Cum se inmatriculeaza o barca construita in regie proprie?

  • Autor subiect Autor subiect Cip
  • Dată creare Dată creare
Cum trebuie procedat cand vrei sa construiesti o barca pe care ai de gand sau trebuie s-o inmatriculezi?
Ma gandesc in special la barcile care nu trebuie inmatriculate obligatoriu (sub 7 m si 20 CP) dar trebuie inmatriculate pentru navigarea in apele altor tari.

Trebuie parcurse etapele ca pentru navele mari? Aprobarea planurilor, autorizatie de constructie, verificari etc, dupa care inmatriculare?
 
sint curios daca cineva de pe forum a inregistrat sau cunoaste o persoana care a inregistrat o ambarcatiune construita in regie proprie (indiferent daca planurile au fost concepute sau cumparate). stie cineva de o asemenea ambarcatiune care a iesit din apele teritoriale?
 
Despre pontoane plutitoare

Salut barcaholicii si La Multi Ani!

Planuiesc sa construiesc un ponton plutitor motorizat. Stie careva ce regim sa aiba o asa ambarcatiune utilizata pe apele interioare?

:skip:
 
Pontoane plutitoare

Indiferent dak sunt ambarcatiuni monococa sau multi coca( catamarane, trimarane) au acelasi regim vis a vis de legislatie, sunt ambarcatiuni sportive si de agrement. Dak sunt pana in 7m lungime si max 20 hp, nu este necesara inmatricularea le capitania de port.
 
Salut barcaholicii si La Multi Ani!

Planuiesc sa construiesc un ponton plutitor motorizat. Stie careva ce regim sa aiba o asa ambarcatiune utilizata pe apele interioare?

:skip:

Salut, Eram curios daca ai facut ceva pasi concreti in directia construirii pontonului motorizat. Si eu doresc sa construiesc un asa-numit homeboat si chiar ma gandeam daca i-a mai dat cuiva prin cap ideea asta.
 
Daca se construieste o barca ce trebuie inmatriculata trebuie:
- sa aveti planurile barcii avizate de Inspectoratul Tehnic ANR;
- sa mergeti la Capitania in raza careia se construieste barca pentru a solicita eliberarea autorizatiei de constructie ( si de unde aflati ce mai urmeaza sa faceti);
-NU SE INTRODUCE PE PIATA 5 ANI DE LA DATA CONSTRUCTIEI (NU O VETI PUTEA VINDE).HGR nr.2195/2004 art.1 pct.(1)al.(vii).

Bafta!
 
Astea se cam stiu.
Ce te rog, daca ai trecut prin asa ceva, este sa ne spui cum trebuie facut proiectul pentru a fi pe plac celor de la ANR. Si cine trebuie sa-l faca. Merge si un proiect facut de un amator?
 
sint curios daca cineva de pe forum a inregistrat sau cunoaste o persoana care a inregistrat o ambarcatiune construita in regie proprie (indiferent daca planurile au fost concepute sau cumparate). stie cineva de o asemenea ambarcatiune care a iesit din apele teritoriale?

Radu Theodoru . De de altcineva n-am auzit :). Insa asta s-a intamplat in perioada socialista, si nu e deloc relevanta :)
 
Daca se construieste o barca ce trebuie inmatriculata trebuie:
- sa aveti planurile barcii avizate de Inspectoratul Tehnic ANR;
- sa mergeti la Capitania in raza careia se construieste barca pentru a solicita eliberarea autorizatiei de constructie ( si de unde aflati ce mai urmeaza sa faceti);
-NU SE INTRODUCE PE PIATA 5 ANI DE LA DATA CONSTRUCTIEI (NU O VETI PUTEA VINDE).HGR nr.2195/2004 art.1 pct.(1)al.(vii).

Bafta!

Deci ca exemplu, nu poti face o matrita si produce in serie barci, fiindca trebuie un interval de 5 ani de .... stocare ?!? :) Ce-i asta ?
 
cel mai simplu o faci si-o inmatriculezi direct pe cumparator.eu am facut vreo 3 lagune mai demult si proiectul-niste schite A4 cu cotele au fost suficiente pentru inmatriculare+atentie-factura de materiale
 
Deci ca exemplu, nu poti face o matrita si produce in serie barci, fiindca trebuie un interval de 5 ani de .... stocare ?!? :) Ce-i asta ?
Nu se interzice productia in serie, insa pentru asta sunt anumite conditii pe care trebuie indeplinite.Tot in HGR mai sus amintata gasesti acele conditii. 5 ani de ................ stocare????????????
 
Am si eu o intrebare. Cum se procedeaza cu motoarele mai mici de 20Hp care provin din afara UE din state de exemplu. trebuiesc omologate sau ceva de genul asta , si dpdv al actelor trebuiesc traduse, legalizate ?
 
i-ti trebuie o factura,sau ceva sa arate ca esti proprietarul,sa-i arati vreunuia care n-are de lucru ,in rest pace si peste!
 
daca cumperi din state de la dealer sau magazin declari ca bunul este pentru export ca sa nu platesti 6-8% taxe de vinzare cumparare si pastrezi chitanta. daca cumperi de la particular nu platesti taxe automat si ceri o chitanta de mina eventual autentificata cu stampila notariala (gratis la orice banca mai serioasa). cind bunurile intra in spatiul EU, trebuie platita vama (taxa de import) + tva. chitantele de vama si tva vor fi de ajuns ca sa demonstrezi ca bunul iti apartine.
 
cel mai simplu o faci si-o inmatriculezi direct pe cumparator.eu am facut vreo 3 lagune mai demult si proiectul-niste schite A4 cu cotele au fost suficiente pentru inmatriculare+atentie-factura de materiale


Si nu mai ai cumva o copie a acelo cote ca sa vedem si noi cum ar trebui sa arate?
 

Back
Sus