Legislatia internationala referitoare la detinerea armelor de foc la bord

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Stie cineva unde m-as putea documenta exact cu privire la legislatia internationala referitoare la detinerea armelor de foc la bordul ambarcatiunilor?

Spre exemplu daca ai barca inregistrata intr-o tara in care detinerea unei anumite clase de arme de foc este permisa (cu acte samd), si ancorezi intr-un port dintr-o tara in care asemenea arme sunt interzise, cum se procedeaza?
Ma intereseaza si eventualele prevederi referitoare la uzul de arma in apele internationale samd.
Daca stie cineva vreun site care are publicata legislatia in domeniu ar fi perfect.

Multumiri in avans pentru orice informatie utila, si sper sa putem evita offtopicurile.
 
Ultima editare:
Mersi de informatii simba.

Intrebarea era totusi un pic alta, eu ma refeream la existenta (sau inexistenta) unei legislatii internationale in domeniu.

De pilda, am gasit referitor la Spania un document care zice ca armele de foc prezente pe ambarcatiuni trebuie doar declarate la intrarea intr-un port spaniol http://www.noonsite.com/Countries/Spain/?rc=Formalities#Clearance

Ce m-ar interesa sa stiu ar fi daca exista o practica universal valabila in domeniu, sau fiecare tara are legislatia proprie, referitor la care trebuie sa te informezi inainte de a ajunge acolo cu arme la bord?

In pkus, ma intereseaza sa stiu ce legislatie reglementeaza uzul de arma in apele internationale.
 
(...fiecare tara are legislatia proprie, referitor la care trebuie sa te informezi inainte de a ajunge acolo cu arme la bord...) mai putin Somalia :)

Exact, asa este.
 
Stie cineva unde m-as putea documenta exact cu privire la legislatia internationala referitoare la detinerea armelor de foc la bordul ambarcatiunilor? Spre exemplu daca ai barca inregistrata intr-o tara in care detinerea unei anumite clase de arme de foc este permisa (cu acte samd), si ancorezi intr-un port dintr-o tara in care asemenea arme sunt interzise, cum se procedeaza?

Exista cel putin doua cazuri distincte:
- esti in mare libera: se aplica legea pavilionului - legea statului unde este inregistrata barca. Poti avea la bord orice este legal in tara aia, inclusiv un tun de 37mm sau un GSha jumelat rusesc de 23. Cauta pe net si ai sa vezi americani plecati cu Barret-uri de 14, 5 mm pe barca, arma care de la 1000m sparge TABul prin ambii pereti! Cand sant intrebati de CG la ce le trebuie raspund ca sa se apere de rechini! In apele libere poti sa faci orice nu contravine unei conventii internationale la care tara pavilionului este parte: de exemplu poti sa tragi la tinta dar nu poti trage dupa balene. Si da, poti trage dupa pirati daca esti atacat sau pus in pericol, deja se organizeaza expeditii vanatori cu iahturi rapide in largul Somaliei, costa 4-5000. Pe net e celebru cazul unui ex-marines care a avut o pusca de vanatoare pe barca si a stiut s-o foloseasca pe niste somalezi nepoftiti.

- esti in apele teritoriale ale unei tari sau teritoriu: se aplica legea respectivei tari in afara de cazul in care beneficiezi de dreptul la libera trecere si nu intri in port. Daca intri in port, armele, indiferent de calibru, propulsie, destinatie, provenienta trebuiesc declarate la vama si apoi urmate regulile tarii respective: le preadai la politie sau le stochezi la bord in conditiile legii lor. Ce e inselator e ca prin "arma" in USA se intelege cu totul altceva decat in Romania, de exemplu si venind de afara poti sa nu declari pistolul cu rachete din trusa de salvare si intri in caz penal pt trebusoara asta. O racheta de mana desi e mult mai puternica decat un cartus de pistol de semnalizare nu intra la "arme si munitii" pe cand daca te gasesc organele cu un cartus ratacit pe barca iti pot face dosar penal. Sau o arbaleta de vanatoare care e interzisa la Romanica. Sau sant tari in care harpoanele pneumatice pt vanatoare submarina sant interzise, s.a.m.d.
Prin ape teritoriale a se intelege toate apele pana la 200mm, deci inclusiv Zona Economica Exclusiva unde fortele armate ale tarii riverane au dreptul sa te caute daca au indicii temeinice ca ai incalcat legea, foarte multi traficanti de droguri au fost prinsi asa, la limita ZEE, inclusiv romanca aia din Azore. Sau tot genul de alte arii fierbinti, unde exista diferende asupra suveranitatii platoului continental ( de ex. Arctica) sau etrateritoriale (cum e Antarctica unde n-ai voie nici macar cu caine) sau zone declarate unilateral de interes militar ( cum ar fi sa te apuce trasul la tinta in Stamtoarea Hormuz).

