KB · Vizualizări: 128
  • 1853_1562_lg_05.jpg
    1853_1562_lg_05.jpg
    44 KB · Vizualizări: 164
  • 1853_1562_lg_06.jpg
    1853_1562_lg_06.jpg
    54.1 KB · Vizualizări: 126

Back
Sus