Dinghi gonflabil

Rolias

born2sail
Va supun discutiei o trilema pe care o am:
pana la ziua in care o sa am micul velier visat , vreau sa profit de reducerile de iarna si sa cumpar o gonflabila intre 2.3 si 2.7m , plus un motor termic, foarte rezistente la apa de mare si la regimul intensiv de pescuit pe care vreau sa il aplic (rashcaiala de pietre, crengi, etc).
Barcuta as vrea sa o folosesc pe urma ca si dinghi anexat la velier.
Nu am cum sa construiesc eu una din cauza celor 2 maini stangi si a spatiului din apartament.
Si neaparat vreau gonflabila , sa o pot face pachet cand emigrez sau pana atunci sa o tin in debara.
Am pus aici 3 link-uri gasite cu goagle si diferite de link-urile promovate de colegii nostri care si vand astfel de barci .
Daca ati avut de a face cu gonflabilele (barci, nu... :) ), va rog sa nu ezitati cu sfaturile pro sau contra sau chiar noi propuneri.
De asemenea , astept sugestii ce marca motor de max. 4Hp ieftin dar fiabil sa iau. (poate sa fie si pe GPL ;) )

http://www.hibiscussport.ro/barca-pneumatica_fibra-sticla.html

http://www.totalfishing.ro/barca-pneumatica-as-samba-265-allroundmarin-p-5913.html

http://www.totalfishing.ro/barca-pn...70m-cu-chila-gonflabila-si-podina-p-6235.html

Multam. :noroc:

P.S. @Admin : Am pus special aici threadul si nu la rubrica gonflabile pentru ca acolo sunt numai anunturi de promovare si desi nu o am inca, e totusi barcuta mea.
 
Ultima editare:
Va supun discutiei o trilema pe care o am...
pana la ziua in care o sa am micul velier visat , vreau sa profit de reducerile de iarna si sa cumpar o gonflabila intre 2.3 si 2.7m , plus un motor termic, foarte rezistente la apa de mare si la regimul intensiv de pescuit pe care vreau sa il aplic (rashcaiala de pietre, crengi, etc).
Barcuta as vrea sa o folosesc pe urma ca si dinghi anexat la velier.
Nu am cum sa construiesc eu una din cauza celor 2 maini stangi si a spatiului din apartament.
Si neaparat vreau gonflabila , sa o pot face pachet cand emigrez sau pana atunci sa o tin in debara.
Am pus aici 3 link-uri gasite cu goagle si diferite de link-urile promovate de colegii nostri care si vand astfel de barci .
Daca ati avut de a face cu gonflabilele (barci, nu... :) ), va rog sa nu ezitati cu sfaturile pro sau contra sau chiar noi propuneri.
De asemenea , astept sugestii ce marca motor de max. 4Hp ieftin dar fiabil sa iau. (poate sa fie si pe GPL ;) )
..

Cea mai buna e un tender rigid pt ca tine la tavaleala si nu ai probleme de intepat/spart/gaurit/peticit si celelalte. Plus ca se comporta mai bine pe apa, poti sta in picioare mai usor si al aceeasi lungime duce mai multa greutate dacat o gonflabila. Dar are cel putin un dezavantaj (care ppoate deveni mare): volumul. Daca vrei s-o urci si s-o depozitezi pe punte te va incurca teribil. Sau daca vrei s-o duci acasa. Al doilea dezavantaj e greutatea: cel putin dubla fata de o gonflabila.
Un compromis este gonflabila cu fund de fibra dar si acolo ai probleme cu volumul la depozitare. Plus pretul!
Cele mai uzitate pe care le-am vazut sant gonflabilele simple, cu podina de tego sau aluminiu sau simpla pode gonflabila. Ieftine si usoare, se preteaza perfect ca tender si chiar ca barca de pescuit daca ai grija de ea.
Cele mai bune preturi pt barci noi le-am vazut la Targ la Dusseldorf, und de 240 simpla era 400 eur si una de 270 cu fibra era 700-800. Poate se mai organizeaza potera anuala in ianuarie si te lipesti de careva.
Daca accepti si una la mana a doua trebuie sa ai rabdare ca a venit iarna si pescarii le vand la greu. Mai ales prin ianuarie-februarie. Tr sa urmaresti anunturile de pe variile situri de unditari.
Sau pe okazii.ro este unul din Ploiesti care aduce gonflabile si motoare OB de afara tot timpul. Cand am fost la el avea curtea plina de barci si cel putin 10 motoare pe o scandura!
Mai e un factor de cantarit la achizitia unui tender: cu cat e mai scump cu atat e mai tentant pt lotri si chiar si in Mediterana asta e primul obiect care se fura de la iahturi. Si daca te lasa in Sardinia fara una de 2000 de euro iti bagi ghiara in gat ca pitigoiul dar daca te golesc de una de 300eur te duci sambata in targul local si cumperi una la fel!

