Diferenta 16cp fata de 20cp

Buna ziua,

Rog frumos un cunoscator in ale motoarelor de barca in 4 timpi sa ma ajute cu cateva informatii/sfaturi! Prin ce se castiga 5 cai la motoarele Mercury avand aceeasi capacitate cilindrica? Ma refer la motorul de 20hp care are tot 351cmc ca si cel de 15hp.Vreau sa incerc marirea capacitatii prin alezare si schimb de semeringuri si pistoane dar ma intereseaza si sa adaug cei 5 cai la aceeasi cmc.

Multumesc anticipat
 
Eu am un Mercury de 20 din 2008 si tot 351 cmc are.
Diferentele dintre cel de 15 si cel de 20 constau in elice si carburator, ma refer aici la modelele a caror serie incepe co 0R, ultimele aparute pe piata.
Elicea se schimba relativ usor, fara a merge cu el la reprezentanta, dar in ce priveste carburatorul lucrurile se complica putin. Este posibil, dar nu neaparat adevarat, asta in cazul in care carburatoarele sunt identice (si de regula sunt, vezi aici, cauta dupa cod, ex. SKU 853720T14) sa existe undeva pe calea de admisie o flansa care gatuie admisia, cu scopul de a limita cantitatea de aer ce intra in cilindri, iar pe partea de admisie a carburantului, jiglerele sa fie diferite. Cauta pe site-ul din link si o sa te dumiresti. In acest caz scoate flansa si inlocuieste jiglerele cu altele noi pentru 20 cai. Nu incerca sa le largesti gaurile celor existente, daca nu functioneaza vei avea probleme.
Varianta cu alezare si schimbarea pistoanelor nu prea este fiabila. :o
Eu am un Selva de 25 in doi timpi cu unul din cilindri spart, si nu a fost alezat!!! :D
Apropos, daca stii pe cineva care face cilindri si pistoane la comanda, poate ma instiintezi si pe mine. Dau o :noroc:!
PS
Ultima afirmatie este valabila pt. toti userii!
 
Ultima editare:
Salut Horia, de obicei motoarele de puteri apropiate se construiesc pe aceeasi cilindree, diferenta fiind data de raportul de compresie (camera de ardere micsorata pt putere mai mare), si reglajele carburatiei (jicloare, admisia de aer), plus uneori alte diagrame de aprindere si curse marite la supape. La Mercury de exemplu si motoarele mici de 4, 5 si 6 cai sunt pe aceeasi cilindree.
Parerea mea despre tunat motorul in regie proprie e ca in cazul overclockingului la procesoare: decat sa chinui o scula sa scoata mai mult decat poate, functionand la parametri-limita, mai bine dai un ban in plus si iei ceva mai capabil. Singura motivatie pt care as mari puterea la un motor de 20 de cai ar fi sa am mai multa putere fara sa trebuiasca sa inmatriculez barca. Oricum, trebuie sa fie meserias bun cel care va modifica motorul, la noi nu prea cunosc, insa la unguri de exemplu stiu ca iti tuneaza aia motorul cum vrei, si-ti dau si garantie.
 
Ultima editare:
am sa va dau un exemplu : motorul de mobra de 50cc 4cp si cel de minimobra 50cc 2 cp, cu absolut aceeasi parametri la camera de ardere...diferenta era mai jos, la dimensiunea ambielajului, mult mai anemic la minimobra, si deci mai putin capabil sa inmagazineze energie cinetica...acelasi piston de mobra 50cc 4 cp, fara suflanta , scotea la 5 cp, lucru speculat la hoinar,intr-un ambielaj o idee mai sanatos...
 
:ot:
Motorul de mobra si cel de minimobra aveau doar alejajul asemanator, diferenta era la cursa. Nu mai retin cotele, dar capacitatea cilindrica era sigur 49 cmc la mobra si 38 la minimobra. Segmentii se potriveau sigur.
Am avut mobra candva, de fapt o mai am si acum dar n-am mai pornit-o de vreo 8-9 ani.
Un prieten modificase un motor de mobra prin alezare si pusese carburator, piston si segmenti de carpati, care avea 68 cmc. Nu stiu ce alezaj avea pentru a calcula capacitatea motorului modificat, dar rezultatele nu erau chiar asa de spectaculoase. Probabil dimensiunea canalelor de admisie a ramas subdimensionata prin aceasta modificare.
Si acum on topic:
Subscriu la ceea ce spune Vali, mai putin la partea cu rapoartele de compresie. Daca vei cauta pe linkul care ti l-am dat, vei vedea ca chiuloasele sunt acelasi reper, la fel si supapele, blocul motor, pistoanele, vibrochenul, etc. Ori compresia este data de forma camerei de ardere, de alejaj si de etansateitatea segmentilor si a supapelor. Cum acestea sunt identice, rapoartele de compresie sunt, in consecinta, identice. De aceea mi-am permis sa-l contrazic un pic pe Vali si pentru asta solicit scuze si dau o :noroc:!!!
 
:ot:
Subscriu la ceea ce spune Vali, mai putin la partea cu rapoartele de compresie. Daca vei cauta pe linkul care ti l-am dat, vei vedea ca chiuloasele sunt acelasi reper, la fel si supapele, blocul motor, pistoanele, vibrochenul, etc. Ori compresia este data de forma camerei de ardere, de alejaj si de etansateitatea segmentilor si a supapelor. Cum acestea sunt identice, rapoartele de compresie sunt, in consecinta, identice. De aceea mi-am permis sa-l contrazic un pic pe Vali si pentru asta solicit scuze si dau o :noroc:!!!

Nu-i nici o suparare Ciby :), eu am scris in sensul general diferentele de putere la aceeasi cilindree, fara sa ma refer in mod special la motoare de barca. E aceeasi chestie ca la Yamaha in 2 timpi de 9,9 cai, care cu un kit de jicloare montat de unguri s-a dus la 15 cai. Cat despre bere, as prefera din-aia de care ai gasit tu ingropata in Delta :D, sunt curios daca si berea devine mai buna pe masura ce se invecheste :p. Daca nu, pun eu un bax de cutii la namol pana-n primavara, si-i dam cep la prima iesire pe apa :).
 
VAli:
Cat despre bere, as prefera din-aia de care ai gasit tu ingropata in Delta , sunt curios daca si berea devine mai buna pe masura ce se invecheste . Daca nu, pun eu un bax de cutii la namol pana-n primavara, si-i dam cep la prima iesire pe apa

Era la sticla si avea dopurile cam ruginite. Nam idee de cand stateau acolo, ingropate de cineva, sau aduse de apa. Primul gand a fost ca cineva a vrut sa faca o gluma mai proasta si le-a umplut cu urina :D, dar cum afara erau vreo 35 de grade si berica era rece, am studiat cu atentia capacele si am hotarat ca trebuie neaparat sa o-ncercam. Si a fost buna!!!!!:noroc:
Rexsailor:
eu minimobra n-am avut, dar tin minte ca pe etichete scria 50 cc....motorul de 34 cc era pentru biciclete cu motor...
Ramane stabilit. Fiecare cu propriile pareri. Hai sa-l ajutam pe Horia sa-si modifice motorul.
Horia, poate ne dai mai multe amanunte despre motor, anul de fabricatie si in primul rand seria, cautam in link reperele si facem un deviz estimativ, cu manopera ta, bineinteles. Nu de alta, dar sa ai o idee despre eficienta acestei metode, merita sa faci modificarea sau il vinzi si mai pui ceva si iei unul de 20.
Asteptam!
 
Ultima editare:
Multumiri din nou pt raspunsuri !

Motorul este Mercury de 15 cai luat de la PLASMA Galati in martie 2008.Seria este OP523414.Acum sa va detaliez putin de unde ideea cu tuningul.In primul rand eu sunt programator CNC :) pe freze de ultima generatie si imi este usor sa fac un alezaj de chiulasa si m-am gandit ca impreuna cu inginerii mecanici din firma sa incerc asa ceva dar nu are nimeni experienta in motoare de barci.Eu joi plec in ultima iesire pe anu asta in delta si aduc motorul la bucuresti urmand sa-l desfacem sa vedem cum stam.Necesitatea maririi puterii motorului are la baza nevoia de putere suplimentara in conditiile in care nu am timp de vandut si nici diferenta de pus pt alt motor,din fondu fara stirea nevestii nu mai am si zic sa incerc sa beneficiez putin de avantaju locului de munca.

