Light Schooner

  • Autor subiect Autor subiect Levy
  • Dată creare Dată creare
Buna
O sa cumpar planul schoonerului lui Phil Bolger si vreau sa demarez proiectul"first boat in my life" chiar in vara aceasta.As avea nevoie de cateva pareri in ce priveste niste modificari aduse barcii.In primul rand vreau sa spun ca am o oroare in ce priveste ambarcatiile cu fund plat.Nu stiu de ce dar nu mi se par realiste.As vrea sa-i dau fundului un pic de V.Cu aceasta cred ca s-ar mari si stabilitatea de directie un pic.A doua modificare ar fi sa-i pun o chila cat de cat ca sa fie un pic mai solida eventual daca iesi poate pe mare cu ea la un tur scurt.A treia ar fi sa-i pun un inboard diesel de 10CP racit cu aer.Aici ar fi solutia cu axul prin chila sau cu axul peste bord ca si la ambarcatiile folosite prin Tailanda.Ma gandeam ca ar fi mai usoara solutia si ar permite demontarea usoara a axului care nu ar mai frana hidrodinamic nava la navigatia cu vele.Am vrut sa zic elicea n-ar mai frana la navigatie.
Astept critici si pareri constructive.
 

Atașamente

  • lschoonerprof.gif
    lschoonerprof.gif
    52.8 KB · Vizualizări: 92
  • lschooner300.jpg
    lschooner300.jpg
    10.7 KB · Vizualizări: 98
Salutare,
Ambitios proiect, de durata. Singura mea parere care poti sa ti-o spun, la bunul simt, este ca, intradevar, barcile cu fundul plat nu se bucura de stabiltatea uneia cu sectiune in V. Atat. Parerile cu privire la celelalte probleme puse de tine ii las pe cei mai avizati sa ti le spuna.
Acum am eu cateva intrebari:
1. Nu prea mi-am dat bine seama din poze, are cabina?
2. Nu-i prea mare, lunga mai bine zis?
3. Unde de dai cu ea, pe Dunare?
4. Ce te-a facut sa o alegi?
Lipan
 
Ultima editare:
Salut Lipane
Sa le luam pe rand:nu are cabina e deschisa dar la o adica s-ar putea adapta ceva usor ca sa porti dormi peste noapte in ea sau sa nu te ploaie daca te-ar lua ploaia prin surprindere.
Are in jur de 7m dar e constructie usoara ca nu are cabina.Coastele sant simple se fac din sipci de lemn fiind o constructie usoara de realizat.De aceea am ales-o.Vreau sa o fac polivalenta dupa cum am spus cu vele cu motor si daca trebe si la vasle.Asa ca ar merge sa te dai cu ea cam peste tot.Pe mare poate un pic mai restrictiv numai daca e vreme buna fara valuri mari si vant.Unul zicea pe un site dedicat schoonerului ca l-a terminat intr-o luna.Acum mie-mi va lua sigur un an fiind la prima incercare.
In rest pentru o expeditie in delta cred ca ar fi foarte buna ca duce mult.
Numai la navigat se pot imbarca si 5 adulti.
 
Ultima editare:
Salut Lipane
...Are in jur de 7m dar e constructie usoara ca nu are cabina.Coastele sant simple se fac din sipci de lemn fiind o constructie usoara de realizat.De aceea am ales-o.Vreau sa o fac polivalenta dupa cum am spus cu vele cu motor si daca trebe si la vasle.Asa ca ar merge sa te dai cu ea cam peste tot.Pe mare poate un pic mai restrictiv numai daca e vreme buna fara valuri mari si vant.Unul zicea pe un site dedicat schoonerului ca l-a terminat intr-o luna.Acum mie-mi va lua sigur un an fiind la prima incercare.
In rest pentru o expeditie in delta cred ca ar fi foarte buna ca duce mult.

Sa-ti dea Doamne Doamne s-o termini si sa te bucuri de ea de la Viena la vale!
Despre fundul plat: ai sa vezi in Delta cat e de folositor, mai ales daca esti pescar.
Cateva idei:
-incearca sa nu modifici proiectul original
-in loc de cabina ii poti monta un soi de acoperis ca de cort pe bete de fibra de sticla infipte in copastie, gasesti destule poze pe net cu asa ceva
-fa in asa fel incat sa poti cobori si monta catrgele cat mai usor si rapid: sant destule obstacole joase atat pe Dunare cat si in Delta.
Spor la treaba si grabeste-te sa prinzi toamna la stiuca in Delta!

