kayak demontabil

DoiNomazi

Seasick & Grumpy
Am inteles ca aici putem prezenta "barca noastra". A noastra seamana inca cu pielea ursului din padure, dar nu exista drum de intoarcere. Am comandat "barca noastra".

Dupa multe tentative si tot atatea esecuri, am renuntat la "Nautiraid"-ul militar, caci francezii nu vor sa-l vinda la civili "cu nici un pret", am renuntat si la Commando Mark II al lui "Long Haul", caci e mult prea greu pentru un "demontabil de excursie", am renuntat cu parere de rau si la Quattro I SL 490 al lui "Klepper" (nici nu-mi mai amintesc de ce, probabil si greutate si pret!), am renuntat cu multa durere in suflet si la K1 Expedition al lui "Feathercraft", caci depaseste cu mult prea mult bugetul alocat "operatiunilor navale" ale familiei si am optat pentru Kodiak al lui "Folbot". De fapt, doua, caci suntem doi nomazi...

Am primit astazi email-ul de confirmare ca pe ale noastre le vor fabrica saptamana viitoare (Folbot fabrica doar la comanda)

Este primul nostru kayak din categoria "demontabile" si le vom testa la apa in Everglades prin Decembrie. Pana atunci probabil ca nu vom avea timp si spatiu sa le testam decat in cada, printre ratzushte.

Da, kayacele demontabile sunt mai fragile si mai lente decat cele din fibra, plastic, lemn, etc. dar sunt singurele care incap intr-un apartament/portbagaj si pot fi transportate usor "peste hotare" cu avionul. Daca totul decurge conform planului actual, le vom lua in Alaska pentru o coborare pe Yukon, le vom lua in Delta Dunarii, de care mie imi este foarte dor si le vom lua pe Amazon.

A propos, de Delta Dunarii, are cineva coordonate GPS pentru locuri unde se poate campa pe bratul Sf. Gheorghe?

Pana acum am utilizat doar padele drepte. Doreste cineva sa discute experienta cu o padela "arbore cotit"? Este semnificativa diferenta incat sa justifice pretul?

Cu multumiri anticipate,

Doi Nomazi
 
Ultima editare:
Padela "arbore cotit" e mai ergonomica. Am testat una dar pentru o perioada foarte scurta, am simtit ca este o diferenta de ergonomie, insa nu am mers cu asa ceva suficient de mult (minim o zi) ca sa pot trage concluzii dupa un efort prelungit. In momentul de fata folosesc un Riot Marathon, care la pretul de 250 lei si greutatea de 960 grame, mi se pare excelent. Cele "arbore cotot" in general sunt padele de foarte buna calitate si au o greutate sub cele 960 grame ale padelei mele (chiar cu 200 de grame mai usoare), dar la nivelul meu, de amator, nu se justifica diferenta de pret de 10-12-14 milioane.
Poti sa il contactezi pe Dragos de la hibiscussport.ro, el foloseste asa ceva, si o foloseste intensiv, deci poate sa exprime o parere avizata. In ciuda faptului ca el vinde echipamentele respective, sa stii ca eu am primit pana acum pareri obiective de la el, adica nu mi-a zis "ia chestia asta ca e mai scumpa dar mai buna", dimpotriva, de multe ori m-a sfatuit sa iau ceva mai ieftin, insa mai bun pentru mine si adaptat nevoilor mele.
 
E misto si "bent shaft" dar mai ales pentru offset (unghiul intre pale) 0

Eu am gasit Nirvana cu un Lendal Kinetic din 4 bucati la care am cumparat ambele tipuri de shaft, bent si straight.
La mai toate iesirile de week-end iau cu mine exclusiv bent shaft-ul pentru ca e mai confortabil. Repet, prefer offset 0.

Daca as pleca insa intr-o expeditie unde ar trebui sa infrunt cine stie ce vant si sa imi pun un offset serios la padela (60 grade sau mai mult) as lua cu mine straight shaftul.
 
din cate inteleg eu de la mihaif99, cu bara dreapta poate face un unghi intre pale(ce cea indoita nu prea), iar in conditii de vant sau cand vrei sa mergi cu viteza mai mare, nu e de dorit ca profilul aerodinamic sa fie sporit cu profilul palei care merge prin aer(cand impingi mana de sus)
 
daca ajustarea se face de la jumatea barei e totul in regula, ca indoiturile alea isi vor pastra pozitia fata de pala pe partea lor, dar la un unghi mai mare ceva incomod tot va fi, ca in una din maini impingerea nu va fi cu o priza comoda pe bara.
 
daca ajustarea se face de la jumatea barei e totul in regula, ca indoiturile alea isi vor pastra pozitia fata de pala pe partea lor, dar la un unghi mai mare ceva incomod tot va fi, ca in una din maini impingerea nu va fi cu o priza comoda pe bara.

hmm... se pare ca trebuie sa ma duc la magazin sa ma joc cu ele. Multumiri.
 
daca ajustarea se face de la jumatea barei e totul in regula, ca indoiturile alea isi vor pastra pozitia fata de pala pe partea lor, dar la un unghi mai mare ceva incomod tot va fi, ca in una din maini impingerea nu va fi cu o priza comoda pe bara.

