Smokey
Mic barcaholic
Ahoy marinari! M-am întors dintr-o tură de sailing din insulele Eoliene, încerc să scriu mai jos câteva idei care mi-ar fi fost de folos, înainte de plecare.
De ce Eoliene? Păi după 15 ani în Grecia și Croația simțeam nevoia de o schimbare, de locuri noi, experiențe noi.
Așadar, baza pentru Insulele Eoliene e Marina Portorosa, foarte frumoasă, diferită de tot ce am văzut în Grecia. Chiar în marină sunt case de vacanță (multe și pe Booking), supermarket și restaurante bineînțeles, dar și nelipsitul cafe-bar-gelaterie-pasticerie.
Prima aventură e să ajungi aici fără mașină închiriată. Fie transfer taxi (aprox 100 eur din Palermo sau Catania), fie tren + autobuz. O parte din echipaj a aterizat la Palermo și a închiriat mașină pe toată săptămâna (deși a stat în parcare), alta tot la Palermo apoi tren, iar din gară cu mașina colegilor. Noi am aterizat în Catania, autobuz până în Messina, apoi tren. Dar cum am prins un autobuz mai devreme, am luat și alt tren, tot mai devreme, dar care nu oprea chiar în halta de lângă marină, ci la 20 km. De acolo ... autostop cu un Fiat 500 cu un localnic sicilian de treabă.
Surpriză plăcută la check-in, totul rapid, la ora 12 puteam pleca. Dar, bineînțeles, mai un shopping, mai un gelato, cu greu am plecat pe la 4. De menționat că în Italia aparent se plătesc cearceafurile și prosoapele (20 eur / set). Fiecare comandă câte seturi dorește. Firma de charter mai avea în meniu de toate, inclusiv SUP. Pentru animale de companie taxa e de ... 180 euro.
Ieșim din marină și punem prova pe nord, către insula Vulcano, unde aveam o rezervare (zisă ”prenotatione”) la geamandură (zisă ”boa” aka buoy). De știut că în zona asta nu prea sunt locuri de ancorare, unde sunt fie e apa adâncă fie e zonă expusă, fie nu ține ancora. Peste tot unde e de stat sunt geamanduri cu taxă, iar în prețul plătit sunt incluse câteva transferuri cu RIB-ul la mal.
Ne chinuim la vele un pic, până ce cade vântul de după-amiază, la timp pentru un apus roșiatic pe mare. De când cu prenotatione-le la Vulcano, ne prindem repede că engleza nu ne prea ajută în Italia, așa că găsim repede translatorul echipajului, responsabil cu aranjamentele și comunicarea cu localnicii.
După ani de zile în care am cărat stația VHF portabilă, a sosit momentul să o folosesc. Înainte de a ajunge în orice marină (chiar dacă e zonă de geamanduri, tot marină îi zice) trebuie un apel pe radio pentru instrucțiuni. Bineînțeles, în limba lui Răducioiu ... come si dice
Ajugem pe noapte la Vulcano, după un pic de parlare italiano suntem legați frumos la două geamanduri (prova și pupa), contra doar 80 euro. Ieftin.
Uneori vine un danf de sulf de la vulcanul de vis-a-vis, dar apa e caldă (tot de la vulcan) și tot echipajul dă cep sejurului. Dar nu se poate Italia (mai ales în sud) fără pizza, așadar un comitet de inițiativă urcă în dinghi și cu google maps încercăm să nimerim portul. Cei de la marină au program de transfer doar până la 8 seara, după e la extra-cost. Dar cum noi avem lucrul nostru, ajungem după un traseu sinuos pe dig.
Comandăm o pizza la pachet, noi și încă alți 20-30 de comenzi, așa că ne putem la o așternem de hidratare profundă. În cinstea noastă probabil, o domnișoară DJ își instalează sculele peste drum de noi, în mijlocul drumului și-i dă volum și bagă un drop the beat.
Din cauza atmosferei de sâmbătă seara, suntem nevoiți să continuăm hidratarea și cedăm locul de așteptare la pizza celor mai înfometați. Ne despărțim cu greu de muzică și voie bună, aparent cei rămași pe barcă erau într-o stare avansată de lungit urechile de foame. Urcăm cu greu în dinghi, cu un turn de pizze calde, dar nimerim barca și fără google maps.