__________________________
Les marins ça fait des voyages!
 
Despre fundul plat: ai sa vezi in Delta cat e de folositor, mai ales daca esti pescar.
Cateva idei:
-incearca sa nu modifici proiectul original
-in loc de cabina ii poti monta un soi de acoperis ca de cort pe bete de fibra de sticla infipte in copastie, gasesti destule poze pe net cu asa ceva
-fa in asa fel incat sa poti cobori si monta catrgele cat mai usor si rapid: sant destule obstacole joase atat pe Dunare cat si in Delta.

__________________________

Buna Skipper
In afara de fundul plat cam asa m-am gandit sa-l fac cum zici.Un soi de bete de fibra peste care vine intinsa un material de prelata mai usoara care are lipita pe ea niste ferestre din vinilin transparent si intinsa ca prelata peste o remorca.
Catargele prinse in ceva balamale si asigurate in timpul navigatiei si rabatute rapid cand se trece pe ub vreun pod sau obstacol.
Numai cu fundul plat nu vreau sa aud ca nici nu sant chiar asa pescar mare.Mai bine trag barca la mal si pescuiesc de acolo:).Dar cand navighez cu vela sau motor sa am un pic de stabilitate in directie zic io.
 
salut,
vin si yo cu o sugestie; se poate face un spatiu protejat de intemperii dintr-un cort igloo ieftin, se poate elimina fundul si adauga in copastii tevi in care sa se fixeza betele cortului!
daca ar fi sa fac ceva la dimensiunea aia, cu fund plat , as face totusi un centerboard care sa coboare sub chila atat cat e nevoie pt a da o oarecare stabilitate de directie,ceva reglabil in functie de pescaj, ca o lama de briceag iesita de sub barca!:)
astept cu nerabdare !:noroc:
 
salut,
vin si yo cu o sugestie; se poate face un spatiu protejat de intemperii dintr-un cort igloo ieftin

Salut Sorine
Daca e sa fac o husa de acoperire atunci trebuie sa fie pe toata lungimea cockpitului ca sa nu cada ploaia si pe langa altfel trebuie sa lasi pompa de santina sa functioneze tot timpul sau sa zicem cat tine ploaia.Evident catargele vor fi rabatute.
Te referi la un derivor rabatabil?Eu m-am gandit sa-l fac cu 2 unul pentru ape interioare fara lest si altul pentru mare cu o "bomba" de plumb prinsa pe ea.
Dar in acest caz vor trebui sa fie culisabile cred eu.
 
Frumos barcaz, Levy, sa te vedem cat mai repede in Delta cu el, o sa te asteptam cu marele pavoaz ridicat :). Fundul plat are 2 mari avantaje: e foarte usor de construit, si da o stabilitate laterala excelenta barcii. Tocmai din cauza asta barcile tip sharpie, precum schoonerul tau, nu au prevazut vreun lest. Se echilibreaza la vant prin greutatea marinarului si stabilitatea data de fundul plat, mai ales ca are catargele destul de joase. Daca totusi nu suporti fundul plat, mai bine cauta un plan de barcaz cu fundul in V, decat sa il modifici, fiindca se schimba multe in configuratia barcii si poate nu se va mai comporta cum a intentionat designerul. Are Atkin planuri ieftine pentru asa ceva.

Cu derivorul mobil si carma din proiect ai suficienta stabilitate de drum, dar si manevrabilitate in acelasi timp. Daca totusi vei avea senzatia ca nu are destula stabilitate de drum, ii poti pune oricand pe fund o chila dintr-o scandura lunga. Barca e suficient de solida ca sa iesi pe mare si fara sa-i adaugi vreo chila suplimentara, dar la valuri vei lua apa din cauza bordului liber coborat. Cred ca nu ar trebui totusi sa modifici planul, si in loc de diesel si toate complicatiile aferente, cel mai bun ar fi un outboard mic de max 5 cai, cu rezervor inclus. Asa nu te mai doare capul cu rezervor, inversor, cuplaj, linie axiala, elice, esapament, comenzi etc. Mult succes :).
 
