intrebare despre deplasament

Salutari tuturor barcaholicilor ! Fiind nou pe forum, si cu experienta zero in domeniul nautic, as dori sa ma ajutati cu niste informatii referitoare la;
1) ce reprezinta deplasamentul unei ambarcatiuni ? greutatea proprie a navei(fara incarcatura) sau ce volum de apa dislocuieste; am nevoie de un raspuns exact, deoarece intentionez sa achizitionez un velier mic,5-6 m, din Germania sau Olanda, pe care sa-l transport in Ro pe trailer cu autoturismul, si pe toate site-urile se mentioneaza deplasamentul; Google nu a reusit sa ma lamureasca...
2) cu un velier de 5-6m, si motor de 5 hp, pot naviga in Delta, pe anumite portiuni bineinteles, fara sa am permis de navigator si fara ca ambarcatiunea sa fie inmatriculata, (nu merg cu velele, doar cu motorul) ? am citit topicurile de pe "barcaholic" referitoare la asta....dar parerile sunt impartite, si nu as vrea sa cumpar barca si sa nu o pot folosi, vara asta , evident..
Va multumesc anticipat pentru timpul acordat si va doresc numai bine!
 
Salut fabi si bine ai venit. Deplasamentul reprezinta greutatea maxima a barcii, complet incarcata si echipata, gata de mars. Din cauza asta CWL inseamna linia de plutire de plina incarcare, si reprezinta linia-limita pana la care se scufunda barca in apa. Deci greutatea proprie a barcii e mai mica decat deplasamentul, si cel mai bine e sa ii ceri vanzatorului s-o cantareasca pe peridoc pe un cantar auto.
Iar despre limita de 5 cai la motor, nu-ti trebuie certificat de conducator ambarcatiune doar daca indeplinesti cumulativ si conditia ca barca sa aiba sub 2,5 metri lungime. Deci la lungimea de 5-6 metri a barcii tale, nu esti obligat s-o inmatriculezi, dar esti obligat sa ai certificat de conducator ambarcatiune clasa D, pentru Delta, sau clasa C daca vrei sa iesi si costier pe mare. Mult succes in alegerea barcutei :).
 
Unde scrie Vali de sub 2,5m?
Si atentie, limita cailor putere nu e 5, ci 3,68 kW (4.93 CP).

Ordinul 534:
a)ambarcaţiune de agrement – orice ambarcaţiune, propulsată cu motor şi/sau cu vele, al cărei corp are
lungimea de 2,5 m până la 24 m măsurată conform standardelor armonizate aplicabile, care nu transportă
mărfuri şi care este utilizată exclusiv în scopuri sportive şi recreative;
 
Unde scrie Vali de sub 2,5m?
Si atentie, limita cailor putere nu e 5, ci 3,68 kW (4.93 CP).

Intotdeauna legile au greseli de editare; de,,la'' 2,5m....; sport (obligatoriu?)SI agrement; nu e prevazuta latimea...; Cp pana la x,0001(oare au laboratoare mobile ca ANR-ul?) Daca bagam in seama toate prostiile salut si-un praz ver'e...
 
Mie mi se par destul de clare prevederile in privinta asta; cifra de 3,68 kW si altele provin din armonizarea cu legislatia, sau legislatiile europene.
 
Multumesc mult de urari si de sfaturi, Vali; am urmarit posturile tale cu mult inainte de a-mi deschide cont pe "Barcaholic", posturi pe care ai incercat sa le detaliezi cat se poate de mult, ajutand astfel pe cei mai putin experimentati in acest domeniu!
Inca o data multumesc si numai bine!
 
Multumesc de raspuns Byteworks, mi-ai raspuns la obiect, si cu citat din lege ! Oricum , asa cum mentiona si Jan (daca vreau sa fiu 100% in regula, nu mai vad barca la apa niciodata..), ma gandesc sa achizitionez ambarcatiunea mentionata anterior, si cred ca daca si motorul (maxim 4,93 hp) si barca(maxim 6 m)se incadreaza inprevederile art.534, nu voi intampina probleme prin delta chiar daca nu am permis....ma descurc eu cumva...cu autoritatile, in cazul uni control....iar pe viitor, desigur voi intra in legalitate si cu permisul; dar nu vreau ca acum sa ma impiedic de documentatie, in loc sa ma bucur de barca:).
Multumesc tuturor inca o data!!!!!!!!!
 
