Salut tuturor...
Ca si voi sufar de aceeasi "boala" fara sa-mi dau seama de unde a pornit totul cert este ca "este" .
Obiectivul: Inconjorul lumii intr-o ambarcatiune cu vele (nu de dragul de a sta leganat 2 ani pe apa, ci de a cerceta uscaturi, a vedea ceea ce doar in Atlase si filme poti vedea, a empatiza cu acele lumi oameni despre care doar din carti le poti cunoaste , a vedea live acele animale plante pe care nu ai sa le gasesti in Romania, a ma cunoaste pe mine insumi)
Si plecand de la acest obiectiv urmeaza realizarea planului sau "planurilor" pt ca sunt mai multe(ex: planul navei, planul expeditiei, planul financiar ... etc). Numai punand pe hartie totul (INGINERESTE) si tragand linie iti poti da seama daca "visul" tau este unul realist ce poate fi infaptuit sau doar o pierdere de timp si atunci te reorientezi spre alte lucruri alte pasiuni sau iti limitezi obiectivul.
Am citit cele scrise de voi pe site si am observat ca foarte multi dintre cei care scriu aici sunt foarte haotici ; desi stiu ce vor ce isi doresc nu au nici o strategie sau forma de organizare in gandire astfel incat sa poate trece de la a gandi la a infaptui.
Optiunea mea este aceea de a construi o barca dupa niste specificatii impuse de mine din diferite motive pe care nu am sa le comentez si pt asta trebuie realizat un plan de constructie si unul de realizare (metodologia). Pe forum am observat ca fiecare prupune fel de fel de metode de constructie, de dimensiuni, sfaturi, pareri dar prea putine justificate stiintific ci mai mult dupa "ureche" dupa ochi sau dintr-o experienta de navigatie si nu una de INGINER CONSTRUCTOR.
Oricat de mica ar fi barcuta este nevoie de un plan de constructie rezultat in urma unor calcule de rezistenta, deasemenea materialele alese nu pot fi alese la voia intamplarii ci tot la fel in functie de calcule destul de complexe si bine justificate.De aceea am propus realizarea acestei ramuri a forumului pt a va cere voua cei pasionati si care detineti, materiale legate exclusiv de INGINERIA CONSTRUCTIEI DE NAVE sa le impartasiti cu noi la fel voi face si eu. Carti scanate, titluri de carti, poze sau pdf-uri cu structuri metalice de lemn, tipuri de sudura cu specificatii tehnice exacte (ex: ce electrozi se folosesc la sudura tablei de aluminiu cu grosimi intre 0.5 -4 mm), cat mai multe date tehnice care sa foloseasca la realizarea unui PLAN BINE ORGANIZAT INGINERESC FUNDAMENTAT STIINTIFIC.
ganditi-va ca marea nu prea mai este calma si valurile inmagazineaza energii dinamice de valori foarte mari iar un singur surub subdimensionat sau o tabla mai subtire decat trebuie intr-o portiune a navei poate duce la o catastrofa in cateva minute.
Astept materialele voastre STIINTIFICE INGINERESTI si sper sa aud de cat mai multe ambarcatiuni realizate durabil.
Va rog sa fiti exacti in cele scrise, sa justificati ce scrieti, si sa nu intercalati alte subiecte pt a nu ne indeparta de la esenta acestui subiect destul de important.
Va multumesc,
Ca si voi sufar de aceeasi "boala" fara sa-mi dau seama de unde a pornit totul cert este ca "este" .
Obiectivul: Inconjorul lumii intr-o ambarcatiune cu vele (nu de dragul de a sta leganat 2 ani pe apa, ci de a cerceta uscaturi, a vedea ceea ce doar in Atlase si filme poti vedea, a empatiza cu acele lumi oameni despre care doar din carti le poti cunoaste , a vedea live acele animale plante pe care nu ai sa le gasesti in Romania, a ma cunoaste pe mine insumi)
Si plecand de la acest obiectiv urmeaza realizarea planului sau "planurilor" pt ca sunt mai multe(ex: planul navei, planul expeditiei, planul financiar ... etc). Numai punand pe hartie totul (INGINERESTE) si tragand linie iti poti da seama daca "visul" tau este unul realist ce poate fi infaptuit sau doar o pierdere de timp si atunci te reorientezi spre alte lucruri alte pasiuni sau iti limitezi obiectivul.
Am citit cele scrise de voi pe site si am observat ca foarte multi dintre cei care scriu aici sunt foarte haotici ; desi stiu ce vor ce isi doresc nu au nici o strategie sau forma de organizare in gandire astfel incat sa poate trece de la a gandi la a infaptui.
Optiunea mea este aceea de a construi o barca dupa niste specificatii impuse de mine din diferite motive pe care nu am sa le comentez si pt asta trebuie realizat un plan de constructie si unul de realizare (metodologia). Pe forum am observat ca fiecare prupune fel de fel de metode de constructie, de dimensiuni, sfaturi, pareri dar prea putine justificate stiintific ci mai mult dupa "ureche" dupa ochi sau dintr-o experienta de navigatie si nu una de INGINER CONSTRUCTOR.
Oricat de mica ar fi barcuta este nevoie de un plan de constructie rezultat in urma unor calcule de rezistenta, deasemenea materialele alese nu pot fi alese la voia intamplarii ci tot la fel in functie de calcule destul de complexe si bine justificate.De aceea am propus realizarea acestei ramuri a forumului pt a va cere voua cei pasionati si care detineti, materiale legate exclusiv de INGINERIA CONSTRUCTIEI DE NAVE sa le impartasiti cu noi la fel voi face si eu. Carti scanate, titluri de carti, poze sau pdf-uri cu structuri metalice de lemn, tipuri de sudura cu specificatii tehnice exacte (ex: ce electrozi se folosesc la sudura tablei de aluminiu cu grosimi intre 0.5 -4 mm), cat mai multe date tehnice care sa foloseasca la realizarea unui PLAN BINE ORGANIZAT INGINERESC FUNDAMENTAT STIINTIFIC.
ganditi-va ca marea nu prea mai este calma si valurile inmagazineaza energii dinamice de valori foarte mari iar un singur surub subdimensionat sau o tabla mai subtire decat trebuie intr-o portiune a navei poate duce la o catastrofa in cateva minute.
Astept materialele voastre STIINTIFICE INGINERESTI si sper sa aud de cat mai multe ambarcatiuni realizate durabil.
Va rog sa fiti exacti in cele scrise, sa justificati ce scrieti, si sa nu intercalati alte subiecte pt a nu ne indeparta de la esenta acestui subiect destul de important.
Va multumesc,