Intarire barca gonflabila

Cum spuneam, o barcuta pneumatica este este in vizorul meu (desi nu m-am hotarat inca) si desi i-am spus lui Vali ca nu sunt priceput la mestereli, mi-a trecut prin cap ideea de a intari o barca pneumatica, intr-o maniera care sa ii ridice semnificativ gradul de rezistenta la taiere/intepare.

Intarirea, ma gandesc eu sa o fac prin lipirea unui material suplimentar peste materialul barcii pneumatice.
Intrebarea 1:
- Ce materiale se pot folosi pentru o astfel de operatiune? Cauciuc, materiale textil, alte sugestii?
Intrebarea 2:
- Ce adezivi se folosesc si unde gasesc adezivii pentru o astfel de operatiune?
Exista vreo banda adeziva (tip power tape) rezistenta la apa, pentru a o aplica la marginea materialului suplimentar (zona unde se termina materialul pentru intarire si ramane materialul barcii)?
Intrebarea 3:
- Care sunt zonele cele mai predispuse la taiere/intepare ale unei barci pneumatice? Eu ma gandesc, evident, la toata zona care se scufunda in apa dar vreau sa stiu daca exista cazuri sa se fi taiat/intepat si alte parti ale barcii (partea de deasupra apei a tuburilor flotoare, podeaua - nu stingi tigara pe podeaua barcii - alte parti).

Ce parere aveti de ideea asta? A mai incercat cineva? Cum si cu ce rezultate?
 
se poate face din material de piscina , cu o croiala bine gandita poate arata si bine!materialul se lipeste foarte bine cu un adeziv special pt el!
eu vad treaba asta ca pe o cochilie independenta de barcuta propriuzisa ,fixarea lor impreuna facandu-se cu "arici" din acela adeziv care se gaseste la Praktiker sub forma de rola!
pt o incursiune pe Dambovita ,cum am facut eu ,e imperios necesar ghisheftu' asta ,altfel e naspa tare! si neaparat protejata si pe deasupra din cauza crengilor uscate in care te arunca curentul( scuze de cacofonie :p )!
 
Cum spuneam, o barcuta pneumatica este este in vizorul meu (desi nu m-am hotarat inca) si desi i-am spus lui Vali ca nu sunt priceput la mestereli, mi-a trecut prin cap ideea de a intari o barca pneumatica, intr-o maniera care sa ii ridice semnificativ gradul de rezistenta la taiere/intepare.

Intarirea, ma gandesc eu sa o fac prin lipirea unui material suplimentar peste materialul barcii pneumatice.
Intrebarea 1:
- Ce materiale se pot folosi pentru o astfel de operatiune? Cauciuc, materiale textil, alte sugestii?
Intrebarea 2:
- Ce adezivi se folosesc si unde gasesc adezivii pentru o astfel de operatiune?
Exista vreo banda adeziva (tip power tape) rezistenta la apa, pentru a o aplica la marginea materialului suplimentar (zona unde se termina materialul pentru intarire si ramane materialul barcii)?
Intrebarea 3:
- Care sunt zonele cele mai predispuse la taiere/intepare ale unei barci pneumatice? Eu ma gandesc, evident, la toata zona care se scufunda in apa dar vreau sa stiu daca exista cazuri sa se fi taiat/intepat si alte parti ale barcii (partea de deasupra apei a tuburilor flotoare, podeaua - nu stingi tigara pe podeaua barcii - alte parti).

Ce parere aveti de ideea asta? A mai incercat cineva? Cum si cu ce rezultate?