Atentie ca ceva acte tot trebuie in Delta, si anume permis de acces in rezervatie pentru barca si pentru fiecare persoana. Primul se poate lua si pe un an, dar numai de la ARBDD Tulcea, pentru persoane se ia per sejur, ori de la ARBDD ori de la diverse unitati de turism din Delta. Se face control la astea!

Taxele pentru 2009, n-am gasit altele pentru 2010.
 
Ultima editare:
Multumesc Byteworks pt. precizari, f. utile; pana in vara cand intentionez sa ajung in Delta, va mai necajesc cu intrebari...
Multumesc tuturor !!!!!!!!!!!!!!1
 
......chiar daca nu am permis....ma descurc eu cumva...cu autoritatile, in cazul uni control....iar pe viitor, desigur voi intra in legalitate si cu permisul; dar nu vreau ca acum sa ma impiedic de documentatie, in loc sa ma bucur de barca:).

Salut, dupa cum au spus si prietenii nostrii mai inainte, ca sa te bucuri in liniste ai nevoie de niste hartii. Ia-ti D-ul macar si n-ai probleme. Daca sti sa ,,citesti
si sa scrii'' nu e nici o dificultate. O atentie sau vre-o maslina, sigur va fi mai scumpa si-ti strica ziua...:noroc:
 
......chiar daca nu am permis....ma descurc eu cumva...cu autoritatile, in cazul unui control....
Vere, ai grija, permisul (in cazul tau) nu trebuie sa-l iei sa fii in legalitate ci pentru siguranta ta si a celorlalti din barca sau participanti la agrement. In momentul in care te urci pe o barca TREBUIE sa devii RESPONSABIL. Iar asta nu o faci de frica sau de dragul autoritatilor.
Marea, Dunarea NU IARTA. Orice greseala, ezitare, necunoastere poate deveni fatala mai devreme sau mai tarziu. Pe Dunare nu esti pe strada.
Vrei sa-ti zic ca in fiecare an (in special in perioada inundatiilor) pescuiam cel putin doi, trei innecati? Vrei sa-ti spun ca dupa ce se umfla ei plutesc cu faţa in jos, iar ele cu faţa in sus? Vrei sa-ti mai spun cum se agata de elicile de la nave, barci si raman sfartecati acolo? Vrei sa-ti spun cum ii legam cu saula de mana si-i trageam la mal catre baietii de la laboratorul criminalistic si apoi ii bagam in saci? Vrei sa-ti spun cum am gasit cranii aduse de Dunare la mal si ramase neidentificate pana in ziua de azi? Asa ca un sfat general, nu neaparat numai pentru tine: pune mana si invata, citeste ia-ti permisul ca vei avea de castigat, in primul rand tu apoi ceilalti pentru ca o plimbare, un concediu sa ramana o amintire frumoasa.
Si crede-ma ca inclusiv eu, care am mii de kilometri pe Dunare si sute de mile pe mare ca marinar sau la comanda navei tot voi da examen pentru D si C ca sa fac agrement.
 
Ultima editare:
Vince are dreptate, cu apa nu te joci. Multi ani am pescuit la Dunare si am trecut prin multe chestii crancene, cea mai oribila fiind recuperarea de cadavre, cand a fost scos pasagerul Mogosoaia pe 14 septembrie 1989, dupa ce se scufundase in aval de Galati pe 10 septembrie. Insa sa nu intram in detalii macabre, ci sa repetam ca detinerea de certificat de conducator ambarcatiune e obligatorie, dupa cum scrie si in ordinul 534. Adevarul e ca nu inveti prea multe cand te pregatesti pentru examenul de certificat, dar macar baza o ai, stii la ce sa te astepti in diferite situatii pe apa. Si oricum in timp te vei invata singur cum sa actionezi in functie de imprejurare. Din partea mea mult succes, dar daca vrei sa bypass-ezi certificatul, eu nu ma mai joc cu tine :p.
 
