1. Viteza unei ambarcaţiuni se masoara cu:
a. Sonda
b. Barometrul
c. lochul
2. În emisfera nordică, daca nava se deplaseaza spre Nord:
a. latitudinea punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire
b. latitudinea punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire
c. longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire
3. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:
a. cresterea vitezei si derivă de vant
b. numai cresterea vitezei
c. micsorarea vitezei si derivă de vant
4. Corpul balizei marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontal dispuse de sus in jos astfel:
a. galben-negru-galben b. negru-galben-negru c. negru-galben
5. Lumina unui far în izofază are urmatoarea semnificatie:
a. durata de lumina este egala cu durata de intuneric
b. intensitatea luminii este constanta
c. lumina fixa este este combinata cu o intensificare de lumina
6. Drumul adevărat al navei este:
a) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la un reper costier
b) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la axul prova al navei
c) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la axul prova al navei
7. Relevmentul adevărat la un reper costier este:
a) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la reperul costier
b) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la linia de vizare la reperul costier
c) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al navei
8. În regiunea A, lumina marcajului lateral de tribord este de culoare:
a) verde
b) roşie
c) galbenă
9. Lumina marcajului cardinal de nord poate avea ritmul:
Q(3) or VQ(3) Q or VQ Q(9) or VQ(9)
a) 3 sclipiri rapide b) sclipiri rapide c) 9 sclipiri rapide
10. Polii geografici sunt:
a) Cele două puncte în care axa de rotaţie intersectează suprafaţa Pământului
b) Două puncte care depind centrul Pământului şi punctul navei
c) Două puncte care depind de centrul Pământului şi observatorul astronomic de la Greenwich
11. Latitudinea geografică este:
a) Arcul de ecuator măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul locului.
b) Arcul de paralel măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul locului
c) Arcul de meridian măsurat de la ecuatorul terestru până la paralelul locului.
12. Dacă drumul adevărat este egal cu 090°, ambarcaţiunea se deplasează către:
a) Vest
b) Est
c) Sud
13. În situaţia în care drumul compas al navei se află cuprins în cadranul NE de orizont, care din următoarele valori de drum compas este corectă?
a) Dc = 212°
b) Dc = 034°
c) Dc = 328°
14. Dacă un reper costier se vede în relevment adevărat egal cu 090°, rezultă că reperul se vede către:
a) Vest
b) Est
c) Sud
15. O ambarcaţiune se vede în prova. Relevmentul prova la această ambatcaţiune este egal cu:
a) 090°
b) 000°
c) 180°
16. În situaţia în care vă aflaţi în marş pe un şanal navigabil, din larg către coastă, în regiunea de balizaj maritim „A”, marcajul alăturat trebuie:
a) lăsat la tribord
b) lăsat la babord
c) ocolit pe la nordul semnului
17. În situaţia în care vă aflaţi în marş pe un şanal navigabil, din larg către coastă, în regiunea de balizaj maritim „A”, marcajul alăturat trebuie:
a) lăsat la tribord
b) lăsat la babord
c) ocolit pe la nordul semnului
18. Pe harta din figura alăturată este reprezentat:
a) un recif
b) un poligon maritim cu destinaţie militară
c) o schemă de separare a traficului maritim
19. În imaginea alăturată este reprezentată .... :
a) cutia unui compas magnetic
b) o girosferă
c) un repetitor giro
20. Farul de aterizare Constanţa are o lumină de culoare ... :
a) verde
b) albă
c) un roşie
a. Sonda
b. Barometrul
c. lochul
2. În emisfera nordică, daca nava se deplaseaza spre Nord:
a. latitudinea punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire
b. latitudinea punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire
c. longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire
3. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:
a. cresterea vitezei si derivă de vant
b. numai cresterea vitezei
c. micsorarea vitezei si derivă de vant
4. Corpul balizei marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontal dispuse de sus in jos astfel:
a. galben-negru-galben b. negru-galben-negru c. negru-galben
5. Lumina unui far în izofază are urmatoarea semnificatie:
a. durata de lumina este egala cu durata de intuneric
b. intensitatea luminii este constanta
c. lumina fixa este este combinata cu o intensificare de lumina
6. Drumul adevărat al navei este:
a) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la un reper costier
b) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la axul prova al navei
c) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la axul prova al navei
7. Relevmentul adevărat la un reper costier este:
a) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la reperul costier
b) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la linia de vizare la reperul costier
c) Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al navei
8. În regiunea A, lumina marcajului lateral de tribord este de culoare:
a) verde
b) roşie
c) galbenă
9. Lumina marcajului cardinal de nord poate avea ritmul:
Q(3) or VQ(3) Q or VQ Q(9) or VQ(9)
a) 3 sclipiri rapide b) sclipiri rapide c) 9 sclipiri rapide
10. Polii geografici sunt:
a) Cele două puncte în care axa de rotaţie intersectează suprafaţa Pământului
b) Două puncte care depind centrul Pământului şi punctul navei
c) Două puncte care depind de centrul Pământului şi observatorul astronomic de la Greenwich
11. Latitudinea geografică este:
a) Arcul de ecuator măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul locului.
b) Arcul de paralel măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul locului
c) Arcul de meridian măsurat de la ecuatorul terestru până la paralelul locului.
12. Dacă drumul adevărat este egal cu 090°, ambarcaţiunea se deplasează către:
a) Vest
b) Est
c) Sud
13. În situaţia în care drumul compas al navei se află cuprins în cadranul NE de orizont, care din următoarele valori de drum compas este corectă?
a) Dc = 212°
b) Dc = 034°
c) Dc = 328°
14. Dacă un reper costier se vede în relevment adevărat egal cu 090°, rezultă că reperul se vede către:
a) Vest
b) Est
c) Sud
15. O ambarcaţiune se vede în prova. Relevmentul prova la această ambatcaţiune este egal cu:
a) 090°
b) 000°
c) 180°
16. În situaţia în care vă aflaţi în marş pe un şanal navigabil, din larg către coastă, în regiunea de balizaj maritim „A”, marcajul alăturat trebuie:
a) lăsat la tribord
b) lăsat la babord
c) ocolit pe la nordul semnului
17. În situaţia în care vă aflaţi în marş pe un şanal navigabil, din larg către coastă, în regiunea de balizaj maritim „A”, marcajul alăturat trebuie:
a) lăsat la tribord
b) lăsat la babord
c) ocolit pe la nordul semnului
18. Pe harta din figura alăturată este reprezentat:
a) un recif
b) un poligon maritim cu destinaţie militară
c) o schemă de separare a traficului maritim
19. În imaginea alăturată este reprezentată .... :
a) cutia unui compas magnetic
b) o girosferă
c) un repetitor giro
20. Farul de aterizare Constanţa are o lumină de culoare ... :
a) verde
b) albă
c) un roşie