Deschiderea sezonului 2009

huh, ce avetzi oameni buni ? Nici macar aia de la eforie nu e dedicata lui Tatamare. E o regatta care o sa o castige cel mai bun.Sper insa ca anul asta sa se aplice coeficientzi, fie IRC, fie ORC.
 
huh, ce avetzi oameni buni ? Nici macar aia de la eforie nu e dedicata lui Tatamare. E o regatta care o sa o castige cel mai bun.Sper insa ca anul asta sa se aplice coeficientzi, fie IRC, fie ORC.

probabil erai dupa alexandra cand s-a intamplat ce povestesc acum...
deci mare regatta ...premiu vreo 700 de euro...musca un echipaj strain, pt. care probabil ca suma avea o semnificatie...inainte de finis, loc1-o barca din eforie,pe 2 strainii, pe 3 tatamare si restul...prima barca pune o vela neadmisa de regulament!!!( era totusi o barca cu romani!!!), strainii se iau dupa ei (probabil fiind straini n-au inteles bine regulamentul!), ambele barci sunt descalificate ,si tatamare castiga, ca doar e bossul!!!!!!!!!

jobul meu e sa aflu de ce se intampla sau ce s-ar putea intampla...de la o posta miroase ca prima barca a primit ordin sa faca ce a facut, strainii au muscat and gess who was the winner???
nu inventez, faptele sunt prin ziare, presa e cu ochii pe personaje...
 
Ultima editare:
Ce sa zic, mi-a trecut pe la urechi asta. Daca ai observat ca anul asta la regatta YCRR racerele au fost clasa separata mai mult de atat, s-a incercat o certificare ORC. Deci multzi pasi inainte. Pana acum nu erau barci si de aceea erau toate la imbulzeala, acum insa...sunt cateva deci se poate sa evolueze si modalitatea de organizare. La regatta audi, iar Tatamare a fost cu gura mare si pe Bogdan nu l-au tzinut ouale sa se impuna, dar cred ca de la anul....lucrurile se vor schimba :)
 
din pacate stau prea departe de mare....am prins cateva regate la tomis, evident de pe mal ,si spectacolul e grozav, cu conditia sa nu fie ca la utc....
deocamdata e prea putina lume cu nivel profesional in sportul asta, care la nivel de avansat e si destul de costisitor...tatamare e fixpix, muncesc altii pentru el si aranjeaza ploile....n-am sa fiu misogin si sa nu-i recunosc si partile constructive...insa la nivel de competition.....
o alta regatta anuntata cu surle si trambite de tatamare-presa,tv-dupa daca n-a iesit primul, n-a fost decat un simplu antrenament...in fata aceleiasi prese...utc-ul sa traiasca...
 
Rex, deja e de domeniul trecutului. Pe mine m-a amuzat ca a zis ca e singurul care a avut curajul sa aduca un racer in Romanica. DAr sa nu ne incurcam in amanunte, nu Tatamare e cel ce misca yachtingul in Romanica. Trebuie sa recunoastem insa ca simplul fapt ca e in zona face ca acest fenomen sa aiba un impact media mai mare :(
 
am sa cotrobaiesc pe undeva sa aduc un post cu dedicatie visavi de treaba asta....nu-i cazul cu tine, insa unii mai cred inca ca daca isi pun fundul in nu stiu ce scula, le-a crescut instantaneu valoarea lor ca oameni si-si atribuie pozitia de mentori....
 
Apropo, tatamare ala ma primeste si pe mine cu Raba sa ma inscriu la regata :)? Ca doar ii fac si catarg de carbon ...
 
eu am vrut anul asta la regatta YCRR ca dupa proba de offshore, sa ne dam totzi cu hobbycat, deci acolo se vedea "maiestria" unde scula e aceeasi. Dar nu a fost vreme, poate cu prima ocazie :)
 
La modu serios acum, hai sa vedem cum e cu acei coeficienti care se aplicau si cum e departajata treaba azi, am vazut ca la Persil Black Sea este clasa de barci pana in 7 metri, si de la 7 metri in sus. Stiu ca pe vremuri se aplicau coeficientii pentru a ajunge la un rezultat in functie de lungimea barcii, caci din cauza diferentelor mari de dimensiuni era foarte eterogena treaba.
 
:ole:
am sa cotrobaiesc pe undeva sa aduc un post cu dedicatie visavi de treaba asta....nu-i cazul cu tine, insa unii mai cred inca ca daca isi pun fundul in nu stiu ce scula, le-a crescut instantaneu valoarea lor ca oameni si-si atribuie pozitia de mentori....
:iupi:

asa am promis si ma tin de cuvant! doua posturi de pe softpedia.....in primul e doar un interlocutor, in al doilea skipper da replica, in modul care il caracterizeaza si pe care-l stimeaza majoritatea...:sail:


Stimate domn ; stii ce te faci ? te bucuri de navigatia cu vele , tertaroland velele si aratandu-ti maiestria ! si inca ceva : pe mare niciodata nu trebuie ca ceva " sa te prinda !" trebuie sa anticipezi si sa pleci atunci cand esti sigur ca ai o prognoza meteo buna si ca esti suficient de calificat si pregatit pentru pasajul pe care urmeaza sa-l faci . Cu ochii in harta si atent la semnele meteo de pe cer , cu barca bine dotata si cu pricepere , nu ti se intampla nimic . Asa se invata . Iar valurile nu sunt scurte si abrupte , ca nu sunt hartoapele Bucurestiului . Sunt pur si simplu valuri normale ale unei mari mici .
Iar pentru ca raspunsul sa fie complet , daca " te prinde" orice nepregatit , cauti adapost .
Iar , in acest caz , Portul Midia este atat de mare si atat de potrivit pentru situatia descrisa , incat ar putea oferi adapost pentru toata toata flota de barci din vestul Marii Negre . Totul este sa il gasiti pe harta , dar mai ales sa aveti harta potrivita pe barca .