Bingo!!

Daca 30 grade e suportabil la limita, e nasol rau' sa mergi cu padela bent shaft offsetat (feathered) la 60grade! La offseturi extreme de 90grade, nici nu vreau sa ma gandesc.

Alesul padelei e treaba grea, forma palelor, marimea lor, forma axului, lungimea sa, greutate, feeling. Unii predfera padelele Groenlandeze (Greenland paddles) cu pala extrem de ingusta si offset 0. Vezi ce a folosit Legendaru' la TID
 
Bingo!!

Alesul padelei e treaba grea, forma palelor, marimea lor, forma axului, lungimea sa, greutate, feeling. Unii predfera padelele Groenlandeze (Greenland paddles) cu pala extrem de ingusta si offset 0. Vezi ce a folosit Legendaru' la TID



groenlandezele par sa fie mai putin folositoare in valuri decat cele "euro". Nu am folosit groenlandeze dar cred ca inteleg de ce ar fi mai putin eficiente in redresari rapide in ape "tulburi"

Intr-adevar, dureri de cap cu alesul padelelor..:) Oscilez intre 2 padele oarecum din aceeasi clasa de pret si utilizare, desi 200 de grame mai mult pentru o suprafata utila mai mica mi se pare greu de justificat

Werner Kalliste (bent shaft), 2 segmente/unghi ajustabil, cu o suprafata utila de 650 cm patrati, la o greutate de 752 de grame

AT Exodus Superlight (bent shaft), 2 segmente/unghi ajustabil, cu o suprafata de 633 cm patrati, la o greutate de 950 de grame

Evident, cei care manaca o paine publicand impresii online pentru o publicatie de specilaitate au pareri diverse despre amandoua. Nu este usor de tras o concluzie corecta din articolele respective.

Cea mai dificila problema este ca nu le pot testa pe apa nici pe una nici pe alta si trebuie sa aleg/cumpar "pe intuneric". Alegerea facuta va fi validata direct pe apa in expeditia din iarna. Nu este felul in care imi aleg echipamentul pe care trebuie sa ma bazez dar nu am incotro.
 
Ultima editare:
Nu este foarte relevanta suprafata palei ci felul cum o folosesti insa 200 grame in minus simti la durata. Werner din cate stiu eu, au o tehnica buna care nu minte. Prietenii mei din white water au sau viseaza sa aiba o padela Werner.
 
Nu este foarte relevanta suprafata palei ci felul cum o folosesti insa 200 grame in minus simti la durata. Werner din cate stiu eu, au o tehnica buna care nu minte. Prietenii mei din white water au sau viseaza sa aiba o padela Werner.

stilul nostru va fi "low angle", incarcati la capacitate (136 Kg+), navigand 9-10 zile cate 6-7 ore/zi (20 Km/zi medie) pe lac larg, rau lent, ocean cu valuri, fara spuma..:) Fiecare miscare costa energie valoroasa si vrem suprafata utila medie si padela cea mai usoara si ergonomica. Fiecare km parcurs la ducere trebuie parcurs la intoarcere. Nu exista situatii gen, ma dor "muscii" ies la mal pe undeva pe la mijloc... Nu vrem viteza, dar vrem anduranta. La nevoie putem compensa o viteza redusa cu o inca o ora, doua, de padela pe zi, cu conditia sa le mai putem misca...:)

Dincolo de bivuac si hrana pentru 10-12 zile (rezerva de 2 ile pentru situatii neprevazute) trebuie sa ne caram si apa potabila pentru 10-12 zile (nu exista sursa de apa potabila pe toata durata expeditiei) Ma uit la o instalatie compacta de desalinizare dar n-am gasit inca nimic care sa-mi convina greutate/eficienta/cost.
 
Nu cred in zicale de ganul: "o padela mai grea cu 200 grame inseama 2 tone in plus ridicate la sf zilei"
Cred ca e mai obositoare o padela ceva mai usoara daca are masa concentata in pale (la extremitati) Adica mai bine una o idee mai grea care isi poart majoritetea masei aproape de centru

Nu cred ca pentru anduranta e buna o padela cu palele mai mari, desi in valuri, spuma, etc asa ceva e de preferat. Asadar padela trebuie sa fie un compromis.

