Kaiac pentru sotie+copil si TID

bogdanbuciu

îmi trebuie barcă
Am cumparat planurile pentru un kaiac Shearwater 17 de vreo 3 luni.
Mi-am luat epoxy si placaj(plop B/BB, de la Holver la pret redus cu ajutorul lui :gun: Shotgun). Mai am de cumparat fibra, sarma de cupru, un slefuitor si ceva curaj, fie sa ma apuc de treaba, fie sa ma pot impotrivi sotiei care ma intreaba zilnic: "Cand de apuci de barca?".
Daca imi mai trebuie ceva va rog sa-mi amintiti.
Desi e prima barca, vreau sa-mi iasa "flawless", nu intentionez sa-i pun carma sau derivor pentru ca pe lac se va descurca mujeru sa o struneasca iar pe dunare o tin eu dreapta ca sunt tanar doamna tanar. Daca dupa ce il rodez cred ca va avea nevoie de o mica vela o sa-i trag si un derivor sanatos chiar in cockpit intre picioarele navigatorului. Spatiul de bagaje din fata va fi putin supradimensionat sa poata gazdui copilu' si va avea carlinga inaltata ca la cockpit pentru a nu incomoda pe cel care se rezeama de margini.

Pentru alte detalii vizitati threadul, promit ca daca am ce voi posta si va voi tine la curent.:titanic:
Intre timp am mai comandat din Anglia planurile pentru DK8 de la DDDesigns, un kaiac de 2,5m care se face dintr-o singura foaie de placaj. Intentionez sa-mi fac o mica flota pentru a initia cati mai multi copii in vara asta si cele viitoare. Wish me luck.

Preturi la DDDesigns:
 

Atașamente

  • plans1-leaflet.jpg
    plans1-leaflet.jpg
    127.6 KB · Vizualizări: 214
  • plans2-leaflet.jpg
    plans2-leaflet.jpg
    133.6 KB · Vizualizări: 167
Ultima editare:
Cate foi de placaj (presupun ca de 4mm) intra la 17-le tau, ma gandesc sa-mi fac si eu Mill Creek 16,5 (tandem) ?

Intra 3, desi in manual scrie 4 foi, cand am trasat formele pe foi au intrat pe 3(de 4mm am luat).
Mi-as face si eu Mill Creek dar e cam mare totusi si nu vreau sa ma complic cu transportul.

#Iulian: am pus link-urile in threadstarter.
 
Ultima editare:
De vreo luna m-am apucat de construit barca, mai printre antrenamente, mai printre picaturi, cum am avut si eu timp. Nu ma astept sa arate ca cea din site-ul de prezentare dar incerc sa nu fac greseli estetice foarte mari. Am mai cumparat niste scule, si ceva consumabile si m-am apucat. In prima zi de lucru efectiv am inceput sa trasez planurile pe foile de placaj, nu prea am avut spor ca eram cu fetita mea pe langa mine si ea cerea mai multa atentie decat barca.
Poftim poze:
1.jpg
3.jpg

Si dupa o zi de munca am servit masa pe santier.
6.jpg

Asta a fost prima zi, trasatul formelor pe placaj a mai durat vreo 3 zile intregi de lucru dar care in realitate s-au intamplat in vreo saptamana si jumate. Spre sfarsitul lucrarii un domn foarte distins m-a sfatuit sa nu tai formele cum intentionam eu, cu fierastraul pendular ci sa incerc cu cutterul. Urmatoarele 2 zile mi le-am petrecut urmand sfatul domnului respectiv, pe care spre rusinea mea nu stiu cum il cheama, stiu doar ca face niste fotografii extraordinare si ca stie multe lucruri. Poze:
10.jpg
16.jpg

