In urma discutiilor avute cu instructorul de la cursul de Day Skipper si cum bugetul de anul asta este unul de criza, am decis sa incerc marea cu degetul
si sa vad cit de greu e sa te dai cu parcile altora si pe banii lor.
Adica delivery crew....
Beneficiind de o doza consistenta de norocul incepatorului, am fost acceptat pe prima barca la care am incercat, un superb ketch de 21 m
Barca era pregatita pt expeditie, de altfel navigase din Groenlanda in Antarctica acum citiva ani. Pentru un pasionat de tehnica era raiul pe pamint
: 2 motoare, 2 generatoare (8kW si 25kW), 4000l apa si 4000l motorina la bord, 2 radare, iridium, skyeye, HF etc etc
Am fost 7 in echipaj, 3 din echipajul care participase la expeditia in Antarctica, 3 incepatori si skipperul angajat.
Am plecat din Vigo, in prima seara ne-am oprit in A Coruna iar dupa aceea am mers direct catre Dublin (Dun Laoghaire).
Evident am aflat de plecare destul de tirziu asa ca a trebuit sa fac rost de transport pe ultima suta de metri. Am gasit lowcost-uri Bucuresti-Madrid si Madrid-Vigo dar a trebuit sa petrec noaptea admirind peretii aeroportului din Madrid.
Ziua 1:
Dupa noaptea nedormita ajung la barca si gasesc echipajul in plin proces de curatenie/gresare/aranjare a barcii. Sint repartizat la curatat/gresat o parte din cele 15 vinciuri de pe punte.
Am inceput cu cele mici lewmar 48 si am terminat apoteotic cu un gigantic Lewmar 77 cu 3 viteze.
Seara, evident, fiesta intr-o bodega din Vigo.
Ziua 2:
Skipperul suna desteptarea la 4 am, dupa 2 ore de somn, si iesim pe mare.
Dupa ziua 1 cind au fost 30 de grade, ziua 2 a inceput cu frig si burnita. Atlanticul ne intimpina cu o hula respectabila si navigam cu vint strins de 15-20 noduri.
Din cauza oboselii si a frigului am un pic de rau de mare asa ca ma retrag in cabina pina imi incepe cartul.
Ziua 3:
Plecam din Coruna pe la ora 3 PM dupa ce toate lumea isi revine dupa noaptea precedenta. Nu e nici un pic de vint, mergem la motor si facem plaja.
Altfel frumos, delfini, soare...
Ziua 4:
Primul meu cart de noapte (ever) este luminat de 3 delfini care se joaca in jurul barcii. Toti 3 lasa dire fosforescente de 15-20 de metri care le marcheaza evolutiile. Nu rezist tentatiei si pt 10-15 minute sting toata aparatura din cockpit si luminile de navigatie si admir spectacolul.
Peste noapte vintul creste iar pe la prinz mergem cu vint de pupa 30-35 de noduri si valuri de 3-4m. Cu genovezul tangonat in babord si ambele rande in tribord, cele 50 de tone ale barcii mergind cu 13 noduri produc un zimbet larg pe fata intregului echipaj.
(panorama e destul de chinuita, unghiul barcii fata de apa a variat intre poze)
Desi nu e cartul meu, primesc si eu timona pt vreo juma de ora
Ziua 5
Toata noaptea stam cu ochii dupa nave, intersectam traseele comeciale din/inspre canalul minecii. Vint de mare larg 20-30 noduri. Mai vine cite o ploaie, mai un curcubeu
Echipamentul meu de imprumut (Tribord) nu a prea facut fata conditiilor, asa ca pt cartul de noapte primesc un echipament de rezerva de pe barca...Musto HPX .
Ziua 6
Intram in marea Irlandei, mergem cu vint strins 25-30 noduri impotriva unui curent de maree de ~2 noduri. Rezulta niste valuri dese si foarte abrupte, barca ia apa pe punte din cind in cind.
Cite un val mai necooperant ajunge pina la hublourile de la deck-saloon
[YOUTUBE]XXBgV-GfK8o[/YOUTUBE]
Ziua 7
La 4 dimineata acostam in Dun Laoghaire

