le:
am sa cotrobaiesc pe undeva sa aduc un post cu dedicatie visavi de treaba asta....nu-i cazul cu tine, insa unii mai cred inca ca daca isi pun fundul in nu stiu ce scula, le-a crescut instantaneu valoarea lor ca oameni si-si atribuie pozitia de mentori....
:iupi:
asa am promis si ma tin de cuvant! doua posturi de pe softpedia.....in primul e doar un interlocutor, in al doilea skipper da replica, in modul care il caracterizeaza si pe care-l stimeaza majoritatea...:sail:
Stimate domn ; stii ce te faci ? te bucuri de navigatia cu vele , tertaroland velele si aratandu-ti maiestria ! si inca ceva : pe mare niciodata nu trebuie ca ceva " sa te prinda !" trebuie sa anticipezi si sa pleci atunci cand esti sigur ca ai o prognoza meteo buna si ca esti suficient de calificat si pregatit pentru pasajul pe care urmeaza sa-l faci . Cu ochii in harta si atent la semnele meteo de pe cer , cu barca bine dotata si cu pricepere , nu ti se intampla nimic . Asa se invata . Iar valurile nu sunt scurte si abrupte , ca nu sunt hartoapele Bucurestiului . Sunt pur si simplu valuri normale ale unei mari mici .
Iar pentru ca raspunsul sa fie complet , daca " te prinde" orice nepregatit , cauti adapost .
Iar , in acest caz , Portul Midia este atat de mare si atat de potrivit pentru situatia descrisa , incat ar putea oferi adapost pentru toata toata flota de barci din vestul Marii Negre . Totul este sa il gasiti pe harta , dar mai ales sa aveti harta potrivita pe barca .
Un adevarat skipper ar fi ras , daca ar fi auzit intrebarea dvs. Un adevarat profesionist v-a si raspuns.
la 9 tot ce faci este sa incerci sa supravietuiesti, tu, echipajul si barca.
tertaroland velele si aratandu-ti maiestria ! - corect, cu asa barca se pare ca iti trebuie ceva maiestrie. plus o rugaciune scurta!
si inca ceva : pe mare niciodata nu trebuie ca ceva " sa te prinda !" - este ca pe profesionistii adevarati nu i-a prins niciodata nimic neprevazut? Intre teorie si practica e cale lunga!
trebuie sa anticipezi si sa pleci atunci cand esti sigur ca ai o prognoza meteo buna si ca esti suficient de calificat si pregatit pentru pasajul pe care urmeaza sa-l faci. Cu ochii in harta si atent la semnele meteo de pe cer, - asa se face pregatirea meteo? (IMG:style_emoticons/default/thumbup.gif)
cu barca bine dotata si cu pricepere , nu ti se intampla nimic . Asa se invata.
Iar valurile nu sunt scurte si abrupte , ca nu sunt hartoapele Bucurestiului . Sunt pur si simplu valuri normale ale unei mari mici. - deci sant scurte si abrupte dar sant normale "pt conditiile Romaniei". Halal logica! Si e bine de stiut - si prevazut - ca uneori valurile dau aceleasi senzatii ca hartoapele Bucurestiului - sunetele incluse!
Iar pentru ca raspunsul sa fie complet , daca " te prinde" orice nepregatit , cauti adapost. - fundamental gresit, vezi mai sus! Stai in larg, oricat de greu ti-ar fi! Problema e ca iti trebuie si barca pt asta!
Iar , in acest caz , Portul Midia este atat de mare si atat de potrivit pentru situatia descrisa , incat ar putea oferi adapost pentru toata toata flota de barci din vestul Marii Negre . Totul este sa il gasiti pe harta , dar mai ales sa aveti harta potrivita pe barca. - iar gresit: de la platforme pana la Midia ai 40 de mile, o eternitate. Plus ca nu e recomandabil sa incerci sa intri in port pe mare montata si mai ales cu motor outboard. Poti incerca doua lucruri: primul si cel mai sigur adapost este dupa grindul Sacalin iar al doilea sa te intorci la Sf Gh. Ca sa intri dupa Sacalin iti trebuie doua lucruri: intai un sonar pt a sti mereu adancimea apei si apoi sa cunosti cu precizie unde este capatul grindului pt ca datorita aluviunilor se modifica incontinuu si risti s-o pui pe uscat chiar cu cele mai recente harti de la DHM. PT toti cei care vor sa-si actualizeze hartile: capatul de SV al Grindului Sacalin era la 01 nov 2007 la urmatoarele coordonate: 44°46'54.50"N 29°28'10.39"E. Daca esti mai in larg poti incerca sa intri inapoi la SF GH doar daca ai vizibilitate (sau stii locul f bine si atunci vii pe far) si daca vantul nu este din emisfera estica pt ca altfel valurile de la gura canalului sant f f urate.
Un adevarat skipper ar fi ras , daca ar fi auzit intrebarea dvs. Un adevarat profesionist v-a si raspuns. Aici santem de acord: mi-a raspuns un profesionist dar mai degraba in vanzari decat in iahting.
le:
le:
fara ca asta sa aiba ceva cu relatia ta cu r.....