Rezultatul fiind acesta:
19.jpg

In zilele urmatoare s-a desfasurat ceea ce in manualul de constructie se numeste "scarfing", adica prelucrarea capetelor formelor in asa fel incat sa se imbine curat, si consta in profilarea placajului pe o lungime de 8 ori mai mare decat grosimea lui. Am lucrat dupa cum se vede in imagini bine hidratat:
22.jpg

si am avut ajutor de la o domnisoara cam plangacioasa in ziua respectiva
26.jpg

In alta zi am lipit formele in asa fel incat sa obtin panourile componente ale barcii, imi trebuia o incapere in care sa fie peste 23 grade Celsius si dupa cum am aflat mai tarziu de inca o persoana mai desteapta pe langa mine, ca am lipit prost cateva forme.
28.jpg

Intr-un final, dupa cateva zile in care am debitat unele forme din nou, scarfing si lipire am trecut la partea in care barca incepea sa prezinte si a treia dimensiune. Am lucrat cu ajutorul Mariei, care la inceput credeam ca doar se joaca dar m-a ajutat de-adevaratelea cu introducerea sarmelor de cupru in gaurile din placaj. Pana la momentul asta am omis sa spun ca domnul Costel(marangoz la CS. Olimpia) m-a mai ajuta, ba cu vorba, ba cu fapta, ba cu o scula, la apoape fiecare pas al lucrarii. Capetele placilor le-am ascutit si nivelat cu smirghel.
37.JPG
40.JPG

Dupa munca si rasplata:
42.JPG
44.JPG

In momentul de fata barca arata in felul urmator:
48.JPG
50.JPG

Va tin la curent cu evolutia lucrarilor. Pentru intrebari va stau la dispozitie.:noroc:
 
Bravo Nenea Profu' , pentru toate scarfingurile alea...deja incep sa am complex de inferioritate
Eu le-am omis cu intentie, iar lucrarea mi-a tolerat si aceasta stare de spirit ,care este LENEA :)
 
Vad ca Maria ta se pricepe :) La imbinarea din varf o trimiti pe ea cu fibra si epoxy inainte :)
 
am observat ca unui copil daca ii dai ocazia si il tratezi responsabil ii este relativ usor sa faca cam orice. Maria chiar imi e de ajutor cateodata, iar alte dati ma incurca de nu se poate. Pana la sfarsit o sa-mi dau seama daca am facut barca multumita ei sau in ciuda faptului ca a fost pe langa mine.
Azi am "cusut" panourile laterale si pana acum am consumat cei 50m de sarma de cupru pe care am luat-o. Nu am avut camera deci pozele sunt facute cu telefonul, asta a fost prima zi in care m-am simtit cumva implinit, pentru ca incepe sa semene mai mult a barca, am lasat puntea la urma ca acolo e si mai frumoasa forma. Cred ca am uitat sa mentionez, mi-a intrat pe doar doua foi de placaj.
Foto%28036%29.jpg
Foto%28037%29.jpg


Foto%28038%29.jpg
Foto%28039%29.jpg

Multumesc de incurajari guziman.
 
postez postez, prima noutate pe care am uitat-o e ca datorita taierii formelor cu cutterul(cred) partea de barca pe care am terminat-o s-a imbinat perfect, nu a fost nevoie sa desfac ceva sau sa re-strang vreo sarma.
merci
 
Desi e prima barca, vreau sa-mi iasa "flawless", nu intentionez sa-i pun carma sau derivor pentru ca pe lac se va descurca mujeru sa o struneasca iar pe Dunare o tin eu dreapta ca sunt tanar doamna, tanar...
...M-am scos, am scapat de munca !
(...si eu care ma gandeam sa construiesc o carma, sa pun un autograf pe ea si sa ti-o daruiesc !):ole:
 