Era sa uit o sursa majora: Sfantul Ebay.de. Chiar si cu transport iesi mai ieftin ca in RO!
 
Ultima editare:
Skipper are dreptate ca de obicei, dar as vrea sa adaug cateva puncte importante:

1. Materialul din care gonflabila este construita e foarte important daca scopul final e sa pleci pe multi ani. PVC-ul este complet distrus de UV in 6 luni. Hypalon ramane aproape intact dupa 20 de ani chiar si folosit la tropice. Bineinteles ca hypalon este mult mai scump dar matematica e simpla. Eu am cumparat 2 gonflabile intr-un an si sunt gata de a treia. E clar ca in final iesi mai ieftin cu cea scumpa. Dupa aia, cum zice skipperul, e mai atractiva pentru hoti, mai ales in Caraibe si polinezia franceza (in Moorea cand eram acolo, au venit baietii inotand noaptea si au luat 6 odata. 4 au fost gasite a doua zi dar fara motoare.)

2. Ca motoare cele mai fiabile sunt cele 2-stroke. Arata patetic dar am vazut oameni cu acelasi outboard de 20 de ani. Problema e ca in EU astea nu mai sunt vandute pentru ca "polueaza." O alta afacere mare pentru corporatii care baga pe gat motoare mult mai scumpe, mai grele si nici pe de parte atat de fiabile ca cele dinainte.
Poate se mai gasesc pe undeva prin est motoarele alea vechi ca Yamaha 2-stroke sau Tohatsu 2-stroke. Tohatsul meu are 2.5 hp si mi-a pornit si dupa ce m-am rostogolit in surf pe o plaja in NZ. Motorul fusese submersat de mai multe ori si dupa ce am curatat si uscat bujia a pornit ca nou nout.
 
Va multumesc frumos pentru sfaturi ;
De hypalon m-am documentat zilele astea si intradevar e sfant ; am citit ca fac niste cehi de la Gumotex barci "sovietice" din hypalon de te tin j'de ani ; intri tu la apa inaintea barcii. Si nici nu arata super fancy sa le ia ochii hotilor.
Sfatul cu motoarele e deasemenea foarte util , chiar n-am gasit nimic pe goagle despre asta si apreciez ca imi impartasiti din experienta.
Daca mai sunt si alte pareri le astept cu interes , sunt un cumparator problema pentru economia de piata moderna; ma documentez o luna inainte sa iau un televizor de o exasperez pe nevasta-mea.:rolleyes:
Cius !
 
Hypalon vs. Pvc

Am urmarit cred toate polemicile intre cele doua materiale , balanta inclina indubitabil in favoarea hypalonului ; dar acum ce spunem de caiacele Klepper ,Pouch din pvc care au 20-40 de ani si arata impecabil .
Eu am cumparat un caiac Pouch Rz 85-3din Germania anu asta cu 390 eur si arata impecabil desi are vreo 20 ani sau mai bine si e din pvc. Tot acolo am vazut si caiacele Wayland si arata super acum nu stiu de ce? este diferenta asta de pret intre Wayland http://www.sklep.wayland.com.pl/index.php?p3,harpoon-i-expedition care e din hypalon si Klepper http://barciinbagaje.ro/index.xhtml...le_rafting_peridoc=Expedition&id_categorie=25 fac comparatia intre cele doua pe care le-am vazut unu langa altu si oamenii de acolo au recomandat Wayland pt ca are un raport calitate -pret muult mai bun.(baietii se ocupa cu caiace demontabile de vreo 20 ani). Poate Klepper e mai bun dar diferenta de pret e de peste 4 ori mai mare la Klepper.????
Asadar cred ca se poate gasi si o gonflabila din hypalon la un pret corect .:ahoy:
 
Am urmarit cred toate polemicile intre cele doua materiale , balanta inclina indubitabil in favoarea hypalonului ; dar acum ce spunem de caiacele Klepper ,Pouch din pvc care au 20-40 de ani si arata impecabil .