Pt legislatia romana cel mai bine intrebi un ofiter de la Arme si Munitii, orice circa de politie are un asemenea birou.
Pt restul globului, te ajuta varul Goagal.
 
S-a discutat pe un forum nemtesc vreo 10 pagini despre pro si contra folosirii armelor de foc la bordul ambarcatiilor aflate in croaziere lungi.Pana la urma s-a ajuns la concluzia ca e mai bine sa nu te "engaged" cu piratii ca oricum sant mai multi si mai bine echipati ca si tine.In decurs de cateva secunde te alegi cu barca ciuruita si poate nu mai esti in viata.In schimb daca le dai lucrurile de valoare poatemai ai o sansa.Asta ce priveste zona din larg.Cand esti ancorat in port sa te aperi de ciordeles iti montezi niste gratii la intrarea barcii care le poti incuia pe interior.Si cum spunea si mai inainte un antevorbitor in port armele se declara si se predau la capitanie sau politie.Daca te prinde cu ele ascunse intr-o tara cum sant cele din jurul caraibelor risti sa faci puscarie intre "meseriasi" ca lumea.
 
depinde de ce fel de arma. adica in .ro depinde f mult, pentru ca armele au regimuri diferite in functie de destinatie (vanatoare, autoaparare). daca e o arma de vanatoare atunci tre sa poti prezena un permis de vanatoare ca sa mergi cu arma la tine, plus permis port-arma, plus permis de vanatoare.
 
Vorba aia cu "google is your friend" e de aur:

if you look at the coast pilot book it will tell you if firearms are permitted on vessels in the country you plan to visit, and what rules you need to follow. normally when entering a country you must declare you have a firearm and it will be locked in a safe on board the vessel and sealed by customs agents until you leave the country. or you can be denied entry. check with your local laws for the country the vessel is registered in. As owner of the vessel you can allow firearms on board, but you will take full responsibility for it. almost all commercial vessel are not permitted firearms on board.
Source(s):
USCG lic Captain, 32 years. and coast pilot.

Asadar trebuie sa ai un seif in care oficialii vamali sa-ti poata sigila arma.
Stie cineva daca exista si la noi vreo carticica similara cu acea "coast pilot book"?


Pana la urma s-a ajuns la concluzia ca e mai bine sa nu te "engaged" cu piratii ca oricum sant mai multi si mai bine echipati ca si tine.In decurs de cateva secunde te alegi cu barca ciuruita si poate nu mai esti in viata.In schimb daca le dai lucrurile de valoare poatemai ai o sansa.

Nu inseamna ca daca ai o arma la bord e musai sa si incerci s-o folosesti. Daca vezi ca piratii vin spre tine intr-o ambarcatiune de dimensiuni comparabile cu a ta (sau mai mare) si ca au arme de calibru mare, ar fi sinucidere curata sa incerci sa te lupti cu ei. Lasi arma in dulap si le dai ce vor, rugandu-te sa scapi cu viata.

Daca insa aia vin intr-o ambarcatiune mica si n-au altceva decat pistoale mitraliera, sau nici macar atat, iti ajunge o singura pusca-mitraliera AKM ca sa rezolvi imediat problema, si nici nu te alegi cu vreo gaura in barca.