Eu am un AT ce care nu sunt extra incantat. Desi pala e suficient de mare are prea mult slipage pentru gustul meu. Dar eu nu fac anduranta si caiacele mele pot fi categorisite drept barje de lumea cu obraz subtire. Zace AT-ul nefolosit de cand am Lendal-ul. Inainte sa gasesc Lendal-ul la MEC (echivalentul lui REI in Canada), aproape ca am cumparat un AT Fish Stix. Acum ma bucur acum ca nu am facut-o. Un AT e de ajuns!
 
La ce v-ati propus, nu as achizitiona o padela fara sa o incerc. Sa afli dupa 2 zile de la plecare ca nu e ceea ce vrei, ar fi pagubos. mai ai nevoie de o padela de rezerva oricum Daca iei acelasi model, ai pus-o. Bent shaft nu este chiar pe placul oricui. daca nu esti rutinat, te poate incurca mai mult decat ajuta. Cu timpul se capata obisnuinta cred. Eu am incercat si prefer shaftul drept . Nu mi-am dat timp prea mult de adaptare ce-i drept. bafta
 
vom pipai un Werner Kalliste sambata la magazin, daca ne place, buna rea, asta va fi optiunea... pacat ca va fi (doar) pe uscat :(
 
La ce v-ati propus, nu as achizitiona o padela fara sa o incerc. Sa afli dupa 2 zile de la plecare ca nu e ceea ce vrei, ar fi pagubos. mai ai nevoie de o padela de rezerva oricum Daca iei acelasi model, ai pus-o. Bent shaft nu este chiar pe placul oricui. daca nu esti rutinat, te poate incurca mai mult decat ajuta. Cu timpul se capata obisnuinta cred. Eu am incercat si prefer shaftul drept . Nu mi-am dat timp prea mult de adaptare ce-i drept. bafta

de asta ma tem cel mai mult... alegere "oarba" neadecvata, dar nu exista nici o posibilitate de testare, la apa, pana in Decembrie, in expeditia propriu-zisa. Daca descoperim ca nu se potrivesc dupa 2 zile, facem cale intoarsa inca 2 zile..:) mai rau va fi daca descoperim ca nu se potrivesc dupa 4 zile... noroc ca omul se mai si adapteza (de nevoie) la conditile date.
 
Pe forumul ciclism.ro s-a initiat un topic de genul "imprumuta-mi saua ta", tocmai pentru ca seile sunt cam la fel cu padelele de caiac, adica fiecare biciclist suporta mai bine sau mai rau o sa care altcuiva i se potriveste perfect. Si cu seile e aceeasi problema, ca nu ai posibilitatea de a o testa inainte de a o cumpara, iar dupa ce ai cumparat-o e cam nasol sa iti dai seama ca nu ti se potriveste, intr-o tura de o zi intreaga sau chiar mai lunga.
Am putea incerca sa facem si aici un topic "imprumuta-mi padela ta" :D Eu as fi dispus sa dau imprumut padela mea Riot Marathon, pentru o testare de o zi, doar ca s-ar putea sa fie cam costisitor sa o trimit prin curier si sa imi fie inapoiata tot prin curier. Iar la o padela foarte scumpa, nu stiu cine ar fi dispus sa o dea imprumut pentru o testare in conditii reale.
 
Pe forumul ciclism.ro s-a initiat un topic de genul "imprumuta-mi saua ta", tocmai pentru ca seile sunt cam la fel cu padelele de caiac, adica fiecare biciclist suporta mai bine sau mai rau o sa care altcuiva i se potriveste perfect. Si cu seile e aceeasi problema, ca nu ai posibilitatea de a o testa inainte de a o cumpara, iar dupa ce ai cumparat-o e cam nasol sa iti dai seama ca nu ti se potriveste, intr-o tura de o zi intreaga sau chiar mai lunga.
Am putea incerca sa facem si aici un topic "imprumuta-mi padela ta" :D Eu as fi dispus sa dau imprumut padela mea Riot Marathon, pentru o testare de o zi, doar ca s-ar putea sa fie cam costisitor sa o trimit prin curier si sa imi fie inapoiata tot prin curier. Iar la o padela foarte scumpa, nu stiu cine ar fi dispus sa o dea imprumut pentru o testare in conditii reale.

Asa-i! Desi nu se poate aplica la distanta. ideea este buna si se poate aplica intre membri ai forumului care locuiesc in aceeasi localitate.
 

Back
Sus