Pana in 20 de cai nu se inmatriculeaza deci nu am obligatia sa circul cu niciun act la mine.
Dupa cum stim cu totii, dupa ce in Romanica pitoreasca nu s-au mai inmatriculat barcile sub 7m cu motoare sub 20CP, minunata noastra patrie a devenit raiul pe pamint al motoarelor furate de prin toata Europa. Furat, nefurat, e treaba fiecaruia cum vrea sa se dea pe apa. Dar, chiar daca nu este inmatriculat(bil), trebuie sa detii o dovada de achizitie asupra acelui motor.
Si voi veni aici drept exemplu cu o intamplare din vara asta, cand, la pescuit fiind in zona Scurta (Ostrovul Prutului), onor Politia de frontiera m-a scotocit la acte. Mentionez ca detin tot o barca neinmatriculata, la care am bineinteles facturile de achizitionare pentru barcaz si motor (nefurat!). Asadar mi-au fost cerute: permisul de conducator de ambarcatiune, cartea de identitate a mea si a prietenului cu care mai eram, permisele de pescuit cu autorizarea de pescuit in zona de frontiera si (surprize, surprize!!!) actele barcii - unde au tinut sa sublinieze - doreau sa vada facturile barcii si a motorului! Bineinteles ca, baiat prevazator, le aveam la mine si nu a fost nici o problema.
Revenind la remarca ta... ce s-ar fi intamplat daca nu aveam actele la mine? Probabil o cearta zdravana, luarea in custodie a barcii si motorului pana la elucidare, si o plimbare pana la Isacea, pentru ca patrula era a judetului Tulcea.
Concluzia - (si este de fapt modul meu de a gandi) - de ce sa-mi stric iesirile pe Dunare, in Delta sau de aiurea, pentru amanunte de acest gen, cand pot, cu un minim de efort, sa fiu in legalitate si sa ma pot bucura de aventurile nautice sau de oricare gen...