Sigur, pentru noi romanii treaba e mult complicata de faptul ca la noi e practic imposibil sa obtii permis pentru o arma automata. Ca altfel astea de Cugir sunt si ieftine si bune.

Barcuta mea e inregistrata in Gibraltar, dar si acolo legislatia e la fel de nasoala ca si la noi. Stie careva daca exista vreo tara cu taxe/impozite mici la barci si care permite detinerea de arme automate?
 
"Stie careva daca exista vreo tara cu taxe/impozite mici la barci si care permite detinerea de arme automate?"

Vrei sa te privatizezi(iei calea pirateriei)? :)
 
Asadar trebuie sa ai un seif in care oficialii vamali sa-ti poata sigila arma. Stie cineva daca exista si la noi vreo carticica similara cu acea "coast pilot book"?
Seiful e in functie de legea tarii pavilionului, asa cum la noi pusca de vanatoare trebuie tinuta in rastel, desfacuta, cu munitia separat ... asa trebuie si pe barca. Pilot books se editeaza de catre diverse autoritati maritime compentente pentru diverse zone de interes, exista si pt. Marea Neagra, dar pentru Romania intreaba la Politie. Poti obtine permis de port-arma neletala (gaz/bile cauciuc) relativ usor. Pentru arma letala (glont) iti trebuie un motiv foarte serios, se da f. rar la civili. Pentru arma de vanatoare iti trebuie afiliele la o asociatie de vanatori.

Stie careva daca exista vreo tara cu taxe/impozite mici la barci si care permite detinerea de arme automate?
Dar la ce-ti trebuie tie arma automata pe barca?!
 
Vrei sa te privatizezi(iei calea pirateriei)? :)

Nu, urmeaza sa tranzitez zona Golfului Persic.


pentru Romania intreaba la Politie. Poti obtine permis de port-arma neletala (gaz/bile cauciuc) relativ usor. Pentru arma letala (glont) iti trebuie un motiv foarte serios, se da f. rar la civili. Pentru arma de vanatoare iti trebuie afiliele la o asociatie de vanatori.

Si doar rugasem sa ne abtinem de la offtopicuri. Ce treaba are arma neletala cu discutia de fata?

Varianta cu arma de vanatoare (eventual una f precisa, cu luneta) tinuta in rastel pare a fi cam singura permisa de legislatia romaneasca. Dar cum barca mea nu e sub pavilion romanesc, si la ce legi coc astia nici nu cred ca va fi vreodata...

Da, uite doua: Somalia si Statele Unite ale Americii. Plus Israel si Elvetia, tari unde rezervistii isi tin armele militare acasa.

Somalia nu se pune :D.

In SUA legea nu mai permite de mult comercializarea armelor noi full automatic catre civili, nici de import (de prin 1968) si nici de productie indigena (de prin 1980 si ceva, nu mai retin exact). Singura varianta e sa cumperi o arma automata adusa inainte de 1968 sau produsa in SUA inainte de 198x si inregistrata legal, intr-un stat care inca mai permite asemenea tranzactii intre particulari. Dar asemenea arme se vand deja destul de scump, intre colectionari.

In Elvetia si Israel trebuie sa fii rezervist (deci cetatean), asadar pica.

Din cate am inteles mai sunt prin America Latina niste tarisoare mai gun-friendly, dar parca nu vrei sa intri in porturi arborand un pavilion pe care practic scrie "droguri" :D.

De Liberia samd stie cineva ceva?
 
Nu, urmeaza sa tranzitez zona Golfului Persic.

Si cu un Kalasnikov te simti in siguranta.Deci daca vin 10 baieti bruneti cu o barca rapida dar nnumai cu pistoale mitraliera si tu ai o pusca mitraliera i-ai rezolvat.Iti urez succes.Sa nu uiti sa-ti iei telefonul sa poti anunta politia din somalia ca te-au prins piratii de la ei.
 
Varianta cu arma de vanatoare (eventual una f precisa, cu luneta) tinuta in rastel pare a fi cam singura permisa de legislatia romaneasca.

