Evinrude 25BF79R

Salut,
Asa cum scriam la Constructia de barci, am un motor Evinrude 25BF79R, in doi timpi, de 25 cai putere, fabricat in 79. Am nevoie de ceva detalii si sfaturi legate de exploatare:
-cum se blocheaza in pozitia de transport
-ce e cu mufa electrica cu trei contacte de pe lateral, am inteles ca livreaza curent alternativ, 300V, pentru luminile barcii
-care este proportia corecta pentru amestecul benzina+ulei
-as vrea sa schimb uleiul de transmisie, ce tip de ulei ar fi ok
-imi trebuie o sursa rezonabila pentru piese, in special garnituri si oringuri necesare unei revizii.
Pe internet am gasit un manual de service foarte complex, pentru motoarele din perioada 1971-89, insa nu contine detaliile specifice acestui tip de motor.
 
Salut,
-ce e cu mufa electrica cu trei contacte de pe lateral, am inteles ca livreaza curent alternativ, 300V, pentru luminile barcii

aici gasesti microfisele pt toate motoarele din 79. ar trebui sa gasesti si o descriere a mufei tale.
-care este proportia corecta pentru amestecul benzina+ulei
50:1 e standard pt motoarele din generatia aia

-imi trebuie o sursa rezonabila pentru piese, in special garnituri si oringuri necesare unei revizii.

Dupa ce gasesti codul pe site-ul de mai sus, comanda de pe internet.
 
Salut ghyoc,
Din pacate codurile de pe site-ul pus de tine nu se prea potrivesc cu motorul meu, in plus, la toate cele patru modele de 25 cp din '79 apare si starterul electric, deci este o nepotrivire sau o gherla pe site.
 
inteleg
dupa cum aflam de aici motorul tau este de fapt johnson branduit ca evinrude.
acest fapt e confirmat si aici

din pacate pare sa fie un model destul de rar.
in baza de piese de schimb a BRP (care e actualul proprietar al evinrude si johnson), baza pe care o gasesti aici nu apare acest model la johnson.

ma mai uit si revin
 
din pacate pare sa fie un model destul de rar
In mod cert este rar, spre exemplu, eu am doar unul :)
M-ar coafa un pdf sau scan dupa owners manual. Am o vaga senzatie ca raportul de amestec este mai mic, la 50:1 cam fumega, in plus, la ultima utilizare de acum 4 ani s-a mers cu 25 ml ulei la litrul de combustibil.
 
M-ar coafa un pdf sau scan dupa owners manual. Am o vaga senzatie ca raportul de amestec este mai mic, la 50:1 cam fumega, in plus, la ultima utilizare de acum 4 ani s-a mers cu 25 ml ulei la litrul de combustibil.

25ml la litru semnifica un raport de 1:40 in matematica mea asa ca 1:50 e mai sarac.

ai undeva stantata cilindreea pe bloc ? e posibil sa ai un motor omc de 521cc, caz in care mai gasim cite ceva
arunca un ochi aici si zi-mi daca il recunosti dintre pozele alea

daca rezulta ca e un omc 521 poti sa gasesti ceva documentatie aici dar mai gasim si prin alte parti

pentru alte poze cu motoare omc 521 branduite evinrude si johnson aruca un ochi si aici
 
Hahaha, sunt un mare terminat, eu am facut calculul cu 50 ml la litru :)
Asta nu este motiv pentru pensionare anticipata?
Am identificat motorul in ultimul link:
 

Atașamente

  • motor.jpg
    motor.jpg
    86.1 KB · Vizualizări: 116
atunci felicitari, esti fericitul posesor al unui motor omc de 521cc
sper ca ai avut ambitia sa-l citesti pe dante in original in tinerete pt. ca mai toate linkurile sint in italiana
pe site-ul pe care este poza (http://digilander.libero.it/OLDMERCS/) gasesti cam tot ce vrei
Sper sa nu se fi suparat Dante, dar nu l-am citit in original si nici nu cred ca o sa reusesc in viata asta. Am sa incerc totusi sa ma adaptez la trista realitate, adica voi abuza traducaretul din google chrome.
 
Cred ca sunt urmarit de un blestem de generat de ceva francezi betivani...pana in urma cu 2 luni am avut un oltcit care a fost integrat in barca. Bineinteles ca evinrudele refuza sa porneasca normal si are tendinnta de a se inneca. Urmarile sunt deductibile (pentru cine a avut oltcit sau a interctionat suficient cu astfel de personalitati), va trebui sa dau jos carburatorul, sa il fac bucati si sa il pun la murat in decarbusolv. Suspectez cui (mai corect supapa) pontou diliu si/sau plutitor neplutitor.
 
"Suspectez cui (mai corect supapa) pontou diliu si/sau plutitor neplutitor"
Si care-i problema?
Curatatul carbuatorului este o indeletnicire f. placuta pentru lungile seri de toamna ! :-)
 
Pot gasi o gramada de alte indeletniciri, mult mai placute..o sa il curat, ca trebuie sa functioneze totul ok in doua saptamanai.
 
Buun, am curatat si suflat cu aer carbucitorul, acum cuiul pontou lucraza corect. Am gasit o bujie cu izolatorul ceramic crapat, asa ca sunt in cautare de bujii ngk br7hs sau champion (q)l82c. Bineinteles ca nu am avut rabdare si l-am pornit cu niste sinteroameuzate de la break. Dupa 5 minute de functionare a inceput sa mearga relativ rotund.
 

Back
Sus