Ultima editare:
La un moment dat, cineva, parca svejk initiase un topic in care ne cerea sa votam care ar trebui sa fie ambarcatiunea standard a barcaholicului. Atunci se ramasese la D4, dar cred ca balanta incepe sa se incline incet, incet in favoarea Shearwater 17. (Vinovat este cetateanul care a fost deja acuzat de transformarea forumului intr-unul de caiacisti, in cadrul unei reuniuni de barcagii respectabili ;) , l-am numit aici pe Guzea Guzila de la fluviul din ce in ce mai umflat)
Bogdan, poate ai vrea sa detaliezi pentru cei care mai incearca aceasta constructie, ce inseamna: ''am lipit cateva forme prost''.
Interesanta ideea taierii cu cutterul. Eu m-am chinuit cu pendularul si a iesit cam ca pisatul boului. Noroc cu intreprinderea producatoare de scule de mana de inalta performanta Stanley, care a inventat Surform. Asta e o scula care merita cu prisosinta fiecare dintre cei treizecisiceva de lei pe care ii dai pe ea. Pare ca are o minte proprie, ia de acolo de unde trebuie, fara sa te concentrezi prea tare. Maine cred ca jontez si eu cele 6 panouri principale (fara scarfing, ca nu e timp de bibileli).
Apropos: Bogdan, felicitari pentru randamentul la placaj. Ce dimensiuni aveau foile, ca mie nu mi-au iesit sub nici o forma mai putin de trei foi, si pot spune ca am oarece experienta la croiri?
Spor la treaba!
:noroc:
 
Bogdan, poate ai vrea sa detaliezi pentru cei care mai incearca aceasta constructie, ce inseamna: ''am lipit cateva forme prost''.
Dadadada.... daca imi e permis, am sa raspund io, chiar daca va raspunde si Bogdan prin prisma experientei lui...sper sa nu initiez vreun conflict ...
Deci, dupa ce trasezi si decupezi formele , inainte de a lipi componentele fiecarei "felii", e bine sa le pui cap in cap deasupra desenului shablon,pentru verificare, ca sa nu iti apara vreo mica abatere insesizabila cu ochiul liber... apoi treci la faza lipirii cu tzesatura si epoxy...
Ca sa nu te chinui cu fierastraul pendular, poti sa-i elimini protectia de plastic transparent din fatza panzei de fierastrau, daca modelul tau are asa ceva, ca sa vezi cu ochiul liber panza fierastraului, pe linia trasata de pe placaj. Apoi la reglajele acestei masinarii, punei "pasul" pe "0" si impingi cu mana pentru ca placajul e destul de moale. Eu cand m-am apucat de decupat am taiat cu toate regimurile de functionare a "masinutei", care mai degraba rupea brutal marginile, decat taia ingrijit .Iar panza era Bosch si era noua. Cand m-am prins cam care ar fi reglajele numai bune pentru taiat, deja decupasem 75% din forme.
Deci:
-pasul pe "0"
-turatia poate fi tatonata de la o valoare medie spre alta mai mare. Cand esti multumit de indemanarea ta, poti sa reglezi turatii mai mari .
 
Ultima editare:
deci:
1. cand am facut scarfingul la imbinari, am stat si m-am gandit cu piesele puse cap la cap cum ar trebuie sa le asez ca sa se imbine "buca pe buca" (n-am gasit alta rima) si cand am terminat si am dat sa le lipesc, surpriza, amandoua aveau scarfingul in jos, nu se pupau. Le-am lipit asa, dar presate bine cu niste cleme din alea, dar cand m-am uitat din nou piesele nu aveau marginea in prelungirea colineara a celeilalte. Si uite asa intr-un an nu-ti moare nici un curcan. Cand ma intrebam daca sa refac piesa din mijloc m-a ajutat Maria ca a vazut-o rezemata de masa si a zis "uite tati eu urc dealul" si a rupt-o, deci m-am hotarat sa o refac.
2. piesele lungi si relativ dreptunghiulare (8 buc) au intrat pe o singura placa. Am inceput de la margine, stateam sub luminator si se vedea prin coala planului urma de creion de la formele trasate anterior, si le-am asezat sa se apropie la max 1 cm una de alta. Asa au intrat pe 2 coli(initial, ca dupa isprava cu maria si lipitu au intrat ca la carte 3). Dimensiunea placii este 2520x1720(plop B/BB).
3. parerea mea este ca se pierde o gramada de vreme si control cu fierastraul pendular.
4. ce e ala Surform?
pentru mine realizarea shearwaterului de cateva ori si o alta barcuta pentru vele exclusiv odata este antreul pentru un ceva de 7m pentru vizitat coasta de nord a Africii si eventual coasta de est a Marii Negre in zona Caucazului.(just a dream)
 