Ca sa-mi fac doar putina reclama si sa fiu cat se poate de sincer, spun asa:
-barca gonflabila ieftina = probleme si artificii ingineresti de te doare capu'.
-barca gonflabila de calitate (de ex. Grabner, adica cele comercializate de noi) = mai scumpe, adica in cazul asta sinonim cu calitatea superioara, durata mare de viata (minim 20 ani), rezistenta maxima si versatibilitate (poate sa fie folosita cu vasle, motor, vele, in ape calme, rafting, mare etc).
Si spun asta in cunostinta de cauza. Am coborat in primavara asta pe Arges cu o barca Grabner, model Ranger (aici vezi modelul: http://www.barciinbagaje.ro/index.x...arca_de_salvare&id_categorie=41&id_produs=124) si am avut parte de tot felul de obstacole. Crengi, copaci cazuti in apa, care au fost servite ca "desert" (adica usor de digerat). Sa vedeti cand treceam peste digurile de beton scufundate in apa si "incalecam" peste un fier beton ascuns miseleste sub apa. Ati auzi sunetele din filmul "Aventuri in casa mortii"? Asa se auzea sunetul scos de fundul barcii in contact cu un astfel de fier. S-a spart barca? Nici pomeneala. S-a zgariat barca? Superficial s-a zgariat stratul de vopsea. Singurul lucru care a patit barca a fost ca s-a murdarit de noroi. Atat. Asta inseamna o barca buna. Si nu s-a lipit nimic pe ea, nu am facut inventii made in "Plaiuri mioritice", absolut nimic. O barca buna (de ex. Grabner are corpul din hypalon si cauciuc natural, si nu de PVC sau alt material ieftin) este gandita sa reziste si sa te salveze din situatii neplacute.
Mai dau un exemplu:
La targul din vara asta de la Constanta am a vut o barca pe apa pentru boat test. Fiind in Romania un "destept" si-a aruncat tigarea pe jumatate fumata fix in barca. Eu nu am vazut acest lucru cand s-a intamplat. Dar am gasit in barca "arma crimei". Tigarea s-a fumat de la curentul din Portul Tomis singura, fix pe fundul barcii. Ce s-a intamplat cu materialul? S-a spart? Nu, doar s-a afumat putin. Asta nu inseamna ca recomand ca o barca de genul acesta sa fie folosita ca si scrumiera.
O barca ieftina este egal cu placerea de a merge pe apa, dar a nu te aventura in locuri pe care nu le cunosti si unde poti sa ai surprize de genul celor enumerate de mine mai sus.
Daca ai un buget care sa-ti permita sa iei un lucur de calitate, pararea mea este ca merita sa investesti in asa ceva. Daca nu ai acest buget, poti sa-ti iei o barca ieftina dar nu cred ca poti sa te astepti sa scoti din ea mari performante (avem noi romanii un proverb in care apare cuvantul "bici" si alt cuvant care nu pot sa-l reproduc aici).
Uite un link unde gasesti poze cu coborarea pe Arges: http://www.barciinbagaje.ro/forum/viewtopic.php?f=3&t=19
Pe undeva inteleg mentalitatea cumparatorului, respectiv ca o barca gonflabila este aproape sinonim cu un bagaj de probleme. De ce inteleg acest lucru? Simplu, ma uit pe piata din Romania. Si cu riscul de a jigni pe unii comercianti de barci gonflabile, spun ca majoritatea barcilor vandute sunt de slaba calitate. Suntem singura firma care am adus barci de calitate (Grabner si Klepper). Cu toate ca preturile la barcile comercializate de noi sunt identice cu preturile producatorului (fiind dealer autorizat avem preturi unice pt. toata Europa) ele nu conving tot timpul potentialul cumparator, deoarece se pleaca de la premiza: "x are barci mai ieftinde decat tine". Ok, poate ca sunt mai ieftine, dar garantez 100% ca nu au calitatea barcilor comercializate de noi. Cum demonstrez acest lucru? Simplu, folositi Google si tastati Grabner si Klepper si o sa gasiti pareri despre aceste barci. Pareri foarte bune zicem noi. Finalul acestui raspuns se pare ca a fost mai "lacrimogen", dar personal eu m-am saturat de mentalitatea impusa de cei care fac business in Romania, adica sa vindem produse ieftine ca asta inseamna si vanzari de cantitati mari, deci castiguri substantiale. Pe mine m-au sunat destui oameni care sa-mi ceara ajutorul pentru reparatia de barci gonflabile. Si nu am putut sa-i ajut, deoarece aveau barci din PVC sau alte materiale ieftine (noi avem adezivi pentru Hypalon). Si i-am intrebat: de ce nu sunati de unde ati luat barca sa va ajute ei. Si au raspuns: pai am sunat ... si restul il banuiti.
 