Adica delivery crew....
Beneficiind de o doza consistenta de norocul incepatorului, am fost acceptat pe prima barca la care am incercat, un superb ketch de 21 m

Barca era pregatita pt expeditie, de altfel navigase din Groenlanda in Antarctica acum citiva ani. Pentru un pasionat de tehnica era raiul pe pamint

Am fost 7 in echipaj, 3 din echipajul care participase la expeditia in Antarctica, 3 incepatori si skipperul angajat.
Am plecat din Vigo, in prima seara ne-am oprit in A Coruna iar dupa aceea am mers direct catre Dublin (Dun Laoghaire).
Evident am aflat de plecare destul de tirziu asa ca a trebuit sa fac rost de transport pe ultima suta de metri. Am gasit lowcost-uri Bucuresti-Madrid si Madrid-Vigo dar a trebuit sa petrec noaptea admirind peretii aeroportului din Madrid.
Ziua 1:
Dupa noaptea nedormita ajung la barca si gasesc echipajul in plin proces de curatenie/gresare/aranjare a barcii. Sint repartizat la curatat/gresat o parte din cele 15 vinciuri de pe punte.
Am inceput cu cele mici lewmar 48 si am terminat apoteotic cu un gigantic Lewmar 77 cu 3 viteze.
Seara, evident, fiesta intr-o bodega din Vigo.
Ziua 2:
Skipperul suna desteptarea la 4 am, dupa 2 ore de somn, si iesim pe mare.
Dupa ziua 1 cind au fost 30 de grade, ziua 2 a inceput cu frig si burnita. Atlanticul ne intimpina cu o hula respectabila si navigam cu vint strins de 15-20 noduri.
Din cauza oboselii si a frigului am un pic de rau de mare asa ca ma retrag in cabina pina imi incepe cartul.
Ziua 3:
Plecam din Coruna pe la ora 3 PM dupa ce toate lumea isi revine dupa noaptea precedenta. Nu e nici un pic de vint, mergem la motor si facem plaja.
Altfel frumos, delfini, soare...
Ziua 4:
Primul meu cart de noapte (ever) este luminat de 3 delfini care se joaca in jurul barcii. Toti 3 lasa dire fosforescente de 15-20 de metri care le marcheaza evolutiile. Nu rezist tentatiei si pt 10-15 minute sting toata aparatura din cockpit si luminile de navigatie si admir spectacolul.
Peste noapte vintul creste iar pe la prinz mergem cu vint de pupa 30-35 de noduri si valuri de 3-4m. Cu genovezul tangonat in babord si ambele rande in tribord, cele 50 de tone ale barcii mergind cu 13 noduri produc un zimbet larg pe fata intregului echipaj.

(panorama e destul de chinuita, unghiul barcii fata de apa a variat intre poze)
Desi nu e cartul meu, primesc si eu timona pt vreo juma de ora

Ziua 5
Toata noaptea stam cu ochii dupa nave, intersectam traseele comeciale din/inspre canalul minecii. Vint de mare larg 20-30 noduri. Mai vine cite o ploaie, mai un curcubeu

Echipamentul meu de imprumut (Tribord) nu a prea facut fata conditiilor, asa ca pt cartul de noapte primesc un echipament de rezerva de pe barca...Musto HPX .
Ziua 6
Intram in marea Irlandei, mergem cu vint strins 25-30 noduri impotriva unui curent de maree de ~2 noduri. Rezulta niste valuri dese si foarte abrupte, barca ia apa pe punte din cind in cind.
Cite un val mai necooperant ajunge pina la hublourile de la deck-saloon
[YOUTUBE]XXBgV-GfK8o[/YOUTUBE]
Ziua 7
La 4 dimineata acostam in Dun Laoghaire