Salut Vali
Am ales acest plan din mai multe considerente,ieftin atat planul cat si materialele,sistem constructiv simplu si schoonerul cu prova curbata si velatura gaff care ma da gata.
Parerea mea e ca nu exista eleganta mai mare la o ambarcatie ca si prova de schooner cu velatura gaff.Dar ma rog e o impresie numai personala.:)

O sa ma uit si la Atkin sa vadce fel de designuri are daca-mi convine vreuna.
In cazul acestui schooner la navigatia cu vele si un vant un pic mai tare n-ar avea voie sa se incline intr-o parte ca are fund plat deci ar trebui sa ramana tot timpul cu "fundul" pe apa ca sa nu se rastoarne.Asa vad io lucrurile.
 
Fundul plat are 2 mari avantaje: e foarte usor de construit, si da o stabilitate laterala excelenta barcii...

Si mai e unul, esential in Delta: pescajul foarte mic. Intri cu asa ceva unde nu ajungi cu o lotca. Plus ca e mai usor de tras pe uscat sau trecut peste obstacole joase (plauri, praguri, plaja).
 
In cazul acestui schooner la navigatia cu vele si un vant un pic mai tare n-ar avea voie sa se incline intr-o parte ca are fund plat deci ar trebui sa ramana tot timpul cu "fundul" pe apa ca sa nu se rastoarne.Asa vad io lucrurile.

Nu e chiar asa, chiar daca are fundul plat, orice velier usor are destula flexibilitate la bandarea data de vant, deci nu are stabilitate excesiva. Te poti apleca destul cat sa nu iei apa in barca, deci una din gurne (muchiile corpului) va fi in apa, si cealalta in aer. Dupa cum se vede si in poze, marinarii prin greutatea lor aleg unghiul de bandare sub vant pentru randament optim al velelor.

La barcile Weekender si Vacationer de la Stevenson, care au acelasi fund plat si vele gaff, plus cabina, initial era prevazut in proiect un derivor lestat pentru marirea stabilitatii, dar in timp marinarii au observat ca barca se comporta mai bine fara derivor si lest, deci s-a renuntat la ele, ramanand numai cu o chila lunga si ingusta pentru micsorarea derivei la vant lateral.
 
....nomazii foloseau carutze acoperite,tractate de cai.Acelui acoperis din prelata textila a carutei,ii spuneau coviltir...in cazul nostru,se pare ca vom avea de a face cu o ambarcatiune ,cu coviltir & vele...
- Avant prielnic in aceasta intreprindere ,Levy !!!!! :noroc:

(U).P.S. adresat Adminului :
Doream sa postez un emoticon care sa bata cuie cu ciocanul intr-o coca de barca....sau care coase o vela....sau care (...aici dau frau liber imaginatiei voastre ) ...bineinteles,daca s-ar putea asa crea si asa ceva.
:noroc:
 
Ultima editare:
Ok,m-ati convins:noroc: sa ramana cu fundul plat.:)da chila tot o sa-i pun ceva genul lui Weekender.
 
Varianta de chila

Unele nave de fluviu (cu fundul plat) au renuntat la chila (din considerente lesne de inteles) si au adoptat varianta cu contrachila laterala. Merge folosita si pentru un velier de ape mici, fara a afecta designul, cu modificari minime si (aproximativ) cu acelasi efect ca o chila exterioara (rezistenta longitudinala, lest etc.), mai ales ca ai derivor nelestat si mobil.
 

Atașamente

  • contrachile.gif
    contrachile.gif
    8.6 KB · Vizualizări: 42
Ultima editare:
eu ma gandisem la alt fel de centerboard , unul cu punctul de pivotare foarte avansat catre prova si lung pana catre pupa ,astfel cred eu ca ar functiona ca o chila derivor numai ca nu ar avea nici un rol in structura de rezistenta a barcii!
pt treaba asta ar trebui facut un put de derivor pe toata lungimea cocii iar capatul liber al derivorului sa atarne de un cablu cu lungimea bine determinata astfel incat sa iasa sub coca atat cat e nevoie! la tragerea pe mal nu ar incomoda absolut deloc si ar intra cumintel in locasul lui!
asta e cam ce mi-a dat mie prin cap ,nu stiu cat de bine ar functiona dar ma gandesc ca si-ar aduce contributia la imbunatatirea mentinerii directiei de mars!


i-mi place din ce in ce mai mult barcuta asta ,greementul gaff mi-a devenit simpatic in detrimentul celui bermudian!deh, gusturile se mai cultiva si ele!:p
 
Ok,m-ati convins:noroc: sa ramana cu fundul plat.:)da chila tot o sa-i pun ceva genul lui Weekender.