Ultima editare:
In primul rand imi cer scuze pentru ca am deschis 2 topicuri! Se intampla ceva aiurea aici, adica de cate ori vreau sa postez un mesaj trebuie sa ma loghez, pentru ca desi sunt logat, cand dau "submit" imi apare fereastra de logare :mad:. Rog administratia sa stearga topicul redundant.

@barciinbagaje
Am vazut oferta dvs. de barci si nu sunt in masura sa judec raportul calitate- pret al produselor dvs. Tot ce pot sa spun este ca nu ma grabesc, acumulez informatii despre acest subiect aproape in tot timpul meu liber (de cateva zile incoace), si voi face mutarea potrivita la momentul potrivit. Sunt achizitor bunicel pentru ca nu ma grabesc. Merg pe zicala "good things come to those who wait". Pretul produselor dvs. (unde daca este sa mai pun si pretul unui motoras) duce produsul final (barca + motor) intr-o alta zona, intr-o zona unde posibilitatile de alegere se extind binisor, cu oportunitati atat pe plan intern cat si pe plan extern.
Intre timp mi-a venit in cap o idee si mai traznita, ramane de vazut in ce masura o pot pune in aplicare dar pentru asta am nevoie de raspunsuri la intrebarea: unde gasesc adezivi de calitate, pentru diverse materiale (PVC, HYALON si alte combinatii) din care se fabrica barcutele gonflabile, si daca exista power tape cu aplicabilitate nautica.
Oricum, multumesc pentru ca tangential ati atins si o parte din intrebarile mele.


Mai nou, am nevoie si de o vopsea care sa ofere o protectie cat mai buna la razele UV!!! Aceasta conditie e critica pentru coregrafia spectacolului piticilor mei din cerebel...

In prezent imi petrec timpul pe site-uri despre materiale si suduri barci gonflabile :confused:
Va multumesc...
 
Ultima editare:
Da-le un e-mail in engleza poate ai noroc sa-ti raspunda:http://www.baloonews.com/Planenwelt/HTM/Index.htm
Bafta

Bunn, iti multumesc din start pentru sprijin. Singura problema e ca nu pricep o iota de germana...
PVC Kleber ala (Tarpo S) sa inteleg ca e adeziv pentru PVC, nu?
In cazul asta ar trebui sa-i intreb 3 lucruri:
- daca Tarpo S lipeste in conditii rezistente la apa, materialul pe care-l am eu in cap, de PVC.
- daca mi-l livreaza in Romania sau daca-l importa vreo firma de aici pentru diverse aplicatii (cred ca o sa ma coste mai mult transportul decat produsul dar asta-i viata, nebunia omului are un pret).
- daca au si lac UV de asemenea rezistent la apa...
 
Bunn, iti multumesc din start pentru sprijin. Singura problema e ca nu pricep o iota de germana...
PVC Kleber ala (Tarpo S) sa inteleg ca e adeziv pentru PVC, nu?
In cazul asta ar trebui sa-i intreb 3 lucruri:
- daca Tarpo S lipeste in conditii rezistente la apa, materialul pe care-l am eu in cap, de PVC.
- daca mi-l livreaza in Romania sau daca-l importa vreo firma de aici pentru diverse aplicatii (cred ca o sa ma coste mai mult transportul decat produsul dar asta-i viata, nebunia omului are un pret).
- daca au si lac UV de asemenea rezistent la apa...

O sa incerc sa-ti dau un pont.
Partea cu croitul materialului si lipitul lui, este partea usoara. Orice producator (privat sau companie) poate asta. Dar orice producator care se respecta, atunci cand cumpara materia prima (adica materialul din care este facut corpul de barca), urmatorul pas este vulcanizarea lui (in cuptoare speciale). De exemplu Grabner este singurul producator care procedeaza asa: ia materia prima, formeaza corpul barcii (adica produce barca, procedeu care implica taiere dupa sabloane, lipituri si accesorizare - fitinguri), iar dupa asta baga barca formata la vulcanizare. Ce inseamna asta? O rezistenta net superioara a lipiturilor si a materialului. Fabricantii care se respecta cat de cat, vulcanizeaza prima oara materia prima si pe urma formeaza barca. Fabricantii care doar vor sa vanda, cumpara materialul (de cele mai multe ori acest material este identic cu materialul care se foloseste la piscine, adica PVC chior - tesatura de kevlar cu inserctie de carbon), il taie dupa sabon, il lipesc si gata barca. Si la genul asta de barci, deja ne gandim ce sa mai lipim noi pe ea ca sa-i marim rezistenta. Dupa mine nu merita efortul acesta decat daca vrem ceva la care sa ne aducem si noi contributia, contributie care este de cele mai multe ori pompieristica.
Daca ai nevoie de mai multe informatii si daca am aceste informatii, pot sa te ajut cu placere.
 
@barciingaraje
Uite, barci are mi-au sarit in ochi sunt cele Quicksilver de la Mercury. Un Sport Enduro 240 cu motor de 5 cp o iei cu 1600 euro (tva inclus) sau un Sport 310 cu motor de 15 cp ca te duce in 2730 euro (cu tva)...Gama Sport are fundul din fibra de sticla. Daca nu vrei motor, iei 240-ul cu 800 euro (tva inclus).
http://www.american-nautics.ro/barci-gonflabile-quicksilver.php
Uite, o sa-i intreb cat costa una direct din hypalon ca astea-s preturi pe pvc-ul lor mai de Doamne-ajuta, lipit prin cum trebuie.
Deocamdata ma uit atent la Mercury, Zodiac si Achilles...Mai departe, dupa ce-mi iau o barcuta bine lipita, ma ocup si de partea artizanala...nu cu pvc de piscina, desigur...
Zodiac se gasesc garla pe www.boatshop24.com...
http://www.boatshop24.com/web/en/werften/b/index.htm
De gasit Achilles, mai greu :(
 
@barciingaraje
Uite, barci are mi-au sarit in ochi sunt cele Quicksilver de la Mercury. Un Sport Enduro 240 cu motor de 5 cp o iei cu 1600 euro (tva inclus) sau un Sport 310 cu motor de 15 cp ca te duce in 2730 euro (cu tva)...Gama Sport are fundul din fibra de sticla. Daca nu vrei motor, iei 240-ul cu 800 euro (tva inclus).
http://www.american-nautics.ro/barci-gonflabile-quicksilver.php
Uite, o sa-i intreb cat costa una direct din hypalon ca astea-s preturi pe pvc-ul lor mai de Doamne-ajuta, lipit prin cum trebuie.
Deocamdata ma uit atent la Mercury, Zodiac si Achilles...Mai departe, dupa ce-mi iau o barcuta bine lipita, ma ocup si de partea artizanala...nu cu pvc de piscina, desigur...
Zodiac se gasesc garla pe www.boatshop24.com...
http://www.boatshop24.com/web/en/werften/b/index.htm
De gasit Achilles, mai greu :(

Of. Chiar nu lua in nume personal ce am scris eu aici. Sa stii ca sunt avantaje si dezavantaje la barcile cu chila din fibra. Avantaje: au o tinuta buna pe apa. Dezavantaje: mare grija in ce dai cu fibra si ocupa un spatiu mare la transport si depozitare. Te rog sa ma crezi ca tot ce am scris nu tine neaparat de reclama. Exista si asta (si este normal), dar ce ti-am spus este 100% adevarat. Ceea ce iti cumperi te priveste personal si eu iti recomand doar atat: ia-ti o barca!!! Dupa cativa ani in care o sa folosesti aceasta barca o sa-ti dai seama exact de ce ai nevoie si atunci o stii ce sa-ti alegi pe viitor.

Bafta.
 
Ultima editare:
Nu iau nimic in nume personal, Doamne fereste, am spus undeva mai sus ca deocamdata ma interesez. Si asta fac. Invat.
E clar ca barcile au diferite utilitati si caracteristici, si cu documentatie asidua o sa-mi luminez mintea chiar daca in prezent nu am nicio barca, doar entuziasm.
Nu zice nimeni ca peste 5 ani e imposibil sa am, sa zicem, 3 barcute :).
 
?

O sa incerc sa-ti dau un pont.
Partea cu croitul materialului si lipitul lui, este partea usoara. Orice producator (privat sau companie) poate asta. Dar orice producator care se respecta, atunci cand cumpara materia prima (adica materialul din care este facut corpul de barca), urmatorul pas este vulcanizarea lui (in cuptoare speciale). De exemplu Grabner este singurul producator care procedeaza asa: ia materia prima, formeaza corpul barcii (adica produce barca, procedeu care implica taiere dupa sabloane, lipituri si accesorizare - fitinguri), iar dupa asta baga barca formata la vulcanizare. Ce inseamna asta? O rezistenta net superioara a lipiturilor si a materialului. Fabricantii care se respecta cat de cat, vulcanizeaza prima oara materia prima si pe urma formeaza barca. Fabricantii care doar vor sa vanda, cumpara materialul (de cele mai multe ori acest material este identic cu materialul care se foloseste la piscine, adica PVC chior - tesatura de kevlar cu inserctie de carbon), il taie dupa sabon, il lipesc si gata barca. Si la genul asta de barci, deja ne gandim ce sa mai lipim noi pe ea ca sa-i marim rezistenta. Dupa mine nu merita efortul acesta decat daca vrem ceva la care sa ne aducem si noi contributia, contributie care este de cele mai multe ori pompieristica.
Daca ai nevoie de mai multe informatii si daca am aceste informatii, pot sa te ajut cu placere.

pai ori e pvc,ori kevlar cu fibra de carbon?!?!cum adica pvc chior!?!?
 
pai ori e pvc,ori kevlar cu fibra de carbon?!?!cum adica pvc chior!?!?

De fap cum sta treaba:
Toti vanzatorii de polyplan de la noi spun asa: pvc de vanzare. Cand ii intrebi componenta materialului spun asa: tesatura de kevlar cu insertie de carbon. Stiu, pvc-ul este pvc (aici ai dreptate). Dar polypanul (frontlit, backlit, blockout) "chior" in Romania se vinde sub denumirea de pvc ... si de aici "confuzia". Am vazut barci facute din acest material (polyplan) si lipite cu ... cianoacrilat. Si se vand ca barci din pvc. Te doare capu'... Si crede-ma, cunosc atat de bine materialul asta. Lucrez zilnic cu el intr-un atelier de productie publicitara.
 
Ultima editare:
Cand ii intrebi componenta materialului spun asa: tesatura de kevlar cu inserctie de carbon.

Spune-le ca, kevlar-ul este kevlar (kevlar, kevlar29 sau kevlar 49)...Pentru a-l taia iti trebuie foarfeca speciala (pe care eu o voi aduce de afara ca aici de abia gasesti foarfeca sa tai fire/fibra cu invelis de kevlar, daramite ditamai suprafata; daca bagi flex-ul in el produci gauri nicidecum o taietura continua). PVC-ul, polyplanul si alte materiale din sfera productiei publicitare le tai cu foarfeca de birou ca si cum ar fi din mamaliga.
Orice altceva in afara kevlar-ului de mai sus, nu e kevlar. Kevlar e produs doar de DuPont, si orice alte materiale asa-numite kevlar sunt adidasi in loc de pantofi sport sau xerox in loc de copiator...

Eu trebuie sa lipesc kevlar29 pe pvc-ul barcii, in fasii de dimensiuni variabile (in functie de dimensiunile flotoarelor barcii, zone, lipituri, deformare; cand am barca o voi studia indelung si voi marca formele si dimensiunile peticelor de kevlar-nu voi pune fasii mari) si apoi sa-l protejez contra UV pentru ca razele UV afecteaza proprietatile kevlar-ului in timp. Apa nu-l afecteaza...Dar nu vreau nici sa-si piarda elasticitatea pentru ca va face corp comun cu barca.

Informativ:
http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=6778 - banda kevlar 49

http://www.newport.com/Kevlar-Shears/139710/1033/catalog.aspx - cu asta iti rupi mana daca te bagi sa tai kevlar 29 la rola, nu la banda.

http://www.skygeek.com/ats-8210xb.html - asta e o chinezarie din gama celor pe care le gasesti si la Walmart...

O foarfeca buna e de la min. $70...

PS: Intelegi acum de ce nu am griji ca nu va rezista la multe, fundul barcii din fibra de sticla intarita cu kevlar...si restul, tot kevlar :).
Primul experiment va fi facut pe un colac. Iau un colac, il bag in apa si-l studiez. Apoi il invelesc in kevlar. Apoi iar il studiez in apa (2 sapt. il leg de pontonul din curtea verisoarei mele) dat cu lac protectie UV...Sunt multe de facut dar mai intai sa-mi gasesc o foarfeca buna :)
 
Ultima editare:
Bunn, iti multumesc din start pentru sprijin. Singura problema e ca nu pricep o iota de germana...
PVC Kleber ala (Tarpo S) sa inteleg ca e adeziv pentru PVC, nu?
In cazul asta ar trebui sa-i intreb 3 lucruri:
- daca Tarpo S lipeste in conditii rezistente la apa, materialul pe care-l am eu in cap, de PVC.
- daca mi-l livreaza in Romania sau daca-l importa vreo firma de aici pentru diverse aplicatii (cred ca o sa ma coste mai mult transportul decat produsul dar asta-i viata, nebunia omului are un pret).
- daca au si lac UV de asemenea rezistent la apa...

Materialul e UV rezistent si are cam 650g/mp.Lipiciul e bun dupa cum declara unii care si-au facut barca din el.Iti livreaza si in romanica cred nu trebuie sa intermediezi prin firma.Numai trebuie sa gasesti o modalitate sigura de transferat banii.
Pun niste poze cu unul care si-a facut un caiac din asemenea material.
Desigur materialul cu insertie de kevlar e mai bun dar si mai scump.Acum tu hotarasti.
Eu dau solutii totdeauna pentru omul "sarac de rand":) daca banii nu joaca un rol prea mare pentru tine atunci as sugera sa iei un caiac de la barci in bagaje ca au reputatie mondiala.Pretul la materialul de fata e in jur de 6,5 euro/mp.
Am uitat sa specific materialul e pentru prelate usoare de remorci sau acoperisuri de vara.
 

Atașamente

  • Faltboot1.jpg
    Faltboot1.jpg
    102.4 KB · Vizualizări: 101
  • Faltboot2.jpg
    Faltboot2.jpg
    18.5 KB · Vizualizări: 76
  • Faltboot3.jpg
    Faltboot3.jpg
    20.3 KB · Vizualizări: 74
  • Faltboot4.jpg
    Faltboot4.jpg
    46.7 KB · Vizualizări: 83
  • Faltboot5.jpg
    Faltboot5.jpg
    62.1 KB · Vizualizări: 88
Ultima editare:
Spune-le ca, kevlar-ul este kevlar (kevlar, kevlar29 sau kevlar 49)...Pentru a-l taia iti trebuie foarfeca speciala (pe care eu o voi aduce de afara ca aici de abia gasesti foarfeca sa tai fire/fibra cu invelis de kevlar, daramite ditamai suprafata; daca bagi flex-ul in el produci gauri nicidecum o taietura continua). PVC-ul, polyplanul si alte materiale din sfera productiei publicitare le tai cu foarfeca de birou ca si cum ar fi din mamaliga.
Orice altceva in afara kevlar-ului de mai sus, nu e kevlar. Kevlar e produs doar de DuPont, si orice alte materiale asa-numite kevlar sunt adidasi in loc de pantofi sport sau xerox in loc de copiator...

