Guleta turceasca, pareri

In primul rand am vazut o omisiune la Robert, si anume faptul ca exista goelete si din otel.
In al doi-lea rand poate nu m-am exprimat eu bine intreband de goelete la modul general, am vrut sa intreb de goelete mai mici(14-18m) adica mai degraba de tirhandil care are si velatura configurata altfel - apropiata de yola. In orice caz ma intereseaza parerea voastra de un velier capabil, care sa aiba configuratie "pilot saloon" , intre 12-16m, si care sa poata sa fie navigat si de o singura persoana si neaparat o ambarcatiune care sa fie capabila de circumnavigatie.
M-ar interesa de asemenea parerea voastra de cocile din otel pentru veliere.
Aaa, si sa nu uit pretul conteaza !!!

Arvicont, esti membru aici din mai 2009, ceea ce inseamna ca ai parcurs ceva din discutiile noastre.
Ideea construirii unor veliere mari, chiar si din metal, a mai fost dezbatuta aici si poti gasi deja multe opinii pertinente care sa te ajute sa-ti formezi un punct de vedere.
Primul lucru important ar fi sa iti formulezi singur cerintele. Asa cum s-a spus si mai sus: buget aproximativ, destinatie . Daca vrei sa "ataci" si oceanul, nu cred ca o "gulet" e cea mai potrivita alegere, mai ales ca exista foarte multe alte planuri de veliere , superbe, robuste, spatioase, rapide :) .
Odata formulate cerintele cat mai amanuntit si conturat bugetul, vei primi cu siguranta sfaturi la obiect.
 
Iar pentru navigatie solo sau in 2 persoane, o parere serioasa a unui navigator serios (Christian T) spune ca 35 picioare (solo) , maximum 40 picioare ( in 2 )ar fi ideal. Peste dimensiunile astea devine o povara.
 
Totodata, timpul a dovedit ca desi dorinta de a construi veliere e mare, nu prea exista finalitate. Din diverse cauze: poate financiare (de construire), poate calculele economice ( "ce bagi, ce scoti " :) intre timp am invatat ca asta se numeste R.O.I. ) sau din timpul prea mare de executie.... nu stiu.
Dar niciun forumist care si-a propus asa ceva, n-a dus la bun sfarsit pana acum.
Anul trecut, Bazil a inceput chiar si a reusit sa traduca o documentatie foarte buna in acest sens, animat de dorinta de a construi un velier clasic in sistem " carvel planking", detinand hala, teren, scule si o experienta de 20 ani de navigatie. Dar din motive pe care nu le stiu, proiectul nu a fost continuat. ( dincolo de traducerea documentatiei, nu stiu nici daca a fost inceput fizic, velierul )
Alt impatimit, Taubinger, a renuntat desi avea materialul ( tabla de otel ) din cauza calculelor economice de recuperare a investitiei.
Altii au facut ceva tam-tam dar n-au ajuns nici la stadiul de a avea materialul pentru coca.

Singurul pe care il stiu eu, este onor Home_made care va lansa la apa in primavara, o frumusete de velier construita in ograda proprie. Sa ne traiesti, nea Nicule :) !!

Concluzia pe care o trag este ca ori e mai simplu/ieftin/rapid sa cumperi o barca "second hand" pe care sa o amenajezi cum iti doresti in timp, ori e descurajant de greu sa construiesti si autorizezi in Romania.
 
Atata timp cat nu ai cerinte exotice bineinteles ca este mai simplu, ieftin si rapid sa cumperi un sh. Dar cred ca problema cea mai mare sunt calculele economice de exploatare. E ca si cand ai inchiria un apartament, desi ai unul in care stai. Daca ai amanta si il folosesti regulat se merita. Daca n-ai amanta si ai ocazional nevoie de o locatie, te duci la ea sau mergeti la hotel.
 
Multumesc pentru raspunsurile rapide pe care le-ati dat!
Problema ridicata de constuctia unei ambarcatiuni nu ma prinde foarte tare, datorita faptului ca nu am timp si cunostinte temeinice. Tot ce as putea face e sa gasesc un santier serios, care sa se ocupe de la planuri pana la "cheie", si nu cred ca ma incadrez de nici un fel cu bugetul.
Legat de buget, este foarte simplu, in cazul unui velier sh pot sa ma duc maxim la 50.000. euro, iar in cazul constructiei (care va dura aprox 1 - 1_1/2 ani) pot sa ma duc la 100.000. euro, suma destul de mica dupa parerea mea, care nu poate acoperi costul total.
Referitor la ce a spus Florio, sunt 95% convins ca nu poti manevra de unul singur un velier mai mare de 40 picioare,in plus mai sunt si dif. de pret la intretinere, dar pe de alta parte nu pot sa nu ma gandesc la extra spatiul pe care il ai la 50 - 57 de picioare.
Mai am si problema "pilot saloon" care ma incanta la goeleta. Sunt foarte putine veliere care au astfel de configuratie si cu atat mai putine la 50.000 eur. Daca stiti cumva modele care sa se incadreze la pret, HELP!

"Atata timp cat nu ai cerinte exotice bineinteles ca este mai simplu, ieftin si rapid sa cumperi un sh. " nu cred ca am cerinte exotice, dar imi doresc o barca destul de mare, destul de performanta si destul de bine dotata incat sa nu fiu nevoit sa o vand dupa 2-3 ani, mai ales ca in romanica dupa cum sta treaba nici nu cred ca o sa am cui sa o dau. Asta, dc nu ma gandesc sa imi fac o flota :rock:

Concluzie: goeleta imi place foarte mult, dar nu cred ca in cazul meu este potrivita, si atunci cer parerea voastra, de veliere similare la configuratie dar de dimensiuni mai mici, si capabile sa navigheze in orice conditii.
 
Atunci nu cred ca ai nevoie de sfaturi, ci doar de un computer si o conexiune la internet. Cauti "used boats" si le gasesti pe cele care se incadreaza in cerintele tale, daca piata are o oferta in bugetul tau.
Dupa aceea poti cere opinii in functie de barca, dar e destul de clar care se preteaza la traversade sau circumnavigatie, cum iti doresti. Le postezi aici si le discuti cu barcaholicii :)
In principiu barcile mai vechi, robuste, cu chila oceanica, sunt pentru ce iti doresti. Dar ele n-au spatiile generoase pe care le ai in vedere. Oamenii gandeau mai mult siguranta, robustetea, in detrimentul confortului :)
Totusi (spun ca o rezerva) "circumnavigatie " e un cuvant mare. Chiar te gandesti serios la asa ceva?
 
Foarte corect ce spune Florio. O simpla privire pe net imi gaseste:
Van de Stadt Wibo 945 - 17 900 euro
Beneteau First 30 - 12 000 euro
Albin Ballad - 17 000 Euro
Iti raman o gramada de bani sa dotezi si personalizezi barca cum si cu ce vrei. Raman bani chiar si sa platesti pe cineva sa o faca.
 

Back
Sus