Surform e o scula de genul asta.
Latimea de 1720? Pai e mult mai lat decat al meu. (1250). Sigur nu e 1270?
In afara de vreme si control, se mai pierde si o cantitate considerabila de apa din organism, prin transpiratie excesiva, din aia naspa pe care o simti ca se scurge pe nas si nu poti sa faci nimic, ca trebuie sa tii strans blestematul de pendular. Desigur, asta se remediaza printr-o puternica hidratare ulterioara cu zeama de maltz.
 
nu aveau marginea in prelungirea colineara a celeilalte.
Zicea Gigi undeva pe un topic ca la piese lungi e mai bine sa lipesti ambele foi de placaj, apoi trasezi si tai fasia dintr-o bucata. Stai linistit ca nici la mine nu s-au imbucat piesele ... dar cu un slefuitor cu banda le-am luat la pila :)
 
Zicea Gigi undeva pe un topic ca la piese lungi e mai bine sa lipesti ambele foi de placaj, apoi trasezi si tai fasia dintr-o bucata. Stai linistit ca nici la mine nu s-au imbucat piesele ... dar cu un slefuitor cu banda le-am luat la pila :)

Da, dar astfel creste necesarul de placaj, si atunci Shearwater 17 ar intra pe 4 foi.
 
azi am trecut la deck-ul barcii, si mi-am dat seama de niste chestii pentru barca viitoare, si am citit posturile voastre si mi-am completat parerea despre barca viitoare. Clar fac scarfing la tot placajul, ca tot pe doua va intra.
Orafaz sigur e 1720 ca inainte sa postez am verificat catalogul holver, ti-l atasaz daca ai nevoie la un post viitor, si imi aduc aminte ca l-am carat cu auto si era sa descoper cum se poate zbura cu un clio si 3 foi de placaj(uite mama cum sofez fara dinti).
Cat despre consumul de energie si pierderile de apa plus electroliti, exact asta ar fi domeniul meu de expertiza. Ma hidratez din 20 in 20 de minute, de cele mai multe ori fabricantul de licoare a adaugat mineralele si vitaminele specifice hameiului, daca nu am, trimit copiii la o tura de alergare pana la magazin(lor le place ca se pot opri stiind ca nu imi place sa faca spuma).
Azi m-a vizitat Liviu(iliviu) de la giurgiu si m-am laudat cu barcuta, il mai astept. Si un domn care sprijina constructia de barcute s-a aratat foarte incantat de ce faceam eu acolo, m-a uns la suflet stiind ca este patimas la barcute din lemn, barcuta de mai jos fiind adusa de dumnealui la romanian boat show-ul de la baneasa.
romanian%20boat%20show.jpg

Azi a mai trecut un prieten vechi, neanuntat si a fost o surpriza tare placuta, si pentru el barcuta mea arata fain, deci ce mai nu stiu care dintre ei mi-a deochiat barca. Pentru ca a inceput instant o furtuna si cand am dat sa salvez de la umectare domnisoara barcuta s-au rupt partile alea subtiri unde vine carlinga. Nu e mare problema si nu se va vedea urat, dar totusi este un esec. Futui.
Poze de cand mesteream la smirghel:
Foto%28042%29.jpg
Foto%28044%29.jpg


Orafaz am luat de la Hornbach pe post de rindea, o rindea de gipscarton care seamana cu surformul din poza, dar nu am reusit decat sa zgarii cu el placajul. Oare conteaza calitatea produsului, mana mesterului sau chiar sunt diferite produsele?
Ai idee de unde iau o rindea mica stanley?
gen: asta "digitala", sau asta manuala
 
Ultima editare:

Back
Sus