informatii.

Vreau sa achizitionez un motor de 15 cp second hand si majoritatea i-mi ofera o factura fiscala pe o anumita firma. ce acte trebuie sa aiba motorul pentru a fi in regula.la o pneumatica de 4.20 cu motor de 15 cp trebuie permis de conducator de ambarcatiune?
 
Salut,

Normal ca ai nevoie de permis cat. "D" ptr. ape interioare ...dar vad sa stai la Mare
sigur vei dori sa incerci si Marea cea Mare iar ptr. asta ai nevoie si de "C".
Mai jos ceva informatii:

"Regulament din 26/06/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 478 din 17/07/2007"

"Art. 1 a) ambarcaţiune de agrement - orice ambarcaţiune, propulsată cu motor şi/sau cu vele, al cărei corp are lungimea de 2,5 m până la 24 m măsurată conform standardelor armonizate aplicabile, care nu transportă mărfuri şi care este utilizată exclusiv în scopuri sportive şi recreative; "

" c) certificat internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement - documentul emis în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi care dă dreptul titularului să conducă o ambarcaţiune de agrement propulsată cu motor şi/sau cu vele; "
"

"Art. 2. - Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement se clasifică în funcţie de zonele de navigaţie, după cum urmează:
c) clasa C - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement în zone maritime care să nu depăşească o distanţă de maximum 6 Mm faţă de coastă;
d) clasa D - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe ape interioare.
"
"Art. 4. (2) Pentru a conduce o ambarcaţiune de agrement cu o putere a motorului de până la 3,68 kW pe ape interioare nu este necesară deţinerea certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D. "
 
Prin definitia apelor interioare se inteleg si bratele de mare dintre proeminentele uscatului (pe scurt, nu-s de profesie jurist, etc.). Asta inseamna ca putem iesi, or ba pe mare pana la limita marii teritoriale?
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ape_interioare

Salut Vincentiu,

Da, conform wikipedia ... dar conform Regulament NU.

Karaidel v-a decide daca se lasa "alergat" de organe sau intra in legalitate.
 
Ca-s proaspat venit de la examen: COLREG-ul adica necesitatea de a avea C-ul se aplica tuturor navelor aflate pe mare si pe toate apele invecinate accesibile navelor maritime. Lacul Mangalia cred ca e un astfel de exemplu, Razelmul nu; la americani exista linie special marcata pe harti intre apele COLREG si cele interioare.
 
salut,

omu' saracu voia sa-si ia si el niste barca cu ceva motor acolo :). Da, tre permis (certificat de conducator de ambarcatiune de agrement) pt cele mentionate de Dvs..

apoi......Americanii....(doar ca simpla informatie daca poate completa cele de mai sus) ei au aliniat pe cit posibil regulile lor de navigatie pe ape interioare cu COLREG-ul si au elaborat pentru apele interioare "Inland Navigation Rules Act of 1980" care a intrat in vigoare acolo in Decembrie 1981, exceptand Marile Lacuri, unde e in vigoare de la 01 Martie 1983. La Americani forma coastei impune delimitarea pe harti intre COLREGs si Inland, la noi delimitarea COLREGs / RND e doar conventional stabilita la "Dunarea Maritima", sau asa numita "Dunarea de Jos", intre rada sulina si km 175 (amonte Braila), unde cf RND sunt stabilite "Reguli Speciale de Navigatie"

http://www.mt.ro/transparenta/2007/ordin RND.pdf

linia de baza = o linie dreapta imaginara, conventionala, care uneste proeminentele geografice (nu constructii artificiale) extreme ale coastei (definitie pe intelesul omului). Ce-i dincolo de ea spre mare, e "marea teritoriala", si alte "zone"; ce-i dincoace de ea spre uscat, se cheama "ape interioare";

"zonele de pilotaj" = ce e de observat, ca peste tot in lume zonele definite conventional ca "ape interioare" ( = de la "linia de baza" maritima catre mal sau in interior) dar fiind totusi declarate ape "maritime" (accesibile navelor maritime in spiritul COLREGs), impun navelor maritime pilotajul obligatoriu cu piloti locali sau detinatori de licente de "exceptii de pilotaj" (pilot exemptions). Fie ele porturi, fluvii, estuare, fjorduri, etc accesibile navelor maritime, ele se numesc generic "zone de pilotaj" Existenta pilotului la bordul navei maritime e printre altele dictata si de necesitatea de a avea un cunoscator atit al COLREGului cit si al regulilor de navigatie pe ape interioare. Cei care vin de sus de pe rauri sau lacuri (convoaie, etc) si intra in zona maritima deasemeni trebuie sa fie cunoscatori de COLREG certificati ca atare sau sa aiba pilot la bord...noi astia micii, D-ul, C-ul sau amandoua

"admin" a mai postat referiri la regulamente si site-ul ANR (www.rna.ro) e plin de lucruri utile..o seara buna..
 

Back
Sus