Faceti o confuzie: Klepper si PVC sunt "parteneri" incepand din anul 2009. Mai exact pana in 2009 Klepper nu a folosit PVC. La inceput au folosit cauciuc natural si au trecut pe urma la Hypalon. Din 2009 folosesc si PVC pentru gama Smartline - gama ieftina de la Klepper.
Dar pana la urma acest topic nu este despre caiace ci despre dinghy.
Si ca sa revenim la discutia din topic pot sa afirm urmatorul lucru: mai multi fabricanti folosesc Hypalon, dar nu toti folosesc aceeasi tehnica de fabricatie. In afara de material conteaza mult si sudura materialului.
De exemplu Grabner fata de alti producatori are o tehnica speciala pentru suduri: prima data formeaza corpul barcii prin sudarea materialului si pe urma vulcanizeaza barca. Rezultatul: rezistenta net superioara a sudurilor fata de alti producatori.
Alt aspect important: Grabner foloseste cauciuc natural pentru stratul interior al materialului ce formeaza corpul barcii. Ce inseamna asta: elasticitate si rezistenta; mai exact o presiune de operare de 0,3 Bari ce confera barcii rigiditatea uneia cu corp din fibra de sticla. Aceste "mari-mici" aspecte fac diferenta de calitate si direct proportional influenteaza si pretul. Adica o barca cu calitati foarte bune (de exemplu Grabner) = un pret mai mare. Dar pretul mai mare deriva din materialele folosite (Hypalon si cauciuc natural) si tehnica de fabricatie (cea enuntata mai sus).
Exista variante mai ieftine (tot timpul o sa fie pentru cineva care este orientat catre un pret mai mic), dar aceste variante nu inseamna ca se ridica la calitatile unui produs mai scump. Sunt doua chestii diferite. Conteaza pana la urma bugetul pe care il ai, ce vrei sa faci cu barca si cata valoare vrei sa dai banilor tai.
 
Ultima editare:
PVC vs. Hypalon

Salutari tuturor,
eu am un Quicksilver din PVC si sunt foarte multumit de ea. De 4 ani sta vara zi de zi pe Mediterana (Costa Brava) si desi partial o acopar, zonele expuse radiatiei solare sunt ca noi. Banuiesc ca nu degeaba fabricantul acorda 5 ani garantie pentru material.E drept, pentru hypalon, garantia este mai mare, dar si pretul este pe masura si ar fi indicat doar daca ai de gand sa emigrezi in tari mai calde decat cele europene.
Sunt de curand in Romania si practic e primul post pe barcaholic, in prima zi am stat pana spre dimineata citindu-va.
In curand voi posta si ceva poz(n)e cu Rosioara pe Mediterana; in anii acestia am trecut prin destule, practic intre Lloret si Cap de Creus am batut toata Costa Brava, uneori cu valuri de 2m si tramuntana, dar tipa s-a dovedit foarte solida si fiabila.
Acum ne pregatim pentru Delta si Marea Neagra; o sa va mai intreb eu si despre astea.
Dar ca sa revin la topic, criteriul meu pentru barcile pneumatice ar fi ca sunt de preferat marcile consacrate si oricum fugiti de second-hand.
 
...PVC-ul este complet distrus de UV in 6 luni. Hypalon ramane aproape intact dupa 20 de ani chiar si folosit la tropice...

Exagerezi. Daca lansezi barca ocazional, 2-3 ori pe an, in niciun caz 365 zile/an, este recomandata o barca din PVC 1.100 Dtex. Daca folosesti barca zilnic se recomanda hypalon. Acum mai depinde si la ce-o folosesti, ca grad de uzura.

PVC vs. Hypalon:

"Hand Glued Seams Vs. Welded Seams

Glued (PVC)
Strength/Bond type: Strong -- Chemical/Molecular bond
Durability: Good -- Problems with old PVC boats falling apart have been resolved for over 10 years.

Welded (PVC/Polyurethane)
Strength/Bond type: Strong -- Molecular bond
Durability: If temperature, feed rate, and other factors are ideal: Good. -- Welding combined with folding a boat can cause microscopic fracturing of the coating resulting in the boat loosing air over time. Welded seams are not advisable with polyester base fabrics.

PVC Fabric Vs. Hypalon

PVC
Pro: significantly less expensive then Hypalon.
Con: won't last as long in the direct sunlight as Hypalon. (if left unprotected).

Hypalon
Pro: will last significantly longer than PVC when exposed to prolonged periods of direct sunlight.
Con: significantly more expensive then PVC.
Con: looses air over time due to its structure.

There is no doubt that PVC fabric won’t last as long as Hypalon fabric if the boat is subjected to prolonged periods of direct sunlight and no measures have been taken to protect the PVC fabric from the sun (i.e. boat cover or UV spray). After a number of years in direct sunlight the PVC fabric can become sticky. After that it can also become discolored."
 
Bine stavride,stai sa vin din oras si o sa pun si poze.Inclusiv cu plimbarea care am facut-o duminica trecuta pe Ghiol!Putina rabdare!
 

Back
Sus