Reușim să adormim care pe unde, caniculă în toată regula, nici o adiere în atmosferă ...
De ce Eoliene? Păi după 15 ani în Grecia și Croația simțeam nevoia de o schimbare, de locuri noi, experiențe noi.
Așadar, baza pentru Insulele Eoliene e Marina Portorosa, foarte frumoasă, diferită de tot ce am văzut în Grecia. Chiar în marină sunt case de vacanță (multe și pe Booking), supermarket și restaurante bineînțeles, dar și nelipsitul cafe-bar-gelaterie-pasticerie.
Prima aventură e să ajungi aici fără mașină închiriată. Fie transfer taxi (aprox 100 eur din Palermo sau Catania), fie tren + autobuz. O parte din echipaj a aterizat la Palermo și a închiriat mașină pe toată săptămâna (deși a stat în parcare), alta tot la Palermo apoi tren, iar din gară cu mașina colegilor. Noi am aterizat în Catania, autobuz până în Messina, apoi tren. Dar cum am prins un autobuz mai devreme, am luat și alt tren, tot mai devreme, dar care nu oprea chiar în halta de lângă marină, ci la 20 km. De acolo ... autostop cu un Fiat 500 cu un localnic sicilian de treabă.
Surpriză plăcută la check-in, totul rapid, la ora 12 puteam pleca. Dar, bineînțeles, mai un shopping, mai un gelato, cu greu am plecat pe la 4. De menționat că în Italia aparent se plătesc cearceafurile și prosoapele (20 eur / set). Fiecare comandă câte seturi dorește. Firma de charter mai avea în meniu de toate, inclusiv SUP. Pentru animale de companie taxa e de ... 180 euro.
Ieșim din marină și punem prova pe nord, către insula Vulcano, unde aveam o rezervare (zisă ”prenotatione”) la geamandură (zisă ”boa” aka buoy). De știut că în zona asta nu prea sunt locuri de ancorare, unde sunt fie e apa adâncă fie e zonă expusă, fie nu ține ancora. Peste tot unde e de stat sunt geamanduri cu taxă, iar în prețul plătit sunt incluse câteva transferuri cu RIB-ul la mal.
Ne chinuim la vele un pic, până ce cade vântul de după-amiază, la timp pentru un apus roșiatic pe mare. De când cu prenotatione-le la Vulcano, ne prindem repede că engleza nu ne prea ajută în Italia, așa că găsim repede translatorul echipajului, responsabil cu aranjamentele și comunicarea cu localnicii.
După ani de zile în care am cărat stația VHF portabilă, a sosit momentul să o folosesc. Înainte de a ajunge în orice marină (chiar dacă e zonă de geamanduri, tot marină îi zice) trebuie un apel pe radio pentru instrucțiuni. Bineînțeles, în limba lui Răducioiu ... come si dice
Ajugem pe noapte la Vulcano, după un pic de parlare italiano suntem legați frumos la două geamanduri (prova și pupa), contra doar 80 euro. Ieftin.
Uneori vine un danf de sulf de la vulcanul de vis-a-vis, dar apa e caldă (tot de la vulcan) și tot echipajul dă cep sejurului. Dar nu se poate Italia (mai ales în sud) fără pizza, așadar un comitet de inițiativă urcă în dinghi și cu google maps încercăm să nimerim portul. Cei de la marină au program de transfer doar până la 8 seara, după e la extra-cost. Dar cum noi avem lucrul nostru, ajungem după un traseu sinuos pe dig.
Comandăm o pizza la pachet, noi și încă alți 20-30 de comenzi, așa că ne putem la o așternem de hidratare profundă. În cinstea noastă probabil, o domnișoară DJ își instalează sculele peste drum de noi, în mijlocul drumului și-i dă volum și bagă un drop the beat.
Din cauza atmosferei de sâmbătă seara, suntem nevoiți să continuăm hidratarea și cedăm locul de așteptare la pizza celor mai înfometați. Ne despărțim cu greu de muzică și voie bună, aparent cei rămași pe barcă erau într-o stare avansată de lungit urechile de foame. Urcăm cu greu în dinghi, cu un turn de pizze calde, dar nimerim barca și fără google maps.
Reușim să adormim care pe unde, caniculă în toată regula, nici o adiere în atmosferă ...
Ultima editare: