Cum spuneam, o barcuta pneumatica este este in vizorul meu (desi nu m-am hotarat inca) si desi i-am spus lui Vali ca nu sunt priceput la mestereli, mi-a trecut prin cap ideea de a intari o barca pneumatica, intr-o maniera care sa ii ridice semnificativ gradul de rezistenta la taiere/intepare.
Intarirea, ma gandesc eu sa o fac prin lipirea unui material suplimentar peste materialul barcii pneumatice.
Intrebarea 1:
- Ce materiale se pot folosi pentru o astfel de operatiune? Cauciuc, materiale textil, alte sugestii?
Intrebarea 2:
- Ce adezivi se folosesc si unde gasesc adezivii pentru o astfel de operatiune?
Exista vreo banda adeziva (tip power tape) rezistenta la apa, pentru a o aplica la marginea materialului suplimentar (zona unde se termina materialul pentru intarire si ramane materialul barcii)?
Intrebarea 3:
- Care sunt zonele cele mai predispuse la taiere/intepare ale unei barci pneumatice? Eu ma gandesc, evident, la toata zona care se scufunda in apa dar vreau sa stiu daca exista cazuri sa se fi taiat/intepat si alte parti ale barcii (partea de deasupra apei a tuburilor flotoare, podeaua - nu stingi tigara pe podeaua barcii - alte parti).
Ce parere aveti de ideea asta? A mai incercat cineva? Cum si cu ce rezultate?
Ca sa-mi fac doar putina reclama si sa fiu cat se poate de sincer, spun asa:
-barca gonflabila ieftina = probleme si artificii ingineresti de te doare capu'.
-barca gonflabila de calitate (de ex. Grabner, adica cele comercializate de noi) = mai scumpe, adica in cazul asta sinonim cu calitatea superioara, durata mare de viata (minim 20 ani), rezistenta maxima si versatibilitate (poate sa fie folosita cu vasle, motor, vele, in ape calme, rafting, mare etc).
Si spun asta in cunostinta de cauza. Am coborat in primavara asta pe Arges cu o barca Grabner, model Ranger (aici vezi modelul:
http://www.barciinbagaje.ro/index.x...arca_de_salvare&id_categorie=41&id_produs=124) si am avut parte de tot felul de obstacole. Crengi, copaci cazuti in apa, care au fost servite ca "desert" (adica usor de digerat). Sa vedeti cand treceam peste digurile de beton scufundate in apa si "incalecam" peste un fier beton ascuns miseleste sub apa. Ati auzi sunetele din filmul "Aventuri in casa mortii"? Asa se auzea sunetul scos de fundul barcii in contact cu un astfel de fier. S-a spart barca? Nici pomeneala. S-a zgariat barca? Superficial s-a zgariat stratul de vopsea. Singurul lucru care a patit barca a fost ca s-a murdarit de noroi. Atat. Asta inseamna o barca buna. Si nu s-a lipit nimic pe ea, nu am facut inventii made in "Plaiuri mioritice", absolut nimic. O barca buna (de ex. Grabner are corpul din hypalon si cauciuc natural, si nu de PVC sau alt material ieftin) este gandita sa reziste si sa te salveze din situatii neplacute.
Mai dau un exemplu:
La targul din vara asta de la Constanta am a vut o barca pe apa pentru boat test. Fiind in Romania un "destept" si-a aruncat tigarea pe jumatate fumata fix in barca. Eu nu am vazut acest lucru cand s-a intamplat. Dar am gasit in barca "arma crimei". Tigarea s-a fumat de la curentul din Portul Tomis singura, fix pe fundul barcii. Ce s-a intamplat cu materialul? S-a spart? Nu, doar s-a afumat putin. Asta nu inseamna ca recomand ca o barca de genul acesta sa fie folosita ca si scrumiera.
O barca ieftina este egal cu placerea de a merge pe apa, dar a nu te aventura in locuri pe care nu le cunosti si unde poti sa ai surprize de genul celor enumerate de mine mai sus.
Daca ai un buget care sa-ti permita sa iei un lucur de calitate, pararea mea este ca merita sa investesti in asa ceva. Daca nu ai acest buget, poti sa-ti iei o barca ieftina dar nu cred ca poti sa te astepti sa scoti din ea mari performante (avem noi romanii un proverb in care apare cuvantul "bici" si alt cuvant care nu pot sa-l reproduc aici).
Uite un link unde gasesti poze cu coborarea pe Arges:
http://www.barciinbagaje.ro/forum/viewtopic.php?f=3&t=19
Pe undeva inteleg mentalitatea cumparatorului, respectiv ca o barca gonflabila este aproape sinonim cu un bagaj de probleme. De ce inteleg acest lucru? Simplu, ma uit pe piata din Romania. Si cu riscul de a jigni pe unii comercianti de barci gonflabile, spun ca majoritatea barcilor vandute sunt de slaba calitate. Suntem singura firma care am adus barci de calitate (Grabner si Klepper). Cu toate ca preturile la barcile comercializate de noi sunt identice cu preturile producatorului (fiind dealer autorizat avem preturi unice pt. toata Europa) ele nu conving tot timpul potentialul cumparator, deoarece se pleaca de la premiza: "x are barci mai ieftinde decat tine". Ok, poate ca sunt mai ieftine, dar garantez 100% ca nu au calitatea barcilor comercializate de noi. Cum demonstrez acest lucru? Simplu, folositi Google si tastati Grabner si Klepper si o sa gasiti pareri despre aceste barci. Pareri foarte bune zicem noi. Finalul acestui raspuns se pare ca a fost mai "lacrimogen", dar personal eu m-am saturat de mentalitatea impusa de cei care fac business in Romania, adica sa vindem produse ieftine ca asta inseamna si vanzari de cantitati mari, deci castiguri substantiale. Pe mine m-au sunat destui oameni care sa-mi ceara ajutorul pentru reparatia de barci gonflabile. Si nu am putut sa-i ajut, deoarece aveau barci din PVC sau alte materiale ieftine (noi avem adezivi pentru Hypalon). Si i-am intrebat: de ce nu sunati de unde ati luat barca sa va ajute ei. Si au raspuns: pai am sunat ... si restul il banuiti.