Eu trebuie sa lipesc kevlar29 pe pvc-ul barcii, in fasii de dimensiuni variabile (in functie de dimensiunile flotoarelor barcii, zone, lipituri, deformare; cand am barca o voi studia indelung si voi marca formele si dimensiunile peticelor de kevlar-nu voi pune fasii mari) si apoi sa-l protejez contra UV pentru ca razele UV afecteaza proprietatile kevlar-ului in timp. Apa nu-l afecteaza...Dar nu vreau nici sa-si piarda elasticitatea pentru ca va face corp comun cu barca.

Informativ:
http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=6778 - banda kevlar 49

http://www.newport.com/Kevlar-Shears/139710/1033/catalog.aspx - cu asta iti rupi mana daca te bagi sa tai kevlar 29 la rola, nu la banda.

http://www.skygeek.com/ats-8210xb.html - asta e o chinezarie din gama celor pe care le gasesti si la Walmart...

O foarfeca buna e de la min. $70...

PS: Intelegi acum de ce nu am griji ca nu va rezista la multe, fundul barcii din fibra de sticla intarita cu kevlar...si restul, tot kevlar :).
Primul experiment va fi facut pe un colac. Iau un colac, il bag in apa si-l studiez. Apoi il invelesc in kevlar. Apoi iar il studiez in apa (2 sapt. il leg de pontonul din curtea verisoarei mele) dat cu lac protectie UV...Sunt multe de facut dar mai intai sa-mi gasesc o foarfeca buna :)

O parere personala (si sa nu pornesti de la premiza ca sunt dealer de ambarcatiuni - acum sunt doar un utilizator a acestui forum):

Daca pui kevlar pe fundul de fibra a barcii asta nu inseamna ca ai scapat de probleme. Ai vazut un geam securizat spart? El crapa, dar nu cade datorita foliei de securizare. Cam asa si cu fibra armata de kevlar. Se sparge dar nu se fragmenteaza (sau se sparge de tot daca impactul este puternic). Este o masura de siguranta pe care o iei, dar nu este o masura care te scapa de probleme definitiv. Nu s-a inventat inca barca (sau nu stiu eu de ea) indestructibila.
Iarasi un sfat pentru achizitionarea unei barci. Sunt niste raspunsuri la intrebarile pe care le scriu eu acum:
-cate persoane vreau sa fie in barca?
-doresc sa fac drumetii mai lungi de 1 zi (pentru spatiu bagaje)?
-pe ce tip de apa vreau sa ies (lac, mare, rau cu debit mare si linistit, white water)?
-ce tip de propulsie am nevoie (vasle, motor sau vele)?
-daca vreau motor, vreau o barca cu valente de racing, sau vreau doar sa ma deplasez?
-cat spatiu de depozitare am (adica vrei o barca care stransa sa ocupe spatiu mic)?
-cum fac cu transportul (tot legat de dimensiuni)?
-ce buget am (foarte importanta intrebarea)?
-ce valoare dau banilor mei (adica daca ai bani suficienti, iti permiti sa iei o barca de calitate mai scazuta, pe care s-o schimbi dupa 2-3 ani)?

Cam astea sunt cele mai importante intrebari. Mai sunt, dar pe astea le descoperi singur dupa nevoile tale.

Catalin
 
Dex, ce-ai facut pana la urma , ai ales o barca buna si ieftina?
Si eu sunt in cautare si mi-ar prinde bine un sfat .
Thanx
 
Lamureste-ma te rog cu o chestiune, barca in discutie, Grabner Ranger (http://www.grabner-sports.at/Price-techn-data.1744.0.html?&L=2), este fabricata din PVC 1.100 dtex si nu hypalon, nu-i asa ? Din acelasi material ca si Quicksilver Sport Enduro 340, de exemplu.

Salut. Grabner nu face barci din PVC, ci doar din Hypalon. Quicksilver, cel putin pentru piata din Romania, produce barci din PVC. Diferenta intre cele 2 materiale este mare. Dar aici te poti documenta de pe net si iti dai seama de diferente singur.
 

Back
Sus