diferente barci

Salut,

Sint incepator in ceea ce priveste navigatia si barcile, de aceea va rog sa ma lamuriti si pe mine. As vrea sa stiu care e diferenta dintre caiac, canoe, barca gonflabila si pentru ce anume sint folosite fiecare, in ce conditii. As vrea sa-mi cumpar si eu o barca pentru a o folosi in vacante pe riuri, lacuri, delta si nu stiu de care tip sa imi iau. Nu o folosesc decit cel mult 1 luna pe an. Ce imi recomandati?
Va multumesc,
Nicks
 
Incerc sa lamuresc un pic termenii, fara a intra in detalii:

Caiacul si canoea sunt ambarcatiuni traditionale, ale diverselor popoare. In mare se aseamana, fiiind ambarcatiuni inguste si lungi, dar exista mici diferente:

- caiac este o ambarcatiune inchisa, care se conduce din pozitie sezut cu o padelă = vasla cu doua pale
mai multe: http://en.wikipedia.org/wiki/Kayak

- canoe este o ambarcatiune deschisa, care se conduce in mod normal stand in genunchi, cu o pagaie = vasla scurta cu o singura pala
http://en.wikipedia.org/wiki/Canoe
 
Salut nicks si bine ai venit pe forum. Pentru excursii mai lungi mai bine folosesti o barca rigida - caiac, canoe, iola, barca obisnuita, fiind mai rezistente. Pneumaticele sunt de obicei folosite la plimbari scurte sau pescuit, fiind usor de transportat dezumflate, dar sunt mai expuse la intepaturi, taieturi etc. Am prieteni care folosesc ceva intermediar, si anume caiace demontabile, cu schelet de lemn si invelis din PVC. Coboara pe Dunare pana in Delta la Sf. Gheorghe, si acolo demonteaza caiacul si il aduc inapoi cu vaporul pana la Tulcea.
 
tipuri de barci:::: tipul laguna vs. lotca pescareasca

:confused:sant foarte curios sa aflu care sant diferentele intre aceste modele din fibra , pretul la lotca produsa de tulceni este interesant ;) dar ma ingrijoreaza forma pupei de tip lotca:iupi: doresc sa o echipez cu un motor(preferabil trecut de media recomandata de producator b-))si nu as vrea sa aflu ca se produc efecte secundare la pupa care sa imi ia din avantul motorului:sail:http://www.motors-boats.ro/boats.htm
 

Atașamente

  • www.motors-boat.ro lotca 1000eur +tva 6  metri 7 pers max 20cp.jpg
    www.motors-boat.ro lotca 1000eur +tva 6 metri 7 pers max 20cp.jpg
    67.4 KB · Vizualizări: 185
Fa o proba pe apa cu fiecare. Personal n-as alege niciuna dintre barcile astea daca as vrea sa folosesc un motor mai mare. Lotca e facuta dupa modelul fabricat prima data prin 1982 la Cooperativa Bratesul din Galati, unde niste meseriasi au adaptat pentru productia din fibra o lotca de 17 crivace, care sa duca si un motor Veterok. Forma pupa fiind pastrata de la modelul original de barca din lemn, are calitati foarte slabe cu motor, cu un singur om spui ca e o p..a sculata pe apa :D. Am sa fac niste poze si filmulete, sa vezi cum merge. Se merita lotca daca esti pescar profesionist (e facuta special pt asta), sau daca ai motor mic, pentru regim de deplasament.

Laguna e mai buna, dar nu din cale-afara. Depinde de la cine o iei, unii "uita" sa foloseasca suficienta fibra si rasina. Barca e un compromis, merge binisor si cu motor mai mare, dar trebuie echilibrata bine cu greutate suficienta in prova, ca altfel sta si asta "sculata" (mai putin :p). Cel mai bine e sa aiba comanda centrala ca sa stea bine pe apa, dar te cam ard baietii pentru asemenea "mofturi" (pupitru, volan, comenzi la distanta, mansa), de sare scoru' binisor. Avantajul Lagunei e ca este cu strake-uri (clinuri), deci are estetica, rigiditate buna a corpului, stabilitate de drum (comportament similar cu barcile cu redane), iar dezavantajul e pretul si calitatea inconstanta a barcilor, mai pe romaneste buleala care se da cateodata.
 
Black Sea 4.50HB

Modelul Black Sea 4.50 HB are cabina? M-am tot uitat la poze si nu prea mi-am dat seama... oricum o sa le scriu si un mail pentru mai multe lamuriri. Ca pret mi se pare relativ ok pentru o coaja noua. Stie careva mai multe despre barcile celor de la Tulcea? Se merita?
 
Cel mai nimerit ar fi sa intrebi la Tulcea :)

Daca vrei sa alegi o barca, intreaba-te mai intii ce vrei sa faci cu ea. Dupa aia unde sta cind nu e pe apa, cu ce o duci si asa mai departe.

Pe de alta parte ceea ce-mi merita mie s-ar putea sa nu-ti merite tie.
 
Recunosc ca nu am fost destul de explicit! Cand am intrebat daca merita m-am referit strict la raportul calitate-pret, seriozitatea firmei...in ideea daca exista cineva pe forum care a interactionat cu ei. In ceea ce priveste alegerea barcii, sunt ferm convins, din experienta motocicletelor, ca nu o voi nimeri din prima, ba mai mult cred ca nici din a 2-a :D . Si acolo, imi plac soperele, dar sa le vad la altii, am o colectie acasa de machete cu harlauri, dar sunt nebun dupa enduro si m-am oprit la supersport :confused:. Am tot vrut sa trec inapoi pe enduro dar nu-mi vine sa renunt la gixer nici mort. Asa ca stiu sigur ce va urma si la barci. De un lucru sunt insa foarte sigur: o vreau cu cabina! Si aici, fiind un tip clasic in esenta, mi-ar place un velier dar ca si cu choperele, sa-l vad la altii...parca tot motorul ma atrage, drept pentru care voi ramane la o cabinata cu motor. Acum, cu lungimea, momentan cu cat mai mica cu atat mai bine dar sunt ferm convins ca in viitor imi voi schimba optica. Pentru inceput, voi face ceva excursii in susul si-n josul Dunarii, pe urma probabil ca pofta va veni mancand si implicit dorinta de a-mi lua altceva.
 
Catalin, din pacate experientele mele cu vanzatorii de barci din Ro sunt naspa. Nu ca as vrea eu sa-mi iau ceva, dar am destui amici care au luat plasa cand si-au luat barci, si apoi le venea sa-si dea cu barda. Ori si-au luat barci de la producatori romani lucrate la buleala, ori si-au luat ceva adus de afara, scump si nepotrivit nevoilor lor. Nu vreau sa generalizez, dar piata asta e eterogena tare, si plina de ignoranti si imbarligatori care sunt disperati sa-ti bage pe gat marfa proprie.

Cel mai bine e sa te dai cu cat de multe barci poti, ca sa-ti faci o idee. Daca n-as avea damblaua cu velierele clasice (boala veche :) ), mie mi-ar fi placut un power-sailer gen MacGregor, dar mai mic si mai ieftin, sa pot sa-l car si cu Loganu'. As fi luat barca pe trailer si m-as fi dat oriunde gasesc o rampa, as fi mers cu motor daca sunt grabit, m-as fi dat cu vela pentru relaxare, as fi avut si un cuibar confortabil pe apa, si as fi folosit-o si ca rulota la nevoie.

App de motoare: iti spune unu care a renuntat la speed supersport (600) dupa ce a vazut moartea de 2 ori, ca mai bine revii la enduro :). E boala grea speed-u' asta, e ca o cadaoala care-ti da putza sa te innadeasca, si deodata sa te trezesti inconjurat de ciori cu shundele la gatu' tau :p. Decat sa ma faca pilaf vreun nemernic in trafic, mai bine ma duc pe aratura cu capra, si daca-mi rup gatu', cel mult imi dau mie insumi un cap in gura (asta daca mai am cu ce).
 
Vali, asta vream sa aud, pareri despre producatori de la oameni care s-au izbit de ei! Nu pot sa uit cum, cu ceva ani in urma cineva mi-a povestit de un producator roman de moto, motoreta noua si ieftina, bla, bla si uite asa am descoperit First Bike-ul! Noroc ca nu mi-a acordat banca creditul ca altfel plangeam si azi! Pe urma am descoperit forumurile de specialitate unde am ajuns la concluzia ca decat o panarama noua si dator la banca 4 ani mai bine un Nipru sh cu banii jos! Asa si cu barcile, vreau sa aud cat mai multe pareri, vreau sa ma documentez cat mai mult si pe urma sa fac alegerea. Barcile autohtone ma atrag in primul rand, dupa cum cred ca va imaginati, datorita preturilor. Nu fac banii pe nicovala, asa ca bugetul e limitat. Initial am vrut sa iau o toroapa, care ulterior s-o reconditionez bagand astfel banii treptat in ea. Dar am descoperit cu stupoare ca si in lumea barcilor domina samsarii infometati dupa castiguri fabuloase si hotarati pe teapa. Un alt aspect reprezinta devalorizarea unei astfel de barci, deoarece sunt sigur ca nu voi ramane la prima alegere! Pe undeva e normal, fiindca sunt un tip rational si nu ma voi avanta din prima la ceva ce nu se preteaza experientei mele. Asa am facut si la moto, am plecat de la 32 de cai si am urcat treptat pana la 110.