Incearca intai fara chila aia, si doar daca nu-ti place cum se misca o montezi, fiindca e posibil sa fie mai greu de facut volte din cauza stabilitatii directionale marite.
 
Poate ar fi bine sa pun contrachila cum zice gvincentiu ca pe urma e mai greu sa atasezi ulterior cand totul e dat cu rasina si fibra peste corp.Eu ma gandesc numai sa nu am emotii la suprasolicitarile care ar aparea la o iesire pe mare daca ar fi poate niste valuri mai inalte si ar salta barca in sus si-n jos.
Dupa cum am spus vreau sa fac o barca universala de excursii atat pentru ape interioare delta cat si pentru mare.
Am trimis e-mail la Dynamite Payson sa vad modalitatile de plata pentru plan.
Am fost prin bauhaus si baumax sa vad de material lemnos.Dupa cum am amintit intr-un thread anterior se gaseste la noi in bauhaus lemn de paulovnia la placi de 2x0,5m.
As incerca cu lemn din asta pe fundul ambarcatiei de curios sa vad cum se comporta la laminarea cu rasina si fibra.E un lemn foarte usor si destul de rezistent si pe deasupra nu are noduri de loc.Grosimea e de 18mm.Nu stiu cat ar fi la placajul pentru fund din planul barcii dar banuiesc ca in jur de 12mmm.
Este placaj marin la bauhaus de dim. 6,8,10,12,15mm la pretul de 32,40,49,57,72 de €/mp mai este ceva placaj rosiatic dar nu e fag sa fie greu dupa cum am vazut care cred ca ar corespunde la pret si nu se deosebeste aproape de loc de placajul marin (numai prin incleiere cred cu norma AW 100) dar chiar daca nu e marin cred ca la prima barca ar fi buna si pretul e acceptabil.4,8,12,15mm la 8,14,21,28 €/mp.Am gasit la hornbach placaj de mesteacan de 18mm incleiat AW100 la 24€/mp care-l voi folosi pentru coaste.
Daca va fi cazul pentru chila voi cumpara de la taranul unde stau in chirie o foastana de stejar de 5x0,5m si groasa de 5cm.Are cateva bucati puse la uscat de 5-6 ani.
Cam atat deocamdata o sa va tin la curent.
 
Sa-i raspund la intrebarea lui Lipan unde voi face barca,in podul casei sau mai bine zis a cazematei.
Casa e construita ca majoritatea caselor taranesti in stil cazemata cu 4 laturi inchise.Lungimea unei laturi cam 40m.O aripa e locuibila si celelalte erau destinate agriculturii.Constructia e pe 2 nivele,intr-o latura din asta voi incerca sa construiesc barca.Pun si cateva poze.Si cu foastanele de stejar.Cam dezordine dar in cateva ore se poate aranja un loc de munca:)Pe gaurile alea mici cu rol de fereastra se tragea cu pusca dupa haiduci si banditi.Casa e veche de peste 200 de ani.
 

Atașamente

  • Größenänderung FILE0030.jpg
    Größenänderung FILE0030.jpg
    85 KB · Vizualizări: 58
  • Pod.jpg
    Pod.jpg
    74.4 KB · Vizualizări: 57
  • Foastane.jpg
    Foastane.jpg
    63.3 KB · Vizualizări: 52
Ultima editare:
Faina "cazemata" :D Vad ca ai si loc de teste :iupi:

Legat de constructie, as sugera sa gasesti un plan care se potriveste exact nevoilor tale, sa nu ai bataie de cap si cu modificarile ulterioare. Acum tu stii mai bine ...
 

Back
Sus