Cred ca o combinatie de arma foarte precisa cu luneta pentru distanta pe o barca in miscare in mijlocul marii , ar da niste rezultate nule , eventual mai sperii pescarusii .
Sincer cred ca intr-o astfel de situatie elementul surpriza face de 10 ori mai mult decat o arma de precizie , 2-3 rafale de AK date bine de la 60-100m , e posibil sa faca suficient de multe daune incat sa le piara cheful de atac . Pe cand o arma de precizie folosita pe la 400-500m , nu cred ca ar face decat sa-i puna in garda , victime nu prea cred , mai repede castigi la loto .

In golful persic esti sigur ca faci fata cu asa ceva ? Ca e posibil sa dai flotila americana , de iranieni , si nu cred ca ar fi careva impresionat de vreo arma care poate fi pusa pe o barca civila .
 
Ultima editare:
Nu, urmeaza sa tranzitez zona Golfului Persic.

In G Persic nu exista neam de pirati, e una din zonele cele mai militarizate din lume. Vezi ca este un topic aparte pe forum pt asta.


Varianta cu arma de vanatoare (eventual una f precisa, cu luneta) tinuta in rastel pare a fi cam singura permisa de legislatia romaneasca. Dar cum barca mea nu e sub pavilion romanesc, si la ce legi coc astia nici nu cred ca va fi vreodata...

A trage foc cu foc de pe o platforma in miscare la o tinta tot in miscare si a crede ca si nimeresti e o treaba buna in filme cu Rambo, Chuck Norris sau Sergiu Nicolaescu dar nu in realitate. Chiar si faimosii marines care au tras noaptea in trei somalezi de pe un distrugator, uita sa spuna ca au tras cu cal.50 de la distanta f mica, sub 100 m si la asa arme sageata traictoriei e nula la distanta aia.

In SUA legea nu mai permite de mult comercializarea armelor noi full automatic catre civili, nici de import (de prin 1968) si nici de productie indigena (de prin 1980 si ceva, nu mai retin exact)....

Chiar si dupa ordinul lui Reagan din 20 mai 1986 si ban-ul la assault rifles al lui Clinton, in USA tot iti mai poti lua un MAC-10 cu 3000-4000 USD, scula tocmai potrivita pentru tactica Pray and Spray. La 900 cadenta de tragere, de la sub 50 m pot sa aiba somalezii si mama AGului, sant ciur in 2 secunde cat iti ia sa golesti un incarcator de 30 cartuse. Asta in teorie si in filme. Necazul cu folosirea armelor e altundeva, s-a tot discutat pe forumurile de afara. Vezi de exemplu cum si de ce a murit marele Sir Peter Blake sau mai recent skipperul francez "eliberat" de-ai lui.
 
Arme la bord?

Mai baieti, voi ori v-ati jucat prea mult Medal of Honour ori ati vazut prea multe filme cu Chuck Norris!
Sir Blake mentionat mai devreme de skipper e doar unul dintre multele exemple negative ale consecintelor reactiei Rambo la un atac. Situatia nu e chiar ca in traficul din Craiova sau Bucuresti unde daca te injura cineva te dai jos cu la el cu pistolul cu bile sau bata de baseball, batatorul de covoare, etc. Amaratii vin cu degetul pe tragaci, de multe ori drogati si constienti ca in cateva minute poate aparea un elicopter cu tragatori de elita de-ai Unchiului Sam. Ei nu au nimic de pierdut, tu insa poti pierde mai mult decat electronicele de la bord.

Din pacate aproape in fiecare luna citesc pe Noonsite despre cazuri in care skipperul unui iaht a fost batut crunt sau chiar ucis sub ochii sotiei pentru ca s-a opus jafului. Viata unui om nu valoreaza cat un laptop, GPS, VHF si un pumn de dolari.

Asa ca, recomand un ceai cald cu bromura oricui crede ca va reusi acolo unde doua Task Force au esuat lamentabil, iar aici ma refer la apele apropiate tarmurilor Somaliei, nu ale Golfului Persic unde chiar nu sunt pirati, in schimb marina de razboi iraniana nu va trata cu bunavointa orice apropiere neanuntata de apele sale teritoriale.
 
Ultima editare:
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Back
Sus