In concluzie, intrebarea care ma framanta este: daca merita bagati banii in barca tulcenilor, sau a galatenilor de la Spat ( e si la ei Gama630 care-mi place dar nu-i stiu pretul, inca) sau mai bine luat ceva sh de afara la aceiasi bani? Mentionez ca barca imi va trebui pentru ceva minicroaziere de w/e pe Dunare si/sau ceva lacuri (deocamdata am doar D-ul...deci ape interioare scrie pe permis, ape interioare vor scrie si pe mine).
 
Ca sa te informezi cel mai bine, totul e sa te dai, sa vezi cum iti place tie, conteaza mai putin parerile altora. Nu stiu barca tulcenilor (poate ai un link), dar personajele alea nu-mi inspira incredere, si in general n-am incredere in producatorii din Ro, s-au obisnuit s-o arda la smechereala, pentru ei toti clientii sunt niste fraieri care habar n-au de barci si trebuie prostiti. Eu personal nu vreau s-aud vreodata de Spat sau Plasma, poate Romcraft s-ar merita, cu toate ca sunt scumpe.

Am vazut totusi odata la TV un tip bazat, fost modelist, care facea niste barci foarte misto, cu un tunel in zona pupa a operei vii, si sincer din experienta mea cred ca barcile alea se misca excelent. Plus ca tipul facea la comanda si avioane de agrement, din kit-uri luate de afara, deci are manutza de aur, sincer as avea incredere sa iau de la el, daca are pret bun (nu mai stiu de unde era).

Pe de alta parte, un sh are valoare mica de revanzare, mai ales ca e o inflatie de barci sh pe piata. Eu zic sa cauti pe indelete, fara graba, si cere vanzatorului sa te lase te dai suficient cu barca, ca sa iti dai seama cum merg si barca si motoru'. Evita barcile date la pachet cu motoare in 2 timpi, fiindca majoritatea consuma mult, sunt uzate, si piesele se gasesc greu si sunt scumpe. Deci poti incepe sa cauti, ia-i la rand, vezi cum se comporta respectivii, si baga un feedback aici pe forum, sa stie lumea cum e, si sa te mai consiliem in caz de nevoie. Succes :)
 
http://www.motors-boats.ro/boats.htm - Black Sea 4.50 HB.

De cele de la Spat de ce zici ca nu vrei sa mai auzi? Ca asa privind la poze arata binisor, ma rog, acum nu stiu la ce bani sunt...
Intreb, din simplul motiv ca vreau sa aflu cat de "riscant" e sa iei un lucru romanesc. Nu sunt un tip rupt de realitate. Sunt mai mult decat constient ca rumanul nu-i capabil sa faca ceva de calitate. Vorba aia loganul nu va fi never Mercedes, dar cum n-am bani de mertzan in momentul de fata... asta ar fi ideea, merge o barca d'asta indigena pentru inceput? Imi fac oare ucenicia cu ea? Sau cand voi pune vreun motor de 30 de cai pe ea face baldabac? Pluteste oare :D? Cat de amatoristice sunt oare?
 
Am multe motive de nu vreau sa aud de Spat sau Plasma, cunosc bine ce e acolo, am sa-ti dau un pm. Asemenea firme s-au "profesionalizat" experimentand pe banii clientilor. De curiozitate fa-le o vizita si vezi in primul rand cum esti tratat, asta iti va spune multe despre respectivii. Sau da un search pe net si ai sa ai surpriza sa vezi ce spune lumea pescareasca despre ei.

N-as spune ca romanul nu e capabil de lucruri de calitate, barcile de care spuneam ca le-am vazut la Tv, sau barcile Romcraft sunt exemple de calitate. Nici Spat-ul nu face barci rele, n-o sa faca vreo barca baldabac, dar sunt prea scumpe fata de valoarea lor reala. Barca de la Tulcea nu cred ca are cabina, acolo poate fi un spatiu de bagaje, si chiar daca ar fi cabina, ar trebui sa fii contorsionist ca sa incapi in cosciugu' ala :). Cel mai bine vezi la fata locului, cu ocazia asta vezi si cum se comporta cu clientii, o asemenea vizita e edificatoare.

Eu zic ca totusi mai bine iei un lucru romanesc decat un sh, fiindca la bani sunt cam la fel. Important e - insist - sa cauti pe indelete, fara sa te grabesti, si sa te dai cat mai mult, chiar si cu barcile altora, ca sa vezi ce-ti trebuie. Barcile romanesti sunt de toate calitatile, asa ca nu pot spune ca sunt mai amatoristice sau mai profesioniste, depinde de ce-ti doresti si cat esti dispus sa dai.
 