O zi buna tuturor
 
Salut.
Am mai facut niste investigatii prin site-ul din link vis a vis de seria motorului pe care ne-ai spus-o.
Astfel:
Motoarele de 15 cai din seria OP fac parte dintr-o familie in care acesta este cel mai puternic, cel mai mic fiind de 8 cai.
Cele de 20 fac parte din familia de 20 -30 cai, avand alt carter, carburator, etc.
Dupa umila mea parere, ar fi mai bine sa-l lasi asa cum este. Eventual, daca tot vrei unul mai mare, vinde-l si ia-ti unul de 20, dar sa nu te astepti la diferente majore.
 
Multumesc mult pt sfat chiar daca mi-a mai taiat din elan.O sa-l desfac totusi pt ca l-am adus deja si sa vad cum stau lucrurile si revin cu detalii despre proiectul asta.
 
Daca tot il desfaci masoara dimensiunile fantei de admisie (unde se prinde carburatorul), diametru, eventual latimea si inaltimea gaurii, daca aceasta nu este rotunda, distanta dintre prezoane si poate pot sa ma uit la al meu daca sunt aceleasi. Totusi al meu este din seria 0R si face parte din familia 15 - 25 cai, nu 8-15 ca al tau.
 
Salut din nou tuturor

La sfatul vostru am renuntat la modificarea motorului si am reusit sa-l schimb cu o Honda 25cp din 2004 :banana: problema e ca nu are maneta de comanda.
offtopic: ma poate ajuta cineva cu o idee de unde as putea achizitiona un maner second hand sau daca macar asta se preteaza al face "home made"?(levierul de viteze cred ca mi-ar da putin de furca)

multiumiri anticipate
 
La sfatul vostru am renuntat la modificarea motorului si am reusit sa-l schimb cu o Honda 25cp din 2004 :banana: problema e ca nu are maneta de comanda.
offtopic: ma poate ajuta cineva cu o idee de unde as putea achizitiona un maner second hand sau daca macar asta se preteaza al face "home made"?(levierul de viteze cred ca mi-ar da putin de furca)

multiumiri anticipate

Salut Horia si sa-l stapanesti sanatos :). Sunt niste tipi care au anunturi pe pescuitul.ro si se ocupa de dezmembrari si reparatii de motoare de barci, ai putea incerca acolo. Cred ca poti sa incerci sa adaptezi chiar un maner de alt tip, cum adaptam noi pe vremuri furci de Suzuki pe motociclete Yamaha :p, sau sa-l faci singur, dupa model. Alta solutie, mai eleganta, ar fi sa folosesti o comanda la distanta cu cremaliera si volan, dar pentru asta iti trebuie un post central de conducere pe barca. In cazul asta, aduci directia, acceleratia, cuplarea in sarcina si kill-switch-ul la postul de conducere. Da-ne mai multe detalii, eventual poze, ca sa vedem cum te putem ajuta. Succes, si tine-ne "in priza" cu noutatile :).
 
Salut Vali

Mulltumesc ca de obicei pentru raspunsul promt.De la cele 4-5 iesiri anuale in delta la pescuit de rapitori am devenit cred un barcaholic in adevaratul sens al cuvantului.Numai barci si motoare am in cap.In viitorul nu foarte indepartat cred ca o sa incerc chiar constructia unei barci de aluminiu dar nu gasesc un plan pt o barca papuc momentan.Dar sa revin la lucruri mai calde.Motorul arata ca in poza si cred ca a fost luat de pe o barca cu comenzi la distanta iar eu avand o barca Lotus(gen laguna 480 dar un pic mai inalta) cred ca mi-e relativ incomod sa adaptez comenzile pe ea.M-am gandit sa-mi fac manerul pornind de la o comanda acceleratie motocicleta pe un home-made suport dar la capitolul maneta schimbare viteze nu stiu solutia inca.Asta e solutie in caz disperat daca nu gasesc un maner sh la un pret rezonabil.Trebuie sa rezolv cumva pana la sfarsitul lunii martie cel tarziu ca in aprilie trebuie musai sa fac o iesire cu el ca abia mai rezist :) .Eu nici nu car mereu barca pe peridoc tulcea-buc pt ca unde sa o las pe chei in portul din Tulcea si cu motorul bagat la adapost si cu comenzi la distanta banuiesc ca nu mai scoti motorul asa usor sau chiar deloc.Mi-ar fi convenit sa fac comenzi la distanta in eventualitatea in care as schimba si barca cu una papuc dar e mai greu acum.

