A trecut si examenul asta, cu lume multa (aprox 50-60 candidati) si televiziune
-->
stirea video
S-a tot intrebat pe aici cum e cu examenul: au fost 3 chestionare, din cele 3 domenii (RND, marinarie, conducere si manevra), a cate 10 intrebari. Baremurile variaza, minimurile sunt intre 7-8. Timp alocat: 60 min.
Fiecare intrebare are un singur raspuns corect, nu sunt intrebari capcana. Textele intrebarilor si raspunsurile sunt copy/paste din RND, manualele de pe siteul ANR preluate si in
Manualul conducatorului de ambarcatiuni cu motor pentru agrement, cine a citit de 1-2 ori cartea aia nu are probleme.
Pana la urma s-a dat si pt. "C" dar in paralel, deci nu puteam da si D si C in aceeasi zi
Din memorie cateva din intrebari de la mine si din ce mi-au mai zis cativa participanti:
La marinarie:
- cum se numeste locul de imbinare a filelor de bordaj
- elementul de baza al paramei
- ceva intrebari care aveau raspuns "binta" sau "babala"
- intrebari despre componentele ancorei
- unde se foloseste ancora cu 4 brate
- intrebari legate de matiseala, patronare, gasa, rodanta, ureche, tachet, turnichet, cui de stapazan,rama
- intrebare despre componentele ramei
La conducere si manevra:
- tot felul de intrebari despre elice, pasul elicei, rpm, etc
- intrebari despre efectul carmei asupra navei ("ce se intampla daca viteza creste ...", "cum putem mari efectul de guvernare....", etc)
- intrebari de acostare (cum alegi locul de acostare, lungimea lantului, daca se tine sau nu cont de vant, etc)
- intrebari despre recuperat omul din apa si pozitia navei fata de naufragiat
- intrebari despre alegerea elicei in functie de tipul de nava
- intrebari despre trimm
La RND se pare ca sunt intrebari din toate domeniile, inclusiv din navigatia pe sectorul Tulcea-Sulina
- intrebari de definitii ("ce este o ... ", eu am avut ceva cu lumina de catarg)
- intrebari de lumini (cu poze sau fara poza, numai cu explicatie)
- intrebari de reguli de incrucisare
- intrebari legate de ambarcatiunile mici
- intrebari cu recunoastere de lumini noaptea, cu poza (eu am avut cu nave cuplate din care una autopropulsata)
- intrebari cu indicatoare de restrictie
- intrebari cu indicatoare de interzicere
- intrebari cu indicatoare de semnalizarea senalului navigabil
In fine, examenul nu e de speriat, principala conditie pentru promovare este prezentarea la examen