Ultima editare:
Am multe motive de nu vreau sa aud de Spat sau Plasma, cunosc bine ce e acolo, am sa-ti dau un pm.


Merci mult, mai mult decat elocvent. Cat de curand sper sa le fac o vizita celor de la Tulcea si voi posta aici impresia facuta. Daca nu ma insel, au fost si la Romanian Boat Show si din ce mi-aduc aminte mi-au atras atentia si atunci....
 
m-ati bagat in ceata:confused:imi doresc o barca ieftina noua preferabil cat mai lunga si subtire preferabil de 6 m si 6 pers.si un motor de max2500eur (15-20cp ),lotca era ideala , laguna 480 pare lata si scurta nu am bani de una cu consola centrala ca deja luam versiunea diesel de la spat romcraftul este scump dar certificat de toti bun .Voi ziceti ca nu sant bune dar mai bune decat SH-urile un punct in plus pentru alegerea mea sa zicem ca nu aleg varianta lotca cu 2 varfuri dar macar cea cu prova este mai potrivita decat laguna???? ca este mai lunga si apoi ce talpa se foloseste in cazul asta ca eu vreau sa pot si sa zbor la nevoie b-):skip:
 
Gigi, in cazul asta cel mai bine ia-ti o lotca, din-aia cu oglinda (pupa taiata), si impaca-te cu un meserias sa-ti faca o platforma din fibra la pupa in zona liniei de plutire, pe care sa se sprijine barca la glisare, cand vrei sa "zbori". S-ar putea sa se ingreuneze putin la pupa din cauza platformei, dar cel putin nu se mai ridica prova la glisare. Daca ai nevoie de detalii, mai da un semn pe forum.
 
de ce nu o lungeste din fabrica

sa o lungesc ?????si motorul unde vine????? atatea intrebari cand toate se rezolvau cu profesionalism si sinceritate la producator!!!!!
 
Deci te-ai convins si tu cat de "profesionisti" sunt producatorii. Nu e vorba de lungit barca, ci de adaugat la coada barcii o platforma din fibra la nivelul apei, care te va ajuta mult la viteza. Oricum, daca vrei mai multe detalii, doar stam aproape, ne putem gasi undeva, imi dai un pm si rezolvam.
 
Caseta motor

Nu e vorba de lungit barca, ci de adaugat la coada barcii o platforma din fibra la nivelul apei, care te va ajuta mult la viteza.

De acord , solutia propusa de Vali, si anume o mica "aripa portanta" in zona pupei va ajuta mult la mentinerea pupei in poz. corecta , cel putin la mars.

Lotca reactioneaza sensibil la deplasarea centrului de greutate spre pupa.
In afara de acest aspect este o barca tipica de deplasament, nu glisor.
Supramotorizarea este inutila si consecintele de-a dreptul catastrofale...

In afara de outboard fixat la oglinda, ar fi 2 solutii alternative:
a) amplasarea motorului intr-o caseta, la cca. 0.25-0.3 din lungimea CWL, masurata de la pupa.
Am atasat o schita.
Solutia nu este f. raspandita, dar se poate intalni pe ici-colo (am vazut cel putin 2 barci cu caseta si pe Razelm).
Caseta corect dimensionata si ancorata de varangi nu va influenta neg. structura de rezistenta, 2 traverse longitudinale (+ varangile) pot prelua 100% efortul de pe chila (chila fiind "intrerupta" pe o portiune de caseta)

b) Amplasarea unui motor inboard, mult mai aproape de centrul de grautate (CG) a barcii, decat un outboard atarnat de pupa.
La necesarul de putere sub 5 kW -->6,5 CP
(regim de deplasare economic la cca.5,5m CWL si max. 0.8 to deplasament)
se gasesc o multime de motoare industriale, in 4 timpi , racite cu aer, pretul sub 300 euro.
Ramane problema unui reductor/inversor pt. puteri mici, sunt cateva optiuni pe aceasta tema.
Si aveti nevoie bineinteles de o carma, amplasata in curentul elicii.
 

Atașamente

  • Box.gif
    Box.gif
    57.1 KB · Vizualizări: 94
sant un pirat b-)

voi m-ti ametit :iupi:sant total confuz :cool:eu vreau un titanic :titanic:voi imi dati o barcuta :sail:raman la parerea ca semi lotca imi mie imi este potrivita :D am renuntat la gandul de a cumpara o laguna 480 de la spat de cand am vazuto pe cea de la plasma mult mai bine lucrata zic eu din pacate nu gasesc poze si preturi pentru astea de la bratesul si intreb pentru laguna de la plasma ce fel de motor este indicat ce cizma , ce putere ???? va multumesc de sfaturile cu motorul inbord dar vreau sa fie totusi nou :rolleyes:
 

Back
Sus