Domnilor, va multumesc pentru sfaturile pe care mi le-ati oferit, apreciez faptul ca ma sfatuiti sa-mi i-au permisul, nu va fi oproblema pentru mine..fara falsa modestie:), spre exemplu, am toate categoriile pe permisul auto, nu profesez, le-am luat asa, sa fie acolo..., dar pentru inceput, 1 saptamana sau doua as vrea sa ma bucur de barca si dupa hartogaraia..daca se poate, si apropos de sfaturi macabre, gen morti umflati si alte asemenea, realizez ce se poate intampla, nu sunt inconstient....sunt sportiv, montaniard (apropos , nici muntele nu iarta:) ) vara trecuta am facut Tour de Mont Blanc pe mountain bike,pe ghetari, poteci inguste, altitudini mari; spun astea nu ca sa ma laud ci ca sa intelegeti ca nu sunt un teribilist inconstient...dimpotriva. Si pentru inceput, am sa solocit ajutorul unui navigator, sa ma invete cum se manevreaza un mic velier pe un lac, nu in Delta....si nu cred ce burtosii cu neuronii inotand in grasime, pe care ii vad prin delta cu salupe...sunt atat de responsabili si perpicace, fara falsa modestie, eu cred ca intr-o saptamana pe un lac invat mai multe despre navigatie decat pot ei sa invete toata viata...si daca ei nu mor...sigur eu voi supravietui:); bineanteles, ca posibilitatea sa am experienta unor adevarati "lupi de mare" nu o voi avea niciodata...dar de aici si pana la deces...e cale destul de lunga.
In alta ordine de idei, am citit pe acest forum ca sunt mai multe persoane care navigheaza prin delta si nu au permis de navigator....si isi povestesc aventurile, aventuri foarte frumoase dealtfel, eu nu inteleg de ce nu as putea sa fac la fel..pentru inceput.
 
Tinand cont de faptul niciun examen nu se da pe bune ( cel putin nu am vazut eu), nu stiu cat de mult mai conteaza acel plastic / carton / carnet din buzunar mai mult decat pentru a fi in legalitate. Cati dintre cei care au permisul de conducator ambarcatiune de agrement cunosc cel putin 70% RND ul? Cati din cei care au facut cursul au facut si ore de practica si au mers cu barca cu motor pe apa? Cati au invatat la cursuri cum sa plece de pe loc, cum sa faca o intoarcere, cum sa taie un val, cum sa opreasca...etc?
Permisul se ia pt a nu fi nevoit sa dai spaga unor (marea majoritate) incompetenti / spagari care habar n-au ce-i cu ei.
Cunostintele se dobandesc pt a supravietui si sunt mult mai recomandate decat obtinerea unui amarat de permis. Cand e sa dai coltul nu te verifica nimeni daca ai permis sau nu.
Este exact ca la permisul de conducere auto. La scoala ti se arata ce iti tb ca sa iei permisul. CA tu esti kamikaze mai departe li se rupe atat lor cat si politistilor.
Grav va fi cand situatia de pe sosele se va extinde si pe apa. Eu sper ca nu se va ajunge in acelasi hal, dar perspectivele nu sunt prea optimiste.
Multi se feresc sa dea acel examen si cauta tot felul de portite- lungime, x cai putere...
Sfatul meu e altul cu toate ca nu sunt decat un incepator in domeniul navigatiei de agrement:
Daca dati zeci de milioane pe barca, motor, peridoc etc, mai dati 4-5 sau cat o mai fi si luati si examenul.
Dar eu, stand in barca, pe apa si cu permisul in buzunar m-as intreba "Sunt pregatit sa plec la drum?"

P.S. - am permis deci stiu si in ce conditii se ia.
 
Dar eu, stand in barca, pe apa si cu permisul in buzunar m-as intreba "Sunt pregatit sa plec la drum?"

Pai stand in barca, pe apa si cu permisul in buzunar nu vei fi niciodata indeajuns de pregatit. Trebuie si un pic de curaj, doar cat sa misti putin barca si apoi vei fi mai pregatit decat inainte. Si in timp vei fi din ce in ce mai pregatit. Exista un inceput in toate. Si cu barcile mici te mai si strecori, chiar daca nu stii tot RND-ul.
Chiar daca permisele se obtin cum se obtin, cati dintre cei care acum il au, au mers la examen fara ca macar sa citeasca bibliografia? Si din citit mai ramai cu unele lucruri in memorie.

Adevarul e ca nu inveti prea multe cand te pregatesti pentru examenul de certificat, dar macar baza o ai, stii la ce sa te astepti in diferite situatii pe apa. Si oricum in timp te vei invata singur cum sa actionezi in functie de imprejurare. Din partea mea mult succes, dar daca vrei sa bypass-ezi certificatul, eu nu ma mai joc cu tine .
Are dreptate Vali si subscriu, (Salut Vali!) mai ales la ultima propozitie! :ahoy:

PS. Nu m-am referit la Kama, citisem PS-ul lui. Este la modul general.
P.P.S. Am intalnit persoane cu permisul auto luat in Dambovita de peste un an care nu aveau curajul sa intre cu masina in Bucuresti, cu toate ca locuiau la vreo 20 km distanta. Preferau sa mearga la Bucale cu mijloacele de transport in comun sau cu trenul.
 
Ultima editare:

Back
Sus