S-auzim de bine
 

Atașamente

  • pt forum DSC01134.jpg
    pt forum DSC01134.jpg
    210.5 KB · Vizualizări: 102
  • pt forum IMG_0105.jpg
    pt forum IMG_0105.jpg
    30.3 KB · Vizualizări: 99
Acum, ca am inteles cam care iti sunt necesitatile, permite-mi sa-ti dau o sugestie, dar sa nu ma injuri prea tare :D: de ce nu treci direct la o barca papuc, care e mult mai potrivita pentru bijuteria de motor pe care ti-ai luat-o ? 25 de cai e cam mult pentru Lotus, zic eu, plus ca pe un papuc ai alta stabilitate, alt confort, te desfasori altfel, si adaptezi si comanda la distanta, ca sa nu mai stai tot timpu cu gatu stramb si mana pe manerul motorului. Ca exemplu, eu zic ca pentru motorul tau se potriveste cel mai bine barca asta: http://forum.barcaholic.ro/showthread.php?p=10880#post10880 . Omu' o da si fara Johnson-ul de 20 de cai, ai deja toate comenzile montate, iar pretul eu zic ca e foarte bun, gandindu-ne ca se scade deja pretul Johnson-ului. Daca crezi ca barca ti s-ar potrivi, poti lua legatura cu proprietarul, eu stiu barca si m-am dat cu ea, pentru un pescar de Delta e tot ce-si poate dori :).
 
Merci Vali

Super bun pontul nu stiu cum de nu vazusem pana atunci anuntul tipului.Am vb cu el si pare un tip de treaba dar sper sa vand barca mea acum ca sa o iau pe a lui ca nu a avut ce face cu a mea ca sa facem un schimb cu diferenta.Intre timp astept sa vina maine ,poimaine un maner de mercury pe care il adaptez la honda si incep sa caut planul barcii de vis pe care sper sa-l incep usor usor.O sa-ti las o poza zilele astea cu o barca gen celei dorite de mine sa-ti dai cu parerea daca are rost sa ma incumet fara plan sau nu ca tare-mi place.
 
Acum, ca am inteles cam care iti sunt necesitatile, permite-mi sa-ti dau o sugestie, dar sa nu ma injuri prea tare :D: de ce nu treci direct la o barca papuc, care e mult mai potrivita pentru bijuteria de motor pe care ti-ai luat-o ?... pentru un pescar de Delta e tot ce-si poate dori :).

Iaca se rezolva problema cu comanda motorului :banana: ...... acum trebuie sa vand manerul de mercury pe care l-am luat sa-l adaptez dar asta deja nu mai conteaza :D .Merci inca odata Vali ! :noroc:
 

Atașamente

  • IMG_0142.jpg
    IMG_0142.jpg
    53 KB · Vizualizări: 154
N-ai pentru ce Horia, eu ma bucur ca ti-ai gasit barca potrivita, cum ma bucur de fiecare data cand se rezolva treburile intre baieti. Imi pare rau ca n-am ajuns si eu la Odaia sa ne cunoastem, da e timp suficient. S-o stapanesti sanatos, si daca mai ai nelamuriri, davai un mesaj pe forum :).
 
salut.care ma poate lamuri si pe mn intr-o problema?am o plasma de 4.80 cu un mercury de 15,cizma scurta.cand am cumparat barca avea oglinda inalta .am taiat oglinda pentru motorul meu dar nu merge cum trebui.intrebare:care stie cati cm tr sa aiba oglinda scurta??:titanic:

:sail::titanic::skip:b-)
 
Ultima editare:

Back
Sus