Un adevarat skipper ar fi ras , daca ar fi auzit intrebarea dvs. Un adevarat profesionist v-a si raspuns.:cool:





la 9 tot ce faci este sa incerci sa supravietuiesti, tu, echipajul si barca.
tertaroland velele si aratandu-ti maiestria ! - corect, cu asa barca se pare ca iti trebuie ceva maiestrie. plus o rugaciune scurta!
si inca ceva : pe mare niciodata nu trebuie ca ceva " sa te prinda !" - este ca pe profesionistii adevarati nu i-a prins niciodata nimic neprevazut? Intre teorie si practica e cale lunga!
trebuie sa anticipezi si sa pleci atunci cand esti sigur ca ai o prognoza meteo buna si ca esti suficient de calificat si pregatit pentru pasajul pe care urmeaza sa-l faci. Cu ochii in harta si atent la semnele meteo de pe cer, - asa se face pregatirea meteo? (IMG:style_emoticons/default/thumbup.gif)
cu barca bine dotata si cu pricepere , nu ti se intampla nimic . Asa se invata.
Iar valurile nu sunt scurte si abrupte , ca nu sunt hartoapele Bucurestiului . Sunt pur si simplu valuri normale ale unei mari mici. - deci sant scurte si abrupte dar sant normale "pt conditiile Romaniei". Halal logica! Si e bine de stiut - si prevazut - ca uneori valurile dau aceleasi senzatii ca hartoapele Bucurestiului - sunetele incluse!
Iar pentru ca raspunsul sa fie complet , daca " te prinde" orice nepregatit , cauti adapost. - fundamental gresit, vezi mai sus! Stai in larg, oricat de greu ti-ar fi! Problema e ca iti trebuie si barca pt asta!
Iar , in acest caz , Portul Midia este atat de mare si atat de potrivit pentru situatia descrisa , incat ar putea oferi adapost pentru toata toata flota de barci din vestul Marii Negre . Totul este sa il gasiti pe harta , dar mai ales sa aveti harta potrivita pe barca. - iar gresit: de la platforme pana la Midia ai 40 de mile, o eternitate. Plus ca nu e recomandabil sa incerci sa intri in port pe mare montata si mai ales cu motor outboard. Poti incerca doua lucruri: primul si cel mai sigur adapost este dupa grindul Sacalin iar al doilea sa te intorci la Sf Gh. Ca sa intri dupa Sacalin iti trebuie doua lucruri: intai un sonar pt a sti mereu adancimea apei si apoi sa cunosti cu precizie unde este capatul grindului pt ca datorita aluviunilor se modifica incontinuu si risti s-o pui pe uscat chiar cu cele mai recente harti de la DHM. PT toti cei care vor sa-si actualizeze hartile: capatul de SV al Grindului Sacalin era la 01 nov 2007 la urmatoarele coordonate: 44°46'54.50"N 29°28'10.39"E. Daca esti mai in larg poti incerca sa intri inapoi la SF GH doar daca ai vizibilitate (sau stii locul f bine si atunci vii pe far) si daca vantul nu este din emisfera estica pt ca altfel valurile de la gura canalului sant f f urate.

Un adevarat skipper ar fi ras , daca ar fi auzit intrebarea dvs. Un adevarat profesionist v-a si raspuns. Aici santem de acord: mi-a raspuns un profesionist dar mai degraba in vanzari decat in iahting. :ole::ole:


fara ca asta sa aiba ceva cu relatia ta cu r.....
 
Subiectul e destul de complicat, unii folosesc IRC altzii folosesc ORC. La YCRR s-a incercat pt prima oara, iar YCRR primii, sa se implementeze ORC mai serios, adica s-au dat jos velele, s-au masurat, datele au fost trimise la un inspector ORC si ala a trimis coeficientzii. Din masuratorile astea noi ne-am scos cu un spin de 180 mp, desi am platit 130:)) da-ti seama ca am avut un handicap considerabil cu cei 50mp in plus , mai ales ca spinul nu l-am ridicat. Pe la randa am primit si acolo bonus cam 10mp. Dar asta e mai putzin interesant. Mai mult decat laudabil e ca a aparut pusa in practica ideea de coeficient bazat pe masuratori, nu pe declaratzii :)
 
Subiectul e destul de complicat, unii folosesc IRC altzii folosesc ORC. La YCRR s-a incercat pt prima oara, iar YCRR primii, sa se implementeze ORC mai serios, adica s-au dat jos velele, s-au masurat, datele au fost trimise la un inspector ORC si ala a trimis coeficientzii. Din masuratorile astea noi ne-am scos cu un spin de 180 mp, desi am platit 130:)) da-ti seama ca am avut un handicap considerabil cu cei 50mp in plus , mai ales ca spinul nu l-am ridicat. Pe la randa am primit si acolo bonus cam 10mp. Dar asta e mai putzin interesant. Mai mult decat laudabil e ca a aparut pusa in practica ideea de coeficient bazat pe masuratori, nu pe declaratzii :)

Pai stiu ca au fost discutii multe din cauza coeficientilor aplicati pe baza de declaratie. Deci din ce am inteles, pana la urma spin-ul vostru avea de fapt 180 m2? La concret, unde se poate sa ne informam exact cum se aplica acesti coeficienti? La YCRR nu vreau, ca inca nu mi-au raspuns daca ma primesc cu Raba :)
 

Back
Sus